Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2025

Moderator: Wiliam

Flash8222
Posty: 7138
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 25 cze 2025, 10:04

Łukasz pisze:
25 cze 2025, 7:43
A osiemnastka nie mogłaby jeździć do Ronda Daszyńskiego? Trochę skandaliczne jest, że na Wołoską z centralnego się nie da dojechać bez przesiadki (poza kursami zjazdowymi i nocnymi). Człowiek przyzwyczajony do siedemnastki co 4 minuty a teraz to nawet dobrze przesiąść się nie ma w co. Jakaś sensowna częstotliwość to 10/4/11 plus metro plus 31/18, ale to takie jakies nie teges.

Choć chyba sensowne to byłoby zamienienie 10 i 18, bo więcej skrętu Nowowiejska z 19 nie zniesie.
Już bym wolał by 18 również dojeżdżała do centrum, teraz znowu ze starego Mokotowa by dojechać do centrum trzeba się przesiadać...

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 cze 2025, 10:51

pawcio pisze:Nowowiejska więcej nie uniesie, szczególnie w sierpniu, gdy także 17 będzie musiała skręcać w bok.
Ale zamiana 10 i 18 chyba nie kosztuje aż tak dużo. Chyba że akurat Wyścigi mają masę klientów na Daszyńskiego plus.

Oczywiście do Centrum musi jeździć 16, bo to polityka :) - „kazali jeździć tramwajem a już zabierajom, niech oddajom 131”.

Ciekawią mnie, przy okazji, postoje, bo ani na nakładce, ani na Wilanowie nie ma za dużo miejsca. Już przy Muranowskiej były spore obsuwy i to przy 8 minutach a nie 5.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 cze 2025, 11:20

Łukasz pisze:
25 cze 2025, 10:51
pawcio pisze:Nowowiejska więcej nie uniesie, szczególnie w sierpniu, gdy także 17 będzie musiała skręcać w bok.
Ale zamiana 10 i 18 chyba nie kosztuje aż tak dużo. Chyba że akurat Wyścigi mają masę klientów na Daszyńskiego plus.

Oczywiście do Centrum musi jeździć 16, bo to polityka :) - „kazali jeździć tramwajem a już zabierajom, niech oddajom 131”.

Ciekawią mnie, przy okazji, postoje, bo ani na nakładce, ani na Wilanowie nie ma za dużo miejsca. Już przy Muranowskiej były spore obsuwy i to przy 8 minutach a nie 5.
16 do Centrum to kwestia synergii dwukierunków. Zamiana 10 i 18 to ruszanie 10, której ruszać nie trzeba. Można by spróbować połączyć 18+71, ale wtedy brakuje zastępstwa za 14 wzdłuż całej Nowowiejskiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 cze 2025, 15:57

ZTM: Bródno ma metro do centrum, nie potrzebuje 25, a na pewno nie cały tydzień.
ZTM, gdy nie ma 1 do M1: Bródno potrzebuje 25 do centrum przez cały tydzień. I częstej 3 na Pragę - do tripletu z 25 i 4. Żerań FSO może poradzić sobie z przesiadką.
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2025/06/2 ... minskiego/

Ktoś ma pomysł dlaczego i 25, i wzmocnione 3 ma współistnieć w wakacje 2025, a linia zastępcza za 1 musi oferować niewygodne przesiadki na Żabie?

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 617
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 25 cze 2025, 17:11

person pisze:
25 cze 2025, 15:57
ZTM: Bródno ma metro do centrum, nie potrzebuje 25, a na pewno nie cały tydzień.
ZTM, gdy nie ma 1 do M1: Bródno potrzebuje 25 do centrum przez cały tydzień. I częstej 3 na Pragę - do tripletu z 25 i 4. Żerań FSO może poradzić sobie z przesiadką.
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2025/06/2 ... minskiego/

Ktoś ma pomysł dlaczego i 25, i wzmocnione 3 ma współistnieć w wakacje 2025, a linia zastępcza za 1 musi oferować niewygodne przesiadki na Żabie?
Czy nie mogłoby być 1 od Kercelaka przez Trasę W-Z i Jagiellońską do r. Starzyńskiego, 78 na Starynkiewicza i zrezygnować z 25?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 cze 2025, 17:25

person pisze:
25 cze 2025, 15:57
ZTM: Bródno ma metro do centrum, nie potrzebuje 25, a na pewno nie cały tydzień.
ZTM, gdy nie ma 1 do M1: Bródno potrzebuje 25 do centrum przez cały tydzień. I częstej 3 na Pragę - do tripletu z 25 i 4. Żerań FSO może poradzić sobie z przesiadką.
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2025/06/2 ... minskiego/

Ktoś ma pomysł dlaczego i 25, i wzmocnione 3 ma współistnieć w wakacje 2025, a linia zastępcza za 1 musi oferować niewygodne przesiadki na Żabie?
Gdyby nie przepustowość Dw. Wileńskiego 08, to 25 i 68 do Wschodniego by współistniały. Ale trzeba było dokonać optymalizacji.
Bródno od przyszłego tygodnia traci jeden slot, bo zamiast mocnej jedynki dostaje tylko wzmocnienie 3. 25 w weekendy dalej nie będzie kursować.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 3143
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 25 cze 2025, 19:51

