A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
Kryniczna obsługuje liceum Prusa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Nie widzę w tym problemu, by 117+123 pełniły funkcje uzupełniająco-krążącą wobec 507 na południowej połówce obwodnicy Gocławia oraz Międzynarodowej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
I jak konstruowano pierwsze (gocławskie) E-1, to o tym zapomniano?pawcio pisze:Kryniczna obsługuje liceum Prusa.
ŁK
Przy pierwszym E-1 było 151 na Stadion po pożarze mostu Łazienkowskiego. Jak most odbudowano, to 151 wróciło na Politechnikę, a E-1 dostało przystanek. Zresztą i tak jest na żądanie.

NŻ to nie ma znaczenia.Wiliam pisze:Przy pierwszym E-1 było 151 na Stadion po pożarze mostu Łazienkowskiego. Jak most odbudowano, to 151 wróciło na Politechnikę, a E-1 dostało przystanek. Zresztą i tak jest na żądanie.
W ogóle na trasbusie Kryniczna powstała 2 tygodnie po otwarciu E-1, coś tu jest nie tak, bo byłem pewien, że najpierw dodali w jedną stronę.
ŁK
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4469
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Kiedy masz do wyboru czekać 10 minut na 117 albo jechać 507 i podejść trochę dalej na nogach, to wiadomo że raczej większość pojedzie 507. Swoją drogą to wyjątkowa kpina z pasażerów, że linie o podobnej strefie obsługi mają w DS dwie różne częstotliwości i są kompletnie rozkoordynowane. Bo po co mieć autobus z centrum na Gocław co 7,5 skoro można mieć jakiś totalny bałagan (do wzmocnienia 117 potrzebny byłby dosłownie jeden dodatkowy autobus xd).fik pisze: ↑02 maja 2025, 20:27No, czyli strefy obsługi w znaczącej części się pokrywają - to jest tylko argument za komasacją linii w okresach, gdy popyt na odrębne trasy nie pozwala utrzymać atrakcyjnej częstotliwości, co widać po rozkładzie 117 w DS.
A jeśli linia wyjeżdża z jednego z najgęściej zaludnionych obszarów w mieście w kierunku centrum co 15 minut w szczycie na solówkach, to to nie jest specjalnie imponujące, a raczej każe podejrzewać, że jest w całości zaprojektowana nieprawidłowo.
117 z 507 zgrywało się dobrze zanim przyszły cięcia pandemiczne.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
No właśnie, więc jakby nawet 507 wchłonęło 117 to co ile by kursowało? Pewnie co 10 minut... do następnego cięcia. 
Tramwaju potrzeba. Tramwajom nic nie tną. Na całej sieci jest jednakowa częstotliwość i nawet jak połączą linie czy zapomną skasować linii, to jeżdżą co tyle samo (może oprócz niedzieli rano).ashir pisze:No właśnie, więc jakby nawet 507 wchłonęło 117 to co ile by kursowało? Pewnie co 10 minut... do następnego cięcia.
ŁK
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4469
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Najwyższa pora wprowadzić ten sam koncept dla autobusów, najlepiej byłoby chyba 10/15/15/20 z połówką i wielokrotnościami i pewnie nielicznymi wyjątkami. Tylko że nagle by się okazało że trzeba by dodać (lub chociaż nie zdejmować z ulic) ze 200 wozów
Linie co 10 minut w międzyszczycie (116, 523) by straciły, bo nie jechałyby co 7,5 tylko co 15 minut.Autobus Czerwon pisze: ↑05 maja 2025, 9:14Najwyższa pora wprowadzić ten sam koncept dla autobusów, najlepiej byłoby chyba 10/15/15/20 z połówką i wielokrotnościami i pewnie nielicznymi wyjątkami. Tylko że nagle by się okazało że trzeba by dodać (lub chociaż nie zdejmować z ulic) ze 200 wozów
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4469
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Akurat wymieniłeś dwie linie które powinny być moim zdaniem liniami magistralnymi z połowicznym od standardowego taktu (5/7,5/7,5/10). 116 kosztem E-2 i skrócenia 518 do Marymontu, 523 myślę że ładnie by siadło z dzielonymi końcówkami i mocnym rdzeniem, czyli np. 523A na obecnej trasie i 523B np. z Gocławka Wschodniego na Górczewską przez CzłuchowskąGeorg pisze: ↑05 maja 2025, 10:16Linie co 10 minut w międzyszczycie (116, 523) by straciły, bo nie jechałyby co 7,5 tylko co 15 minut.Autobus Czerwon pisze: ↑05 maja 2025, 9:14Najwyższa pora wprowadzić ten sam koncept dla autobusów, najlepiej byłoby chyba 10/15/15/20 z połówką i wielokrotnościami i pewnie nielicznymi wyjątkami. Tylko że nagle by się okazało że trzeba by dodać (lub chociaż nie zdejmować z ulic) ze 200 wozów
Ale to jest sytuacja w świecie idealnym. Jak popatrzysz na stan faktyczny, to ostatnio wzmocniono E-2, a przedtem ścięto 116 do 15 minut w DS. Więc kiepsko to wygląda. A z 523 to szacunek, bo na to nie wpadłem, żeby kawałek jechał na Górczewską.