Zakres numeracji linii autobusowych

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2931
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 25 maja 2007, 14:31

Chyba w tejże formie, o ile się nie mylę :?:
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8460
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 25 maja 2007, 19:39

solaris8315 pisze:Zreszta już był kiedyś 901-903 więc nic nowego.
:arrow: A co to takiego, bo nie kojarzę?


Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8460
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 25 maja 2007, 23:30

solaris8315 pisze:Trasbus przyjacielem twym
:arrow: Dzięki. Zapomniałem o Trasbusie. Ale długo to się te linie nie nabyły...

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: hafilip84 » 28 maja 2007, 1:39

Część dyskusji została przeniesiona do wątku "Linie prywatne w sieci ZTM"

michael112
Posty: 1211
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 cze 2007, 21:54

W tym poście zamieszczam mój projekt układu oznaczeń wszyskich linii ZTM Warszawa, oparty oczywiście na obecnym i uwzględniający zmiany, jakie już w tej chwili przeprowadza ZTM. W tym układzie oznaczenia literowo-cyfrowe lub wyłącznie literowe zarezerwowane będą dla linii specyficznych, mających wyraźne cechy odróżniające je od linii kursujących stale i regularnie. Tak więc będą to linie nocne oraz te uruchamiane doraźnie z różnych przyczyn. Z tego samego powodu zaproponuję tu zejście linii ekspresowych i kolejowych na oznaczenia wyłącznie liczbowe, gdyż są to jedynie jedne z typów linii normalnie i regularnie kursujących po Warszawie i aglomeracji warszawskiej.
Wydzieliłem osobny zakres dla linii turystycznych, ponieważ dla każdego turysty łatwiej będzie rozpoznać linię obwożącą po ciekawych miejscach miasta po wspólnym oznaczeniu kojarzącym się z typem linii.
Linie zastępcze - ten typ oznaczeń już stosuje ZTM. Linie cmentarne - zapewne tak właśnie będzie się je oznaczać od tego roku. Od razu włączyłem do niego cmentarne tramwaje ze względu na łatwość skojarzenia.
Linie zwykłe - zakres trzeba będzie rozszerzyć, bo nawet jeśli zlikwiduje się parę linii to i tak najpóźniej za jakieś 2 lata oznaczeń na 100 nie wystarczy. ZTM już teraz uwolnił na nie zakres "200".
OZNACZENIA CYFROWE
LINIE NA TRAKCJĘ ELEKTRYCZNĄ:
1-39 - linie tramwajowe zwykłe
40-49 - linie tramwajowe okresowe
50-59 - linie trolejbusowe (w razie ewentualnego przywrócenia)
60-79 - linie SKM (albo w razie braku miejsca 6XX bądź 9XX dzielone z liniami Kolei Mazowieckich)
80-99 - linie Kolei Mazowieckich włączone w sieć połączeń ZTM, honorujace bilety tegoż organizatora (albo 6XX bądź 9XX dzielone z SKM)
LINIE AUTOBUSOWE:
100-299 - linie autobusowe zwykłe stałe
300-399 - linie autobusowe zwykłe okresowe
400-489 - linie autobusowe przyspieszone okresowe
490-499 - linie autobusowe ekspresowe okresowe (w razie przekroczenia liczby 10 linii, uruchamianie kolejnych z numeracji 48x)
500-589 - linie autobusowe przyspieszone stałe
590-599 - linie autobusowe ekspresowe stałe (jak obecne E-4; w razie przekroczenia 10 linii, równieź 58x)
600-699 - zakres wolny, w przyszłości linie kolejowe lub prywatne włączone w system ZTM
700-799 - linie autobusowe podmiejskie stałe
800-899 - linie autobusowe podmiejskie okresowe (w razie potrzeby wykorzystania trzeciego zakresu będzie można upchnąć w zakresie 7xx)
900-999 - zakres wolny, w przyszłości linie kolejowe lub prywatne włączone w system ZTM
OZNACZENIA LITEROWO-CYFROWE LUB LITEROWE:
N01-N99 - linie nocne
Z-1-Z-9 - linie zastępcze
C01-C09 - linie cmentarne tramwajowe
C10-C99 - linie cmentarne autobusowe
T-1-T-9 - linie turystyczne
I oczywiście M-1-M-9 - metro (jedyny typ linii regularnych o oznaczeniu literowo-cyfrowym ze względu na brak miejsca w numeracji poniżej 100, oczywiste skojarzenia M z metrem oraz nieużywanie żadnych oznaczeń w chwili obecnej z uwagi na istnienie tylko jednej linii metra. Później też będzie się pewnie potocznie mówić pierwsza, druga, trzecia linia metra.)
oznaczenia wyłącznie literowe - inne linie specjalne, np. G - linia do Góraszki - obecne 200
Przy okazji zmian w oznaczeniach przydałoby się uporządkować zakresy 3xx, 4xx i 8xx:
319 -> 302
326 -> 304 (być może zasłuży na ucałotygodniowienie po niedawnej zmianie)
345 -> 306
I jeśli starczy brygad, a powinno starczyć po obecnych zmianach 301 -> 168 (ucałotygodniowienie)
416 -> 402
436 -> 403
804 -> 802
805 -> 803
I przenumerowania ekspresów:
E-1 -> 491
E-2 -> 492
E-3 -> 493
E-4 -> 591 (lub, dla zachowania końcówki 594)
E-5 -> 494 (lub, dla zachowania końcówki 495)
Przenumerowania linii turystycznych (projekt w temacie Wakacje 2007):
T -> T-1
100 -> T-2
I, na koniec SKM S2 -> 62 (602/902, jeśli wejdzie taki zakres)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Kontakt:

Post autor: MeWa » 27 cze 2007, 2:36

Linie kolejowe też powinny być oddzielne, system z S-x i R-x dobry jest...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

reserved
Posty: 13816
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: reserved » 27 cze 2007, 8:58

michael112, sądze że takie "ułatwienie" niczego dobrego nie przyniesie, gdyż nawet ja sie juz w tym pogubiłem, co dopiero turysta. ;)

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Kontakt:

Post autor: mariow » 27 cze 2007, 9:03

MeWa pisze:Linie kolejowe też powinny być oddzielne, system z S-x i R-x dobry jest...
dokładnie, zgadzam się MeWą
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14441
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 cze 2007, 9:05

Przekombinowanie z wymieszaniem ekspresówek z przyśpieszonymi... I wrzucenie kolei do jednego worka z tramwajami i trajtkami...
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 111 117 118 127 158 162 185 318 385 N14 N22 N24 N64 N72 Prom PLISZKA

reserved
Posty: 13816
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: reserved » 27 cze 2007, 9:06

100 -> T-2
Mi się T2 kojarzy z tramwajem :)
Bez sensu mieszac linię turystyczną tramwajową z autobusową.

michael112
Posty: 1211
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 cze 2007, 9:41

Busmann pisze:Przekombinowanie z wymieszaniem ekspresówek z przyśpieszonymi...
Nie całkiem wymieszanie. Linie przyspieszone będą zajmować początek zakresu, a ekspresowe koniec. Zresztą granica między ekspresem a przyśpiechem jest cienka. Wśród przyśpiechów też są linie szybkie (np. 407, przy którym IMHO można się spierać, czy nie zaliczyć go do ekspresów) i wolniejsze (np. 520, które kiedyś chciano zmienić w czarnucha).

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14441
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 cze 2007, 9:48

michael112 pisze:Linie przyspieszone będą zajmować początek zakresu, a ekspresowe koniec. Zresztą granica między ekspresem a przyśpiechem jest cienka.
Powinny mieć osobny zakres, zwłaszcza, że akurat obecnie przez nie zajmowany jest odpowiedni. A co do małej różnicy, to porównaj E-5 i 501...
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 111 117 118 127 158 162 185 318 385 N14 N22 N24 N64 N72 Prom PLISZKA

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Kontakt:

Post autor: mariow » 27 cze 2007, 9:52

nie podoba mi sie wybitnie wrzucenie linii kolejowych - ze względu na swój charakter powinny miec oznaczenia R i S, co juz zostało powiedziane
podobnie wydzielanie linii ekspresowych w postaci koncówek z zakresu 4xx i 5xx

a podoba mi sie pomysł na linie cmentarne - jezdza ok. 2 dni w roku (ewnetualnie wypadnie jeszcze jakies swieto) wiec nie potrzeba dla nich oddzielnej puli w postaci całego zakresu typu 6xx
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14441
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 cze 2007, 9:58

mariow pisze:a podoba mi sie pomysł na linie cmentarne - jezdza ok. 2 dni w roku (ewnetualnie wypadnie jeszcze jakies swieto) wiec nie potrzeba dla nich oddzielnej puli w postaci całego zakresu typu 6xx
To jak najbardziej. Oznaczenia kombinowane powinny mieć linie ekspresowe, zastępcze, specjalne (np. linia do Góraszki na festyn lotn.), cmentarne oraz kolejowe.
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 111 117 118 127 158 162 185 318 385 N14 N22 N24 N64 N72 Prom PLISZKA

ODPOWIEDZ