Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 22328
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Re: Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Post autor: pawcio » 12 lip 2017, 11:14

osa pisze:
pawcio pisze:Na moje oko jechałoby się sprawniej, bo ruch autobusów nie byłby blokowany przez samochody, które wyjechały z Wisłostrady, a muszą się wbić na środkowy pas.
To już było. Samochody skręcające czy też czekające na skręt z mostu Łazienkowskiego na Wał Miedzeszyński blokowały przejazd m.in. autobusom na wprost do al. Stanów Zjednoczonych.
Kiedy niby? Poza tym, teraz też tak się potrafi zdarzyć, bo buspas kończy się dość wcześnie przed zjazdem w stronę Otwocka.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24167
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 lip 2017, 17:02

Przepustowość Puławskiej sama się ograniczy - prędzej czy później lewoskrety trzeba będzie wydzielić, samochody z chodnikow zdjąć. Pomijając już nawet ustalenia polityki transportowej dla ulic dojazdowych do centrum...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 22328
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 12 lip 2017, 19:16

Jeszcze ścieżkę rowerową dołóż do litanii.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1068
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 12 lip 2017, 21:00

@ Delwin
Z Goworka w Rakowiecką ja jadę, bo to jest teraz bardzo wygodne.
Ok 200 km dziennie blachosmrodem, szukam różnych dróżek.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Rosa
Posty: 4596
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 12 lip 2017, 21:34

osa pisze:
pawcio pisze:Na moje oko jechałoby się sprawniej, bo ruch autobusów nie byłby blokowany przez samochody, które wyjechały z Wisłostrady, a muszą się wbić na środkowy pas.
To już było. Samochody skręcające czy też czekające na skręt z mostu Łazienkowskiego na Wał Miedzeszyński blokowały przejazd m.in. autobusom na wprost do al. Stanów Zjednoczonych.
Czyli tak jak jest teraz?
Przeciez jak stoi sznur samochdow do zjazdu na Wal to bedzie blokował prawy pas bez wzgledu na to czy buspas jest na całym moscie czy tez konczy sie 100 m przed zjazdem na Wał.
Na moscie nie powinno byc buspasów, one tam bardziej przeszkadzają niz pomagają bo teraz dodatkowo i zupełnie niepotrzebnie samochody WJEŻDŻAjĄCE blokują autobusy.

Stary Pingwin
Posty: 4360
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 wrz 2017, 11:59

Oglądałem animowane filmiki o przebiegu trasy Dworzec Zachodni-Wilanów. Najbardziej podoba mi się węzeł Puławska/Rakowiecka/Goworka. Pamiętam ten węzeł z czasów słusznie minionych, wtedy nie było wlotu w Waryńskiego. Teraz pytanie- jak dołożenie dwóch relacji tramwajowych wpłynie na przepustowość tego węzła, która już dziś jest przekroczona?
miłośnik 13N

Flash8222
Posty: 6025
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 12 wrz 2017, 13:12

Mnie niestety bardziej martwi jak szybko ten priorytet się rozjedzie :(

Stary Pingwin
Posty: 4360
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 wrz 2017, 13:55

Co po priorytecie, jak będziesz się tłukł 15 na fafnastu rozjazdach i krzyżakach. Będzie, jak na Naruto do Zawiszy- jeżeli pierwszy jedzie zgodnie ze ŚWI, drugi nie przejedzie.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 4548
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 12 wrz 2017, 15:05

Jak się te animacje porówna z tym co jest, np. na google earth to wychodzi, że chyba któryś z budynków o kilkanaście metrów będą przesuwać :P .

Stary Pingwin
Posty: 4360
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 wrz 2017, 15:09

Może projektant tam nie był, tylko dostał plany z roku 80, gdy kino Moskwa było otoczone parkiem?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4213
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 12 wrz 2017, 18:21

Na animacji pętli przy Muranowskiej dostrzegłem wyjazd z pętli zarówno w Andersa, jak i w Stawki; natomiast od Stawek (Stawków) wjazdu na pętle nie było.
Te animacje są coś warte gdy patrzy się na nie pod tym kątem? Czy to jednak tylko zabawa potrzebna do marketingu?
Obrazek

Flash8222
Posty: 6025
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 12 wrz 2017, 18:51

Jak najbardziej odzwierciedlają docelowy układ torowy.

Paweł D.
Posty: 3625
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 12 wrz 2017, 18:57

Abstrahując od sensu pętli przy Muranowskiej, to samej ulicy parę metrów szerokości jakby przybyło. Ale to dość ciekawe, jaki cel ma tak długi peron i to jeszcze z dodatkową zwrotnicą (drugi zjazd z Andersa) na końcu. Owszem, umożliwi on zawrotkę ze Stawek, ale bez możliwości postoju.
I mam nadzieję, że nikt pomysłu jednego pasa do jazdy na wprost (w Stawki) w życie nie wprowadzi.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1068
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 12 wrz 2017, 20:01

Wiliam pisze:Na animacji pętli przy Muranowskiej dostrzegłem wyjazd z pętli zarówno w Andersa, jak i w Stawki; natomiast od Stawek (Stawków) wjazdu na pętle nie było.
Te animacje są coś warte gdy patrzy się na nie pod tym kątem? Czy to jednak tylko zabawa potrzebna do marketingu?
Jest ten wjazd na pętlę tylko kawałek dalej.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

osa
Posty: 2531
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 12 wrz 2017, 20:54

Pętla na Muranowskiej całkiem zgrabnie rozwiązana i potrzebna nie tylko w sytuacjach awaryjnych czy remontowych. Za to węzeł Puławska/Goworka/Rakowiecka wyszedł iście gordyjsko. Nie wierzę, że na Goworka zmieszczą się aż 4 pasy ruchu dla wyjeżdżających z Dolnego Mokotowa. Zresztą po co. Jeśli jest miejsce, to zamiast jednego z tych pasów lepiej byłoby tu wstawić osobny tor do skrętu w prawo Goworka -> pl. Unii Lubelskiej i w lewo Goworka -> Puławska -> Rakowiecka. Teraz wiem już, dlaczego Tramwaje Warszawskie opierają się przed uruchomieniem linii Sielce - Marszałkowska, przekonując, że rzekomo większy popyt z Gagarina będzie w kierunku Rakowieckiej i Ochoty.

ODPOWIEDZ