Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 25 wrz 2024, 21:45

Jeszcze warto zauważyć, że po otwarciu nowego kawałka Człuchowskiej to spora część Jelonek będzie mieć naprawdę blisko do metra Chrzanów, w ogóle trochę ciężko jakieś logiczne dowozówki wymyślić bo np. z Siemiatyckiej czy Rozłogi to będzie najbliżej do metra Chrzanów właśnie, z Batalionów Chłopskich do Lazurowej a z Hali Wola do metra Bemowo jak obecnie. No ale sporo linii jest do pokombinowania (122/177/249/349) albo właśnie może do zostawienia jak obecnie (220 / 105?).

Gdynianin
Posty: 707
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 27 wrz 2024, 12:32

mb112 pisze:
25 wrz 2024, 21:35
Z Habicha to raczej przez Gierdziejewskiego będzie szybciej. Ale z Nowych Włoch to już oczywiście przez Al. 4VI szybciej. I pytanie czy w międzyczasie tam się otworzą jakieś uliczki wewnątrz Szamotów. Bo jeśli tak to może takie 177 mogłoby jeździć prawie dookoła np.
Pl. Czerwca - Hennela - Silnikowa - Habicha - P7P - Gierdziejewskiego - Połczyńska - Al. 4 VI - Traktorzystów - Pl. Czerwca ?
To już prędzej w drugą stronę: METRO KAROLIN - Połczyńska - IV Czerwca 1989 - P7P - Gierdziejewskiego - METRO KAROLIN

Do tego pytanie czy 716 z obecną trasą, uzupełnieniem takiej dowozówki na Gierdziejewskiego (i skróceniem do Metro Karolin?)

Za to obsluge ulic na Szamotach (Silnikowa, Habicha itp.) - zapewne należałoby zostawić 207 lub czymś nowym, lokalnym

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 28 wrz 2024, 22:50

A jakby coś takiego (z założeniem budowy/udostępnienia dla komunikacji miejskiej kilku nowych odcinków ulic):

Główne dowozówki co 10/15/15, na wspólnych odcinkach na przemian (tzn. 105/220 na Lazurowej, 224/249 na Człuchowskiej i Powstańców)
105 Stare Bemowo - Kaliskiego - Lazurowa - Połczyńska - Wolska - Hubalczyków - Jana Kazimierza - Ordona - Kasprzaka - Rondo Daszyńskiego
220 P+R Al. Krakowska - ... - Lazurowa - Kaliskiego - Radiowa - Powstańców Śląskich - Al. Reymonta - Corada - Chomiczówka
224 Metro Karolin - Połczyńska - Lazurowa - Człuchowska - Powstańców Śląskich - Wrocławska - Piastów Śląskich - Powstańców Śląskich - Nowe Bemowo
177 Pl. Czerwca 1976 - Hennela - Silnikowa - Habicha - Posag 7 Panien - Gierdziejewskiego - Połczyńska - Al. 4 VI - Traktorzystów - Pl. Czerwca 1976
249 Metro Bemowo - Powstańców Śląskich - Człuchowska - Rayskiego - Coopera - Górczewska (z powrotem Górczewska - Lazurowa - Orlińskiego - Coopera) - Metro Bemowo

poza tym zmiany tras (z obecną częstotliwością):
149 Groty - ... - Lazurowa - Narwik - Pełczyńskiego - Powstańców Śląskich - Górczewska - Elekcyjna - ... - Koło
122 Gwiaździsta - ... - Kochanowskiego - Conrada - Chomiczówka
714, 719, 712, 729 do Metra Lazurowa
743 do Metra Chrzanów
713 do Metra Karolin
716 Piastów-Ogińskiego - ... - Orląt Lwowskich - Keniga - Orłów Piastowskich - Gierdziejewskiego - Połczyńska - Wolska - Cm. Wolski

190 całe na Znaną
112 całe na Nowe Bemowo
201 całe przez Wrocławską
167 do wywalenia z Bemowa

do wywalenia 171, 349

Brygady obecnie/docelowo, bilans (to co nie wymienione zakładam że tak samo)
105 9/6/6 > 10/7/7 = +1/+1/+1
220 9/6/6 > 12/9/9 = +3/+3/+3
224 0/0/0 > 9/6/6 = +9/+6/+6
177 9/6/6 > 6/4/4 = -3/-2/-2
249 3/3/3 > 6/4/4 = +3/+1/+1
149 4/3/3 > 6/4/4 = +2/+1/+1
112 15/10/10 > 13/9/9 = -2/-1/-1
190 18/13/13 > 16/12/12 = -2/-1/-1
171 6/6/5 > 0/0/0 = -6/-6/-5
349 1/1/0 > 0/0/0 = +1/+1/0
122 15/9/9 > 9/6/6 = -6/-3/-3

Ogółem wyszło mi brygad wszystko dokładnie na 0 (ciekawe że tyle wyszło, bo nie zakładałem tego z góry, po policzeniu okazało się, że tyle wychodzi :-D ). Z tym, że tu nie jest policzone skrócenie 167, a na tym by się jeszcze zyskało.

