Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 kwie 2025, 22:01

patryk148 pisze:
23 kwie 2025, 19:53
Czyli będą zawsze razem jechać 10 z 33 i 11 z 19, no chyba, że Rakowiecka będzie stadami. Brawo. A wystarczyło 11 dać na Sobieskiego przez Rakowiecką.
Jeszcze raz, od początku, bo czegoś nie złapałem. Przy sześciu slotach na Chałubińskiego w szczycie koordynacja ma niewielkie znaczenie, a poza szczytem daje trochę elastyczności do zabawy, bo się pary 10+11, 19+33 oraz 17+17bis mogą trochę wzajemnie podpierać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 kwie 2025, 22:51

man1956 pisze:
23 kwie 2025, 19:14
Przypomnij, proszę, argumenty przeciw.
Po pierwsze - z dalszej Puławskiej w rejon Pola Mokotowskiego (SGH itp.) jest metro. Z bliższej - wystarczy 130 czy 167... a nie, patrz, okazały się niepotrzebne już dawno temu :P

Po drugie - relacja Puławska-Rakowiecka defragmentuje węzeł. Oczywiście podobnie jak relacja Spacerowa-Marszałkowska, tylko tamta jest niezbędna - ta tylko wyjmie podaż z przesiadek. De facto 10 traci styk z 16.

Obstawiam, że 10 będzie w tej relacji pusta, jak bęben.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4157
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 24 kwie 2025, 0:45

patryk148 pisze:
23 kwie 2025, 21:12
no 19 przez Nowowiejską i Centralny.
Z Gagarina zamiast 11?
Bastian pisze:
23 kwie 2025, 22:51
(...)Po drugie - relacja Puławska-Rakowiecka defragmentuje węzeł. Oczywiście podobnie jak relacja Spacerowa-Marszałkowska, tylko tamta jest niezbędna - ta tylko wyjmie podaż z przesiadek.
Właśnie pierwsze co mi przyszło do głowy to jest to, że 10 będzie stawało na Rakowieckiej, a 11 na Puławskiej, więc tutaj będzie wada tego rozwiązania.
Bastian pisze:De facto 10 traci styk z 16.
Na co Ci styk 10 z 16, skoro będzie styk 10/11 z 19 i w dalszym ciągu podtrzymany styk 16 z 4?
Bastian pisze:Obstawiam, że 10 będzie w tej relacji pusta, jak bęben.
Czy ja wiem? Ilekroć jadę tramwajem na południe od ONZ-u lub z powrotem, to największe wymiany są na Centralnym, niekiedy wręcz prawie cały tramwaj tam się wypróżnia i pakują się nowi pasażerowie. Ci z południowej Marszałkowskiej i Nowowiejskiej będą mieli 11, a jadącym z Puławskiej raczej wszystko jedno, czy dojadą do DWC/JPII obok Polibudy czy obok Ministerstwa Sprawiedliwości. Pozostaje jeszcze kwestia relacji Bemowo - Śródmieście Płd. I tu widzę grupę poszkodowanych.

Chociaż nie ukrywam, że jako złośliwiec chciałbym puste 10 na Mokotowie, bo chciałbym zobaczyć rekację ZTM na ten fakt i czy wówczas przywrócono by dychę na pl. Politechniki :P

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 kwie 2025, 8:12

Wychodzi na to, że trzeba było wybudować tramwaj na Batorego, a nie Rakowieckiej. :kekeke:
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 kwie 2025, 8:13

Nie jest chyba zbyt dużym zaskoczeniem że bez odcinka przez Pole Mokotowskie, sam łącznik na Rakowieckiej raczej mało komukolwiek cokolwiek pomoże

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 kwie 2025, 8:29

primoż pisze:
24 kwie 2025, 0:45
Bastian pisze:De facto 10 traci styk z 16.
Na co Ci styk 10 z 16, skoro będzie styk 10/11 z 19 i w dalszym ciągu podtrzymany styk 16 z 4?
Zatem przesiadkowiczów przybędzie w 4, a ubędzie w 10, czyż nie? Przecież o tym właśnie piszę. A nie widzę, kto miałby w tej 10 przybyć w zamian.
Autobus Czerwon pisze:
24 kwie 2025, 8:13
Nie jest chyba zbyt dużym zaskoczeniem że bez odcinka przez Pole Mokotowskie, sam łącznik na Rakowieckiej raczej mało komukolwiek cokolwiek pomoże
Otóż to. Ponadto w przedinwestycyjnych analizach w ogóle nie pojawiała się relacja Rakowiecka - al. Niepodległości, więc jestem szczerze ciekaw, co się z nią stanie, gdy łącznik na Ochotę w końcu powstanie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

michael112
Posty: 3143
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 24 kwie 2025, 10:08

Georg pisze:
23 kwie 2025, 13:47
W skrócie: Rakowiecką pojedzie 10 i prawdopodobnie 19 ze Stegien przez Centralny do pętli Piaski.,
ZTM nie podał konkretnych numerów tych linii. Jeszcze jest możliwe (i ja bym miał na to nadzieję z przyczyn osobistych) wydłużenie obu połówek obecnego 33: jednej połówki na Stegny, drugiej na Wyścigi, obie Rakowiecką, natomiast 10 pozostawione na dzisiejszej trasie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 kwie 2025, 10:10

Nie ma brygad na takie luksusy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 24 kwie 2025, 10:10

michael112 pisze:
24 kwie 2025, 10:08
Georg pisze:
23 kwie 2025, 13:47
W skrócie: Rakowiecką pojedzie 10 i prawdopodobnie 19 ze Stegien przez Centralny do pętli Piaski.,
ZTM nie podał konkretnych numerów tych linii. Jeszcze jest możliwe (i ja bym miał na to nadzieję z przyczyn osobistych) wydłużenie obu połówek obecnego 33: jednej połówki na Stegny, drugiej na Wyścigi, obie Rakowiecką, natomiast 10 pozostawione na dzisiejszej trasie.
Dużo tramwajów trzeba na takie wydłużenie.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4157
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 24 kwie 2025, 13:01


Bastian pisze:Zatem przesiadkowiczów przybędzie w 4, a ubędzie w 10, czyż nie? Przecież o tym właśnie piszę. A nie widzę, kto miałby w tej 10 przybyć w zamian.
Zwiększy się frekwencja w 4? Toż to w sam raz powód do przywrócenia III slotu z Górnego Mokotowa na MarszałkowskąObrazek
Bastian pisze:Otóż to. Ponadto w przedinwestycyjnych analizach w ogóle nie pojawiała się relacja Rakowiecka - al. Niepodległości, więc jestem szczerze ciekaw, co się z nią stanie, gdy łącznik na Ochotę w końcu powstanie.
Nawet pomimo braku torów na Rostafińskiego to mimo wszystko zluzuje małą MarszałkowskąObrazek

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4157
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 24 kwie 2025, 13:05

Georg pisze:
michael112 pisze:
24 kwie 2025, 10:08
ZTM nie podał konkretnych numerów tych linii. Jeszcze jest możliwe (i ja bym miał na to nadzieję z przyczyn osobistych) wydłużenie obu połówek obecnego 33: jednej połówki na Stegny, drugiej na Wyścigi, obie Rakowiecką, natomiast 10 pozostawione na dzisiejszej trasie.
Dużo tramwajów trzeba na takie wydłużenie.
Przede wszystkim zacząłbym od tego, że Dolny Mokotów nie potrzebuje dwóch slotów na JPII.

Fikandrze, jak to było z dobrym zwyczajem?

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


adamrozbicki
Posty: 196
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 24 kwie 2025, 23:26

primoż pisze:
24 kwie 2025, 0:45
patryk148 pisze:
23 kwie 2025, 21:12
no 19 przez Nowowiejską i Centralny.
Z Gagarina zamiast 11?
Bastian pisze:
23 kwie 2025, 22:51
(...)Po drugie - relacja Puławska-Rakowiecka defragmentuje węzeł. Oczywiście podobnie jak relacja Spacerowa-Marszałkowska, tylko tamta jest niezbędna - ta tylko wyjmie podaż z przesiadek.
Właśnie pierwsze co mi przyszło do głowy to jest to, że 10 będzie stawało na Rakowieckiej, a 11 na Puławskiej, więc tutaj będzie wada tego rozwiązania.
Bastian pisze:De facto 10 traci styk z 16.
Na co Ci styk 10 z 16, skoro będzie styk 10/11 z 19 i w dalszym ciągu podtrzymany styk 16 z 4?
Bastian pisze:Obstawiam, że 10 będzie w tej relacji pusta, jak bęben.
Czy ja wiem? Ilekroć jadę tramwajem na południe od ONZ-u lub z powrotem, to największe wymiany są na Centralnym, niekiedy wręcz prawie cały tramwaj tam się wypróżnia i pakują się nowi pasażerowie. Ci z południowej Marszałkowskiej i Nowowiejskiej będą mieli 11, a jadącym z Puławskiej raczej wszystko jedno, czy dojadą do DWC/JPII obok Polibudy czy obok Ministerstwa Sprawiedliwości. Pozostaje jeszcze kwestia relacji Bemowo - Śródmieście Płd. I tu widzę grupę poszkodowanych.

Chociaż nie ukrywam, że jako złośliwiec chciałbym puste 10 na Mokotowie, bo chciałbym zobaczyć rekację ZTM na ten fakt i czy wówczas przywrócono by dychę na pl. Politechniki :P
Kiedy zbudowano tory obok Ministerstwa Sprawiedliwości? Byłem krótko za granicą i podziwiam tempo, jak wyjeżdżałem nie było nawet planów.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 kwie 2025, 8:42

Zaraz znów będzie krzyk, ale dałbym coś w szczycie z Sielc przez Rakowiecką na Służewiec, na przykład 18. A 18 spokojnie może przejąć połowa szesnastki (tylko dwukierunki trzeba by policzyć). Dziesiątka oczywiście przez Politechnikę wtedy. Jeśli jest za mało z Wyścigów do Wilanowskiej, to można tam dać pół 31, uwalniając kilka dwukierunków.

Puławska, w każdym razie, zasługuje na solidne pomiary, bo oprócz krzyczenia to popyt od Wilanowskiej do Gagarina jest na jeden slot plus drugi szczytowy. Rozsądek mówi o dwóch, bo co to za ciąg z tramwajem co 15 poza szczytem.

Pod tym względem Woloska ze szpitalem, akademikami i mordorem bije ją kilkukrotnie, a ma jedynie wiecznie zawaloną po dach siedemnastkę.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5649
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 kwie 2025, 8:58

W miedzyszczycie na Wilanowskiej wysypuje się całkiem spory tłumek dość młodych ludzi. Więc pozostawienie Wyścigów na jednej linii jest dość odważną propozycją. Tym bardziej, że w okolicy (ciąg Puławskiej) nie ma żadnej fabryki tylko całkiem sporo szkół, które nie pracują jednak w systemie 7-15.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 kwie 2025, 9:17

Paweł D. pisze:W miedzyszczycie na Wilanowskiej wysypuje się całkiem spory tłumek dość młodych ludzi. Więc pozostawienie Wyścigów na jednej linii jest dość odważną propozycją. Tym bardziej, że w okolicy (ciąg Puławskiej) nie ma żadnej fabryki tylko całkiem sporo szkół, które nie pracują jednak w systemie 7-15.
Gdzie jest napisane, że na Wyścigach miałaby być jedna linia? Szkoły nie muszą mieć 3 slotów.
ŁK

ODPOWIEDZ