Komunikacja miejska na Żoliborzu

Moderatorzy: Wiliam, person

ashir
Posty: 23647
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Postautor: ashir » 12 wrz 2017, 20:47

Wcale całe 14 nie jest niskie, poza tym tyle niskiej podłogi już wcześniej na tych liniach było. ;)

osa
Posty: 2467
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Postautor: osa » 12 wrz 2017, 20:50

fraktal pisze:
osa pisze:Przypomnę, że 6-ka miała nie wracać na pl. Wilsona po remoncie wiaduktu nad Dworcem Gdańskim, ale kolega z ówczesnego Życia Warszawy napisał, że do czego to podobne, by nic nie kursowało na stałe przez Słowackiego. I tak zapadła decyzja polityczna o przywróceniu 6-ki na tę mało uczęszczaną relację. Nawet w szczeniakach luz.
I miał rację. Porównaj sobie, osa, przesiadkę do metra przy przystanku M. Marymont i pl. Wilsona (chodzi mi o przystanki tramwajowe i umiejscowienie wind). Jak myślisz, gdzie jest wygodniej? I w takim razie po co na pl. Wilsona winda, skoro miałoby nie być tramwaju. Natomiast pochwała 27, że jest takie świetne na Marymonckiej, bo jedzie do Arkadii tak jak 17, no to sorry, ale to niech 17 jeździ częściej i wtedy nic po takim 27. Z tymi muchami w 6 też bym nie przesadzał, a gdyby jeździło tam więcej brygad niskich, to i więcej chętnych by się znalazło na dużo wygodniejszą przesiadkę do metra na pl. Wilsona.


Niekoniecznie miał rację, bo już w momencie rozbiórki wiaduktów nad Dworcem Gdańskim należało zrobić takie same porządki w trasach tramwajów z Żoliborza, jak udało się wtedy jakimś cudem rozdzielić "świętą trójcę" autobusową 116-122-195. Linia 6 mogła zostać skierowana od mostu Gdańskiego trasą 28 przez rondo koło Arkadii i na Broniewskiego, a linia 27 mogła zostać na Marymonckiej do Metra Młociny. A tak "szóstka" stała się totalnym dublem wszystkiego niemal na całej długości trasy poza końcówką do Huty Warszawa: na Gocławku pokrywa się z "3", od Wiatracznej dodatkowo z 26, od Kijowskiej z 28, od Dworca Gdańskiego ze 116 i metrem, od Hali Marymonckiej z "17".

reserved
Posty: 13499
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa-Ochota

Postautor: reserved » 12 wrz 2017, 20:58

pawcio pisze:Jeśli linia na Słowackiego miałaby jeździć tylko do Metra Marymont, to równie dobrze mogłaby nie jeździć. I poza precedensem torowiska bez ruchu liniowego nie widzę tu żadnego problemu.

Tylko z drugiej strony powstaje pytanie, czy wtedy jest sens trzymania linii tramwajowej na Potok. Owszem, jest 15-tka, ale poza szczytem jakoś przesadnie częsta to ona nie jest. Zwłaszcza, że oprócz metra mamy od Pl. Wilsona tam częstą linię 116 oraz także 518, które też do Śródmieścia dowożą. Pytanie, co z Potokiem.

Znaczy chodzi mi po prostu o to, że tramwaj na Mickiewicza będzie totalnie nieatrakcyjny (tak myślę), skoro oprócz metra będzie tam o wiele więcej autobusów.

osa
Posty: 2467
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Postautor: osa » 12 wrz 2017, 21:01

116 i 518 dowożą na przystanki Bohomolca i Marymont Potok? Ciekawe. A trasa "15" już dawno powinna zostać przedłużona do ul. Klaudyny na Rudzie. Teren obecnej pętli wciśniętej między bloki jak znalazł na sprzedaż. Swoją drogą współczuję najbliższym sąsiadom torów, bo piski na zakrętach są od pewnego czasu niemożebne. Że też jeszcze szeregowy poseł naczelnik żoliborski nie interweniował w tej sprawie...

fraktal
Posty: 3897
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Postautor: fraktal » 12 wrz 2017, 21:01

osa pisze:
fraktal pisze:I miał rację. Porównaj sobie, osa, przesiadkę do metra przy przystanku M. Marymont i pl. Wilsona (chodzi mi o przystanki tramwajowe i umiejscowienie wind). Jak myślisz, gdzie jest wygodniej? I w takim razie po co na pl. Wilsona winda, skoro miałoby nie być tramwaju. Natomiast pochwała 27, że jest takie świetne na Marymonckiej, bo jedzie do Arkadii tak jak 17, no to sorry, ale to niech 17 jeździ częściej i wtedy nic po takim 27. Z tymi muchami w 6 też bym nie przesadzał, a gdyby jeździło tam więcej brygad niskich, to i więcej chętnych by się znalazło na dużo wygodniejszą przesiadkę do metra na pl. Wilsona.


Niekoniecznie miał rację, bo już w momencie rozbiórki wiaduktów nad Dworcem Gdańskim należało zrobić takie same porządki w trasach tramwajów z Żoliborza, jak udało się wtedy jakimś cudem rozdzielić "świętą trójcę" autobusową 116-122-195. Linia 6 mogła zostać skierowana od mostu Gdańskiego trasą 28 przez rondo koło Arkadii i na Broniewskiego, a linia 27 mogła zostać na Marymonckiej do Metra Młociny. A tak "szóstka" stała się totalnym dublem wszystkiego niemal na całej długości trasy poza końcówką do Huty Warszawa: na Gocławku pokrywa się z "3", od Wiatracznej dodatkowo z 26, od Kijowskiej z 28, od Dworca Gdańskiego ze 116 i metrem, od Hali Marymonckiej z "17".


