Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 kwie 2024, 15:21

A to na Niedźwiadek już nie mogłoby jechać? Dłużej stoi w korku na PKP Ursus jak by dojechało już dawno na Niedźwiadek. To raptem kilka przystanków. Poza tym ktoś na Niedźwiadku by tym też sterował. A tak to jeżdżą samopas przez nikogo niekontrolowane.

primoż
Posty: 3736
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 27 kwie 2024, 17:28

Jazda na Niedźwiadek to cenne wozokilometry. A te trzeba oszczędzać, żeby starczyły na soclinie☠
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Łukasz
Posty: 10578
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 kwie 2024, 17:57

primoż pisze:Jazda na Niedźwiadek to cenne wozokilometry. A te trzeba oszczędzać, żeby starczyły na soclinieObrazek
Kursy skrócone to też szansa dla tych, co mieszkają dalej od pętli, na jakieś lepsze warunki podróży, o ile się nie skraca ich na siłę
ŁK

primoż
Posty: 3736
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 27 kwie 2024, 19:06

Z drugiej strony, jeżeli dobra frekwencja występuje już na wcześniejszym odcinku, to może faktycznie nie bawić się w kursy skrócone? Dla przejrzystości oferty i jej atrakcyjności też ma to niemałe znaczenie🤔
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 574
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 27 kwie 2024, 20:12

MJ pisze:Akurat najgorzej skręcają Solarisy IV generacji
Bierut pisze:
26 kwie 2024, 11:08
Do PL. Tysiąclecia niech sobie jedzie, a nawet niech dalej zrobi zawrotkę na Rondzie Kruszynki i zakończy na PKP Ursus 05.
A gdzie proponujesz postoje wyrównawcze? Na Bacha dłużej niż 6 minut nie można postać, bo jest za krótka zatoka.
Mamy jeszcze pętlę METRO WILANOWSKA, używaną już w przeszłości przez 401 jako przystanek techniczny.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

primoż
Posty: 3736
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 27 kwie 2024, 23:31

A jak z miejscem pod postój dla potencjalnego 401KS na Dworcu Południowym?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 kwie 2024, 23:35

Jakie ma znaczenie ile ma miejsca do stania 401 skoro prawie nigdy nie stoi bo przyjeżdża mega opóźnione? ;-)

primoż
Posty: 3736
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 28 kwie 2024, 0:07

Gdyby tylko ludzkość wymyśliła systemy: wizyjny kontrolujący buspasy i prawny nakładający kary za jazdę buspasami przez pojazdy do tego nieuprawnione oraz egzekwujący to! Gdyby tylko!
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Matt Cubis
Posty: 460
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 28 kwie 2024, 10:18

primoż pisze:
27 kwie 2024, 23:31
A jak z miejscem pod postój dla potencjalnego 401KS na Dworcu Południowym?
Z pod koniec grudnia 401 zawracało przez Wilanowską i dramatu nie było. Znaczy, tam i tak codziennie dzieją się dantejskie sceny, ale przynajmniej można zająć ciepłe miejsce w autobusie, a potem zobaczyć przez okno jak autobus stojący jako drugi jedzie pierwszy :lol:
primoż pisze:
28 kwie 2024, 0:07
Gdyby tylko ludzkość wymyśliła systemy: wizyjny kontrolujący buspasy i prawny nakładający kary za jazdę buspasami przez pojazdy do tego nieuprawnione oraz egzekwujący to! Gdyby tylko!
Ludzkość wymyśliła, tylko polskie przepisy jeszcze tego nie ogarnęły. No i akurat 401 to tych buspasów za dużo nie ma XD

Bierut
Posty: 291
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 28 kwie 2024, 13:21

Opóźnienia na 401 generowane są od Kleszczowej do Ursusa i to w dwie strony. Nadal się upieram że wjazd na PKP (a raczej wyjazd) to największy problem. Aż mnie korci czasami żeby ten odcinek pokonać tylko i wyłącznie zgodnie z przepisami. Gwarantuję, że okolica zostanie zablokowana na dobre 2 godziny. Taki happening mógłby zwrócić uwagę na problem konieczności wymuszania pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu ulic Sosnkowskiego/Kościuszki/Malinowa.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 690
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 28 kwie 2024, 14:22

