http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... ontow.html![]()
Drogowcy przed zimą: jak najwięcej szybkich remontów
Czy to już ostatni w tym sezonie weekend z remontami ulic? W tym roku w Warszawie udało się odnowić już ok. 80 km. Zarząd Dróg Miejskich liczy, że pogoda pozwoli kontynuować prace, ale prognozy są nie najlepsze
W sobotę i niedzielę trwa wymiana nawierzchni na ul. Płaskowickiej (od Stryjeńskich do al. KEN na Ursynowie), na ul. Regulskiej (od ul. Kompanii "Kordian" do ul. Bodycha w Ursusie), na ul. Wojciechowskiego przed os. Niedźwiadek w północnej części tej dzielnicy i wzdłuż ul. Estrady (dojazd na Wólkę Węglową prowadzi przez ul. Wólczyńską).
Kończący się sezon Zarząd Dróg Miejskich może zaliczyć do udanych. Wprawdzie wciąż daleko do rekordowego sprzed dwóch lat, gdy odnowiono ok. 110 km ulic, ale tym razem kosztem 79,5 mln zł i tak przybyło 560 tys. m kw. równego asfaltu. To przelicza się na ok. 80 km (wiosną planowano o 10 km mniej).
Równe nawierzchnie zyskały przede wszystkim ulice, którymi zostaną poprowadzone objazdy budowy drugiej linii metra: Wolska, al. "Solidarności", Grzybowska i Królewska. Wyboje znikły też z głównych arterii, m.in. Żoliborza (Mickiewicza), Bemowa (Powstańców Śląskich), a na Bielanach wzdłuż ul. Conrada, Przy Agorze i Oczapowskiego. Drogowcy zadbali o reprezentacyjne pl. Bankowy i Marszałkowską przy Ogrodzie Saskim, ale też rzadziej uczęszczane ulice Kamionka i Grochowa: Żupniczą, Chodakowską i Dwernickiego. Kierowcy nie trzesą się już także na dziurach w tunelach al. Prymasa Tysiąclecia przy Dworcu Zachodnim i na Dźwigowej (tu jednak remont trzeba było powtarzać i nie obyło się bez wielkich utrudnień w ruchu). Były też poprawki po wodociągowcach, którzy z powodu nie najlepszej koordynacji robót rozkopali odnowione wcześniej Aleje Ujazdowskie, Belwederską, Dobrą i Żelazną.
- W planach mamy jeszcze 20 km ulic do remontu, ale to zależy od tego, jaka będzie pogoda w następne weekendy - powiedziała nam w piątek Urszula Nelken z biura prasowego ZDM. Na pocieszenie dodała: - Trudniej jest zacząć sezon, niż go zakończyć, bo wiosną składowane kruszywo jest po zimie bardzo wilgotne, a teraz mamy tzw. żelazka, które mogą podgrzać masę asfaltową do odpowiedniej temperatury - mówi.
Niestety, według prognoz za tydzień w Warszawie ma być najwyżej minus 3 st. C, może też spaść śnieg. Jeśli te zapowiedzi się nie sprawdzą, ZDM zapowiada prace na wschodniej jezdni Żołnierskiej (w stronę Rembertowa), drugim fragmencie ul. Płaskowickiej (od al. KEN do ul. Rosoła) i dokończenie remontu ul. 1. Praskiego Pułku w Wesołej. Z kolei podczas wymiany nawierzchni na Wybrzeżu Helskim między Ratuszową a mostem Gdańskim zostanie wytyczony trzeci pas ruchu, który w weekendy będzie się zamieniać w parking dla odwiedzających zoo.
Co ZDM "wyfrezuje"?
Moderator: Wiliam
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Dzisiaj była frezowana druga jezdnia Żołnierskiej, co spowodowało taki armagedon, jakiego dawno nie widziałem.
