Dni Transportu Publicznego 2013
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
Nie ma się co spieszyć. Kabinę w DUO to można i 6 godzin zmieniać.Domas pisze:W Swingu DUO była obsada w dwóch kabinach, dlatego to tak szybko trwało.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
W przypadku kursu, którym jechałem, to tramwaj już ponownie ruszył w przeciwnym kierunku po kilku sekundach, kiedy to motorniczy dopiero wysiadł z kabiny i zaczął zmierzać do drugiej.ashir pisze:Konkretnie to był motorniczy i motornicza. Pani sobie po cichutku przechodziła wcześniej, a pan pokazowo przy oficjalnej zmianie kierunku, ale nie byłem pewien kto ponownie za sterami siadał, jedynie widziałem kto zwrotnice zmieniał

-
Mateusz950
- Posty: 677
- Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
- Lokalizacja: Pionki/Warszawa
Teraz ja opowiem o moich wrażeniach z tego weekendu:
1. dzień
Tramwaje jak zawsze najlepiej wypadały, a w szczególności linie tramwajowe specjalne. Jechałem linią D nie byle czym bo żabą. Natomiast najbardziej podobała mi się linia C.
Co do autobusów, to ja się nie wypowiem, bo tam się skończyło wystawą taboru. Też zaliczyłem linie specjalne. Linią wokół zajezdni przejechałem jelczem Cabrio, a linię do <M>Pole Mokotowskie i z powrotem M001 (żółty CityTour). Wyświetlaczy nie takich się spodziewałem, ale miałem tam co wpisać.
2. dzień:
Na STP głownie jak co roku, ale bardzie na elektrowozowni było ciekawie, tylko że:
Ogółem tegoroczne DTP uznaje na 8/10.
1. dzień
Tramwaje jak zawsze najlepiej wypadały, a w szczególności linie tramwajowe specjalne. Jechałem linią D nie byle czym bo żabą. Natomiast najbardziej podobała mi się linia C.
Co do autobusów, to ja się nie wypowiem, bo tam się skończyło wystawą taboru. Też zaliczyłem linie specjalne. Linią wokół zajezdni przejechałem jelczem Cabrio, a linię do <M>Pole Mokotowskie i z powrotem M001 (żółty CityTour). Wyświetlaczy nie takich się spodziewałem, ale miałem tam co wpisać.
2. dzień:
Na STP głownie jak co roku, ale bardzie na elektrowozowni było ciekawie, tylko że:
W mojej grupie też Inspiro było zamknięte.winnux8 pisze:A w mojej grupie nikogo nie wpuściliadix155 pisze:Pod koniec pozwolono wejść dzieciom do kabiny Inspiro oraz zwiedzić wnętrze - wszystko jest tam jeszcze pozaklejane.
Ogółem tegoroczne DTP uznaje na 8/10.
-
Michalk001
- Posty: 1068
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Ja zbytnio nie jestem zachwycony tegorocznymi DTP. Interesuję się głównie autobusami, lecz stwierdzam że najlepiej było rok i chyba 3 lata temu z Włościańską.
Gdyby połączyć takie atrakcje jak wtedy, gdy można było zwiedzić Włościańską - wszystko z przewodnikiem, wytłumaczone, silnik na hamowni, autobusy na podnośnikach i widoczne wszystko od spodu , zwiedzanie kolejnych hal. Plus zeszły rok kiedy można było zasiąść za kierownicą odpalonego 6330, czy nie odpalonego 5254 i samemu przekonać się jak działają poszczególne układy autobusu - to było super. Ja byłem po 12 i parasole tylko widziałem jak ludzie nosili - w dodatku po 3 sztuki. Powinni dawać po jednej - może miałbym dla przyjaciółki - jakbym wiedział że będą takie dawać to przyjechałbym wcześniej. A tak ustawione ciasno kilka autobusów, pozamykane, nie można było wejść i obejrzeć kabin. Jedynie pochodziłem po 2600 i stwierdziłem że wiele pracy jeszcze aby doprowadzić go do stanu 289 czy 5254. Laminaty z różnych serii, malowanie nie zgadza się z rocznikiem, brak gumowych listew na dole i podłoga bez kropek. Ale rozumiem że są na razie inne cenniejsze wozy do ratowania - a kasy brak. W dodatku wydzielony mały skrawek terenu - a naklejek to w ogóle nie znalazłem. Chociaż jak piszecie co tam się działo to chyba nie mam czego żałować. Ale perełką był Chausson - naprawdę kawał dobrej roboty.
Gdyby połączyć takie atrakcje jak wtedy, gdy można było zwiedzić Włościańską - wszystko z przewodnikiem, wytłumaczone, silnik na hamowni, autobusy na podnośnikach i widoczne wszystko od spodu , zwiedzanie kolejnych hal. Plus zeszły rok kiedy można było zasiąść za kierownicą odpalonego 6330, czy nie odpalonego 5254 i samemu przekonać się jak działają poszczególne układy autobusu - to było super. Ja byłem po 12 i parasole tylko widziałem jak ludzie nosili - w dodatku po 3 sztuki. Powinni dawać po jednej - może miałbym dla przyjaciółki - jakbym wiedział że będą takie dawać to przyjechałbym wcześniej. A tak ustawione ciasno kilka autobusów, pozamykane, nie można było wejść i obejrzeć kabin. Jedynie pochodziłem po 2600 i stwierdziłem że wiele pracy jeszcze aby doprowadzić go do stanu 289 czy 5254. Laminaty z różnych serii, malowanie nie zgadza się z rocznikiem, brak gumowych listew na dole i podłoga bez kropek. Ale rozumiem że są na razie inne cenniejsze wozy do ratowania - a kasy brak. W dodatku wydzielony mały skrawek terenu - a naklejek to w ogóle nie znalazłem. Chociaż jak piszecie co tam się działo to chyba nie mam czego żałować. Ale perełką był Chausson - naprawdę kawał dobrej roboty.
