(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych
Moderator: Wiliam
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ja to mam przekonanie, że jakaś część podróżnych kolejowych będzie wolała korzystać z Zachodniego niż Centralnego, bo efekt nowości/czystości; acz to w sumie tyczy bardziej osób z odleglejszych rejonów, gdzie czas dojazdu do obu dworców może być porównywalny (jak chociażby Wilanów), bo jak ktoś mieszka przy samym Centralnym, to wiadomo że z niego skorzysta tak czy owak. Przy Zachodniej jest też parę sporszych biurowców i konsulat dyplomatyczny Ukrainy maskujący się pod postacią dworca autobusowego; poza tym faktycznie niewiele.
Linia legionowska ma z centrum w ogóle swoje pociągi, ale jak już, to wszystko jest lepsze od Peronu Zadupie: w zależności od punktu startowego M1 na Gdański, 10/11 na Wolę, M2 na Młynów, czy nawet 1 na Gdański.
Linia legionowska ma z centrum w ogóle swoje pociągi, ale jak już, to wszystko jest lepsze od Peronu Zadupie: w zależności od punktu startowego M1 na Gdański, 10/11 na Wolę, M2 na Młynów, czy nawet 1 na Gdański.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
-
Konied Makevski
- Posty: 169
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
Pytanie - jak potrzebna jest 13 na odcinku Cm. Wolski - Kercelak? Wiedząc oczywiście, że stanowi wsparcie 26 na odcinku 'śródmiejskim'.
Propozycja z 32 jest ciekawa, ale chyba prędzej widziałbym przetrasowanie 23 na trasę Czynszowa - Kercelak - trasa 1 - Dw. Zachodni i jednocześnie 13 na trasę Nowe Bemowo - Kawęczyńska. Taborowo wyszłoby podobnie, ale niestety takie 13 i 23 nie byłyby na króciaki.
Aczkolwiek obstawiam, że Zachodni skończy z połową 1 i 14.
Propozycja z 32 jest ciekawa, ale chyba prędzej widziałbym przetrasowanie 23 na trasę Czynszowa - Kercelak - trasa 1 - Dw. Zachodni i jednocześnie 13 na trasę Nowe Bemowo - Kawęczyńska. Taborowo wyszłoby podobnie, ale niestety takie 13 i 23 nie byłyby na króciaki.
Aczkolwiek obstawiam, że Zachodni skończy z połową 1 i 14.
Bródno nie odda dojazdu do szpitala. Już 25 nie chcieli oddać. O dziwo z Zachodniego na Zawiszy, Gdański i Wolę też można dojechać pociągiem 
ŁK
-
adamrozbicki
- Posty: 196
- Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50
To ma sens ale ta połowa 1 nie może się nazywać 1 bo to juź naprawdę byłby idiotyzm, dojazd do dworca co drugim kursem linii.Konied Makevski pisze: ↑05 gru 2025, 22:41Pytanie - jak potrzebna jest 13 na odcinku Cm. Wolski - Kercelak? Wiedząc oczywiście, że stanowi wsparcie 26 na odcinku 'śródmiejskim'.
Propozycja z 32 jest ciekawa, ale chyba prędzej widziałbym przetrasowanie 23 na trasę Czynszowa - Kercelak - trasa 1 - Dw. Zachodni i jednocześnie 13 na trasę Nowe Bemowo - Kawęczyńska. Taborowo wyszłoby podobnie, ale niestety takie 13 i 23 nie byłyby na króciaki.
Aczkolwiek obstawiam, że Zachodni skończy z połową 1 i 14.
Chciałbym zobaczyć tych pasażerów 1 jadących do Dw. Zachodniego...
I co z tego, że co drugi kurs?
I co z tego, że co drugi kurs?
-
adamrozbicki
- Posty: 196
- Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50
Tych samych co z Centralnej bądź Gdańskiej.... To już nie te czasy co się jechało na stację początkową i wsiadało przez okno.
Zaraz te pociągi znikną ze Wschodniej (szybciej) i Centralnej (później tak do n+1) i na kilka lat trzeba będzie pomyśleć o Zachodnim i Gdańskim jako dwóch głównych dworcach.
Zaraz dość ciężko będzie dostać się czymkolwiek mechanicznym, w tym tramwajem, z Daszyńskiego w Plac Zawiszy więc i dyskusja się zamrozi na kilka lat
Rzecznik ZTM a rozmowie z nadredahtorem O. (artykuł z dziś) poinformował, że na razie przewidują wariant z samą 14 na Zachodni, ale nie wykluczają dodatkowego połączenia przy czym zapowiada reformę połączeń po otwarciu Rostafińskich. Czyli nic odkrywczego.

- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36106
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A co z relacją w Wołoską i na Mordor (a miało być przez Galmok na Metro Wilanowska)? Raczej bym poprawiał połączenia Ochoty z Mokotowem, a nie z Okęciem.
A na drugim końcu wychodzi się przecież na Emilii Plater. Poza tym - znikąd nie jest bliżej do Pałacu Kultury
Na odcinku śródmiejskim tego wsparcia trochę jest. Ale na Wolskiej zostawić samo JUŻ NIE SILNE 26? Z Metra Płocka w kierunku al. Solidarności jedna słaba linia, a trochę ludzi się tam jednak przesiada. Niby można podjechać jeszcze 27, ale to raczej na dobicie tej relacji, a nie jej obsłużenie.Konied Makevski pisze: ↑05 gru 2025, 22:41Pytanie - jak potrzebna jest 13 na odcinku Cm. Wolski - Kercelak? Wiedząc oczywiście, że stanowi wsparcie 26 na odcinku 'śródmiejskim'.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Też. Raczej chodzi o Okęcie - Wola - ciąg Prostej/ONZ/Jana Pawła/Stawki/Metro Marymont.
A Wilanowska - Woloska - BW1920 powinno jeździć w lewo na Górczewską/Nowe Bemowo, coś jak 189 teraz.
Czternastka na Koło/Bemowo przez Skierniewicką.
Czyli 2 linie w pionie i jedna w poziomie, patrząc na tory średnicowe.
Ale to jest do tramwajowej futurystyki na ten moment.
ŁK