Przystanki (lokalizacja)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5460
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 30 paź 2024, 0:17

ZTM pisze:Czasowa zmiana lokalizacji przystanku GORASZEWSKA 04
Opublikowano 29 października 2024

Ostatnia aktualizacja 29 października 2024

W związku z remontem przystanku autobusowego GORASZEWSKA 04 od czwartku 31.10.2024 r. zawiesza się jego funkcjonowanie.

Uruchomiony zostaje przystanek tymczasowy GORASZEWSKA 54 zlokalizowany na chodniku na ul. św. Bonifacego za skrzyżowaniem z ul. Konstancińską, ok. 110 m za podstawową lokalizacją. Będzie on obowiązywał dla linii: 164, 172, 185, 189 i 263 oraz jako na żądanie dla linii: N83.
W miarę nowy przystanek idzie do remontu. Wymiana nawierzchni na jezdni czy jednak uznali, że mimo żółtej ostrzegawczej linii schodek jest niebezpieczny i go zlikwidują?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Matt Cubis
Posty: 663
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 30 paź 2024, 7:36

Deweloper w ramach umowy z miastem przebudowuje skrzyżowanie z ul. Konstancińską oraz remontuje przystanek autobusowy.

Walas
Posty: 6763
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 14 lis 2024, 0:26

Na WKD Raków powstała nowa zatoczka z wiatą przystankową dla KS linii 401
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

rudy
Posty: 1460
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 24 gru 2024, 15:49

Nowy przystanek na trasie 207 oraz nocnych N35 i N85.
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2024/12/2 ... a-01-i-02/
Pozdrawiam

SU89
Posty: 513
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 24 gru 2024, 16:22

Trochę nie rozumiem tego komunikatu. Linie od teraz przez 2 tygodnie będą kursować bez uwzględnienia tego przystanku w rozkładzie jazdy? Co na to ITD? :shock:

rudy
Posty: 1460
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 25 gru 2024, 20:28

Tak, ja też tego nie rozumiem. W rozkładach na stronie WTP ten nowy przystanek nie jest uwzględniony.
Pozdrawiam

KM
Posty: 239
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 25 gru 2024, 20:50

czy w takim razie na przystanku wisi jakikolwiek rozkład?

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 842
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 25 gru 2024, 21:07

KM pisze:
25 gru 2024, 20:50
czy w takim razie na przystanku wisi jakikolwiek rozkład?
W takich przypadkach wisi rozkład z poprzedniego przystanku lub następnego.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Paweł D.
Posty: 5649
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 gru 2024, 21:33

I znowu jakaś wesoła twórczość językowa. Chyba powinno być coś w stylu "rozkłady jazdy będą uwzględniać funkcjonowanie przystanków od....". "Kursują" to raczej czas teraźniejszy.

KacpM
Posty: 24
Rejestracja: 09 sie 2023, 19:26

Post autor: KacpM » 26 gru 2024, 17:54

AdamKlocusky pisze:
25 gru 2024, 21:07
KM pisze:
25 gru 2024, 20:50
czy w takim razie na przystanku wisi jakikolwiek rozkład?
W takich przypadkach wisi rozkład z poprzedniego przystanku lub następnego.
W tym przypadku wiszą rozkłady z poprzednich przystanków, przy czym dla linii nocnych po złych stronach ulicy.

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 616
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 21 lip 2025, 19:17

Przeniesiemy też przystanek tramwajowy i autobusowy w ciągu al. „Solidarności” ze wschodniej na zachodnią stronę skrzyżowania z ul. Żelazną. W ten sposób skrócimy dystans wymagany do przejścia w celu przesiadki przez pasażerów transportu publicznego.
https://zdm.waw.pl/aktualnosci/zbudujem ... idarnosci/
Domyślam się, że chodzi o Wola-Ratusz 02 i 04. Nie rozumiem, tylko w jaki sposób przeniesienie przystanków (zwłaszcza tramwajowego) miałoby skrócić dystans do przesiadek, jedynie będzie dalej do urzędu dzielnicy.

KM
Posty: 239
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 22 lip 2025, 7:50

Tutaj chyba chodzi przede wszystkim o poszerzenie przystanku z 2,75 m do 3,5 m. Przypatrując się jednak projektowi, przesiadka z 04 na 02 i odwrotnie może być faktycznie odrobinę krótsza, bo oba przystanki będą na tej samej wysokości.

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 616
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 22 lip 2025, 15:32

KM pisze:
22 lip 2025, 7:50
Tutaj chyba chodzi przede wszystkim o poszerzenie przystanku z 2,75 m do 3,5 m. Przypatrując się jednak projektowi, przesiadka z 04 na 02 i odwrotnie może być faktycznie odrobinę krótsza, bo oba przystanki będą na tej samej wysokości.
Jeśli ktoś chce się przesiadać między tramwajami i autobusami w ciągu al. Solidarności, to równie dobrze może to zrobić przy Kinie Femina, gdzie jest nieco bliżej. Bardziej myślałem, że chodzi o przesiadki do/z 157, ale w tym przypadku przeniesienie przystanku tramwajowego w sumie niewiele zmieni.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lip 2025, 16:04

Przeniesienie przystanku wynika z budowy lewoskrętu. Reszta to dorabianie ideologii.

Ale, o ile dobrze pamiętam, dzięki temu ma szansę poprawić się koordynacja między Okopową a Feminą, która w obecnym układzie zawsze w jedną stronę uciekała.

Oczywiście, równie dobrze można to zrobić tak, żeby uciekało w obie strony :P
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 616
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 22 lip 2025, 17:42

Glonojad pisze:
22 lip 2025, 16:04
Przeniesienie przystanku wynika z budowy lewoskrętu. Reszta to dorabianie ideologii.
Ja się odnosiłem do tego, co napisali w artykule. W każdym razie, czy lewoskręt w Żelazną jest aż tak ważny, że potrzebuje osobnego pasa? Jakby był pas prosto i w lewo, to też mógłby mieć bezkolizyjne światło, więc to nie w tym rzecz.
Glonojad pisze:
22 lip 2025, 16:04
Ale, o ile dobrze pamiętam, dzięki temu ma szansę poprawić się koordynacja między Okopową a Feminą, która w obecnym układzie zawsze w jedną stronę uciekała.
Czy w dzisiejszych czasach na prawdę nie da się stworzyć takiego priorytetu, żeby dobrze działał przy obecnym układzie, tylko trzeba przebudowywać infrastrukturę? I w takim razie skoro w kierunku Okopowej problemem jest przystanek przed skrzyżowaniem, to dlaczego ten w drugą stronę może zostać w obecnym miejscu?

ODPOWIEDZ