Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
Moderator: Wiliam
Zbliża się nowy rok, a wraz z nim m.in. otwarcie odcinka dla tramwajów na Rakowieckiej. Zastanawiam się, jakie linie powinny tamtędy jechać (bo chyba dyskusji na ten temat nie było do tej pory na forum)?
Myślę, że - póki co - nowa trasa raczej nie dotyczy linii z Sielc i z Wilanowa, bo skręcanie z Goworka w lewo, żeby przejechać Rakowiecką, to dokładanie minut i kilometrów. Inna sprawa, jak powstanie trasa przez Pole Mokotowskie, ale to na razie melodia przyszłości.
W tej sytuacji jedyną linią, której skierowanie przez Rakowiecką ma sens, to - moim zdaniem - 10.
Myślę, że - póki co - nowa trasa raczej nie dotyczy linii z Sielc i z Wilanowa, bo skręcanie z Goworka w lewo, żeby przejechać Rakowiecką, to dokładanie minut i kilometrów. Inna sprawa, jak powstanie trasa przez Pole Mokotowskie, ale to na razie melodia przyszłości.
W tej sytuacji jedyną linią, której skierowanie przez Rakowiecką ma sens, to - moim zdaniem - 10.
Tak. Wtedy Puławska będzie miała bliżej do M1. A i tak resztę obsługuje 11.
-
Stary Pingwin
- Posty: 5990
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
OK, tylko dwie uwagi.
Jak 18 zniknie z Woronicza, to nie będzie dojazdu do Puławskiej (oczywiście poza problematycznym dojazdem 218 do Królikarni, czyli donikąd).
Pół 33, czyli dokładamy siódmą linię na odcinek od Rakowieckiej do Pl. Zbawiciela (oprócz 4, 11, 14, 16, 18, 19). Czy ta trasa to wytrzyma?
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4469
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Przekierowanie 10, to de facto odcięcie całej Puławskiej i okolicy od Politechniki i okolicy. Najszybsze dojazdy do M1 Puławska ma w miarę ogarnięte ciągami poprzecznymi.
Za to myślę że 11 i całe 33 na Stegny (DWC-MPM-Spacerowa) na spokojnie. Szczególnie że od lat Gagarina ma dojazd właśnie do MPM zapewniony przez 167 i 168, więc skierowanie tamtędy 11 byłoby naturalnym następstwem. Ewentualnie zostawić 11 przez Politechnikę i uruchomić jakąś linię ze Służewca na Sielce.
167 to chyba najwyższy czas pogrzebać lub puścić jakoś przez Politechnikę i Torwar, 168 właściwie to chyba też dalej niż na Sielce zapuszczać się nie będzie musiało.
Ale skąd pomysł akurat na 18 i którędy niby potem miałaby jechać?
Za to myślę że 11 i całe 33 na Stegny (DWC-MPM-Spacerowa) na spokojnie. Szczególnie że od lat Gagarina ma dojazd właśnie do MPM zapewniony przez 167 i 168, więc skierowanie tamtędy 11 byłoby naturalnym następstwem. Ewentualnie zostawić 11 przez Politechnikę i uruchomić jakąś linię ze Służewca na Sielce.
167 to chyba najwyższy czas pogrzebać lub puścić jakoś przez Politechnikę i Torwar, 168 właściwie to chyba też dalej niż na Sielce zapuszczać się nie będzie musiało.
Ale skąd pomysł akurat na 18 i którędy niby potem miałaby jechać?
Na ten moment do czasu wybudowania dalszej części trasy w stronę Banacha to na Rakowieckiej widziałbym jedynie 19, ewentualnie dodatkowo 10 by odciążyć Nowowiejską i PUL z Goworka.

Jak dokładamy? Pół 33 na dół, jak otworzą Stegny. Na Puławską można dać 31 na Sielce w szczycie. Poza tym 10 odejdzie z Rakowiecką - Pl.Zbawicielaman1956 pisze:OK, tylko dwie uwagi.
Jak 18 zniknie z Woronicza, to nie będzie dojazdu do Puławskiej (oczywiście poza problematycznym dojazdem 218 do Królikarni, czyli donikąd).
Pół 33, czyli dokładamy siódmą linię na odcinek od Rakowieckiej do Pl. Zbawiciela (oprócz 4, 11, 14, 16, 18, 19). Czy ta trasa to wytrzyma?
ŁK
Moje komentarze:Autobus Czerwon pisze: ↑27 gru 2024, 12:18Przekierowanie 10, to de facto odcięcie całej Puławskiej i okolicy od Politechniki i okolicy. Najszybsze dojazdy do M1 Puławska ma w miarę ogarnięte ciągami poprzecznymi.
Za to myślę że 11 i całe 33 na Stegny (DWC-MPM-Spacerowa) na spokojnie. Szczególnie że od lat Gagarina ma dojazd właśnie do MPM zapewniony przez 167 i 168, więc skierowanie tamtędy 11 byłoby naturalnym następstwem. Ewentualnie zostawić 11 przez Politechnikę i uruchomić jakąś linię ze Służewca na Sielce.
167 to chyba najwyższy czas pogrzebać lub puścić jakoś przez Politechnikę i Torwar, 168 właściwie to chyba też dalej niż na Sielce zapuszczać się nie będzie musiało.
Ale skąd pomysł akurat na 18 i którędy niby potem miałaby jechać?
* 11: zawijas przez Rakowiecką w drodze na Wolę to, moim zdaniem, strata czasu
* 167: zdecydowanie przez przez Politechnikę i Torwar
* 168: proszę o propozycję sensownej pętli w rejonie Sielc.
168 połączyć ze 167. Tylko wtedy już na pewno 11 musi tam jeździć, a właściwie to jakaś 14, która prawie by pokrywała trasę do samego Zachodniego. Szkoda tylko żeby Ochota traciła Wilanów, skoro już zapewne się przyzwyczaiła.
ŁK
A możesz doprecyzować jak Ty to widzisz? Czy tak: 168 - Witolin - Dw. Zachodni, 167 - Stare Bemowo - Dw. Zachodni?
Tracą Politechnikę, ale zyskują SGH.Autobus Czerwon pisze: ↑27 gru 2024, 12:18Przekierowanie 10, to de facto odcięcie całej Puławskiej i okolicy od Politechniki i okolicy.
Coś za coś. Poza tym do Politechniki jest od groma pojazdów (M1, T11, 14, 15). Trzeba tylko psychicznie pogodzić się z koniecznością przesiadki. Ale studenci to osoby raczej młode i sprawne...
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4469
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
A propos skrócenia 168 do Sielc: wydaje mi się to dyskusyjną sprawą - zwłaszcza że w rejonie APW powstaje wiele nowych bloków.
Więc oferowanie ich mieszkańcom czekania 15-20 min. na autobus po to, żeby przejechać 2 przystanki do przesiadki na tramwaj - to mało atrakcyjna propozycja. To powinna być linia-siekiera, wtedy to skracanie ma sens.
Więc oferowanie ich mieszkańcom czekania 15-20 min. na autobus po to, żeby przejechać 2 przystanki do przesiadki na tramwaj - to mało atrakcyjna propozycja. To powinna być linia-siekiera, wtedy to skracanie ma sens.