- vernalisadonis
- Posty: 2808
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Dzisiaj byłem na STP z nadzieją, że obejrzę sobie Inspiro od środka. Niestety był zamknięty, szczerze mówiąc było dokładnie to samo co w zeszłym roku.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Dlatego trzeba było zajrzeć w styczniu na Kabaty, kiedy z tej okazji była impreza i wszyscy chętni (bez żadnych dokumentów, biletów itp.) mogli zobaczyć Inspiro na STP.vernalisadonis pisze:Dzisiaj byłem na STP z nadzieją, że obejrzę sobie Inspiro od środka. Niestety był zamknięty, szczerze mówiąc było dokładnie to samo co w zeszłym roku.
Nie było takiej zasady, że pani motorowa zmieniała zwrotnice. Co kółko się zamieniali, ogółem to zwrotnicę przekładała to osoba, która była po stronie przewodnika.ashir pisze:Konkretnie to był motorniczy i motornicza. Pani sobie po cichutku przechodziła wcześniej, a pan pokazowo przy oficjalnej zmianie kierunku, ale nie byłem pewien kto ponownie za sterami siadał, jedynie widziałem kto zwrotnice zmieniał
- vernalisadonis
- Posty: 2808
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Nie mogłem wtedy przyjść i liczyłem że dzisiaj to będzie. W sumie trudno się mówi.ashir pisze:Dlatego trzeba było zajrzeć w styczniu na Kabaty, kiedy z tej okazji była impreza i wszyscy chętni (bez żadnych dokumentów, biletów itp.) mogli zobaczyć Inspiro na STP.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
- vernalisadonis
- Posty: 2808
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Gdzieś słyszałem, że razem z Inspiro metro dostało także symulator do nauki jazdy. To chociaż ten symulator mogli pokazać.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
W mojej grupie nie było większych trudności z fotografowaniem, mimo że też powiedziano o tym zakazie. W praktyce jednak nie było problemu z obfotografowaniem dowolnych pociągów na hali.adix155 pisze:Już na wstępie powiedziano nam, że jest zakaz fotografowania w obiektach. W przeciwieństwie do zeszłego roku, zakaz był rygorystycznie przestrzegany, ponieważ każdej grupy pilnowało ok. 5 wartowników SOMu![]()
Tu akurat nie pozwolono. Niektórzy weszli na podest, skąd można było zajrzeć do Inspiro "z poziomu podłogi".adix155 pisze:Pod koniec pozwolono wejść dzieciom do kabiny Inspiro oraz zwiedzić wnętrze - wszystko jest tam jeszcze pozaklejane.
PS. Inspiro mają już numery taborowe. Zupełnie inna czcionka niż dotychczas, raczej niemiecka "drogowa", znana nam z oznakowania dróg w Niemczech. Wagony czołowe będą miały numerację zaczynającą się od 6001, środkowe od 5001. Ciekawe z czego wynikają dwa zakresy numeracji wagonów czołowych (jedne mają serię 60**, inne 65**)? Może zależy to od miejsca ich składania (Wiedeń, Nowy Sącz)?
Jestem prawie pewien, że Inspiro pojawią się jeszcze przed referendum. Może z tej okazji obędzie się jakaś dodatkowa impreza?adix155 pisze:Na pytanie o dacie wprowadzenia tych pociągów do ruchu pasażerskiego dostaliśmy odpowiedź, że nastąpi to w pierwszej połowie października.
Ale mogę się mylić. Ostatnie solarisy i solbusy wprowadzono do eksploatacji po cichu. W zanadrzu też jest medialne wydarzenie z okazji zbliżającego się zakończenia dostaw Swingów.
Pamiętać trzeba, że jest to impreza dla warszawiaków, przede wszystkim tych najmłodszych a nie dla miłośników komunikacji miejskiej. Dla tych dzień transportu to chyba 1 listopada
. Tym najmłodszym się raczej podobało. Z tego co słyszałem od ludzi to narzekali tylko na nieuprzejmego kierowcę Chaussona, który nie chciał nic powiedzieć, nie odpowiadał na pytania "czy pojedziemy". Fakt, w poprzednich latach, kiedy impreza była organizowana na Woronicza atrakcji było więcej. Obszerna wystawa taboru, pokazy holowania, zwiedzanie zakładu, ścieżka OC, inscenizacja wypadku i pierwszej pomocy (rok 2007) ale dobrze, że było cokolwiek bo obserwując tę imprezę na przestrzeni lat jest coraz gorzej. Dnia kolejowego nie było już drugi rok z rzędu. Gdzie te czasy gdy był parowóz, wystawy taboru, wycieczki, muzeum, WKD... 
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9