Pętle autobusowe i tramwajowe

Moderator: Wiliam

Flash8222
Posty: 7138
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 03 paź 2025, 16:39

Przewoźnik nie zgodzi się ze względów bezpieczeństwa.

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 03 paź 2025, 21:30

A 228 nie mogłoby jechać na Metro Wilanowska? To raptem dwa przystanki od Wierzbna a zyskałoby normalny punkt socjalny, możliwość ew. sterowania itd.

Flash8222
Posty: 7138
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 03 paź 2025, 22:30

Jeszcze bardziej pchasz w korek oraz tniesz postoje bo ZTM nie dołoży brygad.

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 03 paź 2025, 22:33

Flash8222 pisze:
03 paź 2025, 22:30
Jeszcze bardziej pchasz w korek oraz tniesz postoje bo ZTM nie dołoży brygad.
Wolałbym mieć krótszy postój z ekspedycją (i ewentualnym sterowaniem) + kiblem niż dłuższy w środku niczego.

wincenty
Posty: 1811
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 03 paź 2025, 22:40

Flash8222 pisze:
03 paź 2025, 16:39
Przewoźnik nie zgodzi się ze względów bezpieczeństwa.
Bo, ponieważ?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 paź 2025, 23:01

reserved pisze:A 228 nie mogłoby jechać na Metro Wilanowska? To raptem dwa przystanki od Wierzbna a zyskałoby normalny punkt socjalny, możliwość ew. sterowania itd.
Spodziewasz się jakichś ekstremalnych korków w stronę Wierzbna, żeby sterowanie tam było potrzebne?
ŁK

Flash8222
Posty: 7138
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 03 paź 2025, 23:51

wincenty pisze:
03 paź 2025, 22:40
Flash8222 pisze:
03 paź 2025, 16:39
Przewoźnik nie zgodzi się ze względów bezpieczeństwa.
Bo, ponieważ?
Trzeba by przeciąć trzy pasy ruchu na bardzo krótkim odcinku co jest nie zgodne z PoRD.
reserved pisze:
03 paź 2025, 22:33
Flash8222 pisze:
03 paź 2025, 22:30
Jeszcze bardziej pchasz w korek oraz tniesz postoje bo ZTM nie dołoży brygad.
Wolałbym mieć krótszy postój z ekspedycją (i ewentualnym sterowaniem) + kiblem niż dłuższy w środku niczego.
Na metrze Wierzbno jest toaleta.

Yelonker
Posty: 841
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 04 paź 2025, 1:42

Flash8222 pisze:
03 paź 2025, 23:51
Trzeba by przeciąć trzy pasy ruchu na bardzo krótkim odcinku co jest nie zgodne z PoRD.
Nie no, wiadomo, że w takim wariancie zawracanie odbywałoby się nie na zawrotce (czego zupełnie nie jestem entuzjastą, w szczególności dla trzech linii autobusowych), tylko przez ulicę Broniwoja (jakby odwrócić na niej kierunek ruchu) albo prulicę Ksawerów. Z tym, że zatoka jest jak na razie za krótka, by zrobić tak dla więcej, niż jednej linii.
Flash8222 pisze: Na metrze Wierzbno jest toaleta.
A do tej toalety zapewniono już jakieś dojście z przystanku technicznego, czy dalej stoi toi toi na trawie przy torach?

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1497
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 04 paź 2025, 6:20

reserved pisze:
03 paź 2025, 22:33
Flash8222 pisze:
03 paź 2025, 22:30
Jeszcze bardziej pchasz w korek oraz tniesz postoje bo ZTM nie dołoży brygad.
Wolałbym mieć krótszy postój z ekspedycją (i ewentualnym sterowaniem) + kiblem niż dłuższy w środku niczego.
A może czas już na minikontenery wzorem MPK Wrocław. Bo przez 3,5 roku nic nowego nie postawili.

Zobacz, wydłużyli teraz 187 do Stegny. Tylko co z tego, że masz socjal względem Chelmskiej, skoro jak ruszasz teraz w stronę Ursusa to masz zawsze (przynajmniej na 1 zm.) w plecy do Goraszewskiej -6, bo przystanki niemal co minute i tego do Ursusa jak nie masz potem zielonej fali nie idzie odrobić. Aż przyszła do mnie ostatnio pasażerka pyta się co się dzieje, że od września 187 jeździ tak nieregularnie.