Parę rzeczy w kwestii wyjaśnienia oraz nad którymi się jeszcze zastanawiam/:
- na Chomiczówce wychodzi 5 kończących linii, ale zakładam, że 121 można by upchnąć obok 116 lub 180 a 220 i 224 na tym peronie, gdzie obecnie 171 i 121,
- 716 na Niedźwiadku inny przebieg, żeby było szybciej, a jednocześnie zapewnić połączenie za obecne 177,
- jednocześnie 716 dalej do Cm. Wolskiego bez skracania, aby przynajmniej jedno z dwóch 713/716 zapewniało dojazd do tramwajów, a w drugą stronę żeby Tkaczy i Ciepłownia Wola miały dojazd do Metra Karolin (trudno zakładać duże zapotrzebowanie na taką relację, bo z tych przystanków to jednak 'jazda do tyłu', ale na linię o tej częstotliwości chyba ok),
- 224 przez południową Wrocławską (z przystankiem Uniejowska), zawsze mnie dziwi, dlaczego tamtędy nic nie jeździ, tylko przez Radiową, a to i dalej i dublowanie tramwajów,
- zastanawiam się czy na Wrocławskiej nie będzie za mało (byłoby 201 i 224 na północnej, 184 i 224 na środkowej, 224 na południowej), ale z drugiej strony obecnie 122 ma jednak spore dysproporcje, na Jelonkach wozi tłumy z metra, a na Wrocławskiej bywa dość puste,
- 105 i 220 robią się nieco długie (chociaż nie aż tak jak obecne 112, 122, 171 i 190), dlatego 220 prosto przez Powstańców aby przyspieszyć przejazd a jednocześnie zapewnić połączenie z Bielanami w zamian za obecne 122/171 (czas przejazdu do Chomiczówki byłby taki jak obecnie na Nowe Bemowo), z kolei 105 na Stare Bemowo to może nie jest najlepsze możliwe rozwiązanie, ale samo 220 na Kaliskiego to byłoby za mało, a przynajmniej odpadałyby straty czasu przy wjeździe na pętlę (obecnie 220 może sprawniej przejechać skrzyżowanie z Górczewską niż wszystko co skręca w prawo na pętlę),
- zastanawiałem się jeszcze czy 249 zamiast jeździć dookoła nie powinno być z Koła na Człuchowską, przez Chrzanów i do Metra Lazurowa, a wtedy 149 tylko do Metra Bemowo, w ten sposób byłoby połączenie Człuchowskiej z Wola Parkiem, tylko chyba nie ma sensu, aby linia co 10/15/15 jeździła aż na Koło,

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 28 wrz 2024, 23:07

Fort Radiowo to wybrane kursy 105?

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 28 wrz 2024, 23:19

To trochę szczegół, o tym prawdę mówiąc nie pomyślałem, ale wychodzi, że chyba właśnie tak. Ewentualnie może wybrane 523 lepiej, i tak przeguby się trochę tam marnują, ale to daleko nie jest, a 523 nie musi kręcić wtedy po pętli, bo i tak ma przystanki w obie strony.

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 28 wrz 2024, 23:28

A kiedyś tam była jakaś linia ruszająca z Bemowa i jadąca Radiową w kierunku Klaudyna. Potem została zawieszona. Czy planowane jest jej przywrócenie?

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 wrz 2024, 0:05

Było 726, a następnie 812, a teraz jest L-6. ;-)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 wrz 2024, 10:06

mb112 pisze:
28 wrz 2024, 23:19
To trochę szczegół, o tym prawdę mówiąc nie pomyślałem, ale wychodzi, że chyba właśnie tak. Ewentualnie może wybrane 523 lepiej, i tak przeguby się trochę tam marnują, ale to daleko nie jest, a 523 nie musi kręcić wtedy po pętli, bo i tak ma przystanki w obie strony.
Wydłużanie linii typu 523 (choćby i wyłącznie w wybranych kursach) do pętli w lesie z dwoma blokami, to coś więcej niż kuriozum.

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 wrz 2024, 10:10

Przecież 167 też jest na 18m, a częstotliwość byłaby podobna.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 wrz 2024, 10:58

Jest to takim samym absurdem - linia jadąca przez całe miasto, do tego stojąca w korkach...

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 wrz 2024, 11:01

Wcześniejsze 154 wcale nie było lepsze.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 wrz 2024, 11:07

To tylko pokazuje, że nie ma pomysłu na obsługę tego miejsca/tego typu miejsc na terenie Wawy.

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 wrz 2024, 11:24

Ja też nie mam pomysłu. Kiedyś myślałem że może 523 co pół godziny przez cały dzień byłoby dobre ale to długa linia i szczególnie popołudniami ma spore opóźnienia. Trudno byłoby wcelować w dany kurs.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 wrz 2024, 11:44

Ja bym zaryzykował teorię, że problem z obsługą Fortu Radiowo wynika z błędnych założeń do obsługi Starego Bemowa - jeśli każda linia tamże jest eszelonem przez pół miasta o dyskusyjnej regularności i nie ma żadnej linii lokalnej, to nic dziwnego, że nie ma czego wyciągnąć na Radiowo.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 wrz 2024, 12:06

Jest linia lokalna ale tylko w DP.

ODPOWIEDZ