Porządki na południu (117, 519)

Moderator: Wiliam

mariow
Posty: 2649
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 08 mar 2011, 9:12

nie wiem, nie obserwowałem nigdy potoków na dawnym południowym odcinku 141.
tak odnoszę się do wczesniejszego postu Sindbada, i nie wydaje mi się ze wszedzie da się z jedną przesiadką tą relację załatwic :-k np z Noskowskiego do Saskiej jak ktoś dojeżdzał. ale nie wiem tez czy do ZTM wpłyneły jakiekolwiek protesty...
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2826
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: tam gdzie tramwaj wciąż nie może dojechać
Kontakt:

Post autor: Colony » 08 mar 2011, 10:01

Noskowskiego do Saskiej akurat da się załatwić jedną przesiadką bez problemu.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 mar 2011, 10:03

Gdzie jest powiedziane, że z NOSKOWSKIEGO na SASKĄ należy się dojazd z jedną przesiadką? To samo dotyczy zresztą wszelakich innych par przystanków.

Zresztą da się: 401 + cokolwiek z GOCŁAWIA. Na razie nawet da się w DS, i to jednoperonowo: 117+111 :P


A z NOWOURSYNOWSKIEJ się da jak najbardziej i w DP, i w DS.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Piottr
Posty: 1303
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 08 mar 2011, 11:52

Bastian pisze:Gdzie jest powiedziane, że z NOSKOWSKIEGO na SASKĄ należy się dojazd z jedną przesiadką? To samo dotyczy zresztą wszelakich innych par przystanków.
Ciekawe, czy udałoby się utworzyć taki algorytm optymalizacyjny, który potrafiłby znaleźć taki układ tras, żeby podróż pomiędzy dwoma dowolnymi przystankami na sieci nie wymagała więcej niż jednej przesiadki.

Po chwili zastanowienia dochodzę do wniosku, że jest to możliwe tylko w jednym przypadku - kiedy wszystkie linie promieniste spotykają się w jednym punkcie, a wszystkie linie poprzeczne są liniami obwodowymi i spotykają się z każdą linią promienistą...

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 mar 2011, 11:53

Wystarczą linie w kratkę, wszystkie po liniach prostych...
:)

drapka
Posty: 3502
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 08 mar 2011, 11:58

Piottr pisze:Ciekawe, czy udałoby się utworzyć taki algorytm optymalizacyjny, który potrafiłby znaleźć taki układ tras, żeby podróż pomiędzy dwoma dowolnymi przystankami na sieci nie wymagała więcej niż jednej przesiadki
Pewnie tak, tylko po co... Układ tras to nie wszystko, bo jeszcze potrzebny byłby układ częstotliwości z uwzglednieniem takich zmiennych jak maksymalna mozliwa liczba brygad, siła i kierunek potoków pomiędzy poszczególnymi trasami, nie zapominając o możliwie krótkich i mało skomplikowanych trasach. I sens tworzenia takiego układu byłby dopiero wtedy, gdyby było możliwe tez porobienie sensownych częstotliwości.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2216
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 08 mar 2011, 12:43

drapka pisze:Pewnie tak, tylko po co...
O to-to. Nie wierzę, że są ludzie, którzy jeżdżą z Mokrego Ługu na Paluch na przykład...

drapka
Posty: 3502
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 08 mar 2011, 13:31

Znaczy jeździć mogą, ale ewentualny algorytm na pewno nie powinien uwzględniać ich potrzeb w stopniu równym np podrózującym ze Służewca na Wierzbno.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2216
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 08 mar 2011, 13:43

No tak tak ;)

alojzy
Posty: 807
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 08 mar 2011, 14:47

Bastian pisze:
MeWa pisze:tego nie napisałem, proszę nie sprawadzać do absurdu. Napisałem tylko, że zjawisko sprasowania na odcinku od Politechniki jest mitem.
Potwierdzam, wsiadam - nieraz z trudem - na Polu Mokotowski, ale ścisk jest tylko do Politechniki. Tam wysiada więcej osób, niż wsiada. Oczywiście nie twierdzę, że robi się pusto, ale nie ma żadnych problemów z dostaniem się ;)
To zapraszam w godz. 16-17. Wiele razy o tej porze musiałem przepuścić przeładowany pociąg w kieunku Centrum.
W kwestii 301 nie podzielam zdania piewców zmiany. Połaczenie tej części Mokotowa z Rakowcem i Okeciem było od zawsze, całe lata jako 114, potem już tylko 382, no i ostatnio 301. Zapewniało dojazd do Urzędu dzielnicy przy Rakowieckiej, do szkół (SGH, kompleks przy Wiśniowej itd.), a z drugiej strony do przychodni na Baleya, czy biurowców przy Żwirki i Wigury.
172 zawsze cieszyło się dobrą frekwencją, nie przeczę (choć za dawnych czasów było tylko na solówki z Chełmskiej, a jeszcze wcześniej z Redutowej), ale likwidacja 301 i puszczenie 141 jako drugiego, silnego połączenia na zakorkowany ciąg Dolnej-Odyńca-Racławckiej, bez rekompensaty dla Północnego Mokotowa (jak go drzewiej nazywano) jest po prostu zdecydowanym pogorszeniem oferty przewozowej dla tej częsci miasta i skazywaniem ludzi na przesiadki.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3262
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 08 mar 2011, 15:00

alojzy pisze:Zapewniało dojazd do Urzędu dzielnicy przy Rakowieckiej, do szkół (SGH, kompleks przy Wiśniowej itd.)
Jest jeszcze 167...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 mar 2011, 15:33

MichalJ pisze:Wystarczą linie w kratkę, wszystkie po liniach prostych...
:)
I jak się dostaniesz z punktu na jednym ciągu do punktu na drugim ciągu, równoległego do pierwszego? :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 mar 2011, 15:41

Przystanki tylko w węzłach kratki oczywiście. To się samo przez się rozumie. :)

Awatar użytkownika
chester
Posty: 2819
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 08 mar 2011, 15:41

Bastian pisze:
MichalJ pisze:Wystarczą linie w kratkę, wszystkie po liniach prostych...
:)
I jak się dostaniesz z punktu na jednym ciągu do punktu na drugim ciągu, równoległego do pierwszego? :P
Chyba to oczywiste - jedziesz wzdłuż drugiego ciągu do poprzecznej, kierującej na drugi punkt. Albo dwoma pozostałymi bokami takiego prostokąta (najpierw do równoległej, potem do punktu docelowego).
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

alojzy
Posty: 807
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 08 mar 2011, 15:57

jasiu pisze:
alojzy pisze:Zapewniało dojazd do Urzędu dzielnicy przy Rakowieckiej, do szkół (SGH, kompleks przy Wiśniowej itd.)
Jest jeszcze 167...
No i nawet 168, z tym że z Sielc.
Chodziło mi o dojazd do ww. miejsc z dalszej części Mokotowa, na południe od Rakowieckiej.

ODPOWIEDZ