Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Paweł D.
Posty: 5649
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 sty 2025, 7:24

Chyba faktycznie jesteś w Warszawie od niedawna.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 sty 2025, 7:40

M0096 pisze:Moja propozycja zmian po otwarciu trasy tramwajowej na ulicy Rakowieckiej:
"10" Osiedle Górczewska - ..., Niepodległości, Rakowiecka, Puławska - Wyścigi
"11" Nowe Bemowo/Cmentarz Wolski - ..., Niepodległości, Rakowiecka, Puławska, Goworka, ... - Sielce
"14" Banacha - ..., Nowowiejska, Niepodległości, Rakowiecka, Puławska Goworka, ... - Miasteczko Wilanów
"16" kursy wydłużone: Nowe Bemowo - Powstańców Śląskich, Reymonta, Broniewskiego, ... - Miasteczko Wilanów
"19" likwidacja - ponowne włączenie do linii "33"
"33" Metro Młociny - ..., Niepodległości, Nowowiejska, Marszałkowska, Puławska, Goworka, Spacerowa, Belwederska, Sobieskiego, św. Bonifacego - Stegny

"10" i "11" zastąpią "33" w okolicach Metra Pole Mokotowskie. Linia "14" zastąpi linię "167" w roli połączenia Ochoty z Mokotowem oraz zapewni połączenie ciągu Sobieskiego z Metrem Pole Mokotowskie. Połowa kursów linii "16" zastąpi planowaną linię "19" na Bemowie, co umożliwi ponowne scalenie linii "19" z linią "33". W związku z zastąpieniem linii "33" w okolicach Metra Pole Mokotowskie przez linie "10" i "11", możliwe jest jego skierowanie na Dolny Mokotów.

Część autobusowa:
"119" Rakowiecka-Sanktuarium - ..., Batorego, Niepodległości, Madalińskiego, Puławska, ... - Wiśniowa Góra
"130" Spartańska - Spartańska, Woronicza, Puławska, Idzikowskiego, ... - EC Siekierki
"141" Stegny - św. Bonifacego, Powsińska, Czerniakowska, ... - Witolin
"167" Stare Bemowo/Fort Radiowo - ..., Grójecka - Plac Narutowicza
"168" P+R Krakowska - Krakowska, Hynka, Żwirki i Wigury, Racławicka, Odyńca, Puławska, Dolna, Chełmska, Czerniakowska, Polski Walczącej, ... - Witolin
"187" Ursus-Niedźwiadek - ..., Czerniakowska, Bartycka, Gościniec, Gwintowa - Siekierki-Sanktuarium

Uzupełnienie zmian autobusowych:
"107" Esperanto - ..., Krucza, Aleje Jerozolimskie, Bracka, Książęca, Rozbrat, Myśliwiecka, Szwoleżerów, Czerniakowska, ... - Metro Wilanowska
"108" Dworzec Centralny - Plater, Aleje Jerozolimskie, Krucza, Piękna, Myśliwiecka, Łazienkowska, Czerniakowska, ... - Stegny
"112" likwidacja kursów wydłużonych
"171" Chomiczówka - ..., Powstańców Śląskich, Człuchowska, Lazurowa, Połczyńska - Karolin

Skierowanie "119" przez Madalińskiego w związku z wycofaniem komunikacji autobusowej na wschodniej części ulicy Batorego oraz w celu lepszego połączenia tej linii ze stacją metra Pole Mokotowskie.
Przejęcie przez linię "168" zachodniej połowy linii "141". Właściwie jedynym kierunkiem z Al. Polski Walczącej, który nie dubluje linii "159" oraz linii tramwajowej jest ulica Chełmska. Aby nie tworzyć tam kolejnej linii sensowne wydaje się w połączenie z zachodnią częścią linii "141". Zastąpienie linii "168" na Spartańskiej przez "130", które umożliwi połączenie ze znacznie bliższą stacją metra (Wierzbno zamiast Pole Mokotowskie).
Całkowite wycofanie linii "167" i skierowanie do najbliższego krańca na Ochocie. Linia ta zostanie zastąpiona przez linie tramwajowe "11" i "14" oraz na Bartyckiej przez "187".
Zamiana tras "107" i "108" na Solcu i w południowej części Śródmieścia umożliwi wycofanie z Solca linii "171", które będzie mogło wylecieć całkowicie z Centrum. Zmiany na "112" i "171" uwzględniłem tylko po to, aby wycofać linię "171" z Torwaru. Więcej zmian związanych z tymi liniami oczekuję po otwarciu ostatnich stacji II linii metra.
Nie spodziewałbym się aż takiej rewolucji, zwłaszcza tworzenia 19 a potem jej ponownego włączania. 10 i 19 na Rakowieckiej - to wszystko zapewne, co się wydarzy.

167 pewnie skrócą albo znajdą mu nowe miejsce - do głowy przyszło mi skierowanie przez Szczęśliwice, Dickensa, Woronicza do M.Wierzbno. A może powrót do historycznego krańca Rakowiecka :)
Nie przemycisz też 130 przy okazji tych zmian, może niezależnie.
171 to lepiej nie dotykać, jeszcze się komuś przyda - na pewno go nie skrócisz z Torwaru. Poza tym Chomiczowka - Karolin co 30 minut? Po co?
141 chyba zostanie na gorze, bo jednak Dolna to inny ciąg, nie widać powodów łączenia tego ze 168 za wszelką cenę i jeśli 141 już zostało po otwarciu tramwaju, to zostanie.
187 spoko, tylko witam kursy skrócone do Politechniki - osobiście wątpię, żeby ktoś to dotykał, podobnie jak 108 czy 107.
119 pewnie też zostanie, bo jeździ Dolną. W ogóle najszybciej to 119 na Spartańską pojedzie zamiast 168.

Osobiście obstawiałbym tylko delikatne zmiany na 168 i 167, ze 119 na Spartańską, i tyle. Możliwe że 167 (wschodnia część) i 168 pojadą razem na Stegny i nic więcej.

Reasumując, obstawiam delikatne korekty a nie rewolucję.
ŁK

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 sty 2025, 8:06

Też tak myślę. Już nie te czasy. Teraz będzie jak najmniej zmian, żeby udało się je przepchnąć przy jak najmniejszym oporze krzykaczy.

O ile 10 na Rakowieckiej rozumiem, to 11 już nie. Ile linii tramwajowych ma jeździć Rakowiecką (po oddaniu trasy na Zachodni dojdzie jeszcze 14)?

wincenty
Posty: 1811
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 03 sty 2025, 11:19

Georg pisze:
03 sty 2025, 8:06
Też tak myślę. Już nie te czasy. Teraz będzie jak najmniej zmian, żeby udało się je przepchnąć przy jak najmniejszym oporze krzykaczy.

O ile 10 na Rakowieckiej rozumiem, to 11 już nie. Ile linii tramwajowych ma jeździć Rakowiecką (po oddaniu trasy na Zachodni dojdzie jeszcze 14)?
Skierowanie 11 przez Rakowiecką uzasadni postulaty przywrócenia 131 na Gagarina.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

man1956
Posty: 1700
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 03 sty 2025, 12:09

Dokładnie tak. Sielce płakały, że 11 nie dojeżdża (tak jak 131) do Marszałkowskiej, więc jakby teraz im się zabrało 11 z odcinka Plac Unii - Plac Zbawiciela, to rzeczywiście podniósłby się krzyk o przywrócenie 131 na Gagarina.

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 04 sty 2025, 12:19

fik pisze:
02 sty 2025, 9:32
Problemem obecnej trasy 159 jest brak przesiadki na M1
A to już niedługo się rozwiąże bo mają dobudować stację. :D

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4157
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 04 sty 2025, 23:21

I nie będzie trzeba robić kolejnej rewolucji w zbiorkomie, bo już od razu będzie dowozówka do nowej stacji. Możnaby rzecz, że przekierowanie 159 wgłąb osiedla na północ od APW to takie przyszłoścowe działanie :term:

adamrozbicki
Posty: 196
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 05 sty 2025, 0:56

reserved pisze:
04 sty 2025, 12:19
fik pisze:
02 sty 2025, 9:32
Problemem obecnej trasy 159 jest brak przesiadki na M1
A to już niedługo się rozwiąże bo mają dobudować stację. :D
:D

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 sty 2025, 8:00

Czysto teoretycznie, chyba gdyby bardzo chciano skomunikować 159 z M1 to mogłoby jeździć choćby przez Mokotowską, pl. Zbawiciela i Waryńskiego. Trzeba by troszeczkę dostosować infrastrukturę, ale nie byłoby to niemożliwe. Inna sprawa, że jest to raczej zbędne:P

adamrozbicki
Posty: 196
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 05 sty 2025, 10:45

Autobus Czerwon pisze:
05 sty 2025, 8:00
Czysto teoretycznie, chyba gdyby bardzo chciano skomunikować 159 z M1 to mogłoby jeździć choćby przez Mokotowską, pl. Zbawiciela i Waryńskiego. Trzeba by troszeczkę dostosować infrastrukturę, ale nie byłoby to niemożliwe. Inna sprawa, że jest to raczej zbędne:P
A jak z Pl.Zbawiciela do Waryńskiego?

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 05 sty 2025, 11:08

Po torach. Trochę jak 15. W końcu początek numeru 159 taki sam.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 sty 2025, 11:10

Nie ten rozstaw torów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 05 sty 2025, 12:50

pawcio pisze:
05 sty 2025, 11:10
Nie ten rozstaw torów.
Zrobi się trambuspas. 😀
A tak poważnie to chyba nawet nie dałoby się skręcić w prawo z ronda w Nowowiejską.

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 sty 2025, 12:57

Wymagało by to zmiany organizacji ruchu, ale technicznie myślę że byłoby to wykonalne.

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 05 sty 2025, 13:52

pawcio pisze:
05 sty 2025, 11:10
Nie ten rozstaw torów.
Wracając na Wilanów. Czy protesty przeciwko zmianom tras (głównie na 131 i 519) już ucichły?

ODPOWIEDZ