Na Marsa od strony Rembertowa stało się już od przystanku Pocisk. Po przejechaniu skrzyżowania z Żołnierską było już luźno, za to na jezdni w przeciwnym kierunku prawdziwy armagedon. Samochody ustawione na dwóch pasach (choć oficjalnie jest tam tylko jeden), skrzyżowanie z Okularową/Chełmżyńską częściowo zablokowane, a korek na Marsa aż do ronda. Stały wiadukty nad rondem i samo rondo. Na Grochowskiej korek do Jubilerskiej, na Płowieckiej końca nie widziałem, a wlot od Ostrobramskiej/Trasy Siekierkowskiej pewnie również ładnie zakorkowany. I pomyśleć, że to tylko z powodu zamknięcia jednej jezdni Żołnierskiej.
Na Marsa od strony Rembertowa stało się już od przystanku Pocisk. Po przejechaniu skrzyżowania z Żołnierską było już luźno, za to na jezdni w przeciwnym kierunku prawdziwy armagedon. Samochody ustawione na dwóch pasach (choć oficjalnie jest tam tylko jeden), skrzyżowanie z Okularową/Chełmżyńską częściowo zablokowane, a korek na Marsa aż do ronda. Stały wiadukty nad rondem i samo rondo. Na Grochowskiej korek do Jubilerskiej, na Płowieckiej końca nie widziałem, a wlot od Ostrobramskiej/Trasy Siekierkowskiej pewnie również ładnie zakorkowany. I pomyśleć, że to tylko z powodu zamknięcia jednej jezdni Żołnierskiej.
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... iedzy.html![]()
Remonty dróg w Warszawie: w tym roku mało pieniędzy
Jest już tegoroczny plan weekendowych "frezowanek" na ulicach. Tyle że radni dali na nie zaledwie 35 mln zł. To mniej więcej jedna trzecia tego co w poprzednich latach.
W taki weekend jak ten za dwa miesiące na dwóch lub trzech ulicach powinno już trwać zdzieranie dziurawej i popękanej nawierzchni, a potem układanie równego asfaltu, który wytrzyma siedem-osiem lat albo i dłużej. Zarząd Dróg Miejskich wytypował już odcinki, które chce odnowić do jesieni. - Które najpierw, ustali miejski inżynier ruchu. Musi wziąć pod uwagę przygotowania do objazdów podczas budowy drugiej linii metra. Te ulice, którymi będą one prowadzić, wyremontujemy w pierwszej kolejności - zapowiedział Adam Sobieraj z biura prasowego ZDM.
Można przypuszczać, że wiosną frezarki i walce wjadą m.in. na Okopową i dawne rondo Babka, gdzie przy okazji zmieni się organizacja ruchu (powstanie tzw. rondo turbinowe). Wtedy też trzeba będzie odnowić Wybrzeże Helskie koło zoo (tu będą nowe miejsca parkingowe) i al. "Solidarności" od Dworca Wileńskiego do Naczelnikowskiej. Na tym ostatnim odcinku planowany jest wielki parking, bo od wakacji przez rozkopane na czas budowy metra skrzyżowanie z Targową pojadą tylko autobusy. Po wymianie nawierzchni na Górczewskiej (od al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Deotymy) mają być wytyczone buspasy, które obejmą też Leszno.
Nawierzchnię w tym miejscu ledwie dziesięć lat temu układało niesławne Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, które za prezydentury Pawła Piskorskiego zwykle wygrywało przetargi na przemian z drugą firmą. Jakość ich prac była fatalna, jezdnie zniszczyły się bardzo szybko. Teraz ZDM stopniowo je reperuje. W tej grupie są też przeznaczone w tym roku do odnowienia: Płochocińska (od Cieślewskich do granicy miasta), Odrowąża, wschodnia jezdnia Grójeckiej (od Korotyńskiego do Banacha), Puławska (między Rakowiecką a Dolną), Powstańców Śląskich i al. Reymonta (od Piastów Śląskich do Kochanowskiego). Po zeszłorocznym objeździe poszerzanej al. Wilanowskiej przyszedł też czas na naprawę Śródziemnomorskiej na Stegnach.
Jak zwykle drogowcy chcą odnawiać długie ciągi arterii. Tym razem będą to m.in. Pułkowa - Marymoncka - Słowackiego (od granicy miasta do skrzyżowania przy Hali Marymonckiej) czy Połczyńska - Wolska - Kasprzaka (od Szeligowskiej do Bema). Poprawi się dojazd do centrum Expo XXI na Czystem, skąd podczas Euro 2012 mają być nadawane na cały świat transmisje meczów - do remontu idą ulice Prądzyńskiego i Bema od Kolejowej do Kasprzaka. Z lokalnych odcinków do naprawy wymieńmy Cegielnianą i Wałowicką we Włochach, Chełmżyńską w stronę Ząbek, Instalatorów na Rakowie, Lektykarską na Marymoncie, Mehoffera od Modlińskiej w stronę Choszczówki, Świderską i Myśliborską na Tarchominie, Wałbrzyską na Służewie, Stawki na Muranowie, Wenedów przy moście Gdańskim i Woronicza na Wyględowie.
Zobacz mapę remontów w lepszej rozdzielczości
Problem w tym, że ZDM na weekendowe remonty ma tylko 35 mln zł. To nawet o 15 mln zł mniej od sumy, którą kierowcy rocznie zostawiają w parkomatach. - Co roku zaczynamy z niższą kwotą, a potem okazuje się, że są oszczędności - uspokaja Adam Sobieraj. Jednak w poprzednim sezonie początkowa suma wynosiła 55 mln zł. Jak się dowiedzieliśmy, szefowa ZDM Grażyna Lendzion już wystąpiła do ratusza o przyznanie na "frezowanki" dodatkowych kilkunastu milionów. Jeśli decyzja będzie pozytywna, drogowcy będą mogli ogłosić przetargi i wybrać wykonawców remontów. Na razie mogą tylko przedłużyć zeszłoroczne kontrakty. Prywatne firmy chcą zwykle ok. 130 zł za m kw. nowej nawierzchni, stawka miejskiego Zakładu Konserwacji i Remontów Dróg wynosi 150 zł. W zeszłym roku w weekendy udało się odnowić ponad 80 km ulic.
Wykaz ulic planowanych do wymiany nawierzchni jezdni w 2011 r.
1. Aleje Jerozolimskie odc. Żelazna - pl. Zawiszy
2. ul. Belwederska odc. Chełmska - Gagarina
3. ul. Bema odc. Prądzyńskiego - Kasprzaka
4. ul. Cegielniana odc. Sympatyczna - Techników
5. ul. Chełmżyńska odc. Strażacka - granice miasta
6. ul. Chłopickiego odc. Osowska - przejazd PKP
7. ul. Deotymy odc. Górczewska - Bielskiego
8. ul. Gandhi odc. Rosoła - Dereniowa
9. ul. Górczewska odc. al. Prymasa Tysiąclecia - Deotymy
10. ul. Grójecka odc. Korotyńskiego - Banacha (jezdnia wschodnia)
11. ul. Grzymały odc. Al. Jerozolimskie - Białobrzeska
12. ul. Instalatorów odc. al. Krakowska - Równoległa
13. ul. Jasna odc. Kredytowa - Świętokrzyska
14. ul. Kasprzaka odc. Redutowa - Ordona
15. ul. Konstruktorska odc. Postępu - Racjonalizacji
16. ul. Kopińska odc. Grójecka - Białobrzeska
17. ul. Krzywickiego odc. Filtrowa - Koszykowa
18. ul. Lektykarska odc. Podleśna - Gdańska
19. ul. Lindleya odc. Koszykowa - Al. Jerozolimskie
20. ul. Marymoncka odc. Trasa Mostu Północnego - Słowackiego
21. ul. Mehoffera odc. Modlińska - Polnych Kwiatów
22. ul. Międzyborska odc. al. Waszyngtona - Grochowska
23. ul. Myszkowska odc. Barkocińska - Remiszewska
24. ul. Myśliborska odc. Światowida - Obrazkowa
25. al. Niepodległości odc. Wawelska - Koszykowa (jezdnia wschodnia)
26. ul. Nowowiejska odc. pl. Politechniki - al. Niepodległości
27. ul. Okopowa odc. rondo Zgrupowania AK "Radosław" - al. Solidarności
28. ul. Ostrobramska odc. al. Stanów Zjednoczonych - Fieldorfa (jezdnia południowa)
29. ul. Płochocińska odc. Cieślewskich - granice miasta
30. ul. Płowiecka odc. Czecha - węzeł Marsa
31. pl. Politechniki
32. ul. Połczyńska odc. Fort Wola - Powstańców Śląskich
33. ul. Połczyńska odc. Szeligowska - Powstańców Śląskich
34. ul. Połczyńska/Powstańców Śląskich - skrzyżowanie
35. al. Poniatowskiego odc. most Poniatowskiego - rondo Waszyngtona i łącznice Wału Miedzeszyńskiego
36. ul. Powstańców Śląskich odc. Piastów Śląskich - Maczka
37. ul. Powszechna odc. Skrzyneckiego - Czecha
38. ul. Prądzyńskiego odc. Bema - Kolejowa
39. al. Prymasa Tysiąclecia - tunel pod rondem Zesłańców Syberyjskich
40. ul. Puławska odc. Rakowiecka - Dolna
41. ul. Pułkowa odc. Heroldów - granice miasta
42. ul. Radzymińska odc. Łodygowa - granice miasta
43. ul. Raszyńska odc. Filtrowa - Wawelska
44. al. Reymonta odc. Maczka - Kochanowskiego
45. ul. Rzymowskiego odc. Cybernetyki - Gotarda
46. ul. Słowackiego/Popiełuszki - skrzyżowanie
47. ul. Sobieskiego odc. al. Wilanowska - Nałęczowska
48. al. Solidarności odc. Targowa - Naczelnikowska
49. ul. Stawki odc. Okopowa - Andersa
50. ul. Śródziemnomorska odc. Sobieskiego - św. Bonifacego
51. ul. Świderska odc. Mehoffera - Nagodziców
52. ul. Targowa odc. wiadukt PKP - al. Zieleniecka
53. ul. Walcownicza odc. Patriotów - Petunii
54. ul. Wałbrzyska odc. Wróbla - Puławska
55. ul. Wawelska/Grójecka - skrzyżowanie
56. ul. Wąwozowa odc. Stryjeńskich - al. KEN
57. ul. Wenedów odc. Zakroczymska - Wybrzeże Gdańskie
58. al. Wilanowska odc. Wiertnicza - Sobieskiego
59. ul. Wolska odc. Sowińskiego - Studzienna
60. ul. Woronicza odc. Wołoska - Racjonalizacji
61. ul. Wólczyńska odc. al. Reymonta - Arkuszowa
62. ul. Wybrzeże Helskie odc. most Gdański - Okrzei
63. ul. Wybrzeże Szczecińskie odc. Sokola (stara) - most Świętokrzyski
64. ul. Zakroczymska odc. Krajewskiego - Sanguszki
65. ul. Zamoyskiego odc. Sokola - Targowa
66. pl. Zawiszy
67. ul. Żwirki i Wigury odc. 1 Sierpnia - 17 stycznia
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
klik
Ponad sześć razy mniej ulic do frezowania
Sześć firm ubiega się o kontrakt na weekendowe remonty. Zarząd Dróg Miejskich przeznaczył na ten cel tylko 15 mln zł. W ciągu ostatnich lat było to po 80-100 mln zł rocznie.
ZDM wytypował do remontu ulice:
- Wólczyńską między Reymonta i Arkuszową
- Stawki od Andersa do Okopowej
- al. Niepodległości między Wawelską i Koszykową
- Belwederską od Chełmskiej do Gagarina
- al. Wilanowską między Wiertniczą i Sobieskiego
- Sobieskiego od Nałęczowskiej do al. Wilanowskiej
- Myśliborską między Światowida i Obrazkową
- Świderską od Mehoffera do Wittinga
- Żwirki i Wigury między 17-Stycznia i 1 Sierpnia.
Do wymiany pójdzie łącznie 125 tys. mkw zniszczonego asfaltu. Przetarg został podzielony na trzy części. Wystartowały w nim firmy: Efekt, Budimex, PBDiM, Strabag, Bilfinger Berger i Skanska.
Drogowcy planują przeznaczyć na weekendowe remonty w tym roku tylko 15 mln zł. Dla porównania: w 2008 roku było to 100 mln zł, w 2009 roku 80 mln zł, a w 2010 – ponad 70 mln zł.
– To efekt zasobności miejskiego budżetu – mówi rzeczniczka ZDM Urszula Nelken. – Ale mamy nadzieję, że to nie jest nasze ostatnie słowo. Jeśli w ciągu roku znajdą się dodatkowe pieniądze, możemy rozszerzać kontrakty do 50 proc. wartości bez przetargów – wyjaśnia.
ZDM zarządza 804 km warszawskich ulic. W 2008 roku drogowcy osiągnęli stan 2/3 ulic w stanie zadowalającym. Po dwóch niszczycielskich zimach ten wskaźnik spadł grubo poniżej połowy. Drogowcy przyznają, że są już ulice, które przeszły frezowanie, ale wymagają kolejnego – np. Trasa Łazienkowska.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ecien.html![]()
Szybkie remonty ulic: późno i mało. Zmarnowali kwiecień
Cały kwiecień zmarnowany - szybkie remonty ulic drogowcy zaczną dopiero po długim weekendzie w maju. Jedną z przyczyn tego opóźnienia ma być nawet beatyfikacja Jana Pawła II, która odbywa się w Rzymie
Zwykle akcja sobotnio-niedzielnego frezowania jezdni i układania nowej, równej nawierzchni zaczynała się już na przełomie marca i kwietnia. Tym razem Zarząd Dróg Miejskich dopiero teraz otworzył oferty sześciu firm, które wystartowały w przetargu na takie szybkie remonty. Prace podzielono na trzy części, które łącznie obejmują dziewięć ulic, np. Wólczyńską od al. Reymonta do Arkuszowej, Stawki od Andersa do Okopowej, wschodnią jezdnię al. Niepodległości od Wawelskiej do Koszykowej czy Belwederską od Chełmskiej do Gagarina.
Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich, twierdzi, że do frezowania ulic przygotowuje się też miejski Zakład Remontów i Konserwacji Dróg, ale nie wiadomo jeszcze, kiedy zacznie roboty. Wczoraj powiedział nam, że sezon remontowy może się rozkręcić już po długim majowym weekendzie. To oznaczałoby, że miasto zmarnuje kilka dni, gdy warszawskie ulice pustoszeją. Dlaczego?
- Bo będzie np. beatyfikacja Jana Pawła II - odpowiada Adam Sobieraj. Na uwagę, że uroczystości zaplanowano przecież w Rzymie, słyszymy, że w Warszawie mają stanąć telebimy do ich transmisji. Czy w takim razie nie można by wyremontować jakiejś ulicy, gdzie telebimów akurat nie będzie? - Wszystko zależy od miejskiego inżyniera ruchu i koordynatora remontów. Nasze są na samym końcu - stwierdza Adam Sobieraj.
Dodaje, że w tym roku napraw ulic trzeba się spodziewać mniej, bo i tak mnóstwo utrudnień spowodują inne roboty przy torowiskach tramwajowych i przy budowie metra. Poza tym drogowcy dostali na remonty zaledwie 35 mln zł, czyli jedną trzecią tego co zwykle. A jeszcze w lutym ZDM zapewniał, że suma ta wzrośnie. Na razie jednak na to się nie zanosi i także dlatego drogowcy odpuścili sobie remonty wiosną.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
http://www.zw.com.pl/artykul/10,594974_ ... wania.html![]()
Wybrzeże bez parkowania
Zima zaskoczyła drogowców w majowy weekend na Wybrzeżu Helskim. Z powodu śniegu nie zrobili pasów na nowej jezdni i obiecywanych miejsc parkingowych. Nie wiadomo, jak jeździć, ani gdzie zostawić auto obok zoo.
Absurd. Zaczęli robić, ale nie skończyli – dziwi się Mariusz Pawłowski z Pragi. – Miała być szersza jezdnia i parking dla gości zoo. Parkingu nie ma, pasów ruchu nie ma. A co jest? Nowe słupki, które uniemożliwiają parkowanie gościom zoo.
Drogowcy polarni
– We wtorek temperatura spadła nagle do 2 st. C i zaczął padać śnieg. Tego nie przewidziałyby nawet niedźwiedzie polarne z pobliskiego zoo – broni się rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Adam Sobieraj.
ZDM zaplanował na długi majowy weekend na Wybrzeżu Helskim – między Ratuszową a mostem Gdańskim – frezowanie zniszczonej nawierzchni, a przy okazji domalowanie jednego pasa (bez przestawiania krawężników ani o milimetr).
Jak to możliwe? Dotychczas między Ratuszową a mostem Gdańskim było po jednym szerokim pasie w każdą stronę. Drogowcy wymyślili, że w stronę mostu Śląsko-Dąbrowskiego pozostawią jeden pas, ale do Gdańskiego wytyczą już dwa. Przy tym skrajny prawy ma służyć do parkowania gościom zoo – ale tylko w soboty i niedziele.
Na razie efekt jest rozczarowujący. Przez środek równej jezdni po remoncie biegnie podwójna linia ciągła, ale pasów ruchu brakuje (nie ma też pasa parkingowego). Nie ma również znaków B36 – zakaz zatrzymywania się – z tabliczką „nie dotyczy sobót, niedziel i świąt”.
– Nie byliśmy w stanie zrobić trwałego oznakowania poziomego przy niskiej temperaturze – mówi Adam Sobieraj z ZDM. – Prace zostaną dokończone być może już w najbliższy weekend.
Zima kontra chemia
Inną wersję przedstawia wykonawca remontu Wybrzeża Helskiego. Według niego, większość prac skończyła się we wtorek przed godz. 16, czyli zanim spadł śnieg. Dlaczego brakuje więc pasa parkingowego?
– Zwykle kleimy na jezdni taśmę, ale w przypadku tego remontu zastosowana zostanie tzw. chemia – mówi dyrektor Zakładu Remontów i Konserwacji i Dróg Wiktor Wojewódzki. – Przy tej technologii musimy poczekać, aż z nowej nawierzchni odparują parafiny. Oznakowanie pojawi się zapewne za ok. trzy tygodnie – twierdzi.
Do tego czasu odwiedzający zoo nie będą zostawiać aut ani na „pasie parkingowym”, ani na niedawnym klepisku między jezdnią a ogrodzeniem zoo – w ciągu ostatnich dni drogowcy zbudowali tam nowy chodnik, który odgrodzili słupkami.
Dwoma nowymi pasami w stronę mostu Gdańskiego poprowadzi objazd do ul. Słomińskiego podczas zamknięcia dla aut Trasy W-Z – z powodu budowy drugiej linii metra. Do wymalowania pasów konieczne będzie ponowne zamknięcie Wybrzeża Helskiego. Na jak długo – nie wiadomo.
![]()
Szerokość jezdni ta sama, ale przybył pas. W stronę mostu Gdańskiego poprowadzą dwa. Prawy posłuży do parkowania.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
http://www.zw.com.pl/artykul/284829,595 ... solej.html![]()
Uwaga na weekendowe utrudnienia w Wesołej
Przez cały weekend potrwają prace remontowe związane z wymianą nawierzchni na ul. I Pułku Praskiego w Wesołej.
Na odcinku od ulicy Trakt Brzeski do hotelu "Villa" jezdnia zostanie wyłączona z ruchu.
Prowadzący remont Zarząd Dróg Miejskich zaleca objazd ulicami: Bronisława Czecha - Kościuszkowców - Korkowa - Wspólna - Juliana Ursyna Niemcewicza - I Pułku Praskiego.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... szawy.html![]()
Kierowcy zaskoczeni korkiem na wylotówce z Warszawy
Nie w piątek późnym wieczorem, ale już przed południem zaczęły się ogromne utrudnienia w ruchu na Pułkowej, gdzie w weekend ma być organizowany punkt do ważenia tirów.
- Nie można się wydostać z Warszawy w stronę Łomianek. Musiałem zmienić trasę - raportował o godz. 11 fotoreporter "Gazety" Kuba Atys. Podejrzewał, że znacznie wcześniej, niż zapowiadano, zaczęły się przygotowania do szybkiego remontu tej ruchliwej wylotówki ze stolicy i budowy wagi dla ciężarówek.
I miał rację. Okazuje się, że miejski Zakład Remontów i Konserwacji Dróg zabrał się do asfaltowania tzw. przewiązek, którymi samochody będą przejeżdżać podczas weekendowych prac z jezdni na drugą. - Mogły być więc przejściowe utrudnienia w ruchu w zależności od pracy rozściełaczy masy asfaltowej. Musieliśmy też wykleić dużo żółtych strzałek i przygotować tymczasową organizację ruchu. Te roboty nieco wstrzymał nam deszcz, ale obiecuję, że w szczycie popołudniowych i wieczornych wyjazdów z Warszawy nic tu nie powinno zatrzymywać kierowców, bo już teraz nie ma żadnych utrudnień w ruchu - usłyszeliśmy o godz. 12 od szefa ZRiKD Wiktora Wojewódzkiego.
Zarząd Dróg Miejskich podał na swojej stronie internetowej, że utrudnienia na Pułkowej zaczną się dopiero o godz. 22 w piątek 13 maja. Drogowcy chcą wtedy zamknąć jezdnię prowadzącą w stronę centrum Warszawy od jej granicy z Łomiankami do skrzyżowania z ul. Wóycickiego (przecznica prowadząca w stronę Cmentarza Północnego na Wólce Węglowej).
Przez całą sobotę i pół niedzieli samochody mają jeździć w obu kierunkach jezdnią wschodnią (tą w kierunku Łomianek). Kierowcy muszą się liczyć z tym, że utkną tu w ogromnym korku. "Gazeta" poleca dwa objazdy: albo od Wisłostrady mostem Grota-Roweckiego do Modlińskiej na Białołęce, dalej przez Jabłonną i Nowy Dwór Maz. do trasy na Gdańsk, albo przez ul. Żeromskiego, Wólczyńską, Estrady, Dąbrowę Leśną do Łomianek. Tędy też jednak będzie się przebić ciężko, dlatego warto nadrobić drogi np. Górczewską do Leszna, a stąd trasą nr 579 do Kazunia i gdańskiej ekspresówki.
Drogowcy obiecują, że normalny ruch na Pułkowej wróci o godz. 15 w niedzielę, czyli jeszcze przed szczytem powrotów z weekendu. - Tak naprawdę nasze prace skończymy już w sobotę, ale wszystko zależy od tego, jak szybko będzie stygnąć nowa masa asfaltowa. Nie chcemy wpuszczać na nią samochodów zbyt wcześnie, bo mogłaby się odkształcić - mówi Wiktor Wojewódzki. Nie wyklucza, że normalny przejazd wróci już nawet o godz. 13 w niedzielę.
