Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 17 mar 2009, 18:05

W niedługim czasie będziemy mieli pierwszy w Śródmieściu dworzec przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Chodzi o Powiśla. Dojazd do niego możliwy SKM'ką (od Rembertowa do Miłosnej da się wsiąść).

Byłoby fajnie, ale...

Jedynym sposobem żeby niepełnosprawny dostał się do tego dworca jest przejechanie na wózki od Ronda de Gaulle.

Gratuluję PKP wyboru dworca do przystosowania, a pani Gronkiewicz-Waltz komunikacji w pobliżu tegoż dworca. =D> :-k

[ Dodano: Wto 17 Mar, 2009 18:06 ]
Dojazd możliwy także z Siedlec/Halinowa (każdy przystanek), ale tylko kilkanaście pociągów dziennie.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5439
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 17 mar 2009, 20:17

zofey pisze:Dojazd do niego możliwy SKM'ką (od Rembertowa do Miłosnej da się wsiąść).
A właśnie że się nie da póki w SKM jeżdżą stare kible

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 mar 2009, 20:29

a to stare waogny stanowią jedyny tabor, który kursuje na tym odcinku trasy SKM?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 17 mar 2009, 20:33

zdaję sobie sprawę że EN57-3000 są wysokoperoronowe, ale czy wind nie mają?

za to niewątpliwie da się dojechać z Siedlec ... Rembertowa do Powiśla Flirtem, nawet rozkład sensowny zostaje jak na polskie warunki.

a jak długo trzeba myśleć żeby wpaść na pomysł zamontowania identycznych wyciągów w pawilonach Śródmieścia?
jak mam nawet dalej idący pomysł na który PKP DK nigdy by nie wpadło. otóż mamy prawie nieużywane zakamarki przy peronach 1 i 3 (te hole kasowe przy których nie ma kas). nad nimi jest dokładnie nic czyli plac. można więc wyciąć kawałek płyty i na górze zbudować budki z windami.

ale nie, Warszawa musi być ostatnim miastem nie dla inwalidów.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 mar 2009, 20:35

a jak długo trzeba myśleć żeby wpaść na pomysł zamontowania identycznych wyciągów w pawilonach Śródmieścia?
jak mam nawet dalej idący pomysł na który PKP DK nigdy by nie wpadło. otóż mamy prawie nieużywane zakamarki przy peronach 1 i 3 (te hole kasowe przy których nie ma kas). nad nimi jest dokładnie nic czyli plac. można więc wyciąć kawałek płyty i na górze zbudować budki z windami.
nikt nie podejmie decyzji o budowie wind na Śródmieściu w momencie, gdy trwa dyskusja o zagospodarowaniu okolicy (i prawdopodobnie wiążacej się z tym przebudowie dworca).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

JacekM
Śnieżynka
Posty: 8854
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 17 mar 2009, 20:55

MeWa pisze:
a jak długo trzeba myśleć żeby wpaść na pomysł zamontowania identycznych wyciągów w pawilonach Śródmieścia?
jak mam nawet dalej idący pomysł na który PKP DK nigdy by nie wpadło. otóż mamy prawie nieużywane zakamarki przy peronach 1 i 3 (te hole kasowe przy których nie ma kas). nad nimi jest dokładnie nic czyli plac. można więc wyciąć kawałek płyty i na górze zbudować budki z windami.
nikt nie podejmie decyzji o budowie wind na Śródmieściu w momencie, gdy trwa dyskusja o zagospodarowaniu okolicy (i prawdopodobnie wiążacej się z tym przebudowie dworca).
Przypomina mi się wypowiedź jakiegoś rzecznika PKP PLK, z czasów końca remontu tunelu średnicowego. Na pytanie dziennikarza, czemu podczas remontu nie zainstalowano żadnych ułatwień dla niepełnosprawnych, pan (czy też pani) powiedział z rozbrajającą szczerością "Ale przecież tych niepełnosprawnych nie ma zbyt wielu, a nawet jeśli już będą jechali pociągiem, to zawsze znajdzie się ktoś, kto pomoże" :-s
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
8917
Posty: 484
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 18 mar 2009, 17:08

Miało być pięknie, ale wyszło jak zwykle. Nie będziemy mieli ładnych i nowoczesnych dworców, tylko zaaranżowane i piękne toalety. ](*,)

Obrazek
Życie Warszawy pisze:Szaletowy konkurs PKP
Konrad Majszyk 17-03-2009, ostatnia aktualizacja 17-03-2009 22:56

Obrazek
Przybytek na Centralnym. W stolicy i tak nie jest najgorzej. Na 40 proc. stacji kolejowych w Polsce toalet nie ma w ogóle.

Na obiecywaną przez PKP przebudowę przed Euro 2012 Dworca Wschodniego i Zachodniego nie ma już żadnych szans. Kolejarze biorą się więc dziarsko za Centralny. Ogłosili konkurs architektoniczny na... aranżację trzech toalet.

