Komunikacja Miejska na Bemowie

Moderator: Wiliam

Czy wszystkie linie z Bemowa powinny jeździc przez Górce?

Tak
25
27%
Nie
67
73%
 
Liczba głosów: 92

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 1587
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek » 13 mar 2009, 16:33

altar pisze:Poza 167 to tam raczej linii obwodowych już nie ma - ewentualnie 523 ma najmniej wspólnego z relacjami zapewnianymi przez linie tramwajowe (z kolei na Górcach jest 154 na Dw. Zachodni)...
Akurat pasażerowie częściej korzystają z 523 niż ze 154 bo jest szybszy. Jeżdżę tą linią codziennie. Ludzie z osiedla przyjaźń (studenci), korzystają właśnie z 523 jadąc do APSu napychając go maksymalnie. Poza tym 90% pasażerów na odcinku Bemowo-Trasa Łazienkowska stanowią ludzie z Górc i okolic (głównie studenci Politechniki Warszawskiej).

Konsekwencją puszczenia 523 przez Koło byłoby:

-zamienienie tej linii w muchowóz
-wzrost frekwencji na linii 154 przynajmniej trzykrotnie, wiązałoby się to z puszczeniem przegubowców na tą linię (teoretycznie), bo w praktyce chyba tego nie można zrealizować, ze względu na ulicę 1 sierpnia.
M1 6 33 112 171 181 184 523 E-2 701

TLG
Posty: 5890
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 13 mar 2009, 21:31

Na co dzień pokutuję w komunikacji wyjeżdżającej z Bemowa i dochodzę do wniosku, że większość proponowanych rozwiązań w tej chwili nie ma sensu. Komunikacja na Bemowie działa całkiem sprawnie, zmian mogłyby wymagać co najwyżej detale. Gdyby nie problem zrujnowanej Widawskiej po otwarciu wiaduktu w Księcia Janusza można by wykorzystać Widawską i Księcia Bolesława. Ale to takie rozważania teoretyczne, po co psuć coś, co dobrze funkcjonuje?
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 2898
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 13 mar 2009, 21:53

Też tak sądzę, co chyba dobrze świadczy o pracy ZTMu w tej dzielnicy. Jest parę uciążliwych pierdół w rodzaju genialnej koordynacji 5 i 28 na zasadzie 1-14, ale teraz to i tak znika. Pojawia się za to problem z komunikacją zastępczą, ale to rozważamy w innym temacie. Świerzbi mnie 13 na Kole, która zniszczyła coś co sobie bardzo ceniłem - jedno konkretne miejsce w DS, gdzie trzeba dojechać i wiadomo, że zaraz będzie tramwaj, czyli plac Bankowy. Teraz wszędzie jednakowa bida - 24 co 15 z patelni, 23 co 15 z Ratusza, autobusy nie dość, że wolniej (bo do mnie naokoło przez Górce) to każdy skąd indziej. Ale i tak nie popieram 507 przez Koło, bo to odbierze mu sporo pasażerów spod Wola Parku, ratusza czy Konarskiego, a za wielu w zamian jednak nie da.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

8833
Posty: 148
Rejestracja: 25 lut 2009, 21:18

Post autor: 8833 » 13 mar 2009, 22:08

5. Coraz więcej ludzi nią jeździ. Zostanawiam się, dlaczego nie puszczą jej na trasę Koło - Metro Młociny. Może w efekcie tego skrócenia poprawiła by się częstotliwość.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 mar 2009, 23:15

8833 pisze:5. Coraz więcej ludzi nią jeździ. Zostanawiam się, dlaczego nie puszczą jej na trasę Koło - Metro Młociny.
Postulowaliśmy. Na razie bezskutecznie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1687
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 14 mar 2009, 6:18

Jarek pisze:Kiedys bylem zwolennikiem puszczenia 507 przez Gorce. Bylem w 100% przekonany do tego pomyslu. Teraz juz nie jestem. A nawet uwazam, ze to nie rozwiaze problemu dojazdu z Nowego Bemowa do Centrum. Prawdziwy problem polega na tym, ze tramwaje, w tym linia 24, jada za dlugo. To jest glownie kwestia sterowania i braku wydzielenia torowiska na Mlynarskiej. Nad tym trzeba pracowac, a nie robic autobusowa proteze, ktora tylko zamaskowalaby zle funkcjonowanie trasy tramwajowej
Zgadzam się w pełni. Pamiętam jak kiedyś wracając z NB wahałem się pomiędzy 24 a 507. Wybrałem tramwaj, jako że 507 jechało 4 czy 5 minut później. Podróż była masakrycznie rozwleczona, że tak się wyrażę, jazda po tych wszystkich Maryninach i Młynarskich przypominała pieszą wycieczkę, a nie żaden tramwaj. Gdy wysiadałem na patelni, zobaczyłem, że w stronę Gocławia odjeżdża to samo 507, do którego nie wsiadłem.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

