Budowa centralnego odcinka II linii metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 5091
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 05 paź 2010, 0:18

Obrazek

Metro wynajęło archeologa. "Będą podobne znaleziska"

Na początek musi zinwentaryzować odkopane resztki starej budowli na Prostą. Arecheolog, którego wynajęło Metro, będzie nadzorował budowę drugiej linii z Woli na Pragę.


Na ceglane pozostałości starych budynków wykonawca drugiej linii metra natknął się w połowie zeszłego tygodnia. Koparka odsłoniła je u zbiegu Prostej i Przyokopowej. Archeolodzy z Biura Stołecznego Konserwatora Zabytków stwierdzili, że są to pozostałości zabudowy z początku XX w. Najprawdopodobniej stała tam fabryka. Konserwator Ewa Nekanda-Trepka uznała, że budowa kolejki podziemnej musi być objęta stałym nadzorem archeologicznym. Metro Warszawskie zaczęło wczoraj współpracę z archeologiem, który będzie doglądał robót.

Zobacz co się teraz dzije na budowie drugiej linii metra >>>

Najprawdopodobniej dziś zostaną wznowione prace przy Prostej. Pod okiem archeologa będą odsłaniane kolejne partie starych murów, które zostaną zinwentaryzowane, a potem rozebrane. Wykonawca spodziewa się, że odkopie podobne znaleziska przy okazji budowy pozostałych stacji. Twierdzi jednak, że nie powinno to opóźnić oddania do użytku inwestycji.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... iska_.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Teokryt
Posty: 3756
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 05 paź 2010, 9:59

Sie murami martwicie, gorzej ja trafiać będą na niewybuchy na stacjach... albo co gorsza trafia na jakiś kanał ściekowy z ciałami powstańców...
Obrazek

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 paź 2010, 13:43

niewybuch znajdą, wywiozą, zdetonują - przecież to już było.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 paź 2010, 19:22

Śródmieście wydało pozwolenie na budowę szybu startowego na Powiślu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8425
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 26 paź 2010, 19:35

MeWa pisze:Śródmieście wydało pozwolenie na budowę szybu startowego na Powiślu.
:arrow: Wiemy, wiemy ;):
ZTM pisze:Zgoda na szyb startowy na Powiślu

Urząd Dzielnicy Śródmieście, z upoważnienia prezydenta Warszawy, zatwierdził 25 października projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę szybu startowego stacji Powiśle.

Pozwolenie nr 667/Ś/2010 obejmuje budowę konstrukcji oporowej dla szybu startowego wraz z infrastrukturą techniczną oraz przebudową istniejącej infrastruktury technicznej.

Jest to I etap realizacji inwestycji – budowy stacji Powiśle. Inwestycja będzie realizowana w rejonie skweru T. Kahla, ul. Tamki, ul. Wybrzeże Kościuszkowskie i zachodniego brzegu Wisły w Warszawie.

Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności ze względu na ważny interes społeczny.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 5091
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 29 paź 2010, 22:01

Obrazek

Budowa metra nie taka straszna. Utrudnienia w kwietniu

Na zamknięcie Świętokrzyskiej, pod którą znajdą się trzy stacje metra, poczekamy do kwietnia przyszłego roku


Taką zapowiedź przedstawił miejski inżynier ruchu Janusz Galas na spotkaniu informacyjnym z blisko 150 mieszkańcami Powiśla. Tutaj już w połowie listopada zacznie się budowa kolejnego szybu startowego dla tarczy drążącej tunel. Miejsce dla niego wyznaczono tuż obok pomnika Syreny nad Wisłą. Tutaj też znajdzie się stacja metra Powiśle.

Jej budowa nie utrudni ruchu tak bardzo jak prace przy rondzie Daszyńskiego, bo prowadzona będzie na skwerze obok mostu Świętokrzyskiego (trzeba tam wyciąć dziewięć drzew). Ograniczenia w ruchu będą niewielkie - trzeba przenieść przystanek autobusowy w stronę Pragi spod pomnika Syreny na Tamkę i zwęzić z trzech do dwóch pasów wjazd na most Świętokrzyski. Głównym problemem będzie jednak budowa samej stacji, która musi się zmieścić cztery metry pod tunelem Wisłostrady. - Nie będziemy go zamykać w czasie prac - zapewniał Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum z firmą Astaldi na czele.