I myślisz, że Twoja gazeta, nie wydrukowałaby mojego listu, w którym bym argumentował, że na Słowackiego jest torowisko, po którym jeżdżą składy - widma bez rozkładu (zjazdy), a za to na przystanek tramwajowy, z którego nie korzysta żadna regularna linia prowadzi szybka winda z metra, zupełnie się tam marnując. :> Jeżdżę szóstką od czasu do czasu i jak na totalny dubel wszystkiego uważam, że zapełnienie ma dość dobre - miejsca siedzącego w szczeniaku czasem - wbrew niektórym twierdzeniom - uświadczyć nie można.

osa
Posty: 2467
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Postautor: osa » 12 wrz 2017, 21:03

Ile czasu tory na Stawkach nie były używane i nikt z tego powodu nie robił tragedii. A jak powstanie most Krasińskiego z linią tramwajową, która mogłaby łączyć Żoliborz np. z Zieloną Białołęką, odcinek na Słowackiego z windą, o którą się tak martwisz, znowu mogą się okazać potrzebne.

reserved
Posty: 13499
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa-Ochota

Postautor: reserved » 12 wrz 2017, 21:05

osa pisze:116 i 518 dowożą na przystanki Bohomolca i Marymont Potok?

Po pierwsze, czy jest sens trzymania linii tramwajowej jadącej przez sporą część miasta tylko dla dwóch przystanków? Jeśli ten ciąg byłby wydłużony, czemu nie. Po drugie, chodzi mi o to, że jeden z głównych ciągów tramwajowych w mieście z jedną linią kursującą przez większość czasu co 15 min moim zdaniem nie jest zbyt dobrą promocją tramwaju.

A co do wind, zacznijmy od tego, że chyba są problemy z ich działaniem.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 945
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Postautor: Nordyk110 » 12 wrz 2017, 21:07

Most tramwajowy Krasińskiego odszedł w niebyt?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

fraktal
Posty: 3897
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Postautor: fraktal » 12 wrz 2017, 21:08

osa pisze:116 i 518 dowożą na przystanki Bohomolca i Marymont Potok? Ciekawe. A trasa "15" już dawno powinna zostać przedłużona do ul. Klaudyny na Rudzie. Teren obecnej pętli wciśniętej między bloki jak znalazł na sprzedaż. Swoją drogą współczuję najbliższym sąsiadom torów, bo piski na zakrętach są od pewnego czasu niemożebne. Że też jeszcze szeregowy poseł naczelnik żoliborski nie interweniował w tej sprawie...
Na 15 jeżdżą głównie 105ki teraz, więc naprawdę nie wiem, skąd te piski. Chyba że w ogóle protestuje się tam dla zasady...

fraktal
Posty: 3897
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Postautor: fraktal » 12 wrz 2017, 21:11

osa pisze:Ile czasu tory na Stawkach nie były używane i nikt z tego powodu nie robił tragedii. A jak powstanie most Krasińskiego z linią tramwajową, która mogłaby łączyć Żoliborz np. z Zieloną Białołęką, odcinek na Słowackiego z windą, o którą się tak martwisz, znowu mogą się okazać potrzebne.
Oczywiście, że się martwię o nieużywaną windę, bo w ogóle uważam, że wind w Warszawie jest za mało - na przykład na bielańskim odcinku metra windy powinny być przy obu zejściach, do tego dochodzi niekończąca się wymiana wind przy Metrze Centrum...

Paweł D.
Posty: 3501
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: Paweł D. » 12 wrz 2017, 21:11

Jak nie było ruchu liniowego na Stawkach to było J :)
Uzasadnienie likwidacji linii z powodu niedziałania windy na jednym przystanku, to dość naciągane jest, sorry.

fraktal
Posty: 3897
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Postautor: fraktal » 12 wrz 2017, 21:16

A zakład, że byłby to nośny argument? :> Nazywa się: niegospodarność. Wiesz, ile taka winda kosztuje w ogóle?

Stary Pingwin
Posty: 4112
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Postautor: Stary Pingwin » 12 wrz 2017, 21:48

osa pisze:116 i 518 dowożą na przystanki Bohomolca i Marymont Potok? Ciekawe. A trasa "15" już dawno powinna zostać przedłużona do ul. Klaudyny na Rudzie. Teren obecnej pętli wciśniętej między bloki jak znalazł na sprzedaż. Swoją drogą współczuję najbliższym sąsiadom torów, bo piski na zakrętach są od pewnego czasu niemożebne. Że też jeszcze szeregowy poseł naczelnik żoliborski nie interweniował w tej sprawie...

Pamiętam czasy, jak za Potocką była tylko pętla i biurowiec MEGADEXU. No i dom na winklu, do którego zdarzało się wjeżdżać tramwajom.Jeżeli dzielnica postawiła budynek komunalny przy samej pętli tramwajowej, to mieszkańcy powinni kierować pretensje do dzielnicy, albo zaciągnąć kredyt i kupić własne mieszkanie na cichej Białołęce. A szeregowy poseł wcześniej mieszkał chyba przy Dworcu Gdańskim.
miłośnik 13N

tatra
Posty: 164
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Postautor: tatra » 14 wrz 2017, 12:57

A tak się zaczęło od 27 które omija centrum Żoliborza !
A tak nawiasem rozdysponowanie "szczeniaków" to czysty debilizm ,czekam na odpowiedź na moją skargę do RPO.
tatra

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 6118
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy
Kontakt:

Postautor: person » 14 wrz 2017, 13:06

Skarga do RPO na rozdysponowanie wozów niskopodłogowych?! O_o


Wróć do „Układ Komunikacyjny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości