KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 11868
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 12 lut 2015, 17:30

Na zdrowy rozsądek nie powinno, bo skoro 28 nie można puścić na OSG, to czemu zjazdy na R-4 miałyby niewykonalną relację skrętną móc wykonywać? Chyba, żeby zjazdy z Wiatracznej, wtedy miałoby to sens.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Domas
(A408 i A451)
Posty: 4997
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 12 lut 2015, 17:32

Szeregowy_Równoległy pisze:Na zdrowy rozsądek nie powinno, bo skoro 28 nie można puścić na OSG, to czemu zjazdy na R-4 miałyby niewykonalną relację skrętną móc wykonywać? Chyba, żeby zjazdy z Wiatracznej, wtedy miałoby to sens.
Ale w sumie po co rano 26 ma jechać na OSG, skoro może się faktycznie włączyć od Bemowa-Ratusz?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 11868
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 12 lut 2015, 17:38

Wtedy OSG nie zaliczy, a tam trochę ludzi rano wsiada. Przesiadki z siedemsetek.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Domas
(A408 i A451)
Posty: 4997
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 12 lut 2015, 18:32

Mi chodzi raczej o kursy, które pojawiają się na Górczewskiej wcześnie rano - lepiej, żeby, nawet te 4 czy 5 brygad dojechało ludzką trasą, a nie się pałętało na pusto przez pół miasta.

tatra
Posty: 336
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 12 lut 2015, 18:39

A rozkładów od 14.02 jak nie było tak nie ma
tatra

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 lut 2015, 18:43

Spokojnie, zgodnie z tradycją będą wieczorem, albowiem dziś czwartek. :)

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 lut 2015, 20:25

Domas pisze:Jest 20:11 i nadal nic nie ma.
Wieczór dopiero się zaczyna. Poza tym już się rozkłady ładują na stronę ZTM. Z forumowego linku już są dostępne. Na 11 w DP tylko jedna brygada niska (co 3 godziny, w godzinach szczytu ciut częściej), od razu przypominają się dawne czasy. :razz:

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 lut 2015, 20:37

pawcio pisze:Tylko dwa razy na cykl czyli średnio raz na godzinę w szczycie i sobotnim zasileniu.
Chryste przenajświętszy, ktoś to potraktował dosłownie i dziewiątka będzie jeździć
5-5-5-5-5-10-5-5-5-5-...
a w sobotę
5-5-5-5-5-10-5-10-5-5-5-5-5-5-5-5-5-...
S uma soszli.

I naprawdę zbudowaliśmy nową trasę tramwajową, żeby po niej jeździć co 10/15?

michael112
Posty: 3143
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 lut 2015, 20:39

Łukasz pisze:Nie wiem, jeśli, powiedzmy, powiększa się sieć tramwajową o 1%, to
- przy zachowaniu stałej liczby brygad, postojów i czasów przejazdu -
średnia częstotliwość linii też spada o ok. 1%.

Jeśli więc tramwajów jest kilkaset, to kilka z nich znika z innych linii.
Ponieważ nie da się zmniejszyć częstotliwości o 1%, to zabierają z tej linii,
gdzie częstotliwość spadnie najmniej przy zabraniu tych kilku brygad.

Wot matematyka. Pewnie można to było inaczej policzyć :)
I to jest kompletnie nienormalne. Jeśli powiększa się długość sieci tramwajowej, wg mnie naturalnym i oczywistym zachowaniem powinno być podniesienie planu brygadowego w ilości odpowiadającej mniej-więcej zapotrzebowaniu na obsługę nowego odcinka. Dlaczego jedne części Warszawy mają tracić na wybudowaniu torowiska w nowym miejscu??? Szczególnie w ostatniej sytuacji, kiedy nie likwiduje się autobusów nawet dokładnie dublujących linie tramwajowe. W wielu miejscach gdzie tramwaje są "od wieków", już dawno wytrzebiono autobusy, nawet te, które nie w pełni dublowały tramwaje.
Jeśli chodzi o tabor, nawet nie ma większego problemu. Wystarczy zaprzestać "kasowania" starych wozów w stosunku 1:1 przy każdej dostawie nowych. Oczywiście obsługa większej ilości brygad pociąga za sobą dodatkowe wydatki, ale powinno to zostać wkalkulowane podczas planowania inwestycji.

Tranzystor

Post autor: Tranzystor » 12 lut 2015, 20:55

A czemu ma służyć linia B?

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 lut 2015, 20:57

Promocji nowego odcinka, tak jak to było również w 2005 roku na innym odcinku Powstańców Śląskich. :D

Paweł D.
Posty: 5649
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 12 lut 2015, 20:58

No mogli zrobić darmówkę ;) Jak na promocję przystało :)
Informacji na stronie też nie widzę, ale szukam dalej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7059
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 lut 2015, 20:59

michael112 pisze:I to jest kompletnie nienormalne. Jeśli powiększa się długość sieci tramwajowej, wg mnie naturalnym i oczywistym zachowaniem powinno być podniesienie planu brygadowego w ilości odpowiadającej mniej-więcej zapotrzebowaniu na obsługę nowego odcinka. Dlaczego jedne części Warszawy mają tracić na wybudowaniu torowiska w nowym miejscu??? Szczególnie w ostatniej sytuacji, kiedy nie likwiduje się autobusów nawet dokładnie dublujących linie tramwajowe. W wielu miejscach gdzie tramwaje są "od wieków", już dawno wytrzebiono autobusy, nawet te, które nie w pełni dublowały tramwaje.
Jeśli chodzi o tabor, nawet nie ma większego problemu. Wystarczy zaprzestać "kasowania" starych wozów w stosunku 1:1 przy każdej dostawie nowych. Oczywiście obsługa większej ilości brygad pociąga za sobą dodatkowe wydatki, ale powinno to zostać wkalkulowane podczas planowania inwestycji.
Właśnie padło słowo klucz: #planowanie. Tego tutaj stanowczo brakuje. To znaczy, każda miejska spółka planuje, a potem plany zmienia zgodnie z wolą ratusza lub pod wpływem innego rodzaju nacisków i okoliczności. Natomiast kompleksowego planu to na pewno nie ma - w tej kwestii przestałem się łudzić.

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 lut 2015, 21:10

Paweł D. pisze:No mogli zrobić darmówkę ;) Jak na promocję przystało :)
Informacji na stronie też nie widzę, ale szukam dalej.
Spójrz do rozkładu na sobotę. B na trasie: Nowe Bemowo - Rogalińska (z zawracaniem na terenie zajezdni "Wola", z powrotem przystankiem dla wsiadających jest Płocka) co 15 minut w godzinach 10-18, obsługiwane przez 5 brygad: 1 z Woli, 2 z Mokotowa i 2 z Żoliborza (nawet są zaznaczone wyjazdy/zjazdy do/z Woronicza i Zajezdni Żoliborz), a skoro obsługę mają zapewniać konduktorzy to spodziewałbym się jakiś zabytków. :) I fakt wizerunkowo ładniej by wyszła darmowa linia niż z taryfą ZTM. :razz:

Awatar użytkownika
Domas
(A408 i A451)
Posty: 4997
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 12 lut 2015, 21:14

Zabytki będą na pewno, można się nawet domyślać jakie.

ODPOWIEDZ