Prace polegają na wymianie nawierzchni tylko na 200-metrowym odcinku jezdni Pułkowej w stronę centrum (50 m za logo Warszawy z herbem Syrenki). Powstanie tu punkt do automatycznego sprawdzania wagi tirów wjeżdżających do stolicy. Przeciążonym pojazdom będą robione zdjęcia, a na ich podstawie Inspekcja Transportu Drogowego ma wlepiać mandaty przewoźnikom. - Coś takiego działa we Wrocławiu i zwróciło się już po kilku miesiącach - informuje dyrektor Wojewódzki. Dodaje, że jezdnia Pułkowej ma być zamknięta do remontu ponownie przed oddaniem dojazdów do mostu Północnego. Ten powinien być gotowy na przełomie roku.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
http://www.zw.com.pl/artykul/10,600189_ ... ntach.html![]()
Drogowcy się nudzą. Cięcia w remontach
Sezon w pełni. Na ten weekend Zarząd Dróg Miejskich nie zaplanował jednak remontów. Brakuje pieniędzy, szwankuje koordynacja prac, a wykonawca ... musi mieć wolne.
Weekendowe remonty od ośmiu lat były znakiem rozpoznawczym Zarządu Dróg Miejskich. W najlepszych sezonach drogowcy zaczynali prace w kwietniu i frezowali co weekend aż do października, nawet po trzy ulice za jednym razem.
W ten weekend honor drogowców ratuje tylko śródmiejski Zarząd Terenów Publicznych, który naprawi mały fragment ul. Brackiej. Co z ZDM, który odpowiada za 804 km stołecznych ulic? Jego pracownicy mogą spędzić czas przy grillu.
– W tym roku na weekendowe remonty dostaliśmy nawet sześć razy mniej niż w poprzednich latach – mówi rzeczniczka ZDM Urszula Nelken.
Drogowcy mają na sezon frezowań w tym roku tylko 15 mln zł. W 2008 roku było to 100 mln zł, w 2009 roku 80 mln zł, a w 2010 – ponad 70 mln zł.
– Poza tym Zakład Remontów i Konserwacji Dróg (to budżetowy wykonawca – przyp. red.) powinien mieć co trzeci weekend wolny – dodaje Nelken.
Prywatna firma Efekt, która wolnego nie chciała, miała dla ZDM wyremontować ul. Chełmżyńską, od Strażackiej. Ale okazało się, że mieści się przy niej... wytwórnia asfaltu obsługująca inne miejskie budowy. I dlatego ulicy nie można zamknąć.
– Kasa jest pusta, a najłatwiej jest ciąć frezowania. Władze łatają dziurę budżetową, dając przyzwolenie na dziury w jezdniach – mówi Robert Chwiałkowski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.
A co będzie frezowane? W przyszłym tygodniu drogowcy mają znów zamknąć do remontu Pułkową. W planach jest też remont m.in. Górczewskiej między al. Prymasa i Deotymy.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
http://www.zw.com.pl/artykul/10,602008_ ... later.html![]()
Frezowanie na Emilii Plater
Od piątku od godziny 22.00 do soboty do godziny 4.00 zostanie wyłączona z ruchu ulica Emilii Plater.
ZDM prosi o przestawienie aut zaparkowanych w zatokach wzdłuż odcinka z uwagi na to, że i w tych zatokach nawierzchnia ulegnie wymianie.
Proponowany objazd: Świętokrzyska - Rondo ONZ - Jana Pawła II - Twarda.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
-
Domino2001
- Posty: 1468
- Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)
W komunikacie ZTM łatwo się domyśleć, że chodzi o odcinek między Świętokrzyską a Twardą. Swoją drogą, kiedyś na nitce w kierunku Twardej na skrzyżowaniu ze Świętokrzyską były kostki brukowe. Czy one tam nadal są i czy będą wymienione na asfalt?
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.
-
bartoni722
- Posty: 6216
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
