Ktoś, kto choć trochę myśli logicznie będzie wiedział, że tam się znacznie więcej, niż teraz nie zmieści...Zarząd Transportu Miejskiego planuje skierować na Trasę W-Z rekordową liczbę autobusów i tramwajów. Jeśli nie zmieszczą się na buspasie, rozważają zamknięcie Trasy W-Z dla samochodów. Decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Moderator: JacekM
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 24727
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Wolfchenowi chodzi pewnie o pojemnośc trambuspasa - że skoro teraz mówi się, że jest ciasno i na styk, to skierowanie dodatkowych wozów właśnie tam będzie raczej trudne, chyba że dla komunikacji przeznaczy się też pas obecnie przeznaczony dla samochodów osobowych.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26866
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Co zresztą było także przez ZTM postulowane.
Tym niemniej moim skromnym zdaniem komunikacja objazdowa jest nieprzemyślana - skoro wiadomo, że 1 tramwaj ma większą pojemność, niż 1 autobus a ich łączna liczba jest mniej więcej na tym samym poziomie dopuszczalna, trzeba było wykonawcy metra zlecić wykonanie objazdów przy Wileniaku (z utrzymaniem przejazdu na relacji "26" - wymagałoby to jedynie etapowania budowy przejścia podziemnego), a TW przedłużenie tramwaju ze Stalowej na Targówek. I od razu presja na autobusy mniejsza, a oferowana pojemność - większa.
[ Dodano: |18 Gru 2009|, 2009 23:57 ]
Dodatkowa relacja Targowa - 11 listopada będzie natomiast, w przeciwieństwie do torowiska na Jagiellońskiej, tymczasowa.
Tym niemniej moim skromnym zdaniem komunikacja objazdowa jest nieprzemyślana - skoro wiadomo, że 1 tramwaj ma większą pojemność, niż 1 autobus a ich łączna liczba jest mniej więcej na tym samym poziomie dopuszczalna, trzeba było wykonawcy metra zlecić wykonanie objazdów przy Wileniaku (z utrzymaniem przejazdu na relacji "26" - wymagałoby to jedynie etapowania budowy przejścia podziemnego), a TW przedłużenie tramwaju ze Stalowej na Targówek. I od razu presja na autobusy mniejsza, a oferowana pojemność - większa.
[ Dodano: |18 Gru 2009|, 2009 23:57 ]
Dodatkowa relacja Targowa - 11 listopada będzie natomiast, w przeciwieństwie do torowiska na Jagiellońskiej, tymczasowa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 24727
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
O ile wybudowanie objazdu na Targowej byłoby możliwe - wykonawca związahny jest terminami, a to w dodatku kluczowe skrzyżowanie i tutaj wejść mają dwie tarcze.
No i jakoś pomysł ten nie wybił się poza kręgi tramwajowe.
No i jakoś pomysł ten nie wybił się poza kręgi tramwajowe.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26866
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Oczywiście, że byłoby możliwe. Zachodnia jezdnia Targowej jest do samego placu dociągnięta, a argumentem przeciwko temu pomysłowi była właśnie budowa przejść podziemnych. Moim zdaniem to argument nietrafiony.
[ Dodano: |19 Gru 2009|, 2009 00:05 ]
Dobrze wiadomo, że MW robiło w przygotowaniu tego przetargu co chciało i na brak odpowiedniej współpracy skarżył się także np. ZTM. O skandalicznym podejściu leśnych dziadków z Metroprojektu i Chołdzyńskiego nie wspomnę, bo szkoda strzępić ozor.
[ Dodano: |19 Gru 2009|, 2009 00:05 ]
To, że do Ciebie nie dotarł nie znaczy, że nikt o nim nie słyszał, naprawdę.MeV pisze: No i jakoś pomysł ten nie wybił się poza kręgi tramwajowe.
Dobrze wiadomo, że MW robiło w przygotowaniu tego przetargu co chciało i na brak odpowiedniej współpracy skarżył się także np. ZTM. O skandalicznym podejściu leśnych dziadków z Metroprojektu i Chołdzyńskiego nie wspomnę, bo szkoda strzępić ozor.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26866
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja zrobiłem, ile było w mojej mocy, np. dyrektora W. Witka przekonałem, ale to jak widac nie wystarczyło - widać miastu jest potrzebny głównie do zbierania gromów za koordynację.
Co jednak oznacza, że mam święte, moralne prawo i obowiązek piętnować rozwiązania złe.
