Pętle autobusowe i tramwajowe

Moderator: Wiliam

Stary Pingwin
Posty: 5989
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 18 lut 2025, 19:42

Niewiele większa od starej ekspedycji na pętli Cmentarz Wolski.
miłośnik 13N

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 24 mar 2025, 21:34

Kraniec Pomnik Lotnika dla 143 jest wyznaczony na miejscach parkingowych dla samochodów, są oznaczone znakami pionowymi i poziomymi, nawet jest parkomat. Z drugiej strony nie wolno parkować na przystanku, ale tutaj poza słupkiem nic nie ma, nawet 'zygzaka' na jezdni. Tutaj wprawdzie mało kto parkuje, ale gdyby się zdarzyło, to nawet chyba nie ma podstaw, żeby go ukarać.

KM
Posty: 239
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 25 mar 2025, 9:35

mb112 pisze:
24 mar 2025, 21:34
Kraniec Pomnik Lotnika dla 143 jest wyznaczony na miejscach parkingowych dla samochodów, są oznaczone znakami pionowymi i poziomymi, nawet jest parkomat. Z drugiej strony nie wolno parkować na przystanku, ale tutaj poza słupkiem nic nie ma, nawet 'zygzaka' na jezdni. Tutaj wprawdzie mało kto parkuje, ale gdyby się zdarzyło, to nawet chyba nie ma podstaw, żeby go ukarać.
Kiedyś podobna sytuacja była z przystankiem MPW 07 wyznaczonym na miejscach postojowych w ulicy Przyokopowej. Były znaki pionowe wskazujące na miejsca parkingowe, a jednocześnie znak D-15 (bez P-17). Straż Miejska kilkukrotnie odmówiła interwencji twierdząc, że znaki się wzajemnie wykluczają. Ale raczej uważałbym na interpretację SM, oni często zrobią wiele aby nic nie zrobić.

Matt Cubis
Posty: 663
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 26 mar 2025, 11:19

W planach jest wydłużenie peronu przystanku 03 i zrobienie na końcu postoju dla 143, żeby był bliżej wszystkich linii i uporządkowanie istniejącego oznakowania.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1497
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 25 kwie 2025, 16:49

person pisze:
25 kwie 2025, 16:20
mb112 pisze:
24 kwie 2025, 14:45
Natomiast tak jak było przewidywane, nie zrobili żadnego pomieszczenia socjalnego na wyremontowanej pętli.
4,5 miliarda rocznie i wielki (wewnętrzny) projekt doposażania krańców w zaplecza socjalne, a kierowcy wciąż są traktowani jak niewolnicy w najbogatszym mieście kraju.
Czy coś realnie się ruszyło w temacie?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1497
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 26 maja 2025, 5:40

Na Browarnej już 3 tydzień nie działa jedna z ładowarek. Z taką elektryfikacją to powodzenia!
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

KM
Posty: 239
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 27 cze 2025, 9:53

Jakie właściwie prace mają być wykonywane na pętli Dw. Centralny 14 i 16 przy dworcu Śródmieście? Pętla zamknięta i wygrodzona od ponad miesiąca, a nic się tam nie dzieje.

Matt Cubis
Posty: 663
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 27 cze 2025, 16:41

Podobno jezdnia się zapada w tunel średnicowy, więc może i do 2031 nic się nie będzie działo.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 6064
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 03 sie 2025, 2:51

Co będą robić na os. Grapa?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Yelonker
Posty: 841
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 03 paź 2025, 11:44

Do linii 218 i 308 na Wierzbnie/Królikarni dochodzi do tego 228. To, co tam jest, trudno nazwać prawdziwą pętlą, powiedzieć, że funkcjonuje to chaotycznie, to nie powiedzieć nic (czy w tym momencie autobusy zawracają na zawrotce na Puławskiej, czy z powrotem kręcą przez Malczewskiego?) Czy ZTM w swoich dalekosiężnych planach zakłada jakąś reorganizację, w której przystankiem postojowym nie byłby wymalowany na jezdni przystanek bez chodnika ze wciśniętym między ulicą a torami Toi Toiem?

