Moderator: Wiliam
-
Łukasz
- Posty: 11592
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Łukasz » 04 paź 2025, 9:21
TGM pisze:Czyli gdyby nie korki to 228 powinno być połączone ze 130.
Na 228 prędzej czy później będą przeguby a na 130 minivany.
Rzeczywiście jednak szkoda, że 228 nie dojeżdża do Królikarni na jednoperonową przesiadkę.
ŁK
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4469
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
-
Kontakt:
Post
autor: Autobus Czerwon » 04 paź 2025, 10:07
TGM pisze: ↑04 paź 2025, 9:04
Czyli gdyby nie korki to 228 powinno być połączone ze 130.
Duża dysproporcja popytu na obydwu liniach
-
Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36105
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Post
autor: Bastian » 05 paź 2025, 1:26
Być może gdyby nie korki, dysproporcja popytu nie byłaby tak duża.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
TGM
- Posty: 5460
- Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52
Post
autor: TGM » 05 paź 2025, 10:09
No i przy dłuższej trasie więcej by było chętnych bo i więcej celów podróży.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
-
Łukasz
- Posty: 11592
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Łukasz » 05 paź 2025, 10:14
Pytanie, czy korki na Idzikowskiego rzeczywiście muszą być. Na dole są teraz dwa niezależne ujścia. Na górze może można by delikatnie pożonglować częstotliwościami świateł - pewnie zresztą ktoś to zrobi przy okazji priorytetów. Oczywiście ktoś musiał zlikwidować wyjazd przez Zawrat, bo pewnie wieś w środku miasta musiała mieć spokój.
ŁK
-
Wiliam
- Posty: 4858
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
- Lokalizacja: Saska Kępa
Post
autor: Wiliam » 05 paź 2025, 12:26
Ulice typu Zawrat nie powinny pełnić żadnej roli dla połączeń między dzielnicami (obszarami).
-
Łukasz
- Posty: 11592
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Łukasz » 05 paź 2025, 12:34
Wiliam pisze:Ulice typu Zawrat nie powinny pełnić żadnej roli dla połączeń między dzielnicami (obszarami).
To niech pełnią dla tych, którzy mieszkają wzdłuż Idzikowskiego. Zresztą Idzikowskiego tez nie powinno pełnić tej roli.
ŁK
-
Krokiet
- Posty: 83
- Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38
Post
autor: Krokiet » 05 paź 2025, 14:32
Ale na górze na dole jest ta sama dzielnica. I wystarczy szybki rzut oka na mapę, że tu każde połączenie „góry” z „dołem” jest istotne.
Między skrzyżowaniem Dolnej z Belwederską a al. Wilanowskiej z Dolinką są 3 km!
-
Matt Cubis
- Posty: 663
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Post
autor: Matt Cubis » 05 paź 2025, 16:20
Łukasz pisze: ↑05 paź 2025, 10:14
Na górze może można by delikatnie pożonglować częstotliwościami świateł - pewnie zresztą ktoś to zrobi przy okazji priorytetów. Oczywiście ktoś musiał zlikwidować wyjazd przez Zawrat, bo pewnie wieś w środku miasta musiała mieć spokój.
Skrzyżowanie idzie do przebudowy, zaślepiony zostanie wlot Bukowińskiej i przebita Czerniowiecka. Może się trochę poprawią warunki ruchu. Zawrat jest w dobrą stronę. Teraz nikt nie skraca drogi przez środek osiedla.
-
Łukasz
- Posty: 11592
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Łukasz » 05 paź 2025, 16:36
Matt Cubis pisze:Łukasz pisze: ↑05 paź 2025, 10:14
Na górze może można by delikatnie pożonglować częstotliwościami świateł - pewnie zresztą ktoś to zrobi przy okazji priorytetów. Oczywiście ktoś musiał zlikwidować wyjazd przez Zawrat, bo pewnie wieś w środku miasta musiała mieć spokój.
Skrzyżowanie idzie do przebudowy, zaślepiony zostanie wlot Bukowińskiej i przebita Czerniowiecka. Może się trochę poprawią warunki ruchu. Zawrat jest w dobrą stronę. Teraz nikt nie skraca drogi przez środek osiedla.
Nie rozumiem, dlaczego miałby tego nie robić. Kilka samochodów na cykl skręca w prawo w Puławską. Za to jeszcze dowala się samochodów z osiedla. Korek jest nawet w niedzielę.
Przebudowa może coś pomoże, zwłaszcza jeśli dałoby się jakoś zrobić 2 pasy. Może jakoś wlot mógłby być od strony Czerniowieckiej, trzeba by porysować.
ŁK
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4469
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
-
Kontakt:
Post
autor: Autobus Czerwon » 05 paź 2025, 16:59
Bastian pisze: ↑05 paź 2025, 1:26
Być może gdyby nie korki, dysproporcja popytu nie byłaby tak duża.
Połączenie okolic Jeziorka z Wierzbnem/Służewcem, powinno być realizowane przez aleję Sikorskiego i Wilanowską (zamiast 107). Rozkładowy czas przejazdu między Gołkowską a Metrem Wilanowską wyszedłby na 0, ale rzeczywisty na pewno byłby bardziej przewidywalny, szczególnie że zarówno na Wilanowskiej jak i Sikorskiego w przeciwieństwie do Idzikowskiego jest fizycznie możliwe wyznaczenie buspasa. Na pewno poprawiło by to skomunikowanie osiedli "Pod skocznią", a także zwiększyło liczbę potencjalnych pasażerów. Po Idzikowskiego powinna jeździć linia o wyłącznie socjalnym charakterze z najniższą możliwą częstotliwością typu 30/30/30.
-
Matt Cubis
- Posty: 663
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Post
autor: Matt Cubis » 05 paź 2025, 17:54
Łukasz pisze: ↑05 paź 2025, 16:36
Matt Cubis pisze:
Skrzyżowanie idzie do przebudowy, zaślepiony zostanie wlot Bukowińskiej i przebita Czerniowiecka. Może się trochę poprawią warunki ruchu. Zawrat jest w dobrą stronę. Teraz nikt nie skraca drogi przez środek osiedla.
Nie rozumiem, dlaczego miałby tego nie robić. Kilka samochodów na cykl skręca w prawo w Puławską. Za to jeszcze dowala się samochodów z osiedla. Korek jest nawet w niedzielę.
Bo sieć drogową dzieli się na grupy (najczęściej na 3) i na ulicach typu Zawrat i obszarach tego typu niepożądany jest każdy inny ruch od dojazdowego ze źródeł lub do celów podróży.
-
adamrozbicki
- Posty: 196
- Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50
Post
autor: adamrozbicki » 05 paź 2025, 21:18
Autobus Czerwon pisze: ↑05 paź 2025, 16:59
Bastian pisze: ↑05 paź 2025, 1:26
Być może gdyby nie korki, dysproporcja popytu nie byłaby tak duża.
Połączenie okolic Jeziorka z Wierzbnem/Służewcem, powinno być realizowane przez aleję Sikorskiego i Wilanowską (zamiast 107). Rozkładowy czas przejazdu między Gołkowską a Metrem Wilanowską wyszedłby na 0, ale rzeczywisty na pewno byłby bardziej przewidywalny, szczególnie że zarówno na Wilanowskiej jak i Sikorskiego w przeciwieństwie do Idzikowskiego jest fizycznie możliwe wyznaczenie buspasa. Na pewno poprawiło by to skomunikowanie osiedli "Pod skocznią", a także zwiększyło liczbę potencjalnych pasażerów. Po Idzikowskiego powinna jeździć linia o wyłącznie socjalnym charakterze z najniższą możliwą częstotliwością typu 30/30/30.
W tym rejonie to głównie są takie linie: 251, 519...
-
Solaris U10
- Posty: 2656
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Post
autor: Solaris U10 » 05 paź 2025, 21:39
Łukasz pisze: ↑05 paź 2025, 10:14
Oczywiście ktoś musiał zlikwidować wyjazd przez Zawrat, bo pewnie wieś w środku miasta musiała mieć spokój.
Główną przyczyną była ograniczona widoczność zza muru.
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4469
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
-
Kontakt:
Post
autor: Autobus Czerwon » 06 paź 2025, 4:39
adamrozbicki pisze: ↑05 paź 2025, 21:18
Autobus Czerwon pisze: ↑05 paź 2025, 16:59
Połączenie okolic Jeziorka z Wierzbnem/Służewcem, powinno być realizowane przez aleję Sikorskiego i Wilanowską (zamiast 107). Rozkładowy czas przejazdu między Gołkowską a Metrem Wilanowską wyszedłby na 0, ale rzeczywisty na pewno byłby bardziej przewidywalny, szczególnie że zarówno na Wilanowskiej jak i Sikorskiego w przeciwieństwie do Idzikowskiego jest fizycznie możliwe wyznaczenie buspasa. Na pewno poprawiło by to skomunikowanie osiedli "Pod skocznią", a także zwiększyło liczbę potencjalnych pasażerów. Po Idzikowskiego powinna jeździć linia o wyłącznie socjalnym charakterze z najniższą możliwą częstotliwością typu 30/30/30.
W tym rejonie to głównie są takie linie: 251, 519...
251 nie jeździ Sikorskiego