TLG
Posty: 5890
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 15 mar 2009, 10:41

Problem tramwajów to odcinku Dywizjonu 303-Obozowa-Młynarska jest trochę bardziej złożony. Obok beznadziejnych świateł na Dywizjonu 303, przy pętli Koło, które przepuszczają tramwaje dopiero wtedy, gdy już nie jedzie żadne auto dochodzi jeszcze zbyt duża liczba przystanków na Obozowej i Młynarskiej czy brak wysepek przystankowych (trochę wydłużona wymiana pasażerów). Ale to chyba wydaje się już nie do poprawienia. Co do 507 zaś to rzeczywiście wieczorem z ronda ONZ 507 potrafi dojechać na Bemowo w 25 minut, ale nie ma żadnej reguły. W szczycie popołudniowym już w Centrum autobusy są opóźnione, a później utykają m.in na Prostej (nie zawsze, ale bywa i tak).
15/12/2005-12/7/2019

interflug
(gemba)
Posty: 416
Rejestracja: 31 paź 2007, 23:31

Post autor: interflug » 15 mar 2009, 11:07

A może by tak skrócić wiecznie opóźnione 149 do Cm. Wolskiego? :>


najlepiej byłoby puścić to starą trasą przez Radiową, ale to niestety odpada bo nie obsługiwałoby Lazurowej i Człuchowskiej...
blam blam blam

8833
Posty: 148
Rejestracja: 25 lut 2009, 21:18

Post autor: 8833 » 15 mar 2009, 21:52

TLG pisze:Problem tramwajów to odcinku Dywizjonu 303-Obozowa-Młynarska jest trochę bardziej złożony. Obok beznadziejnych świateł na Dywizjonu 303, przy pętli Koło, które przepuszczają tramwaje dopiero wtedy, gdy już nie jedzie żadne auto dochodzi jeszcze zbyt duża liczba przystanków na Obozowej i Młynarskiej czy brak wysepek przystankowych (trochę wydłużona wymiana pasażerów). Ale to chyba wydaje się już nie do poprawienia. Co do 507 zaś to rzeczywiście wieczorem z ronda ONZ 507 potrafi dojechać na Bemowo w 25 minut, ale nie ma żadnej reguły. W szczycie popołudniowym już w Centrum autobusy są opóźnione, a później utykają m.in na Prostej (nie zawsze, ale bywa i tak).
Ostatnio zrobiłem sobie taki test. Spod dworca Wileńskiego wracałem do domu 28. W tym samym czasie w stronę trasy W-Z skręcał u-Boot na 23. Sądziłem, że 23 zobaczę na pętli, a ku mojemu zdziwieniu, tramwaje mijały się przy Radiowej.

Jeżdżąc 23 denerwują mnie "trojaczki": Deotymu, Majakowskiego i Magistracka. Sczególnie te dwa ostatnie przystanki powinny stanowić jeden, połączony zespół, bo są w miarę blisko siebie. Może podczas tego remontu coś z tymi przystankami zrobią.

interflug
(gemba)
Posty: 416
Rejestracja: 31 paź 2007, 23:31

Post autor: interflug » 15 mar 2009, 22:00

Raczej nie zrobią:/ Zostaliby zlinczowani przez starsze Wolszczanki i tzw. Kapitana Hucka(gościa z drewnianą nogą okupującego codziennie ławkę na 'Magistrackiej')...

Jako codzienny użytkownik tej trasy podłącze się do pomysłu rozrzedzenia przystanków. Do odstrzału wg. mnie nadają się: Majakowskiego(lub Magistracka), Wawrzyszewska i Młynarska.
blam blam blam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 mar 2009, 22:41

8833 pisze:Może podczas tego remontu coś z tymi przystankami zrobią.
Nie zrobią, niepolitycznie. A powinni...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

interflug
(gemba)
Posty: 416
Rejestracja: 31 paź 2007, 23:31

Post autor: interflug » 15 mar 2009, 23:42

to może wydłużą Jotkę na Groty :D - byłoby to bardzo polityczne i pozwoliłoby pokasować takie różne 149, czy 410 :razz:
blam blam blam

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1687
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 15 mar 2009, 23:48

Nie, 520 już czeka na swój peron na Znanej.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 563
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 16 mar 2009, 22:31

gemba pisze:Do odstrzału wg. mnie nadają się: Majakowskiego
A co z przesiadkami na autobus na wiadukcie? (-X

interflug
(gemba)
Posty: 416
Rejestracja: 31 paź 2007, 23:31

Post autor: interflug » 17 mar 2009, 0:20

a czy są one aż tak często praktykowane? Jednak jeżdżąc tamtędy obserwuję większą wymianę pasażerów na Magistrackiej...
Z resztą, czy sam czcigodny ZTM informuje o możliwości takich przesiadek na dechach bocznych? chyba nie...
blam blam blam

Zablokowany