Co jednak oznacza, że mam święte, moralne prawo i obowiązek piętnować rozwiązania złe.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 24727
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Trzeba było jeszcze przekonać Majszyka albo kogoś... 
A nie no - prawo masz, i pewnie będziesz zeń korzystał przez całą najbliższą dekadę (tylko nie wiem, czy będzie to rozwojowe)
Wykonawca związany jest terminami i w dodatku działa w oparciu o Wielobranżowy Projekt Koncepcyjny, w którym takie rozwiązanie nie zostało przewidziane.
A nie no - prawo masz, i pewnie będziesz zeń korzystał przez całą najbliższą dekadę (tylko nie wiem, czy będzie to rozwojowe)
Wykonawca związany jest terminami i w dodatku działa w oparciu o Wielobranżowy Projekt Koncepcyjny, w którym takie rozwiązanie nie zostało przewidziane.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Dokładnie o to mi chodziło, co MeV napisał - czyli o pojemność trambuspasa.pawcio pisze:Możesz rozwinąć swój skrót myślowy? Bo nie złapałem, gdzie nie miałoby się więcej zmieścić.
Swoją drogą, to zastanawia mnie, czemu nie zrobią szybu startowego w okolicy p.o. Stadion, tylko w kluczowym dla Pragi miejscu - alternatywny objazd Targowej to... Marsa - Żołnierska...MeV pisze:O ile wybudowanie objazdu na Targowej byłoby możliwe - wykonawca związahny jest terminami, a to w dodatku kluczowe skrzyżowanie i tutaj wejść mają dwie tarcze.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 24727
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Taka decyzja wykonawcy, który zobowiązał się wykonać inwestycję w podanych terminach. Dobrze jest zacząć od początku, a nie wprowadzać, wyporowadzać i wprowadzać ponownie tarczę...Wolfchen pisze:woją drogą, to zastanawia mnie, czemu nie zrobią szybu startowego w okolicy p.o. Stadion
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Zaczyna się robić ciekawie...Ratusz przewidział na metro w budżecie na 2010 rok tylko 100 mln zł. Żeby ruszyć z budową już wiosną przyszłego roku, trzeba siedem razy więcej – twierdzi wykonawca. Pojawił się pomysł użycia tylko dwóch automatycznych tarcz TBM do drążenia tuneli zamiast trzech – dowiedziało się „ŻW”.
Wielki znak zapytania zawisł nad przyspieszonym harmonogramem budowy siedmiu stacji i 6,1 km podziemnych torów między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim za 4,1 mld zł, które mają być gotowe przed końcem 2013 roku. Na początku grudnia prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz zadeklarowała, że budowa drugiej linii ruszy nie w październiku 2010 roku, ale już pół roku wcześniej.
Konsorcjum Astaldi, Gülermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki ma wtedy zacząć przekładanie instalacji na trasie drugiej linii. Specjaliści będą też przygotować szyby startowe dla automatycznych tarcz – o średnicy 6,5 metra – do drążenia tuneli. Plan jest taki, żeby dwie wyruszyły z okolic Dworcem Wileńskiego, a jedna z ronda Daszyńskiego.
Według naszych informacji, konsternację budowniczych wzbudził jednak uchwalony przed tygodniem budżet Warszawy. Na drugą linię metra zapisano tam zaledwie 100 mln zł (według radnych szeroki strumień z pieniędzmi na drugą linię ma zostać odkręcony dopiero w 2011 roku). W ratuszu trwa seria nerwowych narad z udziałem inżynierów i specjalistów od finansowania inwestycji.
http://www.zw.com.pl/artykul/1,431550_K ... linie.html
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 24727
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/1,4 ... linie.htmlKieszonkowe na drugą linię
Konrad Majszyk 22-12-2009, ostatnia aktualizacja 22-12-2009 22:38
Ratusz przewidział na metro w budżecie na 2010 rok tylko 100 mln zł. Żeby ruszyć z budową już wiosną przyszłego roku, trzeba siedem razy więcej – twierdzi wykonawca. Pojawił się pomysł użycia tylko dwóch automatycznych tarcz TBM do drążenia tuneli zamiast trzech – dowiedziało się „ŻW”.
Wielki znak zapytania zawisł nad przyspieszonym harmonogramem budowy siedmiu stacji i 6,1 km torów między rondem Daszyńskiego a Dw. Wileńskim za 4,1 mld zł. Mają być one gotowe do końca 2013 r. Na początku grudnia prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz zadeklarowała, że budowa ruszy nie w październiku 2010 r., ale już sześć miesięcy wcześniej.
Główny specjalista Janusz Romanowski z włosko-turecko-polskiego konsorcjum Astaldi, Gülermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki zapowiedział, że wtedy zacznie się przekładanie podziemnych instalacji – np. pod ul. Prostą.
Superkrety kontra budżet
W przyszłym roku specjaliści mają przygotowywać szyby startowe dla trzech automatycznych tarcz TBM o średnicy 6,5 m, czyli tzw. superkretów, które posłużą do drążenia tuneli. Dwie mają wyruszyć z okolic Dw. Wileńskiego, a jedna z ronda Daszyńskiego.
Według naszych informacji, konsternację budowniczych wzbudził jednak uchwalony przed tygodniem budżet Warszawy. Na drugą linię metra zapisano tam zaledwie 100 mln zł.
– Przewidziane na przyszły rok pieniądze wystarczą tylko na wykonanie projektu budowlanego – mówi „ŻW” jeden z inżynierów zaangażowanych w inwestycję. – Źle to wróży inwestycji. Będzie drożej albo dłużej. Rozważamy nawet zastosowanie dwóch tarcz TBM zamiast trzech – ujawnia.
Dla warszawiaków oznaczałoby to dłuższy czas korków. Przy użyciu dwóch tarcz zakończenie prac w 2013 r. byłoby całkowicie niemożliwe.
Ile pieniędzy potrzeba? Według wyliczeń wykonawcy, żeby dotrzymać gwarantowany przez miasto poziom płatności w przyszłym roku, należy już wydać ok. 700 mln zł. Tymczasem, według radnych, strumień miliardów na metro ma zostać odkręcony dopiero w 2011 r.
Czy nowy, szybszy harmonogram można już więc wyrzucić do śmieci? Metro Warszawskie nie chce sprawy komentować.
– Budżet został uchwalony przez Radę Warszawy. O wysokości środków decyduje miasto – ucina rzecznik podziemnej kolejki Krzysztof Malawko.
Za szybko dla ratusza?
Jak ustaliliśmy, ratusz został mocno zaskoczony harmonogramem szczegółowym, w którym wykonawca zaproponował przyspieszenie prac. Kiedy wykonawca przedstawił go Metru Warszawskiemu, projekt budżetu był już w 95 proc. gotowy.
W ratuszu od kilku dni trwają negocjacje z udziałem specjalistów od inżynierii finansowej, a także inżynierów od budowy metra. Kolejne zaplanowano po świętach. W rozmowy zaangażował się wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.
– Rozważamy scenariusze różnych korekt budżetowych w pierwszym kwartale przyszłego roku. Budowa drugiej linii nie jest zagrożona – zapewnia rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk.
Czy korekty budżetowe mogą jednak oznaczać cięcia w innych inwestycjach? Urzędnicy przyznają nieoficjalnie, że „coś może polecieć”. O szczegółach nie chcą mówić. Według naszych informacji, władze miasta nie do końca dowierzają w prawdziwość optymistycznego włosko-tureckiego harmonogramu (rzeczywisty zakres realizacji inwestycji może być znacznie mniejszy niż zapowiadany). W sprawie pieniędzy ratusz spogląda też w stronę Brukseli.
– Budżet miasta to nie wszystko. Warszawa ma na drugą linię zagwarantowane dofinansowanie z UE – podkreśla Tomasz Andryszczyk.
Ministerstwo Infrastruktury przeznaczyło na tę inwestycję rekordową dotację z Brukseli: 2,9 mld zł. Te pieniądze nie spadną jednak do ratusza na spadochronie. Instytucje pośredniczące w przekazywaniu dotacji z UE tylko refundują poniesione koszty. Miasto musi więc najpierw wyłożyć pieniądze, żeby później otrzymać zwrot. Ale...
– Niewykluczone, że dla drugiej linii spróbujemy sięgnąć po mechanizm zaliczkowania. Trwają już rozmowy w tej sprawie z Ministerstwem Infrastruktury – ujawnia dyrektor Biura Funduszy Europejskich Michał Olszewski.
Skąd przyjadą tarcze
Czy pierwsze prace ruszą więc już wiosną przyszłego roku – tego na razie nie wiadomo. Na razie trwa przygotowywanie projektu budowlanego tej megainwestycji. Wykonawca wynajął do tego biura projektowe: austriacki ILF Consulting Engineers (będzie odpowiadał za stacje) i włoski Rocksoil (tunele). Wbrew zapowiedziom, wykonawca wciąż nie zamówił tarcz TBM dla Warszawy. Przyjechać mogą z Francji, Niemiec albo Kanady.
Utrudnienia przy budowie II linii – kiedy i gdzie?
- Wiosna 2010. Zamknięcie ul. Prostej między Karolkową a Towarową oraz Twardą i rondem ONZ. Jak omijać Prostą? Powstanie tymczasowy skręt z Towarowej w Kolejową.
- Lato 2010. Zamknięcie Świętokrzyskiej między rondem ONZ i Nowym Światem. Autobusy będą omijały Świętokrzyską przez Grzybowską, Królewską, Krakowskie Przedmieście i Nowy Świat.
- Lato 2010. Zmiany na praskim skrzyżowaniu przy „czterech śpiących”. Aż do Euro 2012 nie da się przejechać ul. Targową przez al. Solidarności. Autobusy mają przekraczać al. Solidarności ul. Jagiellońską.
- Lato 2010. Zamknięcie ul. Sokolej na zjeździe z mostu Świętokrzyskiego obok przyszłej stacji metra Stadion.
- Jesień 2010. Zamknięcie na trzy miesiące jezdni i torów tramwajowych na Marszałkowskiej u zbiegu ze Świętokrzyską. Objazd będzie prowadził ul. Emilii Plater (zniknie możliwość parkowania między jezdniami).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
źródło: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... liony.htmlPilna zmiana w budżecie miasta: o 430 mln zł wzrosną w tym roku wydatki na rozpoczęcie budowy drugiej linii metra. Daje to większą pewność, że prace na Pradze skończą się przed meczami Euro 2012
- Wykonawca pozytywnie zaskoczył nas ambitnym harmonogramem budowy - przyznaje rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk. Stąd decyzja o finansowych przetasowaniach. Część pieniędzy, które miasto chciało wydać na metro w latach 2012-2014, przesunięto na lata 2010-11. W tym roku uzbiera ich się w sumie 530 mln zł, a w przyszłym - 1 mld 555 mln zł. Tomasz Andryszczyk zapewnia, że nie ucierpi na tym żadna z pozostałych inwestycji, a wszystko jest możliwe "dzięki inżynierii finansowej".
Kryją się pod tym m.in. zabiegi szefa miejskiego biura funduszy europejskich Michała Olszewskiego. Załatwił on, że w drugiej połowie roku Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego przekażą 100 mln zł zaliczki z 3-miliardowej dotacji Unii Europejskiej na metro. Warszawa dostanie też 350 mln zł za wykonane prace. Rządowych urzędników przekonała ogromna skala inwestycji. Postawili warunek: "ambitny" harmonogram musi być naprawdę zrealizowany.
Według Tomasza Andryszczyka prawnicy ratusza sprawdzili, że włosko-turecko-polskie konsorcjum nie naciąga miasta na kredytowanie prac (trzeba np. kupić trzy kosztowne tarcze do drążenia tuneli). - Firmy rzeczywiście planują bardzo intensywne roboty. Zwłaszcza w 2011 r. Byłoby blamażem, gdyby nie zdążyły z otwarciem ulic na Pradze na Mistrzostwa Europy w czerwcu 2012 r. - podkreśla rzecznik urzędu miasta.
Rada Warszawy ma przegłosować zmiany w stołecznych finansach na najbliższej sesji w czwartek. Wydatki na metro wzrosną też dzięki powiększeniu o 52 mln zł dziury budżetowej. Ratusz chce ją pokryć ze spodziewanego zwrotu podatku VAT w rozliczeniach za poprzednie lata.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 24727
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/10, ... twien.htmlMetro: więcej pieniędzy i ułatwień
ikr , kmaj 15-01-2010, ostatnia aktualizacja 15-01-2010 15:54
Zaledwie miesiąc temu Rada Warszawy uchwalała budżet na 2010 rok, a już wczoraj trzeba było wydatki i dochody korygować. Ale to pozytywne zmiany, pozwolą bowiem sprawniej przeprowadzić największe inwestycje.
Zmiany dotyczą głównie budowy centralnego odcinka II linii metra.
Początkowo na tę inwestycję planowano wydać 100 mln zł. Zwiększono tę kwotę do 530 mln zł. Dzięki aktualizacji harmonogramu prac miasto będzie mogło przeznaczyć na tę inwestycję więcej funduszy unijnych.
(...)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]