A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 maja 2025, 17:16

Kryniczna obsługuje liceum Prusa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 maja 2025, 17:17

fik pisze:
04 maja 2025, 15:02
Mam tego świadomość, ale to tylko jest argument za tym, że autobusy na Jugosłowiańskiej potrzebują być bardziej atrakcyjne, albo będą wyłącznie socjalne.
Nie widzę w tym problemu, by 117+123 pełniły funkcje uzupełniająco-krążącą wobec 507 na południowej połówce obwodnicy Gocławia oraz Międzynarodowej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 maja 2025, 17:54

pawcio pisze:Kryniczna obsługuje liceum Prusa.
I jak konstruowano pierwsze (gocławskie) E-1, to o tym zapomniano?
ŁK

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4858
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 04 maja 2025, 18:18

Przy pierwszym E-1 było 151 na Stadion po pożarze mostu Łazienkowskiego. Jak most odbudowano, to 151 wróciło na Politechnikę, a E-1 dostało przystanek. Zresztą i tak jest na żądanie.
Obrazek

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 maja 2025, 18:46

Wiliam pisze:Przy pierwszym E-1 było 151 na Stadion po pożarze mostu Łazienkowskiego. Jak most odbudowano, to 151 wróciło na Politechnikę, a E-1 dostało przystanek. Zresztą i tak jest na żądanie.
NŻ to nie ma znaczenia.

W ogóle na trasbusie Kryniczna powstała 2 tygodnie po otwarciu E-1, coś tu jest nie tak, bo byłem pewien, że najpierw dodali w jedną stronę.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 maja 2025, 18:58

fik pisze:
02 maja 2025, 20:27
No, czyli strefy obsługi w znaczącej części się pokrywają - to jest tylko argument za komasacją linii w okresach, gdy popyt na odrębne trasy nie pozwala utrzymać atrakcyjnej częstotliwości, co widać po rozkładzie 117 w DS.

A jeśli linia wyjeżdża z jednego z najgęściej zaludnionych obszarów w mieście w kierunku centrum co 15 minut w szczycie na solówkach, to to nie jest specjalnie imponujące, a raczej każe podejrzewać, że jest w całości zaprojektowana nieprawidłowo.
Kiedy masz do wyboru czekać 10 minut na 117 albo jechać 507 i podejść trochę dalej na nogach, to wiadomo że raczej większość pojedzie 507. Swoją drogą to wyjątkowa kpina z pasażerów, że linie o podobnej strefie obsługi mają w DS dwie różne częstotliwości i są kompletnie rozkoordynowane. Bo po co mieć autobus z centrum na Gocław co 7,5 skoro można mieć jakiś totalny bałagan (do wzmocnienia 117 potrzebny byłby dosłownie jeden dodatkowy autobus xd).

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 maja 2025, 20:28

117 z 507 zgrywało się dobrze zanim przyszły cięcia pandemiczne.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 04 maja 2025, 20:34

pawcio pisze:
04 maja 2025, 20:28
117 z 507 zgrywało się dobrze zanim przyszły cięcia pandemiczne.
Właśnie miałem o to zapytać, bo na początku 507 było co 10 minut. Pandemia się skończyła, a cięcia z nami zostały.

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 maja 2025, 20:45

No właśnie, więc jakby nawet 507 wchłonęło 117 to co ile by kursowało? Pewnie co 10 minut... do następnego cięcia. ;)

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4157
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 04 maja 2025, 23:18

Georg pisze:
04 maja 2025, 20:34
pawcio pisze:
04 maja 2025, 20:28
117 z 507 zgrywało się dobrze zanim przyszły cięcia pandemiczne.
Właśnie miałem o to zapytać, bo na początku 507 było co 10 minut. Pandemia się skończyła, a cięcia z nami zostały.
To samo 509. I też Gocław!

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 maja 2025, 8:25

ashir pisze:No właśnie, więc jakby nawet 507 wchłonęło 117 to co ile by kursowało? Pewnie co 10 minut... do następnego cięcia. ;)
Tramwaju potrzeba. Tramwajom nic nie tną. Na całej sieci jest jednakowa częstotliwość i nawet jak połączą linie czy zapomną skasować linii, to jeżdżą co tyle samo (może oprócz niedzieli rano).
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 maja 2025, 9:14

Najwyższa pora wprowadzić ten sam koncept dla autobusów, najlepiej byłoby chyba 10/15/15/20 z połówką i wielokrotnościami i pewnie nielicznymi wyjątkami. Tylko że nagle by się okazało że trzeba by dodać (lub chociaż nie zdejmować z ulic) ze 200 wozów

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 05 maja 2025, 10:16

Autobus Czerwon pisze:
05 maja 2025, 9:14
Najwyższa pora wprowadzić ten sam koncept dla autobusów, najlepiej byłoby chyba 10/15/15/20 z połówką i wielokrotnościami i pewnie nielicznymi wyjątkami. Tylko że nagle by się okazało że trzeba by dodać (lub chociaż nie zdejmować z ulic) ze 200 wozów
Linie co 10 minut w międzyszczycie (116, 523) by straciły, bo nie jechałyby co 7,5 tylko co 15 minut.

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 maja 2025, 10:57

Georg pisze:
05 maja 2025, 10:16
Autobus Czerwon pisze:
05 maja 2025, 9:14
Najwyższa pora wprowadzić ten sam koncept dla autobusów, najlepiej byłoby chyba 10/15/15/20 z połówką i wielokrotnościami i pewnie nielicznymi wyjątkami. Tylko że nagle by się okazało że trzeba by dodać (lub chociaż nie zdejmować z ulic) ze 200 wozów
Linie co 10 minut w międzyszczycie (116, 523) by straciły, bo nie jechałyby co 7,5 tylko co 15 minut.
Akurat wymieniłeś dwie linie które powinny być moim zdaniem liniami magistralnymi z połowicznym od standardowego taktu (5/7,5/7,5/10). 116 kosztem E-2 i skrócenia 518 do Marymontu, 523 myślę że ładnie by siadło z dzielonymi końcówkami i mocnym rdzeniem, czyli np. 523A na obecnej trasie i 523B np. z Gocławka Wschodniego na Górczewską przez Człuchowską

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 05 maja 2025, 11:18

Ale to jest sytuacja w świecie idealnym. Jak popatrzysz na stan faktyczny, to ostatnio wzmocniono E-2, a przedtem ścięto 116 do 15 minut w DS. Więc kiepsko to wygląda. A z 523 to szacunek, bo na to nie wpadłem, żeby kawałek jechał na Górczewską.

ODPOWIEDZ