Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 gru 2024, 16:30

man1956 pisze:
Łukasz pisze:
27 gru 2024, 14:16
168 połączyć ze 167. Tylko wtedy już na pewno 11 musi tam jeździć, a właściwie to jakaś 14, która prawie by pokrywała trasę do samego Zachodniego. Szkoda tylko żeby Ochota traciła Wilanów, skoro już zapewne się przyzwyczaiła.
A możesz doprecyzować jak Ty to widzisz? Czy tak: 168 - Witolin - Dw. Zachodni, 167 - Stare Bemowo - Dw. Zachodni?
Witolin - Sielce - Bartycka - Siekierki-Sanktuarium. Trochę świński ogonek wychodzi ale odpada problem krańca i jeżdżenia po Spacerowej.
ŁK

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 gru 2024, 16:34

wojtor pisze:
Autobus Czerwon pisze:
27 gru 2024, 12:18
Przekierowanie 10, to de facto odcięcie całej Puławskiej i okolicy od Politechniki i okolicy.
Tracą Politechnikę, ale zyskują SGH.
Politechnika jest w całym kwadracie, nie tylko przy Pl.Politechniki. Z drugiej strony, z Pl.Zbawiciela tez jest bardzo blisko do Pl.Politechniki, jeśli mówimy o studentach.
ŁK

man1956
Posty: 1700
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 27 gru 2024, 16:57

Łukasz pisze:
27 gru 2024, 16:30
man1956 pisze: A możesz doprecyzować jak Ty to widzisz? Czy tak: 168 - Witolin - Dw. Zachodni, 167 - Stare Bemowo - Dw. Zachodni?
Witolin - Sielce - Bartycka - Siekierki-Sanktuarium. Trochę świński ogonek wychodzi ale odpada problem krańca i jeżdżenia po Spacerowej.
Trochę mi się jednak nie podoba ten świński ogonek. Bo za cenę przesiadki na Sielcach - oferujemy pasażerom 168 (których z każdym miesiącem przybywa i przybywać będzie) raptem jedną linię tramwajową. Gdyż na razie nic nie wskazuje, że będzie ich więcej.
Czyli żeby dojechać np. do SGH, zamiast dotychczasowej oferty bezprzesiadkowej, proponujemy 2 przesiadki. I to na stosunkowo niedługim odcinku. Może jednak w tej sytuacji krańcem dla 168 powinna być Rakowiecka-Sanktuarium?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5460
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 27 gru 2024, 17:13

168 do TS, dalej łącznikiem (miał jeździć tedy nocny, wiec się da) do Antoniewskiej (gdzie się buduje) i kraniec EC.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Leitner98
Posty: 154
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 27 gru 2024, 17:50

Łukasz pisze:
27 gru 2024, 16:30
Witolin - Sielce - Bartycka - Siekierki-Sanktuarium. Trochę świński ogonek wychodzi ale odpada problem krańca i jeżdżenia po Spacerowej.
Odpadnie też problem wielu pasażerów wewnątrz.

168 powinno dojeżdżać przynajmniej do Spacerowej, żeby zapewnić dojazd do częstych linii z Wilanowa, choć zupełnie nie wiem, dlaczego odcinać nowe osiedla przy APW od metra (to nadal najszybszy dojazd do centrum i na północ od niego a nie przesiadki na tramwaje ze względu na niesamowicie długi czas przejazdu Marszałkowską).

man1956
Posty: 1700
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 27 gru 2024, 18:01

Pełna zgoda.

patryk148
Posty: 580
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 27 gru 2024, 18:23

Jesli chodzi o tramwaje to pisałem juz.

10 Niepodległości Rakowiecka
11 Niepodległości Rakowiecka Spacerowa Sobieskiego Miasteczko Wilanów
16 linia o zwyklej czestotliwosci Muranowska - Miasteczko Wilanow
19 Piaski Nowowiejska Spacerowa Sielce
X (12 lub 35) Nowe Bemowo Marszalkowska Spacerowa Stegny (Tramicusy)

119 przez Madalinskiego
107 przez Rozbrat
108 przez Krucza Anielewicza

Autobusy mi sie podobaly w poscie z czerwca.

viewtopic.php?p=1145589&hilit=Sparta%C5%84ska#p1145589

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 27 gru 2024, 18:34

Wróć. Skąd masz 108 na Anielewicza? Rozwiń to 107 i 108.

patryk148
Posty: 580
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 27 gru 2024, 18:41

Georg pisze:
27 gru 2024, 18:34
Wróć. Skąd masz 108 na Anielewicza? Rozwiń to 107 i 108.
Dyskuscja w tym watku. Nie mieszajmy tematow.

viewtopic.php?t=10965

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 27 gru 2024, 19:03

Leitner98 pisze:
27 gru 2024, 17:50
Łukasz pisze:
27 gru 2024, 16:30
Witolin - Sielce - Bartycka - Siekierki-Sanktuarium. Trochę świński ogonek wychodzi ale odpada problem krańca i jeżdżenia po Spacerowej.
Odpadnie też problem wielu pasażerów wewnątrz.

