Strona 8 z 10

Zmiany od października 2025 r.

: 10 paź 2025, 14:11
autor: ZielonyJamnik
Zwykle do tej pory było tak, że przejmując brygadę po ajentach były lepsze przerwy

Zmiany od października 2025 r.

: 10 paź 2025, 14:32
autor: bartoni722
Gdybym był złośliwy to bym zapytał czy Arriva miałaby kim obsłużyć wozy zapewniające te przerwy. Ale że nie jestem to tylko powiem, że Arriva ma sensowne przerwy na 112 i 210, MZA miało 114 wcześniej a teraz po prostu zmieniły się na niej czasy przejazdu - ot i prawdopodobna przyczyna całego "spisku" ;)

Zmiany od października 2025 r.

: 10 paź 2025, 15:25
autor: ashir
bartoni722 pisze:
10 paź 2025, 14:32
Gdybym był złośliwy to bym zapytał czy Arriva miałaby kim obsłużyć wozy zapewniające te przerwy. Ale że nie jestem to tylko powiem, że Arriva ma sensowne przerwy na 112 i 210, MZA miało 114 wcześniej a teraz po prostu zmieniły się na niej czasy przejazdu - ot i prawdopodobna przyczyna całego "spisku" ;)
Nie zgodzę się z Tobą, Arriva/ReloBus jest zakontraktowany na 50 brygad. Jak gdzieś się przyoszczędzi brygadę to można ją dać na innej linii i plan (przynajmniej w teorii) trzeba wykonać, a jak nie to kary. Przy czym z punktu widzenia firmy (ale nie kierowcy!) im mniej przerw tym lepiej, bo jak autobus stoi to (w większości przypadków) nie zarabia. W przypadku MZA to już takiego nie ma znaczenia, raz że zdecydowanie większa skala przewozów, a dwa to i tak spółka miejska.

Zmiany od października 2025 r.

: 10 paź 2025, 15:46
autor: bartoni722
Przy takiej dynamice zmian planu, zetek, przerzutów, sytuacji kadrowej doszukiwanie się kryterium "słabe przerwy dla ajenta, dobre dla MZA" uważam za dość naciągane ;)

Zmiany od października 2025 r.

: 10 paź 2025, 19:31
autor: sprinter
ashir pisze:
10 paź 2025, 15:25
Nie zgodzę się z Tobą, Arriva/ReloBus jest zakontraktowany na 50 brygad. Jak gdzieś się przyoszczędzi brygadę to można ją dać na innej linii i plan (przynajmniej w teorii) trzeba wykonać, a jak nie to kary.
Podejście logiczne, ale nie uważam, by z perspektywy pasażera było słuszne. Koniec końców to organizator zostanie z większą liczbą dziur, a pasażerowie zostaną bez autobusu

Zmiany od października 2025 r.

: 10 paź 2025, 21:24
autor: Bastian
person pisze:
10 paź 2025, 10:21
Paweł D. pisze:
10 paź 2025, 7:55
Dokładnie. I było pełne. Panta rhei. Nie ma co żyć wspomnieniami.
To było przed Mostem Północnym.
Kiedyś to w ogóle 181 wiozło do metra, teraz do metra wiezie 114. Raczej bym widział w roli gamechangera oddanie metra na Młociny, niż Mostu Północnego (co on ma do 181?).

Zmiany od października 2025 r.

: 11 paź 2025, 10:50
autor: Kron38
Jurand pisze:
10 paź 2025, 13:38
Grzesio tak dalej kombinuje ?
A co w DS większe kary za niezrealizowane kursy niż w DP?
Oczywiście, Grzegorz dwoi się i troi, żeby minimalizować kary od ZTMu za niewyjechane brygady.
Aż tak wysoko nie sięgam, czy kary w DS są wyższe niż w tygodniu. Faktem jest to, że dodatki są pozawieszane dla zwykłych etatowców. Dodatki jeżdżą instruktorzy, ludzie z niepełnym etatem czy kierowcy, którzy mają w grafikach służbę łączoną.
bartoni722 pisze:
10 paź 2025, 14:32
Gdybym był złośliwy to bym zapytał czy Arriva miałaby kim obsłużyć wozy zapewniające te przerwy. Ale że nie jestem to tylko powiem, że Arriva ma sensowne przerwy na 112 i 210, MZA miało 114 wcześniej a teraz po prostu zmieniły się na niej czasy przejazdu - ot i prawdopodobna przyczyna całego "spisku" ;)
Na 186 też są nienajgorsze te przerwy, jeżeli nie ma poważnych zatorów na Ochocie, S8 czy Modlinskiej. Natomiast odnośnie 114, jak rozmawiamy z instruktorami to ZTM był wielokrotnie informowany o nierealnym rozkładzie na tej linii. 8 minut to lekką ręką się traciło na Pułkowej, nie mówiąc już o S8 czy Sokratesa. Musiał stać się istny cud na mieście, kiedy nie wprowadzano sterowania z UKSW. Natomiast u prywaciarza wiadomo, że jak autobus stoi na krańcu to na siebie nie zarabia. Więc kiedy przejęły to MZKi to nagle dodatkowy autobus się znalazł.

Zmiany od października 2025 r.

: 11 paź 2025, 17:26
autor: Georg
Od października zmienił się rozkład 122. Nie widzę żadnych zmian. Chodzi o zmianę w łączeniach na Górczewskiej?

Zmiany od października 2025 r.

: 11 paź 2025, 17:49
autor: fafik
Od kiedy w weekend mamy maraton M6 na 156? To chyba nowość z początku października?

Zmiany od października 2025 r.

: 11 paź 2025, 23:28
autor: kmwaw
fafik pisze:
11 paź 2025, 17:49
Od kiedy w weekend mamy maraton M6 na 156? To chyba nowość z początku października?
od tego weekendu mamy

Zmiany od października 2025 r.

: 12 paź 2025, 22:02
autor: ZielonyJamnik
Z jakiej okazji zmiana rozkładu jazdy na N01 aż o 10min?

Re: Zmiany od października 2025 r.

: 12 paź 2025, 22:12
autor: bartoni722
Objazd południowej jezdni Połczyńskiej.





Zmiany od października 2025 r.

: 13 paź 2025, 15:18
autor: person
Bastian pisze:
10 paź 2025, 21:24
person pisze:
10 paź 2025, 10:21

To było przed Mostem Północnym.
Kiedyś to w ogóle 181 wiozło do metra, teraz do metra wiezie 114. Raczej bym widział w roli gamechangera oddanie metra na Młociny, niż Mostu Północnego (co on ma do 181?).
To 181 nie było kiedyś najlepszym sposobem dojazdu z Białołęki/Legionowa do UKSWordu i do liceów w rejonie Marymonckiej?

Zmiany od października 2025 r.

: 14 paź 2025, 0:54
autor: Bastian
A czy to się jakkolwiek wyklucza? Pełniło obydwie te role, obydwie straciło.

Zmiany od października 2025 r.

: 14 paź 2025, 7:13
autor: Paweł D.
Jeśli mowa o przesiadce na wiadukcie Mickiewicza, to jednak wybrałbym dojazd do Młocin i częste 114.