Porządki na południu (117, 519)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2201
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 05 mar 2011, 9:33

Walas pisze:A z jakiej to okazji widziałem wczoraj zestaw 4x141 jakoś ok.17:45 przy dawnej zajezdni R-9 Chełmska->Witolin :?: Aż takie korki są na trasie?
Wczoraj osobiście korzystałem z zestawu 3 x 504 o godz. 19... Więc pewnie wszystko stało wczoraj.

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 mar 2011, 9:53

O 15:55 był wczoraj masakryczny korek na Trasie Ł w kierunku Pragi, wylewający się na rondo Jazdy Polskiej i uniemożliwiający wjazd na buspas. Przyczyny nie znam.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 mar 2011, 10:00

Przyczyna się nazywa piątkowe popołudnie. Tam tak jest w standardzie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 mar 2011, 10:21

Codziennie jeżdżę przez RJP (czasem w stronę placu Unii, czasem TŁ) i korek pełen autobusów zatykający rondo nie jest taki sam w każdy piątek. Wczorajszy był powyżej średniej. :)

osa
Posty: 2589
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 05 mar 2011, 10:50

Potwierdzam, jechałem pod górę Dolną przed godz. 17 i w drugą stronę był masakryczny korek, w którym zastałem trzy jadące niemal jeden za drugim 172. Przez Puławską próbował się przebijać 141. To jest w ogóle fatalne miejsce, bo kolejka tych, którzy chcą skręcić z Puławskiej w Dolną kończy się aż na Odyńca - kiedy włącza się zielone dla jadących Puławską prosto do centrum, nie sposób się przebić przez ogony skręcających w lewo z Odyńca w Puławską. Tak jest jednak tylko w ppłd. szczycie.
W sumie jednak za nową trasę 141 rzeczywiście należy się ZTM pochwała. Natomiast obserwuję, jak bardzo na Chełmskiej wyludniło się 107 kończące teraz na Stegnach. Może to oznaczać, że lepsza frekwencja byłaby przy nieco dłuższej trasie. A gdyby tak przedłużyć 107 trasą 185 na Ursynów Zach. i skrócić 185 do pętli Stegny (z podniesieniem częstotliwości kursów - jak tu już było proponowane)? I wtedy - teraz puszczam już wodze fantazji =P~ - 187 do sanktuarium na Siekierkach, a 159 przez Bartycką i Polską do EC Siekierki (wiązałoby się to jednak z pożegnaniem linii 108 tradycyjnie związanej z Siekierkami) + podkręcenie częstotliwości 162.
Przychodzi mi też do głowy - i tu już zupełny odlot - połączenie 119+167 jako 167 z Falenicy trasą 521 do Lucerny dalej jak 119 do skrzyżowania Trasy Siekierkowskiej (al. Józefa Becka) z Wisłostradą, do Gagarina (na Bobrowiecką niech trafi 168), dalej jak 167 do Bitwy W-kiej 1920 r. i Białobrzeską, Opaczewską na Szczęśliwice. Żegnamy oczywiście 521. Między Metrem-Młociny a Ochotą po trasie 167: 184. Może przydałby się jakiś gest dla Rakowca i przywrócenie krańca na Korotyńskiego?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 mar 2011, 11:48

osa pisze:A gdyby tak przedłużyć 107 trasą 185 na Ursynów Zach. i skrócić 185 do pętli Stegny
Skoro 107 ma za krótką trasę, to czemu chciałbyś na to samo skazać 185?

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 6064
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 05 mar 2011, 12:03

osa pisze:a 159 przez Bartycką i Polską do EC Siekierki (wiązałoby się to jednak z pożegnaniem linii 108 tradycyjnie związanej z Siekierkami)
A co z odcinkiem EC Siekierki-Sadyba?
osa pisze:A gdyby tak przedłużyć 107 trasą 185 na Ursynów Zach. i skrócić 185 do pętli Stegny (z podniesieniem częstotliwości kursów - jak tu już było proponowane)?
185 skrócone do Stegien będzie jeździło totalnie puste
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 mar 2011, 14:59

geograf_OSU pisze:Naprawde sie nie dziw, ze ludzie moga miec dosyc jezeli argumentem na wszystko jest metro. Nie kazdy chce byc wprasowany do drzwi w metrze rano podjezdzac dwa przystanki z Politechniki do Bankowego.
to mit o wprasowaniu, pociągi w kierunku Młocin wyludniają się na Polu Mokotowskim, Politechnice, a zaraze nie wsiada tam tyle osób, dalej są rezerwy miejsca.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5460
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 05 mar 2011, 16:58

person pisze:
osa pisze:A gdyby tak przedłużyć 107 trasą 185 na Ursynów Zach. i skrócić 185 do pętli Stegny
Skoro 107 ma za krótką trasę, to czemu chciałbyś na to samo skazać 185?
185 jedzie na Żoliborz, przy dobrych godzinach metro z takim 185 nie ma szans (o Sielcach, Czerniakowie mówię). 107 jedzie dokładnie nigdzie. Obawy, że 185 jeździłoby puste jak 107 są bezpodstawne, aczkolwiek część pasażerów na pewno by odpadła.

geograf_OSU
Posty: 644
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 05 mar 2011, 17:02

MeWa pisze:to mit o wprasowaniu, pociągi w kierunku Młocin wyludniają się na Polu Mokotowskim, Politechnice, a zaraze nie wsiada tam tyle osób, dalej są rezerwy miejsca.
No pewnie, nikt do Dmowskiego czy Ratusza z poludnia nie jedzie. Bzdury.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 mar 2011, 17:24

geograf_OSU pisze:
MeWa pisze:to mit o wprasowaniu, pociągi w kierunku Młocin wyludniają się na Polu Mokotowskim, Politechnice, a zaraze nie wsiada tam tyle osób, dalej są rezerwy miejsca.
No pewnie, nikt do Dmowskiego czy Ratusza z poludnia nie jedzie. Bzdury.
tego nie napisałem, proszę nie sprawadzać do absurdu. Napisałem tylko, że zjawisko sprasowania na odcinku od Politechniki jest mitem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

osa
Posty: 2589
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 05 mar 2011, 18:07

R-9 Chełmska pisze:
osa pisze:a 159 przez Bartycką i Polską do EC Siekierki (wiązałoby się to jednak z pożegnaniem linii 108 tradycyjnie związanej z Siekierkami)
A co z odcinkiem EC Siekierki-Sadyba?
Jest tam przecież 163, które w razie potrzeby można wydłużyć przez Stegny do Metra-Wilanowska.
R-9 Chełmska pisze:
osa pisze:A gdyby tak przedłużyć 107 trasą 185 na Ursynów Zach. i skrócić 185 do pętli Stegny (z podniesieniem częstotliwości kursów - jak tu już było proponowane)?
185 skrócone do Stegien będzie jeździło totalnie puste
Ta linia ma jednak inne relacje do obsłużenia niż 107. Może nie byłoby aż tak źle.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 mar 2011, 18:27

MeWa pisze:
geograf_OSU pisze: No pewnie, nikt do Dmowskiego czy Ratusza z poludnia nie jedzie. Bzdury.
tego nie napisałem, proszę nie sprawadzać do absurdu. Napisałem tylko, że zjawisko sprasowania na odcinku od Politechniki jest mitem.
Potwierdzam, wsiadam - nieraz z trudem - na Polu Mokotowski, ale ścisk jest tylko do Politechniki. Tam wysiada więcej osób, niż wsiada. Oczywiście nie twierdzę, że robi się pusto, ale nie ma żadnych problemów z dostaniem się ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Dęboszczak
Posty: 1852
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 05 mar 2011, 20:49

Bastian pisze:
MeWa pisze:tego nie napisałem, proszę nie sprawadzać do absurdu. Napisałem tylko, że zjawisko sprasowania na odcinku od Politechniki jest mitem.
Potwierdzam, wsiadam - nieraz z trudem - na Polu Mokotowski, ale ścisk jest tylko do Politechniki. Tam wysiada więcej osób, niż wsiada. Oczywiście nie twierdzę, że robi się pusto, ale nie ma żadnych problemów z dostaniem się ;)
też potwierdzę, że rano na Politechnice są przyzwoite warunki podróży dla kierunku Centrum. Zdecydowanie więcej podróżnych korzysta w kierunku południowym

geograf_OSU
Posty: 644
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 05 mar 2011, 20:56

No tak, jak juz dwoch ztmowcow cos twierdzi to juz koniec dyskusji. A myslalem ze po jednostkowych obserwacjach wnioskow sie nie wyciaga. Ale co ja wiem. Kilka razy okolo 7.50 jakos sie dostalem, i moze owszem twarz nie dotykala drzwi jednak nawet zgietej reki w lokciu nie moglem podniesc do poziomu.

Niesamowite, to na co czekacie? Natychmiast skrocic wszystkie linie autobusowe i tramwajowe od poludnia, zachodu wschodu do Politechniki/Zbawiciela (tramwaje obowiazkowo tylko relacja Nowowiejska-Pulawska). Nic na polnoc Marszalkowska do Dmowskiego, wszyscy chetni sie zmieszcza do metra.

Wszedzie na swiecie najwieksze napelnienie jest do Centrum a szczegolnie przed glowna stacja, a tu patrzcie u nas inaczej. Co rozumiesz przez "przyzwoite warunki"? Pewnie tak pusto ze sa wolne siedzace.

Dawno sie tak nie posmialem. Dzieki chlopacy.

ODPOWIEDZ