Gra idzie o nowy design trzech z siedmiu przybytków na Centralnym. W oficjalnym komunikacie PKP czytamy, że jury konkursowe liczy na ekologiczne i energooszczędne projekty toalet funkcjonalnych, które „sprostają nowym potrzebom pasażerów”. Prace konkursowe można składać do 5 maja. Wyniki poznamy miesiąc później.

Toalety? Z tym damy radę

Czy spółka PKP nie powinna zająć się fatalnie zaniedbanym Centralnym w sposób bardziej kompleksowy, niż tylko remontując trzy toalety?– Łatwo ogłosić konkurs np. na nowy wygląd Centralnego. I co z tego – mówi rzecznik PKP Michał Wrzosek. – Dostaniemy zapierające dech w piersiach wizje, których nie da się zrealizować. Bo będą za drogie albo zbyt awangardowe. Mniejsze projekty, jak toalety, są łatwe do zrobienia – wyjaśnia.

Według Michała Wrzoska, toalety zostaną przebudowane w ramach remontu dworca, który został zaplanowany na 2010 r. Czy się uda? Oficjalny komunikat jest bardziej zachowawczy. Mowa w nim tylko o tym, że zwycięskie projekty toalet „mają szansę” na realizację przed Euro 2012.W jury oprócz przedstawicieli spółki PKP zasiądą tuzy polskiej architektury, m.in. Ewa Kuryłowicz i Andrzej Chołdzyński.

– Przecież korona mi z głowy nie spadnie – mówi „ŻW” Andrzej Chołdzyński. – Dworzec Centralny to architektoniczna perełka modernizmu. Problem w tym, że jest zaniedbany. Porządkowanie trzeba zacząć od podstaw, np. od toalet.

W toaletowym konkursie są do wzięcia nagrody o łącznej wartości 42 tys. zł. Promocją inicjatywy zajęła się specjalnie wynajęta firma od PR.

Bizantyjskie zadęcie PKP

– Jury z udziałem gwiazd architektury i nagrody finansowe z powodu trzech toalet na Centralnym? Dziękuję PKP za to, że mogłem się uśmiać. Bo śmiech to zdrowie – mówi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych Tor. – PKP tracą czas na bzdurny konkurs z absurdalnym zadęciem. A pasażerowie od jutra chcieliby przestać załatwiać się w tym syfie – nie przebiera w słowach.

Za przebudowę Centralnego będzie odpowiedzialny Oddział Dworce Kolejowe, który został wydzielony ze struktury PKP w 2005 roku. To miała być kura znosząca dla PKP złote jaja. W gestii oddziału znalazły się 72 największe i najbardziej ruchliwe polskie dworce w centrach miast – w stolicy m.in. Centralny, Wschodni i Zachodni. Miały one zostać przekształcone w nowoczesne węzły komunikacyjne połączone z biurami XXI wieku i galeriami handlowymi oraz zacząć wreszcie na siebie zarabiać.

– Zamiast tego skończy się na umyciu sufitów i projekcie toalet – komentuje Karol Trammer, redaktor naczelny miesięcznika „Z Biegiem Szyn”. – Na Euro 2012 mieliśmy dostać w Warszawie nowoczesne superdworce, ale wyszło jak zawsze w PKP. Oddział Dworce Kolejowe okazał się tak samo nieudolny jak stary Oddział Gospodarowania Nieruchomościami – ocenia.

Planowany mniejszy smród

Przypomnijmy, że Dworce Kolejowe miały też znaleźć prywatnych inwestorów, którzy zamieniliby dworce Wschodni i Zachodni w pałace ze szkła i stali. Nie udało się.

Co z Dworcem Centralnym? Na Euro 2012 będzie najwyżej mniej śmierdział. Zadzwoniliśmy do odpowiedzialnej za przygotowania dworców PKP do Euro 2012 dyrektor Wiesławy Kopeć-Olszewskiej. Powiedziała nam, że Centralny nie znajduje się w jej gestii.

Życie Warszawy
http://www.zw.com.pl/artykul/227046,344430.html
Pozdrawiam.

ppdk
Posty: 33
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:29
Lokalizacja: Warszawa (Bielany)

Post autor: ppdk » 18 mar 2009, 23:13

Rozbawił mnie ten napis z fotokomórką 8-(

Biorąc pod uwagę, że cały dworzec wygląda i pachnie jak kiepska toaleta może remontowanie go właśnie od tej strony ma jakiś cel :D

Towarzystwo z PKP jak widać nie ma oporów gdy mówi, że z toaletami sobie jeszcze dadzą radę, bo z dworcem to już nie bardzo. Jaka firma takie zarządzanie. Kiedy prywatyzacja ? (-o<
Obsługiwany linią 116 (dzięki za kursy skrócone)
...no to mi podziękowali

przewoz
Posty: 6096
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 mar 2009, 8:15

ppdk pisze:Rozbawił mnie ten napis z fotokomórką
Bywają przez te fotokomórki śmieszne sytuacje... Kiedyś wbiegłem za koleżanką, której trzymałem plecak do tej toalety. Koleżanka pobiegła dalej do WC, a babka do mnie... "no teraz to za dwóch trzeba zapłacić, bo fotokomórka wykryła i co ja zrobię"... Więc przy okazji i ja skorzystałem..
W każdym razie moze być problem jak wprowadza się dzieci do tych toalet, chociaż samemu się nic nie wyprodukuje ;)

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8425
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 19 mar 2009, 20:08

ŻW pisze:(...) toalet funkcjonalnych, które „sprostają nowym potrzebom pasażerów”
:arrow: Fizjologicznym? :>

BPNMSP

Awatar użytkownika
8917
Posty: 484
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 05 kwie 2009, 22:52

Patrząc na te wizualizacje, to wielkiej zmiany nie widać, oprócz tego, że dworzec jest czystszy. Ciekawy jest pomysł z piątym peronem... :-k
TVN Warszawa pisze:Tak ma wyglądać Dworzec Centralny na Euro 2012
21:30 05.04.2009 / TVN Warszawa

Obrazek
Obrazek
Dworzec Centralny na Euro 2012 fot. materiały PKP

Dworzec Centralny będzie miał piąty peron. Taką decyzję podjęły władze PKP, planując przebudowę największej w Polsce stacji. Jednak przed Euro 2012 dworzec przejdzie tylko remont, a raczej wielkie czyszczenie. TVN Warszawa jako pierwsza dotarła do najnowszych wizualizacji.

Wydawałoby się, że o przyszłości Dworca Centralnego powiedziano już wszystko, ale jak się okazuje PKP znowu nas zaskoczyło.

Nowe pomysły

Piąty peron powstanie od strony centrum handlowego Złote Tarasy. Oprócz peronu kolejarze wybudują dwa tory. To właśnie na nich będą zatrzymywać się pociągi wysokich prędkości, którymi dojedziemy do Łodzi Wrocławia i Poznania.

- Trzeba nie przebudowywać dworzec centralny, ale wybudować go zupełnie od nowa. Dlatego, żeby dostosować całą linie średnicową do tych wymagań nowego ruchu – tłumaczy Michał Wrzosek, rzecznik PKP.

Nowy centralny w 2017

Droga do zmian jest otwarta. Plan PKP już gotowy. Dworzec zburzony będzie po Euro 2012, potem ruszy budowa stacji i peronu piątego. Według planów PKP budowa ma się zakończyć za osiem lat. Ma być pięknie.

- Nie wyobrażam sobie, że może być pięknie. Jest ohydnie, okropnie - uważa jedna z pasażerek. - Nie wiem, czy dożyję. Może moje wnuki - dodaje. - Może za sto lat - tak obietnice PKP podsumowuje kolejny z pasażerów.

Także internauci tvnwarszawa.pl nie mają wątpliwości, czy Dworzec Centralny zmieni się na Euro. Trzy czwarte uczestników naszej sondy uważa, że to się nie uda.

Wcześniej remont

Czysto i schludnie ma być jednak już przed Euro 2012, czyli przed wyburzeniem dworca. PKP między innymi odnowią elewacje budynku. - Nowe szyby, nowe powierzchnie, również czyszczenie wielu elementów, które nigdy w historii nie były czyszczone - opowiada Wrzosek.

Na wizualizacjach, do których dotarliśmy dworzec niewiele się jednak zmienia, poza tym, że w końcu jest czysty.

Nowością ma być też likwidacja minibarów w podziemiach dworca. Chodzi o to, żeby nie śmierdziało. Jak zapewnia PKP, teraz praca przy przygotowaniach do zmian na dworcu idzie pełną parą.

Łukasz Wieczorek
myk/par
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1594255,0, ... omosc.html
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 6064
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 05 kwie 2009, 23:16

Śmiesznie wygląda w wizualizacji "bilety weekendowe * dominium pizza * apteka 24h etc.
Przypomina to słowa kluczowe dla wyszukiwarek :D
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 757
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 07 kwie 2009, 7:24

baju baju będziesz w raju - mój komentarz do artykułu
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14765
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 kwie 2009, 15:12

Po co piąty peron? Dla KDP? A po co nam obecnie te KDP? 3/4 infrastruktury się sypie, bądź jest tego bliska, tabor jaki jest, każdy widzi, a oni pchają kasę w KDP. Kpina po prostu.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3262
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 07 kwie 2009, 20:34

Wolfchen pisze:a oni pchają kasę w KDP
optymista:D

ODPOWIEDZ