Problemy komunikacyjne Służewca
Moderator: Wiliam
-
Matt Cubis
- Posty: 663
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Nad PKP Żwirki i Wigury nie jeżdżą jeszcze tramwaje.
Dlatego dopytuję, czy Glonojadowi chodzi o Grójecką (bo tam zejście na perony jest), czy o Żwirki.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ja zrozumiałem, że Glon widziałby dodatkowy przystanek dla 228 bezpośrednio nad peronami Rakowca, dlatego zawrotka przy Noworacławickiej nie musi być wadą.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
Chyba Żwirki i przebudowa węzła przy Al.Jerozolimskichperson pisze:Przystanek tymczasowy w czasie wyłączenia ruchu tramwajowego do Okęcia?Matt Cubis pisze: ↑13 maja 2025, 16:17Jeżeli mówimy o wiadukcie nad PKP ŻiW to jest pewna nadzieja : >
ŁK
ajajajajajajajaMatt Cubis pisze: ↑13 maja 2025, 16:26Nad PKP Żwirki i Wigury nie jeżdżą jeszcze tramwaje.Dlatego dopytuję, czy Glonojadowi chodzi o Grójecką (bo tam zejście na perony jest), czy o Żwirki.
W sensie o Żwirki to już słyszałem że mają coś zmieniać, ale chyba bez zmiany położenia peronu. A Jerozolimskie zasługują na ponowne przemyślenie.
ŁK
Nie ma już żadnych przeciwwskazań. Jakiś czas temu bardzo często na 154 jeździły przeguby (a także pojawiły się na skróconym 228). Od kiedy przesunięto znak drogowy przeguby na spokojnie skręcają w lewo.
A ostatnio próbowano w cieniu zamknięcia przy Bitwy wrzucić poszerzenie tego przejazdu. Bo zakaz przegubów wciąż obowiązuje.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Zakaz obowiązuje a i tak się jeszcze nie dawno zdarzały.
Nawet Ostrobramska puszczała.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
WTP informuje o przedłużeniu 228 na Służewiec
Od 4 października autobusy 228 pojadą z Ursusa przez Włochy do stacji metra Wierzbno. Odcinek trasy w Ursusie nie zmieni się, we Włochach natomiast autobusy zostaną skierowane z ulicy Popularnej we Wschodu Słońca i dalej na standardową trasę Instalatorów. Potem, z ulicy 1 Sierpnia pojadą Żwirki i Wigury do J.P. Woronicza i nią do metra Wierzbno.
Na trasie będą cztery nowe przystanki „na żądanie” – Wschodu Słońca 01 i 02 na ulicy Wschodu Słońca oraz Szybka 01 (na ulicy Równoległej bezpośrednio za rondem na skrzyżowaniu z Szybką) i Szybka 02 (na ulicy Szybkiej bezpośrednio za rondem na skrzyżowaniu z Równoległą). Na ulicy J.P. Woronicza (czyli na nowym odcinku trasy) będą się zatrzymywały na istniejących już tam przystankach dla innych linii autobusowych. Autobusy będą kursowały co 30 minut.
Od 13 października uruchomimy dodatkowe kursy 228 z pętli Instalatorów w kierunku metra Wierzbno, także co 30 minut. Tym samym na trasie Instalatorów–Metro Wierzbno autobusy będą na przystankach cztery razy na godzinę (co 15 minut).
Jak to się dzieje że koniec na Wierzbnie, a początek na Królikarni? Nie można ludzi do Puławskiej dowieźć w takim razie?

Na Królikarni ciężko zrobić postój....
Pętla jest uliczna, na wysokości przelotek tramwajowych przy Wierzbnie. Na Królikarni w stronę Wierzbna mieści się 1 wóz (i to niecały), na Puławskiej jest krótka zatoka i nie ma nawet toitoia, co jeszcze w przypadku 218 miało sens, bo postoje były 2-3 minutowe.Wiliam pisze:Jak to się dzieje że koniec na Wierzbnie, a początek na Królikarni? Nie można ludzi do Puławskiej dowieźć w takim razie?
ŁK
Akurat już poruszaliśmy ten temat w wątku dotyczącym pętli autobusowych - długoterminowo jest tam potrzebna jakaś pętla. Na Puławskiej między Woronicza a Broniwoja jest jakieś 120 metrów na zatokę, tylko że 50 zajmuje zatoka przystanku przelotowego, który musiałby zostać wolny choćby po to, żeby móc się w dalszej przyszłości zastanowić nad skierowaniem 130 do Spartańskiej. Tym niemniej, taka długość na Rondzie Daszyńskiego 09, i to licząc łącznie z nieużywaną za dnia, ale teoretycznie wolną Karolkową 01, była wystarczająca.
Czyli gdyby nie korki to 228 powinno być połączone ze 130.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.