Komunikacja na Targówku

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 cze 2025, 13:53

Ach, no gdyby tylko ktoś kiedyś wymyślił detekcję i wydłużenie cyklu po wykryciu autobusu czekającego na światło...

KM
Posty: 239
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 04 cze 2025, 14:02

mb112 pisze:
04 cze 2025, 11:38
(...) co to w ogóle ma być że Ikea zarządza wiaduktem a nie ZDM czy tam GDDKiA i tak może się nie zgodzić. A jakby im powiedzieć, że w takim razie nie będziecie mieć linii na parkingu ? (...)
No co za nowość, że są drogi, którymi zarządza prywatna firma. I co więcej, że może sobie wybierać kto nim jeździ!

W Warszawie jest wiele takich dróg, nawet jeżeli mają swoją urzędową nazwę. Inwestor centrum handlowego sam wybudował ten wiadukt, sam go konserwuje i naprawia, więc także sam nim zarządza. Już w trakcie przebudowy S8 autobusy miały nim jeździć, ale podobnie jak teraz nie zgodził się na to właściciel. To nie jest nic nowego.

Jurand
Posty: 1661
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 04 cze 2025, 14:08

KM pisze:
04 cze 2025, 14:02
mb112 pisze:
04 cze 2025, 11:38
(...) co to w ogóle ma być że Ikea zarządza wiaduktem a nie ZDM czy tam GDDKiA i tak może się nie zgodzić. A jakby im powiedzieć, że w takim razie nie będziecie mieć linii na parkingu ? (...)
No co za nowość, że są drogi, którymi zarządza prywatna firma. I co więcej, że może sobie wybierać kto nim jeździ!

W Warszawie jest wiele takich dróg, nawet jeżeli mają swoją urzędową nazwę. Inwestor centrum handlowego sam wybudował ten wiadukt, sam go konserwuje i naprawia, więc także sam nim zarządza. Już w trakcie przebudowy S8 autobusy miały nim jeździć, ale podobnie jak teraz nie zgodził się na to właściciel. To nie jest nic nowego.
Zanim otworzono lewoskręt z S8 w Radzymińską, to wszelkiej maści autokary jeżdziły tym wiaduktem , żeby dalej przebić się przez teren CH do Radzymińskiej.
Czyżby jezdziły nielegalnie?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36105
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 cze 2025, 14:40

Ale czyje autokary? Bo jeżeli dosłownie "wszelkiej maści", to rzeczywiście nie spodziewam się, by każdy z ich właścicieli występował w ogóle o pozwolenie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Jurand
Posty: 1661
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 04 cze 2025, 14:47

Bastian pisze:
04 cze 2025, 14:40
Ale czyje autokary? Bo jeżeli dosłownie "wszelkiej maści", to rzeczywiście nie spodziewam się, by każdy z ich właścicieli występował w ogóle o pozwolenie.
Flixy
PlusBus
i to co na wileniaku ląduje, czyli całkiem sporo tych rejsowych autokarów wówczas tamtędy jezdziło

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 04 cze 2025, 14:58

To w ogóle jest trochę głupota, że tak kluczowego węzła nie zrobiono w pełni bezkolizyjnego, no ale to już teraz nic się nie poradzi.
A czy w ogóle docelowo nie powinno być tak że wpuści się jakąś linię w te Kartograficzne, Geodezyjne itd. i wtedy przystanek Geodezyjna na S8 nie będzie konieczny i linię Bródno - CH M1 (nie wiem która z nich to będzie obecne 112) będzie można dać przez Młodzieńczą, bo tak będzie prościej ?

BrdzJkb
Posty: 389
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 04 cze 2025, 15:14

Autobus Czerwon pisze:
04 cze 2025, 13:53
Ach, no gdyby tylko ktoś kiedyś wymyślił detekcję i wydłużenie cyklu po wykryciu autobusu czekającego na światło...
Wydłużenie cyklu to nie jest dobre rozwiązanie - szczególnie lewosketu blokującego wszystkie inne relacje. Co innego śluza.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 cze 2025, 15:14

Dla S8 to nie jest kluczowy węzeł.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Matt Cubis
Posty: 663
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 04 cze 2025, 16:40

BrdzJkb pisze:
04 cze 2025, 15:14
Autobus Czerwon pisze:
04 cze 2025, 13:53
Ach, no gdyby tylko ktoś kiedyś wymyślił detekcję i wydłużenie cyklu po wykryciu autobusu czekającego na światło...
Wydłużenie cyklu to nie jest dobre rozwiązanie - szczególnie lewosketu blokującego wszystkie inne relacje. Co innego śluza.
Że niby dlaczego nie jest dobre? Gdzie w ogóle chciałbyś tam zmieścić śluzy?

