Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2025

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 maja 2025, 17:55

AdamKlocusky pisze:
22 maja 2025, 15:59
person pisze:
22 maja 2025, 15:52
Dropnął (zaktualizowany) komunikat (...)
Raczej notka prasowa :P Prawdziwy komunikat to dopiero będzie.
Żebyś się nie oszukał.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

wojtor
Posty: 693
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 22 maja 2025, 19:47

Tramwaje Warszawskie opublikowały informację
https://www.tw.waw.pl/tramwaj-do-dworca ... a-ochocie/

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 maja 2025, 19:52

wojtor pisze:Tramwaje Warszawskie opublikowały informację
https://www.tw.waw.pl/tramwaj-do-dworca ... a-ochocie/
Jeszcze infoulice:

https://infoulice.um.warszawa.pl/duze-z ... a-ochocie/
ŁK

beni
Posty: 2347
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 22 maja 2025, 21:25

Zrobić zakładkę Tramwaje planowane remonty.
Tam zamieścić informacje dotyczące planowanych remontów i zmianach.
Trudne.

Na stronie ZTM informacje o sprzedaży aut na pół strony ogłoszenie. Bo to interesuje pasażerów, stare Skody Fabia.

A Marymont Potok co obsłuży to nie łaska wspomnieć.

Zamiast mieszać w głowie od tego już poniedziałku zabrać 25 z Naruta zrobić już 75 czyli 23+25. A 16 zrobić z kursami do Muranowska. To tworzyć na tydzień 76 po tygodniu 75. Super.
Karierowicze mają się dobrze w firmie która sama promuje kierowników nieudaczników i pozwala im zatrudniać nieudaczników życiowych..... przez to jest jak jest.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 maja 2025, 6:18

A dlaczego pozbawiać Bemowo dojazdu do Bankowego, kiedy jest on jeszcze możliwy?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 maja 2025, 7:57

pawcio pisze:
23 maja 2025, 6:18
A dlaczego pozbawiać Bemowo dojazdu do Bankowego, kiedy jest on jeszcze możliwy?
Mają 171. :term:

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 maja 2025, 8:05

ashir pisze:
23 maja 2025, 7:57
pawcio pisze:
23 maja 2025, 6:18
A dlaczego pozbawiać Bemowo dojazdu do Bankowego, kiedy jest on jeszcze możliwy?
Mają 171. :term:
Potwierdzam. Ostatnio jechałem w popołudniowym szczycie i byłem bardzo zadowolony. W 26 ścisk, a tutaj mogłem wybierać miejsce siedzące. Parę osób jechało. Bardzo dobry autobus.

beni
Posty: 2347
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 23 maja 2025, 8:40

pawcio pisze:
23 maja 2025, 6:18
A dlaczego pozbawiać Bemowo dojazdu do Bankowego, kiedy jest on jeszcze możliwy?

Przesiadka przy pedecie. ZTM kocha jak ludzie się przesiadają przecież, robiąc jeszcze tak że pojazd na który masz się przesiąść ucieka 4 minuty przed przyjazdem.
Karierowicze mają się dobrze w firmie która sama promuje kierowników nieudaczników i pozwala im zatrudniać nieudaczników życiowych..... przez to jest jak jest.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 maja 2025, 9:02

beni pisze:
pawcio pisze:
23 maja 2025, 6:18
A dlaczego pozbawiać Bemowo dojazdu do Bankowego, kiedy jest on jeszcze możliwy?

Przesiadka przy pedecie. ZTM kocha jak ludzie się przesiadają przecież, robiąc jeszcze tak że pojazd na który masz się przesiąść ucieka 4 minuty przed przyjazdem.
Ta a propos, sprawdzałem wczoraj koło 17 przejazd z Mordoru na Centralny. Można było pociąg, ale jakoś nie leżał. Zwykle to siedemnastka 20 minut, częstotliwość co 4, więc praktycznie pół godziny i jesteś na peronie.

Z-1 się bałem, bo powrotne miały po kilkanaście minut opóźnienia, więc 308 do Wierzbna, metrem do Pola Mokotowskiego i w siedemnastkę. Przyjechała 16:59, czynaczas pokazywał „Odjazd za 11 minut”. Trochę dziwne, ale widocznie poprzedniej, z 17:02, nie było. Stracone 10 minut na przesiadce door-2-door. Pewnie lepiej było jechać do centrum czy nawet Politechniki.

Więc tutaj to promowanie przesiadki z 77 ze spacerem (co 8 minut jednak a nie co 4) do siedemnastki co 8, z której czasem całkiem wypada kurs i jest co 16 - to dołożyło 15 minut gratis.

