Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Paweł D.
Posty: 3501
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: Paweł D. » 14 wrz 2017, 8:48

Też jestem zdziwiony rozmachem tej pętli. Zastanawiający jest sens prowadzenia tramwaju środkiem Bonifraterskiej. Naprawdę nie dało go się poprowadzić z prawej strony i uniknąć dwukrotnego przecięcia ulicy? Przy okazji zabiera się jeden pas do jazdy prosto w Stawki oraz likwiduje lewoskręt z Andersa w Muranowską (116 i 518 się on przydaje).
Chyba ktoś to rysował patrząc wyłącznie na mapę.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35140
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Postautor: Bastian » 14 wrz 2017, 8:53

Paweł D. pisze:Też jestem zdziwiony rozmachem tej pętli. Zastanawiający jest sens prowadzenia tramwaju środkiem Bonifraterskiej. Naprawdę nie dało go się poprowadzić z prawej strony i uniknąć dwukrotnego przecięcia ulicy? Przy okazji zabiera się jeden pas do jazdy prosto w Stawki oraz likwiduje lewoskręt z Andersa w Muranowską (116 i 518 się on przydaje).
Chyba ktoś to rysował patrząc wyłącznie na mapę.

Gdyby prowadzić po prawej stronie, nie zmieściłby się łuk, trzeba by też ciąć drzewa pod sieć trakcyjną.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Paweł D.
Posty: 3501
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: Paweł D. » 14 wrz 2017, 9:01

OK, te drzewa i łuk wyjaśnia sytuację. Naprawdę boję się pomyśleć, ile będzie trwała ta zawrotka mając do zaliczenia 3 sygnalizacje. Choć z drugiej strony będzie to wyłącznie stracony czas motorniczego (i brygadowy) bo zapełnić się pasażerami będzie okazja dopiero przy Bankowym.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35140
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Postautor: Bastian » 14 wrz 2017, 9:02

osa pisze:
Bastian pisze:Będzie tor z Goworka w prawo i będzie tor od centrum w Goworka. Oczywiście kosztem pasów jezdni Goworka. Będzie też sporo innych różnic, jak choćby przystanki przy Sarmackiej i Czarnomorskiej. Nie zauważyliście, że nadal ich nie ma?

Te filmy wiszą na http://www.tramwajdowilanowa.pl od trzech miesięcy, Osa dopiero teraz je wyczaił (czym zresztą spowodował zamieszczenie ich także na Youtube) i zrobił się wielki szum. No więc, well, te pliki mają trzy miesiące i nic mniej. Ten sam projekt był na konsultacjach. Teraz jest już nieco inny :P


Takie filmy dostałem od rzecznika bez infor'macji, co w nich jest nieaktualne. Również byliśmy zdziwieni, że dostajemy linki do You Tube (na inną wersję czekaliśmy przez cały weekend). Szkoda, że w tym czasie nikomu nie przyszło do głowy, żeby powiedzieć, jakie będą zmiany.

Toteż ja ciebie nie obwiniam. Sam wiem, co na ich temat przekazywałem (a do ciebie już nie doszło).
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35140
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Postautor: Bastian » 14 wrz 2017, 9:04

Paweł D. pisze:OK, te drzewa i łuk wyjaśnia sytuację. Naprawdę boję się pomyśleć, ile będzie trwała ta zawrotka mając do zaliczenia 3 sygnalizacje. Choć z drugiej strony będzie to wyłącznie stracony czas motorniczego (i brygadowy) bo zapełnić się pasażerami będzie okazja dopiero przy Bankowym.

Nie, pasażerowie wsiądą na Andersa, na nowym przystanku za skrzyżowaniem. Przejazd Bonifraterską rzeczywiście będzie tylko techniczny.

Emyl pisze:Abstrahując już od rzeczywistej zasadności pętli w kontekście tramwaju na Wilanów, skoro już poruszyłeś ten temat, to dorzucę taki grosik: zamiast ciągać te tramwaje w koło Macieju po Muranowie, wolałbym jednak, żeby infrastruktura transportu publicznego zaczęła mieć w tym mieście pierwszeństwo, a zatem by na taki cel wygospodarowano miejsce na pętlę gdzieś bliżej Arkadii as opposed to sprzedawać ziemię developerom. Ze Śródmieścia wypieprzono już kilka różnego rodzaju pętli i, co gorsza, planując przestrzeń zignorowano potrzeby w takich miejscach jak na przykład okolice Politechniki. Nie pogłębiajmy więc absurdu cementując jego ściany tego typu rozwiązaniami trasowymi. Dziękuję.

