Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 wrz 2022, 10:52

Na Emilii Plater na północ od Świętokrzyskiej jest spora zatoka parkingowa którą możnaby niewielkim nakładem sił i środków (kubeł farby, pędzel i kilka znaków) przerobić na pętlę. Autobusy robiłyby wtedy kryterium Jana Pawła II, Twardą, Emilii Plater i Świętokrzyską.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 wrz 2022, 11:20

Chodzi o ten parking na północ od skrzyżowania?
https://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/ma ... 3001040xFC
Kryterium spoko, ale gdzie postój?

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 wrz 2022, 11:58

Tak, właśnie ten. Postój w miejscu parkingu właśnie. 70 metrów długości to całkiem sporo. Po usunięciu wysepki między jezdnią parkingu a ulicą zmieściłyby się spokojnie 2 autobusy obok siebie, a na długość 3 przeguby.

Awatar użytkownika
selsa
Posty: 37
Rejestracja: 15 gru 2005, 11:33
Lokalizacja: Bielany

Post autor: selsa » 12 wrz 2022, 13:57

Co do cofania zmian to chyba już tu wszystko zostało powiedziane. Dla mnie absurd. Jedyne z czym się zgodzę to kwestia 122. Czy wobec tego, że to postanowione a Znana już płacze na zabranie stamtąd 190 to może tak:
167- powrót na Znaną,
122 - przez Stare Bemowo i Lazurową, Górczewska do Metra Bemowo
220 do Starego Bemowa z wariatntami na Fort Radiowo. A propos czy ktoś zauważył, że w międzyczasie 320 zmieniło się w linie wykonującą tylko jeden półkurs dziennie z Podkowińskiej do Fortu Radiowo :roll:

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 wrz 2022, 14:18

Jakby nie patrzeć, 167 jest dla mieszkańców Fortu Radiowo dużo lepszą ofertą niż 320. Kursy wydłużone do Fortu Radiowo odbywają się kosztem postojów na krańcu oraz oczywiście troszkę większą liczbą kilometrów - ale wciąż niższą niż miałoby tam jeździć dedykowane 320, więc moim zdaniem zmiana na plus. Organizator oszczędzi, a mieszkańcy Fortu mają trochę lepszy dojazd do cywilizacji.

Gdynianin
Posty: 707
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 12 wrz 2022, 14:25

Bastian pisze:
12 wrz 2022, 0:14
No ale co by miało zostać na Człuchowskiej?
Nawet gdyby niczym tego nie zastąpić to mamy już dziś 171, 177, 249. Naturalnym kierunkiem wydaje się dojazd do metra. Pytanie w jakiej postaci wrócą 112 czy 190?
Ale jeśli to tak kluczowy ciąg, który potrzebuje przegubowców co kilka minut to niech 105 robi zajazd Lazurowa-Człuchowska-Powstańców-Górczewska do pętli i pełni też funkcję dowozówki do metra.

Połączenie Człuchowska-Włochy-Służewiec-Galmok jest ważniejsze niż:
- Metro Bemowo-Włochy-Służewiec-Galmok
- Człuchowska-metro ?
Bastian pisze:
12 wrz 2022, 0:14
Ponadto - połączenie obwodu z promieniem dośrodkowym nie wydaje mi się super kluczowe.
Racja, po co 189 zahacza o metro Służew. To przecież niekluczowe połączenie linii obwodowych z metrem - może jechać Wilanowską (ale prosto, bez zajazdu na pętlę). 401 z Ursusa może kończyć już na Rondzie Unii Europejskiej, bo po co dojazd do metra Służew. A brak połączenia 509 z metrem przy Stadionie też jest stanem pożądanym?

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 wrz 2022, 14:34

Gdynianin pisze:
12 wrz 2022, 14:25
Bastian pisze:
12 wrz 2022, 0:14
Ponadto - połączenie obwodu z promieniem dośrodkowym nie wydaje mi się super kluczowe.
Racja, po co 189 zahacza o metro Służew. To przecież niekluczowe połączenie linii obwodowych z metrem - może jechać Wilanowską (ale prosto, bez zajazdu na pętlę). 401 z Ursusa może kończyć już na Rondzie Unii Europejskiej, bo po co dojazd do metra Służew. A brak połączenia 509 z metrem przy Stadionie też jest stanem pożądanym?
Pragnę jednak zauważyć że 189, oprócz oczywiście funkcji obwodowej, dowozi do metra Służew głównie mieszkańców osiedla Stegny (świętego Bonifacego), Służew nad Dolinką (Wałbrzyska), aleję Lotników oraz Marynarską. Poza tym, M1 jedzie też na południe, a podróż w relacji Kabaty-Włochy za pomocą 189 jest jak najbardziej racjonalna. Metro Bemowo, Powstańców oraz kawałek Górczewskiej jest o tyle innym przypadkiem, że metro z tej stacji jedzie tylko w kierunku centrum, a nie obsługuje jeszcze ogromnego blokowiska na zachód (jak M1 na południe od Służewa), w dodatku zarówno Powstańców jak i Górczewska mają do metra tramwaje (Górczewska także sporo autobusów). W związku z tym, nie uważam żeby przytoczony przez ciebie przykład był trafiony.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 wrz 2022, 15:06

Niektórzy podnoszą argument, że 189 jest południowym obwodem, a węzeł przy bemowskim ratuszu zapewnia lepsze możliwości przesiadek (na północ), niż Hala Wola. IMHO - wszystko zależy od oceny potencjału relacji północ (Nowe Bemowo, Bielany)-południe (Włochy, Mokotów).

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 wrz 2022, 15:27

Autobus Czerwon pisze:
12 wrz 2022, 14:18
Jakby nie patrzeć, 167 jest dla mieszkańców Fortu Radiowo dużo lepszą ofertą niż 320.
Dla mnie obecnie jakimś słabym żartem jest że na tak długiej linii kierowcy nie mają dostępu do żadnego pomieszczenia socjalnego, bieżącej wody. I w dodatku przejeżdżają koło niego, ale mają postój kawałek dalej w krzakach (czyt. Fort Radiowo).

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 wrz 2022, 15:58

Tak, to prawda. Jest to wypadkową częstotliwości, przez co niektórzy kierowcy w DS mają postoje albo tylko na Bemowie, albo tylko na Radiowie. Kiepska sprawa.

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 wrz 2022, 16:32

Autobus Czerwon pisze:
12 wrz 2022, 15:58
Tak, to prawda. Jest to wypadkową częstotliwości, przez co niektórzy kierowcy w DS mają postoje albo tylko na Bemowie, albo tylko na Radiowie. Kiepska sprawa.
Ale ja bym tu nie mieszał brygad (w sensie nie ustawiał tak żeby kierowca miał dostęp do ekspedycji raz na 6 godzin). Jeśli już koniecznie 167 musi tam dojeżdżać to zrobiłbym tak, żeby autobus krańcował na Starym Bemowie i przez Fort Bemowo tylko przejeżdżał (tak jak robiło to 154 w wybranych kursach).

Choć ja nie kumam po kiego tam akurat 167... Tam powinno zajeżdżać coś krótkiego. Może 122 powinno powrócić na Os. Górczewska po dawnej trasie ale z zajazdami kieszeniowymi na Fort Radiowo w wybranych kursach?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7059
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 wrz 2022, 16:36

Zacznijmy od tego, że 167 jest w obecnym kształcie do zaorania :term:

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 12 wrz 2022, 19:52

Emyl pisze:
12 wrz 2022, 16:36
Zacznijmy od tego, że 167 jest w obecnym kształcie do zaorania :term:
W idealnym świecie to można by zrobić następująco:
507+411+517 Niedźwiadek - ... - TŁ - Saska - Gocław (z możliwie wysoką częstotliwością i ograniczoną liczbą przystanków na TŁ, w perspektywie tramwaju na Gocław 507 na obecnej trasie się nie utrzyma)
167 Siekierki - Bartycka - Czerniakowska - TŁ - Białobrzeska - Drawska - Reduta
(i wywalenie 521; tak wiem że nie da się wywalić 521 i że progi na Drawskiej, ale przydałoby się żeby coś tam pojechało w końcu)
267 (jakoś tam z częściowym wchłonięciem 107, 108 lub 159 może) Siekierki - Bartycka - Czerniakowska - Gagarina - Rakowiecka - Metro Pole Mokotowskie (w przyszłości być może tylko do tramwaju na Gagarina)
187 tylko jako dowozówka Niedźwiadek - PKP Włochy
254 Fort Radiowo/Stare Bemowo - trasa 167 obecnego - Kasprzaka - Bema - Prądzyńskiego - Kolejowa - Dworzec Zachodni Tunelowa
(wycofanie z korkujących odcinków trasy 167, dojazd do DWZ od drugiej strony, przy okazji obsłużenie okolic EXPO gdzie obecnie nic nie kursuje)

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 wrz 2022, 7:20

person pisze:
12 wrz 2022, 15:06
Niektórzy podnoszą argument, że 189 jest południowym obwodem, a węzeł przy bemowskim ratuszu zapewnia lepsze możliwości przesiadek (na północ), niż Hala Wola. IMHO - wszystko zależy od oceny potencjału relacji północ (Nowe Bemowo, Bielany)-południe (Włochy, Mokotów).
26 jest też przy Hali Wola. 171 jeszcze też.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 wrz 2022, 8:20

mb112 pisze:
Emyl pisze:
12 wrz 2022, 16:36
Zacznijmy od tego, że 167 jest w obecnym kształcie do zaorania :term:
W idealnym świecie to można by zrobić następująco:
507+411+517 Niedźwiadek - ... - TŁ - Saska - Gocław (z możliwie wysoką częstotliwością i ograniczoną liczbą przystanków na TŁ, w perspektywie tramwaju na Gocław 507 na obecnej trasie się nie utrzyma)
167 Siekierki - Bartycka - Czerniakowska - TŁ - Białobrzeska - Drawska - Reduta
(i wywalenie 521; tak wiem że nie da się wywalić 521 i że progi na Drawskiej, ale przydałoby się żeby coś tam pojechało w końcu)
267 (jakoś tam z częściowym wchłonięciem 107, 108 lub 159 może) Siekierki - Bartycka - Czerniakowska - Gagarina - Rakowiecka - Metro Pole Mokotowskie (w przyszłości być może tylko do tramwaju na Gagarina)
187 tylko jako dowozówka Niedźwiadek - PKP Włochy
254 Fort Radiowo/Stare Bemowo - trasa 167 obecnego - Kasprzaka - Bema - Prądzyńskiego - Kolejowa - Dworzec Zachodni Tunelowa
(wycofanie z korkujących odcinków trasy 167, dojazd do DWZ od drugiej strony, przy okazji obsłużenie okolic EXPO gdzie obecnie nic nie kursuje)
Wywaliłeś 517 z Centralnego, co chyba było główną istotą istnienia tej linii (najchętniej puściłbym ją przez Towarową, przynajmniej w kierunku Dworca, potem do Emilii Plater, ale pewnie samo Centrum Centrum nie jest do ruszenia).

Wywaliłeś 167 z BW1920, co jest główną istotą tej linii (i to, że jedzie potem w Wawelską). Jeśli nie, to nie wiem, czy można tak często skręcać z BW1920 w Białobrzeską. Poza tym BW1920 wcale się to tak nie korkuje mocno, buspas jest poza tym. Największy korek, jak wczoraj jechałem, był od Pawińskiego do BW1920. Tam jest potencjał na buspas prawym pasem.

Nie przejdzie też wywalenie 167 z odcinka Ochota - Wola, bez dania tam 184, choć wtedy z zawijałem przez Zachodni już się robi mniej atrakcyjnie… Ale w sumie można by wygiąć w lewo zamiast w prawo 136. A na Młynów historycznie 504 <3)

Więc taki ten świat mało idealny… Choć zamienienie 517 i 187 kolorami mogłoby być ciekawe.

Btw ilekroć nie widzę 167 skręcającego z Grójeckiej w BW1920, to jest ono totalnie puste (klika osób góra).i
ŁK

ODPOWIEDZ