Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

bentes
Posty: 120
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 12 lip 2025, 12:02

Od przystanku Sobieskiego do najbliższego budynku IPiNu jest niecałe 200 metrów mierząc po chodniku. 116 pod samą bramą powinno w zupełności wystarczyć.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 lip 2025, 13:17

Redaktor chyba postanowił zebrać znalezione w internecie opinie o różnych liniach tramwajowych, bo powstało to:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... 2-L.1.maly

O ile mogę zrozumieć narzekanie na czerwoną falę (Od ilu już lat słyszymy tłumaczenia "jak skończy się budowa, to będą wdrożone priorytety"? Ile czasu ta budowa jeszcze będzie trwać? Tak, rozumiem, że CORy, że pantha rhei, ale żyje się tu i teraz a nie Stałymi Organizacjami Ruchu), to reszty.... nie za bardzo.
A już najbardziej nie rozumiem sensu pisania zdań takich, jak ostatnie w tekście.

gfedorynski
Posty: 875
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 15 lip 2025, 14:12

No ale gdzie jest nieprawda? 11 jeździ za rzadko i widać już to teraz, nie potrzeba do tego żadnych wielomiesięcznych obserwacji układu docelowego. Oraz tak, tramwaje się wloką.


To, o co należałoby zapytać to jak się ma do podaż do planowanych lub rzeczywistych potoków pasażerskich w porównaniu z resztą sieci, bo na razie to na oko Wilanów wygląda na bardzo uprzywilejowany.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 lip 2025, 14:22

Może to nie Wilanów jest uprzywilejowany (podobnie jak Tarchodwory), tylko spora część osiedli ma za słabą ofertę...?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5460
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 15 lip 2025, 14:30

Podaż była właściwa do popytu, ale ten zmalał jak się okazało jak te tramwaje się wloką.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2201
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 15 lip 2025, 14:40

TGM pisze:
15 lip 2025, 14:30
Podaż była właściwa do popytu, ale ten zmalał jak się okazało jak te tramwaje się wloką.
Na przystanku w Sobotę podsłuchane że 519 jechało się szybciej...

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 lip 2025, 19:44

Lukasz436 pisze:
15 lip 2025, 14:40
TGM pisze:
15 lip 2025, 14:30
Podaż była właściwa do popytu, ale ten zmalał jak się okazało jak te tramwaje się wloką.
Na przystanku w Sobotę podsłuchane że 519 jechało się szybciej...
Jak będzie priorytet to tramwaj przyspieszy. Zaniepokoiło mnie wspomnienie 131. Na Gagarina ta 11 co 20 minut jest kiepską propozycją. Wzmocnić się nie da. Druga linia z pętli Sielce to nie wiem gdzie miałaby jechać.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lip 2025, 20:13

Georg pisze:
Lukasz436 pisze:
15 lip 2025, 14:40
Na przystanku w Sobotę podsłuchane że 519 jechało się szybciej...
Jak będzie priorytet to tramwaj przyspieszy. Zaniepokoiło mnie wspomnienie 131. Na Gagarina ta 11 co 20 minut jest kiepską propozycją. Wzmocnić się nie da. Druga linia z pętli Sielce to nie wiem gdzie miałaby jechać.
Tak na teraz to 18 by tam mogła jeździć. Potem zresztą też.
ŁK

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 lip 2025, 20:30

Ze Służewca?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 lip 2025, 20:46

Georg pisze:
15 lip 2025, 19:44
Lukasz436 pisze:
15 lip 2025, 14:40


Na przystanku w Sobotę podsłuchane że 519 jechało się szybciej...
Jak będzie priorytet to tramwaj przyspieszy. Zaniepokoiło mnie wspomnienie 131. Na Gagarina ta 11 co 20 minut jest kiepską propozycją. Wzmocnić się nie da. Druga linia z pętli Sielce to nie wiem gdzie miałaby jechać.
11 musiałaby mieć takt poza szczytem jak linia mocna. Inaczej tego nie widzę. Sielce-Słuzewiec to nie wiem dla kogo miałoby być.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 lip 2025, 20:52

Tym bardziej że jest 130,172.
Jakby była 14 przez Pole Mokotowskie na Zachodni. Ale jescze nie teraz.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5460
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 15 lip 2025, 20:52

pawcio pisze:
15 lip 2025, 20:46
Sielce-Słuzewiec to nie wiem dla kogo miałoby być.
A 141 to dla kogo jest?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4859
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 lip 2025, 22:47

11 nie wystarcza a jednocześnie obok się osiedla budują. Tory do Trasy Siekierkowskiej na wczoraj!
Obrazek

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 lip 2025, 1:36

Wiliam pisze:
15 lip 2025, 22:47
11 nie wystarcza a jednocześnie obok się osiedla budują. Tory do Trasy Siekierkowskiej na wczoraj!
Jeszcze wystarcza (do tramwaju wsiadają wszyscy zainteresowani podróżą), tylko oferta kiepska, bo w niektórych porach muszą długo czekać na odjazd.

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 lip 2025, 11:31

pawcio pisze:
15 lip 2025, 20:46
Georg pisze:
15 lip 2025, 19:44

Jak będzie priorytet to tramwaj przyspieszy. Zaniepokoiło mnie wspomnienie 131. Na Gagarina ta 11 co 20 minut jest kiepską propozycją. Wzmocnić się nie da. Druga linia z pętli Sielce to nie wiem gdzie miałaby jechać.
11 musiałaby mieć takt poza szczytem jak linia mocna. Inaczej tego nie widzę. Sielce-Słuzewiec to nie wiem dla kogo miałoby być.
Gdyby na Polu Mokotowskim przystanek tramwajowy w kierunku Służewca był na wylocie skrzyżowania, myślę że linia Sielce - Rakowiecka - Metro Pole Mokotowskie - Służewiec miałaby szansę ładnie pracować (przynajmniej w szczycie), wzmacniając jednocześnie przeciążony dziś ciąg Wołoskiej oraz zapewniając Sielcom dojazd do SGH czy M1. Ale bez wspólnego przystanku z 17 to raczej nie miałoby sensu. 11 nie mogłaby po prostu kursować z taktem pośrednim między linią magistralną a podstawową jak kiedyś 33 (co 6 minut w szczycie i co 10 w weekendy)?

ODPOWIEDZ