Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji phpBB. Możliwe jest występowanie błędów w działaniu niektórych funkcjonalności.
Za utrudnienia przepraszamy.

Zakres numeracji linii autobusowych

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Ikarus 5780
Posty: 791
Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
Lokalizacja: Marki / Saska Kępa
Kontakt:

Post autor: Ikarus 5780 » 28 cze 2007, 1:21

michael112 pisze: C10-C99 - linie cmentarne autobusowe
Niegłupi pomysł

T-1-T-9 - linie turystyczne
180 nie robił bym np. T - 2, albo wyobrażasz sobie T jeżdżacą z tym wielkim kołem T 1, a nie po prostu T ??

I jeśli starczy brygad, a powinno starczyć po obecnych zmianach 301 -> 168 (ucałotygodniowienie)
805 -> 803
Jasne, a jak (czysto hipotetyczna sytuacja) skasują 501 to wszystkie pośpiechy mają zmieniać numery o jeden niżej ?? Ludzie się do numerów przyzwyczajają, czasami potrzebne są rewolucje (jak to było w nocnych), ale bez przesady.
I przenumerowania ekspresów:
E-1 -> 491
E-2 -> 492
E-3 -> 493
E-4 -> 591 (lub, dla zachowania końcówki 594)
E-5 -> 494 (lub, dla zachowania końcówki 495)
IMHO bez sensu, ZTMowi nie chce się przenumerowywać busów, których numery coś jednak znaczą, a co mówić o dechach, zwłaszcza jak trasy nie zmienia, i numer mylący, bo 4XX i 5XX to pośpiechy.

Poza tym mnożąc numeracje na expresy okresowe, czy coś w tym stylu wprowadza się chaos, do E-X wszyscy się przyzywczaili i niech tak zostanie.
"Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać."


Marcovia Marki

michael112
Posty: 1184
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 28 cze 2007, 22:06

Ikarus 5780 pisze:
michael112 pisze: C10-C99 - linie cmentarne autobusowe
Niegłupi pomysł

T-1-T-9 - linie turystyczne
180 nie robił bym np. T - 2
180 byłoby wyjątkiem pozostającym przy niezmienionym numerze ze względu na pełnione funkcje linii zwykłej. Najwyzej przestała by być turystyczną. Zajrzyj do projektu linii turystycznych w temacie Wakacje 2007. Akurat T-2 to miało być 100.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8454
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 29 cze 2007, 9:27

Ikarus 5780 pisze:Niegłupi pomysł.
:arrow: Wcale nie zdziwię się, jeśli w dobie zmian na Nxx i Z-x pojawią się także Cxx.

Ikarus 5780
Posty: 791
Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
Lokalizacja: Marki / Saska Kępa
Kontakt:

Post autor: Ikarus 5780 » 29 cze 2007, 13:09

MZ pisze:
Ikarus 5780 pisze:Niegłupi pomysł.
:arrow: Wcale nie zdziwię się, jeśli w dobie zmian na Nxx i Z-x pojawią się także Cxx.
Już widzę te plakaty na zasadzie nocnych - "C jak cmetrane" :lol:
"Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać."


Marcovia Marki

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14430
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 cze 2007, 13:11

Ikarus 5780 pisze:Już widzę te plakaty na zasadzie nocnych - "C jak cmetrane"
O cmentarnych nie muszą plakatować. Wystarczą schematy tras... A zresztą i tak zakres 2xx to linie miejskie zwykłe, więc nijak się ma do "czerwonych" cmentarnych...
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 111 117 118 127 158 162 185 318 385 N14 N22 N24 N64 N72 Prom PLISZKA

Maro D.
Posty: 238
Rejestracja: 14 gru 2005, 15:08
Lokalizacja: Gocławski Klan Samorządowy
Kontakt:

Post autor: Maro D. » 25 lip 2007, 2:39

I tak oto prawdopodobnie ruszy pierwsza linia zwykła stała z dwójką na początku.
Jeżeli układ gwiazd będzie sprzyjał, linia 504, skrócona do pętli Metro Wilanowska, dostanie numerek 204.

Ciekawe co się ukryje jako 201, 202 i 203? :-k
200 pomijam bo, poza 100 turystycznym, 500 i 700, to jakoś brak linii z numerem x00.
Gocławska linia mikrobusowa:

211 Gocław, Bora - Komorowskiego, Jugosłowiańska, Fieldorfa, Umińskiego, Rechniewskiego, Nowaka - Jeziorańskiego, Żymirskiego, Motorowa, Poligonowa, Grenadierów, Grochowska, Praga Płd. - Ratusz

Bo fantazja jest od tego O-)

SławekM
(solaris8315)
Posty: 16890
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 25 lip 2007, 11:17

A czy akruat 201-203 muszą być z linii x01-x03 ? :> Nie :)

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2931
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 25 lip 2007, 11:19

Maro D. pisze:I tak oto prawdopodobnie ruszy pierwsza linia zwykła stała z dwójką na początku.
Jeżeli układ gwiazd będzie sprzyjał, linia 504, skrócona do pętli Metro Wilanowska, dostanie numerek 204.
Ciekawe co się ukryje jako 201, 202 i 203? :-k
200 pomijam bo, poza 100 turystycznym, 500 i 700, to jakoś brak linii z numerem x00.
O, a skąd o tym wiesz, bom zupełnie nieświadom. A co do X00, to było swego czasu wakacyjne 400 przecież.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

SławekM
(solaris8315)
Posty: 16890
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 25 lip 2007, 11:26

Colony pisze:
Maro D. pisze:I tak oto prawdopodobnie ruszy pierwsza linia zwykła stała z dwójką na początku.
Jeżeli układ gwiazd będzie sprzyjał, linia 504, skrócona do pętli Metro Wilanowska, dostanie numerek 204.
Ciekawe co się ukryje jako 201, 202 i 203? :-k
200 pomijam bo, poza 100 turystycznym, 500 i 700, to jakoś brak linii z numerem x00.
O, a skąd o tym wiesz, bom zupełnie nieświadom. A co do X00, to było swego czasu wakacyjne 400 przecież.
Linia 300 też kiedyś była :>

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 31 lip 2007, 18:40

W tym projekcie dla Ursynowa jest linia 204.
Ciekawe tylko wg. jakich kryteriów przydziela się\będzie się przydzielać numery z zakresu 2xx. Pewnie są jakieś zasady :?:
Jak dla mnie, to numery 2xx powinny dostać takie lokalne dowozówki jak np. 104, 133 czy 152. Poza swoją rolą dowozową i jakimiś mizernymi relacjami lokalnymi nie pełnią one żadnej większej roli w ogólnym systemie komunikacyjnym miasta.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2931
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 31 lip 2007, 18:51

Dowozówki nie pełnią większej roli? Przecież one są kluczowe dla całego miasta, a że jedynie w konkretnej relacji to co z tego? :-s
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 31 lip 2007, 18:55

Colony pisze:Dowozówki nie pełnią większej roli? Przecież one są kluczowe dla całego miasta, a że jedynie w konkretnej relacji to co z tego? :-s
Takie wspomniane 104 czy 133 jak wiadomo nie pełni jakiejś większej roli poza dowozem i ruchem lokalnym :arrow: i dlatego właśnie moim zdaniem powinny dostać zakres 2xx.
A żeby daleko od nich nie szukać takie 145 powinno zostać jak jest, gdyż jedzie przez kilka rejonów i robi za połączenie międzydzielnicowe.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1075
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Natolin-Wyżyny

Post autor: kocur » 31 lip 2007, 18:59

przekształcenie linii 504 w linię zwykłą 204 (numer roboczy)
Wspamniana linia wcale nie musi miec numeru 204.

dzidek
Posty: 7728
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 31 lip 2007, 19:39

Predator pisze:
Colony pisze:Dowozówki nie pełnią większej roli? Przecież one są kluczowe dla całego miasta, a że jedynie w konkretnej relacji to co z tego? :-s
Takie wspomniane 104 czy 133 jak wiadomo nie pełni jakiejś większej roli poza dowozem i ruchem lokalnym :arrow: i dlatego właśnie moim zdaniem powinny dostać zakres 2xx.
Tak samo np. 124, 139, 177 ;)

michael112
Posty: 1184
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 01 sie 2007, 12:04

Predator pisze:W tym projekcie dla Ursynowa jest linia 204.
Ciekawe tylko wg. jakich kryteriów przydziela się\będzie się przydzielać numery z zakresu 2xx. Pewnie są jakieś zasady :?:
Moim zdaniem, nie ma zasad. Kiedy zużyje się numery na 100, zacznie się uruchamiać linie na 200. A tu skorzystano ze starej zasady "rodziny numerów", żeby nie mącić tak bardzo pasażerom w głowach.

ODPOWIEDZ