Apropo slotów, to ja zastanawiam się czy nie warto by było dać 71 przez Okopową i Towarową z racji faktu że ciąg ten traci jeden slot za pół "jedynki". Jeśli chodzi o Jana Pawła II, to na razie marketingowo sprzedano by to w ten sposób że na miejsce 71 wchodzi 19, chwilowo przemilczając fakt że zniknęła połowa kursów 33. Ostatecznie, Jana Pawła o jeden slot mniej ma już od dłuższego czasu, bo najpierw było pojedyncze 17 i podwójne 33 bez 71 które zawieszono, a potem pojedyncze 17, pojedyncze 33 i pojedyncze 71. Wszystko by wróciło do normy po zakończeniu remontów: Słomińskiego albo Pola Mokotowskiego, którekolwiek nastąpi wcześniej.
Update: Tym bardziej że przecież na znacznej części tego ciągu jest jeszcze "czwórka" o czym wcześniej zapomniałem.

ctl83
Posty: 229
Rejestracja: 24 mar 2006, 19:49
Lokalizacja: Wola

Post autor: ctl83 » 25 cze 2025, 21:13

Czy moglibyście pomóc mi zrozumieć sens podziału 33 na 33 i 71? Kiedyś wychodziłem na tramwaj na Broniewskiego bez patrzenia na rozkład, w oddali było widać zbliżający się tramwaj. Było albo silne 33 albo 22, 28, 35 lub 16, a teraz 22, 33, 28 no i 66 w sumie do nikąd. Niby można podjechać 3 przystanki i przesiąść się przy Arkadii, tylko że w praktyce są dziury w rozkładzie po 8-10 minut.
Ostatnio naciąłem się na to przy Centralnym, wysiadam z pociągu a tu najbliższy kurs 33 za 18 minut.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 cze 2025, 21:18

Będzie zaraz 19 i Broniewskiego wróci do normy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ctl83
Posty: 229
Rejestracja: 24 mar 2006, 19:49
Lokalizacja: Wola

Post autor: ctl83 » 25 cze 2025, 22:13

pawcio pisze:
25 cze 2025, 21:18
Będzie zaraz 19 i Broniewskiego wróci do normy.
No niby rozumiem, ale przez miesiąc od powrotu tramwajów na wiadukt przy Arkadii było kiepsko. Możliwe, że to chodziło o to, żeby nie przyzwyczaić się znów do częstego 33, podobnie jak kiedyś 35 skierowano na pl. Narutowicza aby powoli pasażerowie odzwyczajali się od tej linii na Puławskiej ;)

adamrozbicki
Posty: 196
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 25 cze 2025, 22:27

pawcio pisze:
25 cze 2025, 17:25
person pisze:
25 cze 2025, 15:57
ZTM: Bródno ma metro do centrum, nie potrzebuje 25, a na pewno nie cały tydzień.
ZTM, gdy nie ma 1 do M1: Bródno potrzebuje 25 do centrum przez cały tydzień. I częstej 3 na Pragę - do tripletu z 25 i 4. Żerań FSO może poradzić sobie z przesiadką.
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2025/06/2 ... minskiego/

Ktoś ma pomysł dlaczego i 25, i wzmocnione 3 ma współistnieć w wakacje 2025, a linia zastępcza za 1 musi oferować niewygodne przesiadki na Żabie?
Gdyby nie przepustowość Dw. Wileńskiego 08, to 25 i 68 do Wschodniego by współistniały. Ale trzeba było dokonać optymalizacji.
Bródno od przyszłego tygodnia traci jeden slot, bo zamiast mocnej jedynki dostaje tylko wzmocnienie 3. 25 w weekendy dalej nie będzie kursować.
A dlaczego nie można wykorzystać skrętu z Ronda Starzyńskiego w stronę Żaby? O ile pamiętam parę lat temu go zbudowano na sytuacje awaryjne. A ta jest właśnie taka.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 cze 2025, 22:51

Ale dla kogo miałam taka linia istnieć? Dla Bródna to wydłużenie podróży do Wileńskiego, Namysłowska dostanie 500+Z-5.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 3701
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 26 cze 2025, 23:42

pawcio pisze:
25 cze 2025, 10:00
Nowowiejska więcej nie uniesie, szczególnie w sierpniu, gdy także 17 będzie musiała skręcać w bok.
W sierpniu zdaje się miało już nie być 71 więc 1 slot by się zwolnił. No chyba, że 17 będzie już podwójna?
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 cze 2025, 23:50

Będzie podwójna. Ale dla Nowowiejskiej i tak krytyczny będzie wrzesień. 17 i 33 pojadą już zapewne prosto, ale 4+10+11+19 na skręcie to będzie 30 kursów na godzinę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 cze 2025, 8:09

pawcio pisze:Będzie podwójna. Ale dla Nowowiejskiej i tak krytyczny będzie wrzesień. 17 i 33 pojadą już zapewne prosto, ale 4+10+11+19 na skręcie to będzie 30 kursów na godzinę.
To się awaryjnie 4 przerzuci na Woronicza
ŁK

ODPOWIEDZ