Ja tylko przypomnę, że ta pętla to wariantowe rozwinięcie torów odstawczych przy Arsenale. Daj palec, a urwą ci całą rękę :P

Był jeszcze rozpatrywany wariant z pętlą przy Dworcu Gdańskim, ale analizy ruchowe wykazały bardzo nikłe potencjalne zainteresowanie (zwłaszcza przy dojeździe tam przez Międzyparkową). Wyszło, że jest sens poprawić obsługę Muranowa (z Anielewicza ludzie dochodzą piechotą do metra, ale co z dalszych bloków?), ciągnąć dalej - już nie. A Żoliborz naprawdę ma znacznie niższe potrzeby transportowe, szczególnie gdy na Mickiewicza trasa kończy się przed osiedlem, a zapotrzebowanie na Słowackiego jest takie, jakie jest. Gdyby przedłużyć trasę na Rudę (ta idea wciąż żyje, tylko chwilowo nie ma co jeść), zawsze można będzie podmienić silną linię z Wilanowa na 15. Dla tej ostatniej kółeczko na Muranowie (zamiast terminala) mogłoby się przydać.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Stary Pingwin
Posty: 4112
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Postautor: Stary Pingwin » 14 wrz 2017, 9:06

A przejazd będzie z priorytetem dla tramwajów. Przynajmniej w dniu otwarcia.
miłośnik 13N

osa
Posty: 2467
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Postautor: osa » 14 wrz 2017, 23:52

15 związana zawsze z Żoliborzem - prosimy nie skracać -) Raczej przedłuzyć na Rudę. Tam wystarczy obecna częstotliwość + 157 z Klaudyny przez Gdańską. Od dawna aż się prosi. Szkoda, że nie udało się przy okazji remontu Trasy AK.

Awatar użytkownika
Autobus Czerwon
Posty: 1982
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Postautor: Autobus Czerwon » 15 wrz 2017, 6:58

osa pisze:15 związana zawsze z Żoliborzem - prosimy nie skracać -) Raczej przedłuzyć na Rudę. Tam wystarczy obecna częstotliwość + 157 z Klaudyny przez Gdańską. Od dawna aż się prosi. Szkoda, że nie udało się przy okazji remontu Trasy AK.


520 związane zawsze z Chomiczówką - prosimy nie skracać ;) Raczej przedłużyć do Huty.
Obrazek

osa
Posty: 2467
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Postautor: osa » 15 wrz 2017, 13:21

520? Już od dawna nie, nie ma co porównywać z "15".

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35140
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Postautor: Bastian » 15 wrz 2017, 19:19

No to zrobi się 15 Okęcie - Ruda, 16 Wilanów - Ruda i 36 Wilanów - Muranów (tylko w jedną stronę). Na Żoliborzu lubią takie rozwiązania :P
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 21776
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Postautor: pawcio » 15 wrz 2017, 19:29

A potem będą płacze jak na Gocławku że pół 9 nie da się z 24 dobrze skoordynować, ale wymienić 24 na drugą połowę 9 nie pozwolą.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 945
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Postautor: Nordyk110 » 15 wrz 2017, 20:07

Jak patrzę na tę pętlę przy Bonifraterskiej ....
1 raczej potrzebna
2 tylko dla jednej linii, to słabo.
3 koszt ogromny.
4 tram nie idzie pusty dalej na Żoliborz, to dobrze.
5 szukam dalej pozytywów i nie widzę.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Emyl
kpt. Emil Timkiv
Posty: 4928
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M44 ► Neuhofen
Kontakt:

Postautor: Emyl » 15 wrz 2017, 21:04

Czemu ogromny koszt?

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 945
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Postautor: Nordyk110 » 15 wrz 2017, 21:12

Dużo większy niż w parku saskim nakładka.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 21776
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Postautor: pawcio » 15 wrz 2017, 21:16

Na torze używanym liniowo nie można położyć nakładki. Te zresztą są z definicji rozwiązaniami czasowymi. Z dużym prawdopodobieństwem nakładka że Służewca będzie się nadawać tylko na złom, jeśli ogóle doczeka otwarcia Marynarskiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem


Wróć do „Infrastruktura Komunikacyjna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości