Budowa centralnego odcinka II linii metra
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 24727
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
ja mam wrażenie, że o cztery miesiące za późno - wcześniej była przecież gadka, że powinno to się wydarzyć przed wakacjami. Władze miasta spieszyły się z podawaniem jakiegokolwiek terminu, a przecież wybory się zbliżają...Rosa pisze:Wole nie prorokowac czy zdąza czy nie ale chyba Prosta została zamknięca o conajmniej miesiąc za wcześnie. Te roboty ktore do dzisiaj tam zrobiono mozna było pewnie zrobic znacznie szybciej przy nieco wiekszym zaangażowaniu przy budowie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
ŹródłoGazeta.pl Warszawa pisze:
Druga linia metra: będzie oszczędnie i niewygodnie
Krzysztof Śmietana
2010-11-19, ostatnia aktualizacja 2010-11-18 22:57
Warszawiakom grożą niewygodne przesiadki na drugiej linii metra. Wykonawca chce, żeby pasażerowie biegali w górę i w dół na stacji Świętokrzyska. Wcześniej ratusz zrezygnował z przejść podziemnych na rondzie Daszyńskiego i na Powiślu.
Uciążliwe przesiadki na stacji Świętokrzyska
Ograniczone wejścia na stację na rn. Daszyńskiego
Choć budowa centralnego odcinka metra pochłania astronomiczną kwotę 4,1 mld zł, w wielu miejscach mogą powstać niewygodne dla pasażerów rozwiązania. Pierwsze problemy szykują się na stacji Świętokrzyska, gdzie będziemy się przesiadać z pierwszej linii na drugą.
Jak dowiedziała się "Gazeta", projektanci działający na zlecenie konsorcjum z firmą Astaldi na czele zaproponowali tam karkołomny wariant przesiadek między liniami. Po wyjściu z pociągu jadącego pierwszą linią trzeba będzie wyjść najpierw na górę na antresolę, żeby stamtąd zejść dwa poziomy w dół na peron drugiej linii, aby pojechać np. w stronę Dworca Wileńskiego. Tymczasem do niedawna planowano, że z peronu pierwszej linii, będzie się bezpośrednio schodzić w dół, na peron drugiej linii. - Tak była projektowana stacja Świętokrzyska. Zejście miało się znaleźć na południowym końcu peronu - mówi Mieczysław Szczepański z Metroprojektu.
Ratusz twierdzi, że projekt nie został jeszcze zatwierdzony. - Zażądaliśmy, żeby wrócili do pierwotnego rozwiązania z bezpośrednim zejściem - mówi wiceprezydent Jacek Wojciechowicz. Wykonawca nie chciał wczoraj powiedzieć, co blokuje budowę zejścia. Na razie nie wiadomo, czy zostanie ono przywrócone. Ponoć punktów spornych między wykonawcą a urzędnikami jest znacznie więcej.
Wiadomo już za to, że przy stacji Świętokrzyska będzie jeszcze inne niewygodne rozwiązanie. Mimo że powstanie łączące się z metrem przejście podziemne pod ul. Marszałkowską, nie będzie można z niego wyjść na tamtejsze przystanki tramwajowe. W ratuszu twierdzą, że najpierw planowano tam likwidację przejść przez jezdnię, ale kiedy w końcu zdecydowano się je utrzymać, to się okazało się, że już nie ma miejsca na wyjścia z podziemi.
- Stacja Świętokrzyska może być jedną z najbardziej obleganych na drugiej linii. Konieczne są tam wygodne przesiadki - mówi Andrzej Brzeziński, ekspert komunikacyjny z Politechniki Warszawskiej.
Pasażerowie mogą się spodziewać problemów także na innych stacjach. Ratusz zrezygnował z budowy układu przejść podziemnych pod rondem Daszyńskiego. Wcześniej zakładano, że wyjścia z podziemi znajdą się na wszystkich narożnikach ronda i na przystankach tramwajowych. Ostatecznie wyjścia z metra będą tylko po zachodniej stronie skrzyżowanie. Żeby pójść dalej, trzeba będzie korzystać z przejścia ze światłami.
Cięcia objęły także stacje Powiśle na skwerze koło pomnika Syreny. Będzie stąd tylko jedno przejście podziemne pod jezdniami, na narożnik u zbiegu Tamki i Wybrzeża Kościuszkowskiego. Ratusz na razie zrezygnował z budowy podziemnego łącznika pod ul. Zajęczą, który ułatwiłby dojście do Centrum Nauki "Kopernik" i do nowych osiedli obok Biblioteki Uniwersyteckiej.
Wciąż jeszcze ważą się losy położenia stacji Rondo ONZ i wyjść z niej na powierzchnię. Początkowo miała się znaleźć w całości pod rondem, ale teraz jest przesuwana nieco na zachód.
W przypadku drugiej linii metra grozi powielanie błędów z budowy pierwszej z Kabat do Młocin. Przykładem koronnym jest przesunięcie stacji Ratusz spod pl. Bankowego pod Arsenał. W efekcie niemal wszyscy pasażerowie korzystają z jednego, południowego wyjścia, w którym panuje niemiłosierny ścisk. Dodatkowo brakuje bezpośrednich przejść podziemnych w różne części placu.
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Nie robi projektu bez żadnych ograniczeń, prawda? Gdyby całkiem odmówił budowy którejś stacji, to by nie przeszło, prawda? Pies jest pogrzebany w warunkach zamówienia, zamawia się z przejściem z peronu na peron i nie ma zmiłuj, przejście jest. Zamawia się z przejściami podziemnymi i nie ma zmiłuj, przejścia projektują i budują. A jak się nie umie napisać SIWZ do projektu za miliard euro...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26866
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Do projektu za miliard euro nie pisze się SIWZ bez projektu.
Nawiasem mówiąc, dla ciekawości polecam sprawdzić, kto podjął decyzję o "optymalizacji" lokalizacji stacji Ratusz-Arsenał i jaką funkcję teraz pełni.
Nawiasem mówiąc, dla ciekawości polecam sprawdzić, kto podjął decyzję o "optymalizacji" lokalizacji stacji Ratusz-Arsenał i jaką funkcję teraz pełni.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 24727
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Jeśli przejdzie taki wariant z przesiadkami z I linii na II, to faktycznie będzie to szczyt niewygody. Tym bardziej dziwne, że w projekcie koncepcyjnym takie wyjście było.
Wydaje mi się jednak, że brak wyjść na przystanki tramwajowe na Świętokrzyska to wina ratusza - nie mieszczą się w planie zagospodarowania.
Wyjścia na Daszyńskiego są oficjalnie odłożone na "później", szkoda - tym bardziej, że będzie to pierwsza stacja, do tego znowu wdrożyć trzeba będzie tymczasowy układ przystanków tramwajowych.
Wydaje mi się jednak, że brak wyjść na przystanki tramwajowe na Świętokrzyska to wina ratusza - nie mieszczą się w planie zagospodarowania.
Wyjścia na Daszyńskiego są oficjalnie odłożone na "później", szkoda - tym bardziej, że będzie to pierwsza stacja, do tego znowu wdrożyć trzeba będzie tymczasowy układ przystanków tramwajowych.
tak, ale robi wg projektu koncepcyjnego.pawcio pisze:Pozwala się, bo to on robi projekt. Urok formuły P+B.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Szczyt głupoty i moim zdaniem kompletnie zdegraduje ogryzek centralny do postaci makiety za grube miliony.MeWa pisze:Jeśli przejdzie taki wariant z przesiadkami z I linii na II, to faktycznie będzie to szczyt niewygody.
Kupa schodów plus dodatkowe przechodzenie przez bramki nie będzie mogło być nazywane wygodnym systemem przesiadkowym i na pewno nie zastąpi komunikacji naziemnej
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36105
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Raz, że się nie mieszczą w planie (to zresztą po części "wina systemu" - plany w ogóle nie powinny się zajmować układem tego, co znajdzie się w liniach rozgraniczających ulicy), dwa - nie mieszczą się na ulicy. Ustalenia są (przynajmniej miały być) takie, by te wyjścia można było wykonać w momencie modernizacji i zwężenia Marszałkowskiej.MeWa pisze:Wydaje mi się jednak, że brak wyjść na przystanki tramwajowe na Świętokrzyska to wina ratusza - nie mieszczą się w planie zagospodarowania.
Nieprawda, układ ma być docelowy. Dwa na Prostej od zachodu, po jednym na Towarowej na wylotach.MeWa pisze:do tego znowu wdrożyć trzeba będzie tymczasowy układ przystanków tramwajowych
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 24727
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
chyba, że tak - ale to któraś linia będzie zaliczać dwa przystanki.Bastian pisze:Nieprawda, układ ma być docelowy. Dwa na Prostej od zachodu, po jednym na Towarowej na wylotach.
czyli święte nigdy - jakoś nie sądzę, byśmy prędko w ogóle doczekali się zwężenia...Bastian pisze: by te wyjścia można było wykonać w momencie modernizacji i zwężenia Marszałkowskiej.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36105
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
8, o ile przetrwa. Do zniesienia, zwłaszcza że trudno sobie wyobrazić, by dowieźć ludzi do stacji i trzymać w wozie na światłach przed rondem i jeszcze na zjeździe z niego.MeWa pisze:chyba, że tak - ale to któraś linia będzie zaliczać dwa przystanki.
[ Dodano: |21 Lis 2010|, 2010 18:46 ]
Tym niemniej jakiejś modernizacji prędzej, czy później się doczekamy. A to może wystarczy. Chodniki są tam szerokie, niewielki problem odsunąć jezdnie o dwa metry.MeWa pisze:jakoś nie sądzę, byśmy prędko w ogóle doczekali się zwężenia...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
A mnie nie jest żal tych wyjść na przystanki tramwajowe przy Świętokrzyskiej, nie żal mi również przejść podziemnych pod rondem Daszyńskiego. Póki będą przejścia dla pieszych w poziomie jezdni to funkcjonalność takiego rozwiązania się za bardzo nie zmniejszy. Grzmiałby gdyby przejścia byłyby, na przykład, tylko z trzech stron skrzyżowania albo gdyby je zlikwidowano. A jeśli chodzi o przejście między peronami pierwszej i drugiej linii, to rzeczywiście, jest to wielka porażka.