Tylko że zawrotka przez Dworzec generuje znacznie większe opóźnienia niż przez Bacha, szczególnie w szczycie popołudniowym
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 kwie 2024, 23:34

Tak się zastanawiam czy wyjazd z PKP Ursus ulicami Regulską, Kompanii Kordian i Spisaka nie poszedłby szybciej niż stanie w korku do wyjazdu z PKP Ursus. Co myślicie? Myślałem o tym żeby mając 401 tak zrobić ostatnio ale stwierdziłem, że to trochę zbyt odważne bo jak się okaże że na Spisaka dwa razy dłuższy korek to już w ogóle pozamiatane a czasem lepsze jest wrogiem gorszego. Niemniej może jednak?

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 29 kwie 2024, 0:00

AdamKlocusky pisze:
27 kwie 2024, 20:12
MJ pisze:Akurat najgorzej skręcają Solarisy IV generacji



A gdzie proponujesz postoje wyrównawcze? Na Bacha dłużej niż 6 minut nie można postać, bo jest za krótka zatoka.
Mamy jeszcze pętlę METRO WILANOWSKA, używaną już w przeszłości przez 401 jako przystanek techniczny.
Tylko, że teraz masz planowo 16 min postoju na PKP Ursus co redukuje opóźnienia, gdy są korki. Gdyby planowo zawracało na rondzie i miało 0 min to autobusy miały by tyle samo albo nawet więcej opóźnienia na wspomnianym PKP Ursus 05.

mb112
Posty: 961
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 kwie 2024, 0:14

reserved pisze:
28 kwie 2024, 23:34
Tak się zastanawiam czy wyjazd z PKP Ursus ulicami Regulską, Kompanii Kordian i Spisaka nie poszedłby szybciej niż stanie w korku do wyjazdu z PKP Ursus. Co myślicie? Myślałem o tym żeby mając 401 tak zrobić ostatnio ale stwierdziłem, że to trochę zbyt odważne bo jak się okaże że na Spisaka dwa razy dłuższy korek to już w ogóle pozamiatane a czasem lepsze jest wrogiem gorszego. Niemniej może jednak?
Na 517 trochę się w godzinach szczytu łapie opóźnienia na tym odcinku (w sensie Spisaka - Kościuszki przed rondem), ale ten wyjazd z PKP Ursus jest faktycznie strasznie zatkany, to może i naokoło szybciej, ale trudno powiedzieć.
A tak w ogóle to czy skrócone kursy 401 nie powinny być po prostu osobną linią z nieco inną trasą np. PKP Ursus - Regulska - Kompanii Kordian - Pużaka - Sławka - Poczty Gdańskiej - Al. 4 IV - AJ - Łopuszańska - ...
Zalety: ominięcie kilku korkujących się miejsc (oprócz omawianego odcinka również Dzieci Warszawy/Ryżowa), obsługa osiedli przy al. 4 IV - wsparcie 187, obsługa przystanków Salomea w Al. 4 IV, na których jest obecnie nie ma nic, a w pobliżu jest kilka nowych bloków, poza tym ogólnie szybszy przejazd zamiast Ryżową i Kleszczową, zwłaszcza jeśli trasa byłaby estakadą, z pominięciem przystanków Łopuszańska, a na Dzieci Warszawy i Kleszczowej to przecież i tak jest kilka całkiem częstych linii.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 kwie 2024, 8:29

Matt Cubis pisze:
28 kwie 2024, 10:18
Ludzkość wymyśliła, tylko polskie przepisy jeszcze tego nie ogarnęły. No i akurat 401 to tych buspasów za dużo nie ma XD
Serio rozwiązanie pt. OCR tablic rejestracyjnych i mandat pocztą wymaga odmiennych przepisów niż te, które są wykorzystywane do karania za prędkość? Pytam bez sarkazmu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