Jeśli zatem przesiadki, to nie do czegoś co 8-15 minut. Takie co 3-4, jak metro czy zwykła siedemnastka, gdzie co fazę zielonego jedzie tramwaj, działają naprawdę ok.
ŁK

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1737
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 23 maja 2025, 9:49

Korzystam z 171 codziennie, jak się nie sparuje z 122 to zapełnienie jest całkiem spore, zwłaszcza od kiedy nie kursują autobusy przegubowe na 171.
Idiokracja nas otacza

KM
Posty: 239
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 23 maja 2025, 10:02

person pisze:
22 maja 2025, 15:52
Dropnął (zaktualizowany) komunikat o objazdach od 26.05 do 1.06.
Jest też schemat-pająk (na dnie):
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2025/05/21 ... ramwajowe/
Przyglądając się schematowi: czy dla ludzi istotna jest informacja gdzie zlokalizowane są „nakładki/rozjazdy” zamiast tradycyjnej pętli (np. Metro Pole Mokotowskie, chociaż brak Winnicy) oraz pętle i relacje niewykorzystywane liniowo (Twardowska, Koło, Pl. Starynkiewicza, Muranowska, Św. Bonifacego, tor techniczny przy 11 Listopada)? To wprowadza na schemacie wyłącznie chaos, a trzeba przyznać że hierarchizowanie informacji w nim i tak generalnie leży.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 842
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 23 maja 2025, 10:22

KM pisze:
23 maja 2025, 10:02
person pisze:
22 maja 2025, 15:52
Dropnął (zaktualizowany) komunikat o objazdach od 26.05 do 1.06.
Jest też schemat-pająk (na dnie):
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2025/05/21 ... ramwajowe/
Przyglądając się schematowi: czy dla ludzi istotna jest informacja gdzie zlokalizowane są „nakładki/rozjazdy” zamiast tradycyjnej pętli (np. Metro Pole Mokotowskie, chociaż brak Winnicy) oraz pętle i relacje niewykorzystywane liniowo (Twardowska, Koło, Pl. Starynkiewicza, Muranowska, Św. Bonifacego, tor techniczny przy 11 Listopada)? To wprowadza na schemacie wyłącznie chaos, a trzeba przyznać że hierarchizowanie informacji w nim i tak generalnie leży.
Bo to schemat sieci tramwajowej prosto ze zlecenia. Jeśli chodzi o nakładki/rozjazdy, mam wrażenie, że autorowi chodziło o te tymczasowe.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 maja 2025, 10:45

wojtor pisze:
22 maja 2025, 19:47
Tramwaje Warszawskie opublikowały informację
https://www.tw.waw.pl/tramwaj-do-dworca ... a-ochocie/
ZTM też.
Jednego dnia opublikowano komunikaty o Bankowym i Ochocie. Pierwszy na ostatnią chwilę, drugi ze sporym wyprzedzeniem.
Po co, na co, co mogło pójść nie tak?
KM pisze:
23 maja 2025, 10:02
Przyglądając się schematowi: czy dla ludzi istotna jest informacja gdzie zlokalizowane są „nakładki/rozjazdy” zamiast tradycyjnej pętli (np. Metro Pole Mokotowskie, chociaż brak Winnicy) oraz pętle i relacje niewykorzystywane liniowo (Twardowska, Koło, Pl. Starynkiewicza, Muranowska, Św. Bonifacego, tor techniczny przy 11 Listopada)? To wprowadza na schemacie wyłącznie chaos, a trzeba przyznać że hierarchizowanie informacji w nim i tak generalnie leży.
Bo jest schemat... zrobiony przez TW de facto na potrzeby wewnętrzne. 20-osobowy zespół marketingu ZTM nie był w stanie przygotować własnego na potrzeby pasażerów. Kiedy najbliższy podcast o mrożących krew w żyłach tajemnicach warszawskiej komunikacji?

Flash8222
Posty: 7138
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 23 maja 2025, 10:51

person pisze:
22 maja 2025, 15:52
Dropnął (zaktualizowany) komunikat o objazdach od 26.05 do 1.06.
Jest też schemat-pająk (na dnie):
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2025/05/21 ... ramwajowe/

Ja wiem, że jestem chamskim zrzędą, ale:
- idea ujednoliconego komunikatu JEST bardzo dobra,
- lead i dwa kolejne akapity to burza boldów, w którym zwykły człowiek może się tylko pogubić; plus za chęć opisania warunków brzegowych, minus za nawigację/warstwę estetyczną,
- mamy 2025 r. a strona/Organizator wciąż wymaga znajomości sieci i wyszukiwania w tekście interesującego cię numeru. Bądźmy tzw. szarym pasażerem, który korzysta z linii x. Spróbujcie szybko dowiedzieć się, czy waszej linii dotyczą objazdy...

A przecież wciąż jesteśmy na początku tegorocznych objazdów.

Plus za umieszczenie tego komunikatu w kafelku lewej kolumny - jeszcze rano był dostępny tylko po kliknięciu na (zmieniający się) banner u szczytu strony.
Co to za wydłużone kursy 31 do Wilanowskiej? W rozkładach od poniedziałku nic takiego nie ma.
BTW, a kiedy będzie szczegółowy komunikat o zmianach od poniedziałku? :twisted:

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36105
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 maja 2025, 11:14

Swoją drogą to fajnie, że z Z-1 można się na Polu Mokotowskim przesiąść do 17 i dojechać na Marymont... tylko po co jechać tam 17? Przesiadka do 33, obsługującej zachodnią część Żoliborza i Bielan byłaby sensowniejsza.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