Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 sty 2025, 9:32

Autobus Czerwon pisze:
29 gru 2024, 13:45
fik pisze:
28 gru 2024, 12:38
Robienie dedykowanej dowozówki do środka transportu, do którego ze sporej części obsługiwanych osiedli będzie można dotrzeć pieszo w tym samym czasie, co dojście do przystanku dowozówki + oczekiwanie + przejazd jednak trochę mija się z celem. Zupełnie inaczej jednak się postrzega przesiadkę po 20 minutach jazdy z Bukowa, a inaczej po 2 minutach jazdy z Bałtyku. Zgadzam się z głosami, które mówią, że dzisiejsza funkcjonalność 168 jako dowozu do M1 powinna zostać zachowana, choć nie uważam że koniecznie musi ją realizować linia jadąca przez Wisłę.
Ze skrzyżowania Bluszczańskiej i AK "Bałtyk" które traktowałbym jako środek tej nowej miejskiej części do tramwaju jest 1,4km - z ostatnich bloków przy Batalionu AK "Jeleń" są to już prawie 2 kilometry. Skoro nie ma sensu dowozić z takiej odległości do szyny, to po co w ogóle istnieje 179 na Ursynowie?
Nie "nie ma sensu dowozić", tylko "nie ma sensu tworzenie linii, której jedyną funkcją jest dowóz" i nie "z takiej odległości", tylko "przy takiej różnicy dojścia do tych środków transportu" - 168 jedzie skrajem obszaru zabudowy i chociażby z tego skrzyżowania Bluszczańskiej i Bałtyku jest do niego pół kilometra też. Licząc, że pieszy porusza się 5 km/h, dojście do tramwaju zajmie mu o około 10 minut dłużej niż dojście do autobusu, a ta różnica całkowicie zostanie zniwelowana przez oczekiwanie na autobus + przejazd, nie licząc ryzyka opóźnień i czynników psychologicznych (czekanie jest bardziej uciążliwe od działania).
Kończenie 168 przy Sielcach może nie jest najfortunniejszym pomysłem - ale patrząc na to z drugiej strony - dokąd powinno w takim razie jeździć?
Opcje na dobrą sprawę są trzy:

1. Pozostawić na obecnej trasie przynajmniej do MPM - zapewnia dobre przesiadki we wszystkie okoliczne ciągi południkowe, łatwe do eradykacji po ew. wydłużeniu tramwaju, nie wzbudza protestów społecznych.
2. Jakoś skomasować ze 159 i/lub 108 w ramach szerszej przebudowy układu na Powiślosolcu i zapewnić bezpośrednie połączenie do centrum (bo czemu nie, to jest rzut beretem), zapewniając jednocześnie przesiadki na te same ciągi. Problemem obecnej trasy 159 jest brak przesiadki na M1 i spore wydłużenie w podróżach na południe - póki istnieje obecne 168, to nie ma takiego znaczenia, ale przy jego wycofywaniu trzeba to uwzględnić.
3. Pokombinować z dojazdem do M1 i ciągów tramwajowych via TŁ - mignął mi tu przed oczami chyba pomysł 167 via TŁ, mogłoby jeździć na Małe Siekierki (z koniecznymi interwencjami na Bartyckiej, rzecz jasna), można też wykorzystać 187. Ponownie pojawia się problem w przesiadkach w kierunku południowym, ale przykładowe 187 jest prawie bezkosztowe obecnie i nikomu nie psuje.
Inna sprawa że nie rozumiem czemu nie można puścić autobusów przez kryterium Bluszczańska - Bałtyk - APW z gotowym od kilku lat przystankiem na skrzyżowaniu Bluszczańskiej i AK Bałtyk. Znacznie by to poprawiło obsługę tego rejonu.
A to słuszna kwestia, rzecz jasna.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 sty 2025, 9:47

Glonojad pisze:
31 gru 2024, 8:32
108 do MCNK jest fajnym pomysłem także ze względu na bulwary i Powiśle, ale gdzie to zakrańcować?
Konwiktorska przez Sanguszki?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7059
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 02 sty 2025, 11:12

Gdzie właściwie można skracać 167 zakładając że dobrze by było to podzielić na 2 a wschodnie pół wcielić w 168 (zakładam tutaj znowu 187 na Bartycką)?

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 sty 2025, 11:15

Z Bemowa na Szczęśliwice lub DWZ od strony Tunelowej z oberkiem przez Człuchowską?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7059
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 02 sty 2025, 11:18

Ktoś kiedyś pisał, że 167 dobrze pracuje na BW1920, może to akurat trzeba zachować?

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 sty 2025, 11:28

No tak, ale z drugiej strony to że teraz dobrze pracuje, nie znaczy że będzie tak też po otwarciu trasy tramwajowej do DWZ i przedłużeniu tam 14 czy czegokolwiek innego.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1497
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 02 sty 2025, 12:24

167 out, 154 Pralka - Stare Bemowo i wzmocnienia skrócone na odcinku DWZ - Stare Bemowo
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 sty 2025, 12:38

ZielonyJamnik pisze:
02 sty 2025, 12:24
167 out, 154 Pralka - Stare Bemowo i wzmocnienia skrócone na odcinku DWZ - Stare Bemowo
Zamienił stryjek siekierkę na kijek. Jeszcze można wydłużyć do Palucha i zlikwidować przy okazji 124.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7059
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 02 sty 2025, 13:34

Jeśli by była dobra przesiadka na 14 to Tunelowa dla 167 wygląda elegancko.

M0096
Posty: 7
Rejestracja: 18 cze 2024, 21:33

Post autor: M0096 » 02 sty 2025, 22:39

Moja propozycja zmian po otwarciu trasy tramwajowej na ulicy Rakowieckiej:
"10" Osiedle Górczewska - ..., Niepodległości, Rakowiecka, Puławska - Wyścigi
"11" Nowe Bemowo/Cmentarz Wolski - ..., Niepodległości, Rakowiecka, Puławska, Goworka, ... - Sielce
"14" Banacha - ..., Nowowiejska, Niepodległości, Rakowiecka, Puławska Goworka, ... - Miasteczko Wilanów
"16" kursy wydłużone: Nowe Bemowo - Powstańców Śląskich, Reymonta, Broniewskiego, ... - Miasteczko Wilanów
"19" likwidacja - ponowne włączenie do linii "33"
"33" Metro Młociny - ..., Niepodległości, Nowowiejska, Marszałkowska, Puławska, Goworka, Spacerowa, Belwederska, Sobieskiego, św. Bonifacego - Stegny

"10" i "11" zastąpią "33" w okolicach Metra Pole Mokotowskie. Linia "14" zastąpi linię "167" w roli połączenia Ochoty z Mokotowem oraz zapewni połączenie ciągu Sobieskiego z Metrem Pole Mokotowskie. Połowa kursów linii "16" zastąpi planowaną linię "19" na Bemowie, co umożliwi ponowne scalenie linii "19" z linią "33". W związku z zastąpieniem linii "33" w okolicach Metra Pole Mokotowskie przez linie "10" i "11", możliwe jest jego skierowanie na Dolny Mokotów.

Część autobusowa:
"119" Rakowiecka-Sanktuarium - ..., Batorego, Niepodległości, Madalińskiego, Puławska, ... - Wiśniowa Góra
"130" Spartańska - Spartańska, Woronicza, Puławska, Idzikowskiego, ... - EC Siekierki
"141" Stegny - św. Bonifacego, Powsińska, Czerniakowska, ... - Witolin
"167" Stare Bemowo/Fort Radiowo - ..., Grójecka - Plac Narutowicza
"168" P+R Krakowska - Krakowska, Hynka, Żwirki i Wigury, Racławicka, Odyńca, Puławska, Dolna, Chełmska, Czerniakowska, Polski Walczącej, ... - Witolin
"187" Ursus-Niedźwiadek - ..., Czerniakowska, Bartycka, Gościniec, Gwintowa - Siekierki-Sanktuarium

Uzupełnienie zmian autobusowych:
"107" Esperanto - ..., Krucza, Aleje Jerozolimskie, Bracka, Książęca, Rozbrat, Myśliwiecka, Szwoleżerów, Czerniakowska, ... - Metro Wilanowska
"108" Dworzec Centralny - Plater, Aleje Jerozolimskie, Krucza, Piękna, Myśliwiecka, Łazienkowska, Czerniakowska, ... - Stegny
"112" likwidacja kursów wydłużonych
"171" Chomiczówka - ..., Powstańców Śląskich, Człuchowska, Lazurowa, Połczyńska - Karolin

Skierowanie "119" przez Madalińskiego w związku z wycofaniem komunikacji autobusowej na wschodniej części ulicy Batorego oraz w celu lepszego połączenia tej linii ze stacją metra Pole Mokotowskie.
Przejęcie przez linię "168" zachodniej połowy linii "141". Właściwie jedynym kierunkiem z Al. Polski Walczącej, który nie dubluje linii "159" oraz linii tramwajowej jest ulica Chełmska. Aby nie tworzyć tam kolejnej linii sensowne wydaje się w połączenie z zachodnią częścią linii "141". Zastąpienie linii "168" na Spartańskiej przez "130", które umożliwi połączenie ze znacznie bliższą stacją metra (Wierzbno zamiast Pole Mokotowskie).
Całkowite wycofanie linii "167" i skierowanie do najbliższego krańca na Ochocie. Linia ta zostanie zastąpiona przez linie tramwajowe "11" i "14" oraz na Bartyckiej przez "187".
Zamiana tras "107" i "108" na Solcu i w południowej części Śródmieścia umożliwi wycofanie z Solca linii "171", które będzie mogło wylecieć całkowicie z Centrum. Zmiany na "112" i "171" uwzględniłem tylko po to, aby wycofać linię "171" z Torwaru. Więcej zmian związanych z tymi liniami oczekuję po otwarciu ostatnich stacji II linii metra.

Paweł D.
Posty: 5649
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 02 sty 2025, 23:40

Mnie tylko zastanawia sens robienia kolejnej rewolucji trasowej żeby zamienić przebieg 10/11 z 33. Przy okazji pozostawiając ciąg Narutowicza - Politechnika tylko na 15.
Dla mnie linia z MPM na Banacha sensu nie ma. Pomijam dodatkową fazę do skrętu.

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 02 sty 2025, 23:51

Generalnie ok, zresztą część propozycji już się wcześniej pojawiała.
- podoba mi się wycofanie 141 z Dolnej,
- 168 było podobnie w wakacje i moim zdaniem to było za długie (chociaż wtedy jeszcze było przez Rakowiecką i Madalińskiego),
- 167 wystarczy do Zachodniego-Tunelowej, zresztą na Pl. Narutowicza to nie bardzo jest miejsce dla drugiej linii (zetki wprawdzie kończyły po drugiej stronie placu, ale to nie jest zbyt dobre miejsce na stały kraniec, bo trochę się utrudnia podjazd na przystanek innych linii, można niby zrobić kraniec na Pl. N 16, ale tam jak i na Pl. N 15 mieści się po jednym przegubie, więc wtedy trzeba by ustawić rozkład i 167 i 191, żeby więcej niż jeden na raz się nie trafiał),
- 107 chyba też jest teraz za długie, to nie powinny być 2 linie, jakoś Esperanto-Małe Siekierki i Chełmska-MW czy jakoś tak ?
- i chyba 108 w Twojej wersji też jest za długie raczej,

adamrozbicki
Posty: 196
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 03 sty 2025, 0:14

mb112 pisze:
02 sty 2025, 23:51
Generalnie ok, zresztą część propozycji już się wcześniej pojawiała.
- podoba mi się wycofanie 141 z Dolnej,
- 168 było podobnie w wakacje i moim zdaniem to było za długie (chociaż wtedy jeszcze było przez Rakowiecką i Madalińskiego),
- 167 wystarczy do Zachodniego-Tunelowej, zresztą na Pl. Narutowicza to nie bardzo jest miejsce dla drugiej linii (zetki wprawdzie kończyły po drugiej stronie placu, ale to nie jest zbyt dobre miejsce na stały kraniec, bo trochę się utrudnia podjazd na przystanek innych linii, można niby zrobić kraniec na Pl. N 16, ale tam jak i na Pl. N 15 mieści się po jednym przegubie, więc wtedy trzeba by ustawić rozkład i 167 i 191, żeby więcej niż jeden na raz się nie trafiał),
- 107 chyba też jest teraz za długie, to nie powinny być 2 linie, jakoś Esperanto-Małe Siekierki i Chełmska-MW czy jakoś tak ?
- i chyba 108 w Twojej wersji też jest za długie raczej,
107 Chełmska - MW to pierwszy hit nowego roku :)

adamrozbicki
Posty: 196
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 03 sty 2025, 0:20

M0096 pisze:
02 sty 2025, 22:39
Moja propozycja zmian po otwarciu trasy tramwajowej na ulicy Rakowieckiej:
"10" Osiedle Górczewska - ..., Niepodległości, Rakowiecka, Puławska - Wyścigi
"11" Nowe Bemowo/Cmentarz Wolski - ..., Niepodległości, Rakowiecka, Puławska, Goworka, ... - Sielce
"14" Banacha - ..., Nowowiejska, Niepodległości, Rakowiecka, Puławska Goworka, ... - Miasteczko Wilanów
"16" kursy wydłużone: Nowe Bemowo - Powstańców Śląskich, Reymonta, Broniewskiego, ... - Miasteczko Wilanów
"19" likwidacja - ponowne włączenie do linii "33"
"33" Metro Młociny - ..., Niepodległości, Nowowiejska, Marszałkowska, Puławska, Goworka, Spacerowa, Belwederska, Sobieskiego, św. Bonifacego - Stegny

"10" i "11" zastąpią "33" w okolicach Metra Pole Mokotowskie. Linia "14" zastąpi linię "167" w roli połączenia Ochoty z Mokotowem oraz zapewni połączenie ciągu Sobieskiego z Metrem Pole Mokotowskie. Połowa kursów linii "16" zastąpi planowaną linię "19" na Bemowie, co umożliwi ponowne scalenie linii "19" z linią "33". W związku z zastąpieniem linii "33" w okolicach Metra Pole Mokotowskie przez linie "10" i "11", możliwe jest jego skierowanie na Dolny Mokotów.

Część autobusowa:
"119" Rakowiecka-Sanktuarium - ..., Batorego, Niepodległości, Madalińskiego, Puławska, ... - Wiśniowa Góra
"130" Spartańska - Spartańska, Woronicza, Puławska, Idzikowskiego, ... - EC Siekierki
"141" Stegny - św. Bonifacego, Powsińska, Czerniakowska, ... - Witolin
"167" Stare Bemowo/Fort Radiowo - ..., Grójecka - Plac Narutowicza
"168" P+R Krakowska - Krakowska, Hynka, Żwirki i Wigury, Racławicka, Odyńca, Puławska, Dolna, Chełmska, Czerniakowska, Polski Walczącej, ... - Witolin
"187" Ursus-Niedźwiadek - ..., Czerniakowska, Bartycka, Gościniec, Gwintowa - Siekierki-Sanktuarium

Uzupełnienie zmian autobusowych:
"107" Esperanto - ..., Krucza, Aleje Jerozolimskie, Bracka, Książęca, Rozbrat, Myśliwiecka, Szwoleżerów, Czerniakowska, ... - Metro Wilanowska
"108" Dworzec Centralny - Plater, Aleje Jerozolimskie, Krucza, Piękna, Myśliwiecka, Łazienkowska, Czerniakowska, ... - Stegny
"112" likwidacja kursów wydłużonych
"171" Chomiczówka - ..., Powstańców Śląskich, Człuchowska, Lazurowa, Połczyńska - Karolin

Skierowanie "119" przez Madalińskiego w związku z wycofaniem komunikacji autobusowej na wschodniej części ulicy Batorego oraz w celu lepszego połączenia tej linii ze stacją metra Pole Mokotowskie.
Przejęcie przez linię "168" zachodniej połowy linii "141". Właściwie jedynym kierunkiem z Al. Polski Walczącej, który nie dubluje linii "159" oraz linii tramwajowej jest ulica Chełmska. Aby nie tworzyć tam kolejnej linii sensowne wydaje się w połączenie z zachodnią częścią linii "141". Zastąpienie linii "168" na Spartańskiej przez "130", które umożliwi połączenie ze znacznie bliższą stacją metra (Wierzbno zamiast Pole Mokotowskie).
Całkowite wycofanie linii "167" i skierowanie do najbliższego krańca na Ochocie. Linia ta zostanie zastąpiona przez linie tramwajowe "11" i "14" oraz na Bartyckiej przez "187".
Zamiana tras "107" i "108" na Solcu i w południowej części Śródmieścia umożliwi wycofanie z Solca linii "171", które będzie mogło wylecieć całkowicie z Centrum. Zmiany na "112" i "171" uwzględniłem tylko po to, aby wycofać linię "171" z Torwaru. Więcej zmian związanych z tymi liniami oczekuję po otwarciu ostatnich stacji II linii metra.
Czyli na Nowowiejskiej zostaje tylko 15, a znikają 10.11 i 14? Byłeś kiedyś w Warszawie?

M0096
Posty: 7
Rejestracja: 18 cze 2024, 21:33

Post autor: M0096 » 03 sty 2025, 2:24

adamrozbicki pisze:
03 sty 2025, 0:20
Czyli na Nowowiejskiej zostaje tylko 15, a znikają 10.11 i 14? Byłeś kiedyś w Warszawie?
W mojej propozycji na Nowowiejskiej (między Niepodległości a Placem Zbawiciela) są 3 sloty zamiast obecnych 4, ponieważ część potoków przejmie równoległa Rakowiecka. Na (wschodniej) Nowowiejskiej zostaje "15" oraz dochodzą 2 sloty na "33".

ODPOWIEDZ