Okoliczni mieszkańcy najbardziej jednak boją się o swoje domy i Skarpę Warszawską. Między ul. Kopernika a Wisłostradą tunele metra będą przechodzić pod 24 budynkami, w większości mieszkalnymi. - Tam są ponadstuletnie kamienice. Wiele z nich nie jest w dobrym stanie. Czy domy nie zaczną pękać? Co będzie z niestabilną skarpą? - dopytywali się mieszkańcy.

- Metro budujemy według sprawdzonej technologii tak jak w większości miast na świecie. To bezpieczny sposób dla domów. Dzięki zamontowanym na nich czujnikom będzie można na bieżąco sprawdzać, czy nie dzieje nic niepokojącego - stwierdził Radosław Żołnierzak z Metra Warszawskiego.

Pierwsze czujniki na Powiślu już są montowane. Wielu mieszkańców było jednak rozżalonych, że na spotkaniu przedstawiciele wykonawcy i urzędnicy nie pokazali dokładnej mapy z przebiegiem tuneli i lokalizacją stacji. - Przyszliście nieprzygotowani - padały oskarżenia. Urzędnicy Metra odczytali tylko listę budynków, na które budowa metra może oddziaływać. Według wykonawcy inwestycja nie zagrozi za to Skarpie. - Tunele będą tam drążone głęboko. Nie przejdą przez wierzchnie warstwy Skarpy podatne na zniszczenia - powiedział Mateusz Witczyński.

Choć budowa stacji metra Powiśle nie utrudni ruchu, to ogromnych kłopotów można się spodziewać po rozpoczęciu budowy sąsiednich przystanków: Rondo ONZ, Świętokrzyska (na skrzyżowaniu z pierwszą linią metra pod Marszałkowską), Nowy Świat (obok Ministerstwa Finansów). Wtedy ul. Świętokrzyska stanie się całkowicie nieprzejezdna. Miejski inżynier ruchu Janusz Galas ogłosił jej zamknięcie niemal na całej długości w kwietniu przyszłego roku. Niemal cały czas będzie można jeździć ulicami poprzecznymi: al. Jana Pawła II, Marszałkowską i Nowym Światem. Samą Marszałkowską trzeba jednak wyłączyć z ruchu na trzy miesiące - głównie wakacyjne - od czerwca do sierpnia przyszłego roku. W czasie zamknięcia Świętokrzyskiej urzędnicy apelują o przesiadkę do komunikacji. Większość autobusów ma jeździć ul. Grzybowską, Królewską, Krakowskim Przedmieściem, Świętokrzyską, Kopernika i Tamką. Na tej trasie według wicedyrektora ZTM Andrzeja Frankowa zostanie linia 102. Dojazd z Powiśla do centrum zapewni też linia 118 przez Książęcą. Według inżyniera Galasa w czasie budowy metra Trakt Królewski w weekendy nie będzie zamykany przynajmniej tam, gdzie ma prowadzić objazd autobusów.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... etniu.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 437
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 16 lis 2010, 22:58

A tę stronkę monitorującą postępy budowy na Prostej znacie ?

http://metroo.blox.pl/html

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 lis 2010, 23:09

a 15 listopada wszedł wykonawca na Powiśle...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 16 lis 2010, 23:18

... i będzie tak samo pozorował prace?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 lis 2010, 23:21

Czas pokaże. Może sobie pozorować prace ile chce, o ile wyrobi się w terminie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 17 lis 2010, 0:00

MeWa pisze:o ile wyrobi się w terminie.
Ktoś w to jeszcze wierzy?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 lis 2010, 10:05

Póki co - tak.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 17 lis 2010, 11:13

O tempo pracy PBDiM (polska część konsorcjum) można być spokojnym. Z innymi inwestycjami idzie im nadzwyczaj szybko (jak droga ma termin 2012, a ma już asfalt na całej długości...), więc w czasie budowy metra mogą jeszcze sporo ludzi rzucić do pracy.

przewoz
Posty: 6096
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 17 lis 2010, 11:58

No dobra, tylko PBDiM to samo tam nie kopie, a całokształt wygląda kiepsko, szczególnie jak przejrzałem bloga.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 lis 2010, 12:31

Tylko dzielne chłopaki z Mińska nic nie wybudują, jak projektu nie będzie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Zablokowany