Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 gru 2024, 15:01

W ogóle ciąg Żelazna-Smocza jak na lokalizację i zabudowę wokół ma dosyć żenującą liczbę kursów - choć i tak chyba najlepszą ze wszystkich nietramwajowych ciągów śródmiejskich. Ja to się ogólnie nie znam, ale uważam że na ciągu śródmiejskim minimum przyzwoitości jeśli chodzi o liczbę kursów to powinien być odpowiednik 1 "słabej" linii tramwajowej (8/12/15-20). Choć pewnie gdyby podkręcić częstotliwość jeszcze bardziej, to też pewnie by te autobusy puste nie jeździły.

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 gru 2024, 15:16

Kiedyś myślałem że na 157 w DS powinna być częstotliwość 15 minut. Ale tam jest duża dysproporcja między między szczytem a weekendem. W DS 157 co 20 minut wystarczało.

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 16 gru 2024, 17:57

Autobus Czerwon pisze:
16 gru 2024, 15:01
W ogóle ciąg Żelazna-Smocza jak na lokalizację i zabudowę wokół ma dosyć żenującą liczbę kursów - choć i tak chyba najlepszą ze wszystkich nietramwajowych ciągów śródmiejskich.
Lepszą niż Trakt Królewski ? :twisted: A w ogóle to nie jest Śródmieście, chyba że funkcjonalnie, nie administracyjnie. ;)

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 gru 2024, 18:38

Wracając do tematu i jednocześnie zostając na Muranowie: jak wygląda teraz punktualność 107? Są godziwe postoje i autobus jeździ w miarę o czasie?

man1956
Posty: 1700
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 16 gru 2024, 19:16

Jak na linię, która ma ok. 50 min. czas półkursu postoje są bardzo godziwe (średnio ok. 25min.). Ale zdarza mi się widywać w popołudniowym szczycie wozy jadące w parach, czemu się w przypadku tak pokręconej trasy trudno dziwić. Długie postoje pozwalają jednak przywrócić regularność kursów.

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 gru 2024, 19:18

mb112 pisze:
16 gru 2024, 17:57
Autobus Czerwon pisze:
16 gru 2024, 15:01
W ogóle ciąg Żelazna-Smocza jak na lokalizację i zabudowę wokół ma dosyć żenującą liczbę kursów - choć i tak chyba najlepszą ze wszystkich nietramwajowych ciągów śródmiejskich.
Lepszą niż Trakt Królewski ? :twisted: A w ogóle to nie jest Śródmieście, chyba że funkcjonalnie, nie administracyjnie. ;)
TK to już imo oddzielna konkurencja:P

michael112
Posty: 3143
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 gru 2024, 1:29

A to bardzo mocno zależy od pory (roku i tygodnia). Niedługo na części TK na najbliższy autobus trzeba będzie poczekać 2 tygodnie.

man1956
Posty: 1700
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 20 gru 2024, 11:21

Od jakiegoś czasu obserwuję wyraźny spadek obłożenia na 167 na Górnym i Dolnym Mokotowie. Wydaje się, że to efekt uruchomienia jedenastki, która - podobnie jak 167 - "zapuszcza się" na Wolę.

Leitner98
Posty: 154
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 20 gru 2024, 11:41

Dodatkowo 11 jest w miarę punktualna, czego na pewno nie można powiedzieć o 167.

man1956
Posty: 1700
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 20 gru 2024, 11:47

Dokładnie. No i przede wszystkim kursuje z większą częstotliwością.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 gru 2024, 12:32

man1956 pisze:Od jakiegoś czasu obserwuję wyraźny spadek obłożenia na 167 na Górnym i Dolnym Mokotowie. Wydaje się, że to efekt uruchomienia jedenastki, która - podobnie jak 167 - "zapuszcza się" na Wolę.
Nieprawdopodobne, co nie?. Ale jak skasujesz to będą leżeć plackiem pod urzędem, że staruszka z regałem i laską na święta nie dojedzie .
ŁK

man1956
Posty: 1700
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 20 gru 2024, 12:48

Na takie akcje najlepsze są twarde dane. Czyli liczby wynikające z pomiarów napełnienia. Najlepiej w szerszym przedziale czasowym, żeby pokazać tendencję. ZTM ma narzędzia w tym zakresie, tylko trochę za rzadko ich używa.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5460
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 20 gru 2024, 21:58

man1956 pisze:
20 gru 2024, 12:48
Na takie akcje najlepsze są twarde dane. Czyli liczby wynikające z pomiarów napełnienia. Najlepiej w szerszym przedziale czasowym, żeby pokazać tendencję. ZTM ma narzędzia w tym zakresie, tylko trochę za rzadko ich używa.
Gazeta spółdzielni mieszkaniowej uważa za to, że ZTM używa sztucznej inteligencji w celu ustalania tras. Że to działa jak wyszukiwarka i po prostu znalazło uzasadnienie rzecznika nie wzięli pod uwagę. Aczkolwiek jak sam zapytałem która trasa jest lepsza, zasugerowało, że obecna wydaje się lepsza, bo bardziej jest w centrum. Jak zapytałem jaka linia miałaby największą popularność, to wskazała że trasa powinna obejmować: Dworzec Centralny, Pl. Zawiszy, Rondo Daszyńskiego, Pl. Bankowy, Pl. Zamkowy, Stare Miasto, Pl. Trzech Krzyży i Wilanów :D .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 gru 2024, 11:22

Zaraz, przecież taką trasę dałoby się zrobić... :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 gru 2024, 11:34

Bastian pisze:Zaraz, przecież taką trasę dałoby się zrobić... :-k
Wystarczy wydłużyć E-2
ŁK

ODPOWIEDZ