Takze ja wolę jechać na spokojnie już toi toiem niż gnać gdzieś, bo punkt socjalny. Zresztą na tej samej zasadzie skopali 401 gdy ma do M. Wilanowska.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 04 paź 2025, 6:37

ZielonyJamnik pisze:
04 paź 2025, 6:20
Zresztą na tej samej zasadzie skopali 401 gdy ma do M. Wilanowska.
A co tam jest nie tak? Bo ja na 401 najbardziej lubię właśnie kursy do Metra Wilanowska.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1497
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 04 paź 2025, 7:44

Jak masz rano 17min to zapomnij o przerwie ustawowej. Zawsze mi zostawało 11-12min, tylko z przerwy 22min zostawało ze 17min. Tam jest za krótki czas przelotu na 4 pary świateł między M. Służew :arrow: Wilanowska, na Bacha dobrze jest wyliczone.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 04 paź 2025, 11:23

ZielonyJamnik pisze:
04 paź 2025, 7:44
Jak masz rano 17min to zapomnij o przerwie ustawowej. Zawsze mi zostawało 11-12min, tylko z przerwy 22min zostawało ze 17min. Tam jest za krótki czas przelotu na 4 pary świateł między M. Służew :arrow: Wilanowska, na Bacha dobrze jest wyliczone.
A to nie wiem jak jest rano. Jak zdarzało mi się to jeździć na popołudnie to było super. Dla mnie jest ten komfort, że na Metrze Wilanowska nikt mnie nie pilnuje, mogę iść do normalnego wc, zjeść coś, brak pasażerów. Na Bacha jedyne moje doświadczenie to krótkie postoje że przyjeżdżałem na odjazd. A i kursy na Bacha (przynajmniej po południu) oznaczają, że z drugiej strony kończy to na PKP Ursus a nie na Niedźwiadku, a zatem brak jest normalnej toalety. Taka linia wtedy bez socjalu.

11-12 minut przerwy to źle? Czyżbyś jeździł tylko na rano? :D My na zmianie B modlimy się o takie przerwy. :P

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1497
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 04 paź 2025, 14:26

Gorzej, że czasem tam są przez całą 1 zmianę w praktyce takie przerwy.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Matt Cubis
Posty: 663
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 05 paź 2025, 16:16

Yelonker pisze:
04 paź 2025, 1:42

A do tej toalety zapewniono już jakieś dojście z przystanku technicznego, czy dalej stoi toi toi na trawie przy torach?
0,5 m opaski to chyba wystarczające dojście do toalety.

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 paź 2025, 8:08

Łukasz pisze:
03 paź 2025, 12:58
Yelonker pisze: To, że zaczynają od Królikarni nie wyklucza zrobienia przejazdu Krasickiego-Malczewskiego-Puławska-Woronicza, tylko że w drugą stronę, niż kiedy była to oficjalna trasa z przystankami. Nie jest trudno się złamać na pas do lewoskrętu? Przy trzech liniach autobusowych (a gdyby to było Metro Wierzbno, bez Królikarni, to można by nawet myśleć o czwartej - 130) wypadałoby zacząć myśleć o jakiejś sensownej pętli.
Raczej nie pomyślałem o tym wariancie, bo nie ma on wielkiego sensu - czasem faktycznie się korkuje Puławska, ale to wtedy i od Malczewskiego się już jedzie tak sobie. Sam lewoskręt z Puławskiej to zwykle 1 cykl.

Pętla uliczna mogłaby powstać na Broniwoja, tam jest dużo miejsca - tyle że kierunek ruchu jest w złą stronę i policja może nie chcieć mieć pętli pod siedzibą. Budkę trzeba by w parku postawić.
A czemu właściwie nie można zrobić pasu postojowego dla autobusów na Puławskiej, np. między Żywnego a Bielawską? Parkowania tam nie ma, a więcej niż 100 metrów i tak nie jest potrzebne. Z 308 to pół biedy, ale jednak kończenie 218 i 228 kilkaset metrów przed tramwajem uważam za słabe.

ODPOWIEDZ