168 powinno dojeżdżać przynajmniej do Spacerowej, żeby zapewnić dojazd do częstych linii z Wilanowa, choć zupełnie nie wiem, dlaczego odcinać nowe osiedla przy APW od metra (to nadal najszybszy dojazd do centrum i na północ od niego a nie przesiadki na tramwaje ze względu na niesamowicie długi czas przejazdu Marszałkowską).
Czy plac Konstytucji i ZP Koszykowa nie są w Centrum?

Leitner98
Posty: 154
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 27 gru 2024, 21:58

Gdy na APW jeździło tylko 168 (rano częstotliwość taka sama jak obecnie 159) to bywało niezabieralne (wtedy śmigały tylko solówki). Od tamtego czasu przybyło sporo mieszkańców, a podaż miejsc w najbardziej interesującym kierunku ma zostać bez zmian? Wiadomo, że jakby ktoś się nie wcisnął do tego 159 to podjedzie jeden przystanek "nowym skróconym dla nikogo 168", ale jak kogoś zachęcić do korzystania z komunikacji miejskiej jawnym pogarszaniem jej jakości?

Błagam, nie mówmy że przesiadka z 11 do 168 (na przystanek w stronę Siekierek) jest/będzie wygodna. Teraz jest np. na przystanku Spacerowa. Zresztą z tramwajów do 159 też nieporównywalnie gorzej niż z metra/tramwajów do 168 w obecnym kształcie.

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 27 gru 2024, 22:57

Patrząc prawdzie w oczy, to zarówno 159 jak i 168 są ofertą beznadziejną już teraz, zwłaszcza jeśli chodzi o częstotliwość. Autobus który ma niemal identyczną relację jak planowana trzecia linia metra jeździ w szczycie co 15 minut XD

Natomiast dublowanie szyny przez 168 na dystansie 6 kilometrów raczej mieszkańcom okolic APW w niczym specjalnie nie pomoże. No i czemu 723 i 731 kończące na pętli Żerań FSO zamiast na Metrze Marymont (3,7 km różnicy) nie nazywamy ofertą dla nikogo, a 168 które miałoby kończyć niemal identyczną odległość od metra na Sielcach (3,5 km) miało by nią być?

Alternatywnie faktycznie można by pomyśleć o puszczeniu 168 ciągiem Chełmska-Dolna-Odyńca, po śladzie planowanego M3 skoro jest to tak perspektywiczny potok:P

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 gru 2024, 12:38

Robienie dedykowanej dowozówki do środka transportu, do którego ze sporej części obsługiwanych osiedli będzie można dotrzeć pieszo w tym samym czasie, co dojście do przystanku dowozówki + oczekiwanie + przejazd jednak trochę mija się z celem. Zupełnie inaczej jednak się postrzega przesiadkę po 20 minutach jazdy z Bukowa, a inaczej po 2 minutach jazdy z Bałtyku. Zgadzam się z głosami, które mówią, że dzisiejsza funkcjonalność 168 jako dowozu do M1 powinna zostać zachowana, choć nie uważam że koniecznie musi ją realizować linia jadąca przez Wisłę.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4859
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 28 gru 2024, 13:12

Wydaje mi się że dla miasta powinno być priorytetem jak najszybsze przedłużenie tramwaju z Sielc przynajmniej do Bałtyku.
Obrazek

man1956
Posty: 1700
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 28 gru 2024, 13:21

fik pisze:
28 gru 2024, 12:38
Robienie dedykowanej dowozówki do środka transportu, do którego ze sporej części obsługiwanych osiedli będzie można dotrzeć pieszo w tym samym czasie, co dojście do przystanku dowozówki + oczekiwanie + przejazd jednak trochę mija się z celem. Zupełnie inaczej jednak się postrzega przesiadkę po 20 minutach jazdy z Bukowa, a inaczej po 2 minutach jazdy z Bałtyku. Zgadzam się z głosami, które mówią, że dzisiejsza funkcjonalność 168 jako dowozu do M1 powinna zostać zachowana, choć nie uważam że koniecznie musi ją realizować linia jadąca przez Wisłę.
Fik jak zawsze w punkt.

ODPOWIEDZ