BrdzJkb
Posty: 389
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 04 cze 2025, 18:00

Bo lewoskręt to relacja która najbardziej ogranicza przepustowość na skrzyżowaniu. Na koniec dnia na takim wydłużeniu cyklu najwięcej skorzystają kierowcy samochodów którzy akurat zalapia się przed autobus.

Natomiast śluza powinna być wykonana poprzez dopuszczenie skrętu w lewo ze środkowego pasa (oczywiście ze wspomniana detekcja). I to niejedyne takie miejsce w Warszawie.

pietia
Posty: 790
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 04 cze 2025, 20:28

A gdyby tak 112 w stronę Bemowa skierować przez Radzymińską - Młodzieńczą - Kondratowicza (chyba kiedyś w ramach jakichś objazdów tak nawet jeździło), a do obsługi Wiejskiej i Geodezyjnej przekierować może 240? Wtedy odpadnie problem lewoskrętów :-k

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 cze 2025, 20:57

240 jest sparowane z 256 zapewniając na wspólnym odcinku w miarę godną częstotliwość co 10 minut w szczycie i co 15 poza.

No i odcinasz od obsługi parę ZP, relację Bródno-CH Targówek...

Krokiet
Posty: 83
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38

Post autor: Krokiet » 04 cze 2025, 22:05

I relacja Bródno - Klopsiki!!!

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 04 cze 2025, 22:45

pietia pisze:
04 cze 2025, 20:28
A gdyby tak 112 w stronę Bemowa skierować przez Radzymińską - Młodzieńczą - Kondratowicza (chyba kiedyś w ramach jakichś objazdów tak nawet jeździło), a do obsługi Wiejskiej i Geodezyjnej przekierować może 240? Wtedy odpadnie problem lewoskrętów :-k
No moim zdaniem nawet w obie strony, byłoby szybciej.
Autobus Czerwon pisze:
04 cze 2025, 20:57
240 jest sparowane z 256 zapewniając na wspólnym odcinku w miarę godną częstotliwość co 10 minut w szczycie i co 15 poza.

No i odcinasz od obsługi parę ZP, relację Bródno-CH Targówek...
Relację Bródno - CH Targówek to zapewnia 126, wprawdzie nie z każdego przystanku, ale z Metra Kondratowicza jeszcze jest pełno innych linii. No ale gdyby naprawdę wpuścić jakąś linię w te Kartograficzne, Geodezyjne itp. z pętlą gdzieś przy Decathlonie, np. jakieś przedłużone z Bródna 104 czy 176 to i ludzie z tych patobloków mieliby bliżej niż do Geodezyjnej na S8, i relacja północne Bródno - CH Targówek byłaby zapewniona, i można dać 112 na Młodzieńczą. Nawet przesiadki z Marek do 112 mieliby wygodniejsze, bo wtedy nie przy Wiejskiej tylko przy Wolności, z tego samego przystanku.

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 cze 2025, 0:59

Przede wszystkim takie pytanie: kto korzysta z tego przystanku Wiejska? Skąd ci ludzie tam przychodzą? Z centrów handlowych? Przesiadają się z autobusów z Marek? Czy skąd? Czy ludzie, którzy tam wsiadają, mają możliwość np. wsiadać gdzie indziej? Bo może to nie jest kwestia tego, że tam ludzie korzystają czyli tam musi jechać autobus, tylko może zwyczajnie trzeba ludziom zaproponować zmianę przyzwyczajeń. Ale powtórzę, nie wiem skąd tam ludzie na przystanek przychodzą stąd moje pytanie.

ODPOWIEDZ