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 paź 2025, 11:50

Yelonker pisze:Do linii 218 i 308 na Wierzbnie/Królikarni dochodzi do tego 228. To, co tam jest, trudno nazwać prawdziwą pętlą, powiedzieć, że funkcjonuje to chaotycznie, to nie powiedzieć nic (czy w tym momencie autobusy zawracają na zawrotce na Puławskiej, czy z powrotem kręcą przez Malczewskiego?) Czy ZTM w swoich dalekosiężnych planach zakłada jakąś reorganizację, w której przystankiem postojowym nie byłby wymalowany na jezdni przystanek bez chodnika ze wciśniętym między ulicą a torami Toi Toiem?
Zawracają przez zawrotkę, bo zaczynają od Królikarni (mogłeś to sprawdzić sam). Teraz to dość ulubiony sposób ZTM, podobnie jest przed Samochodową.
ŁK

Yelonker
Posty: 841
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 03 paź 2025, 12:12

Łukasz pisze:
03 paź 2025, 11:50
Zawracają przez zawrotkę, bo zaczynają od Królikarni (mogłeś to sprawdzić sam). Teraz to dość ulubiony sposób ZTM, podobnie jest przed Samochodową.
To, że zaczynają od Królikarni nie wyklucza zrobienia przejazdu Krasickiego-Malczewskiego-Puławska-Woronicza, tylko że w drugą stronę, niż kiedy była to oficjalna trasa z przystankami. Nie jest trudno się złamać na pas do lewoskrętu? Przy trzech liniach autobusowych (a gdyby to było Metro Wierzbno, bez Królikarni, to można by nawet myśleć o czwartej - 130) wypadałoby zacząć myśleć o jakiejś sensownej pętli.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 paź 2025, 12:58

Yelonker pisze:
Łukasz pisze:
03 paź 2025, 11:50
Zawracają przez zawrotkę, bo zaczynają od Królikarni (mogłeś to sprawdzić sam). Teraz to dość ulubiony sposób ZTM, podobnie jest przed Samochodową.
To, że zaczynają od Królikarni nie wyklucza zrobienia przejazdu Krasickiego-Malczewskiego-Puławska-Woronicza, tylko że w drugą stronę, niż kiedy była to oficjalna trasa z przystankami. Nie jest trudno się złamać na pas do lewoskrętu? Przy trzech liniach autobusowych (a gdyby to było Metro Wierzbno, bez Królikarni, to można by nawet myśleć o czwartej - 130) wypadałoby zacząć myśleć o jakiejś sensownej pętli.
Raczej nie pomyślałem o tym wariancie, bo nie ma on wielkiego sensu - czasem faktycznie się korkuje Puławska, ale to wtedy i od Malczewskiego się już jedzie tak sobie. Sam lewoskręt z Puławskiej to zwykle 1 cykl.

Pętla uliczna mogłaby powstać na Broniwoja, tam jest dużo miejsca - tyle że kierunek ruchu jest w złą stronę i policja może nie chcieć mieć pętli pod siedzibą. Budkę trzeba by w parku postawić.
ŁK

Yelonker
Posty: 841
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 03 paź 2025, 16:09

Łukasz pisze:
03 paź 2025, 12:58
Pętla uliczna mogłaby powstać na Broniwoja, tam jest dużo miejsca - tyle że kierunek ruchu jest w złą stronę i policja może nie chcieć mieć pętli pod siedzibą. Budkę trzeba by w parku postawić.
Kierunek ruchu zawsze można odwrócić na ulicach Broniwoja i Ksawerów (choć utrudniałoby to kręcenie w poszukiwaniu miejsca parkingowego). Przy samej tej ulicy nie musi być pętli, może być przedłużona zatoka przy Puławskiej. Choć mimo wszystko myślałbym raczej o jakiejś pętli przy Wierzbnie, bo 130 powinno wylecieć z Wilanowskiej, a tak to musiałoby trafić na Spartańską (co i tak dla połączenia Instytutu Reumatologii z metrem byłoby lepszym rozwiązaniem, niż 168).

wincenty
Posty: 1811
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 03 paź 2025, 16:24

Yelonker pisze:
03 paź 2025, 16:09
Łukasz pisze:
03 paź 2025, 12:58
Pętla uliczna mogłaby powstać na Broniwoja, tam jest dużo miejsca - tyle że kierunek ruchu jest w złą stronę i policja może nie chcieć mieć pętli pod siedzibą. Budkę trzeba by w parku postawić.
Kierunek ruchu zawsze można odwrócić na ulicach Broniwoja i Ksawerów (choć utrudniałoby to kręcenie w poszukiwaniu miejsca parkingowego). Przy samej tej ulicy nie musi być pętli, może być przedłużona zatoka przy Puławskiej. Choć mimo wszystko myślałbym raczej o jakiejś pętli przy Wierzbnie, bo 130 powinno wylecieć z Wilanowskiej, a tak to musiałoby trafić na Spartańską (co i tak dla połączenia Instytutu Reumatologii z metrem byłoby lepszym rozwiązaniem, niż 168).
Tez się zastanawiałem, gdzie upchną te 228, tym bardziej, że od 13 października mają dojść kursy skrócone, a 218 już nie krańcuje po drugiej stronie Puławskiej.
Może tymczasowym rozwiązaniem byłby rzeczywiście nie używany za dnia przystanek N37 w kierunku Kabat?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ODPOWIEDZ