Budowa centralnego odcinka II linii metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 lis 2010, 22:25

mozgow pisze:A co z przesunięciem stacji spod Ronda ONZ ? Na ile realne jest, że stacja zostanie przesunięta i będziemy mieli potworka porównywalnego z placem Bankowym ?
stacja będzie głębiej, więc nie tyle będzie się liczyła lokalizacja peronu, co jego powiązania z przejściami i wyjścia.

A tak w ogóle to wszystko (Świętokrzyska i ONZ) były tylko propozycje Astaldi, nic zatwierdzonego, więc wstrzymałbym się z wieszczeniem porażki.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 lis 2010, 22:29

Co Świętokrzyska? Brak wyjść to ustalenie, a nie propozycja.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 lis 2010, 22:30

Bastian pisze:Co Świętokrzyska? Brak wyjść to ustalenie, a nie propozycja.
nie wyjścia, a połączenia między peronami metra (skrót myślowy)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 5091
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 22 lis 2010, 0:10

Obrazek

"Nie stać nas na prowizorki w metrze"

Komentarz "Gazety" w sprawie planów wykonawcy drugiej linii metra, który szykuje nam niewygodne przesiadki na stacji Świętokrzyska i innych przystankach


Warszawiakom grożą niewygodnie przesiadki na stacjach drugiej linii metra. W piątek ujawniliśmy, że jej wykonawca chce np. zrezygnować na stacji Świętokrzyska z budowy bezpośredniego zejścia z peronu pierwszej linii na peron drugiej. Pasażerowie musieliby biegać najpierw w górę, a potem dwa poziomy w dół.

Po artykule "Gazety" włosko-turecko-polskie konsorcjum przekonuje, że zaproponowało taki wariant, bo budowa bezpośredniego łącznika groziłaby zamknięciem stacji Świętokrzyska "nawet na trzy miesiące". Co to za argument?! Przecież metro budujemy na dziesiątki lat. Bez stacji Świętokrzyska dałoby się wytrzymać, choćby w wakacje. Wyjątkowo blisko znajduje się stacja Centrum. Zresztą te utrudnienia może nie muszą być aż tak duże - trzeba przebić ścianę tylko na jednym końcu obecnego peronu.

Nie wyobrażam sobie, że ratusz zgodzi się, by budowlańcy sknocili jedyną w Warszawie stację przesiadkową między obiema liniami metra. Na szczęście ostateczne decyzje jeszcze w tej sprawie nie zapadły. Szkoda jednak, że urzędnicy pozwolili już na inne niedoróbki. Nie będzie np. schodów z przejścia podziemnego ze stacji Świętokrzyska na przystanki tramwajowe na Marszałkowskiej ani systemu przejść pod ruchliwym rondem Daszyńskiego.

Takie oszczędności mszczą się już na pasażerach pierwszej linii metra. W obawie przed zamykaniem jezdni stację Ratusz (teraz Ratusz-Arsenał) odsunięto w latach 90. od pl. Bankowego. Nie wiedzieć czemu przy stacji Pole Mokotowskie nie powstały windy, którymi pasażerowie mogliby wyjeżdżać na przystanki tramwajowe w al. Niepodległości. Osoby niepełnosprawne czy z wózkami dziecięcymi już się tam nie przebiją. Wiele z nich narzeka też na niewystarczającą liczbę wind na kilku ursynowskich stacjach, gdzie zastępują je długie zjazdy-pochylnie, które znacznie wydłużają dojście. Z kolei na stacji Centrum cały czas brakuje wygodnego łącznika podziemnego z Dworcem Śródmieście, zaś planowany ruchomy chodnik do Dworca Centralnego zapewne długo jeszcze pozostanie tylko w sferze marzeń. Po latach wreszcie ma być za to podziemny tunel ze stacji Dworzec Gdański na Żoliborz i do peronów kolejowych.

Czy władze miasta wyciągną wnioski z tych błędów przed budową drugiej linii metra? Przy inwestycji za ponad 4 mld zł nie można pozwolić na żadne prowizorki.

>>> Przeczytaj artykuł: Druga linia metra: będzie oszczędnie i niewygodnie
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... trze_.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 lis 2010, 11:56

Przecież wiadomo, że nie chodzi o żadne 3 miesiące zamknięcia stacji (dopóki nie ma drugiej linii akurat Świętokrzyską można zamknąć na rok bez większego bólu) tylko o robienie 'po taniości'.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 lis 2010, 17:44

Nie ma i nie było zgody MW ani na rezygnację z bezpośrednich połączeń miedzy peronami, ani na wyłączenie z ruchu A-14. Byłoby to niezgodne z projektem koncepcyjnym obowiazujacym wykonawcę.
To pomysł wykonawcy, szukającego być może oszczędności...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 5091
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 26 lis 2010, 23:26

Obrazek

Metro: będą wygodniejsze przesiadki na Świętokrzyskiej

Bezpośredni łącznik ułatwiający przesiadki między pierwszą a drugą linią metra na stacji Świętokrzyska uratowany.


O tym, że pasażerom grozi uciążliwe bieganie przez kilka poziomów, pisaliśmy tydzień temu. Najbardziej kuriozalny okazał się pomysł wykonawcy drugiej linii metra, aby zrezygnować z budowy bezpośredniego łącznika między peronami pierwszej i drugiej linii metra na stacji Świętokrzyska. Według pierwotnych planów pasażerowie mieli schodzić z południowego krańca istniejącego peronu prosto na peron drugiej linii. Włosko-turecko-polskie konsorcjum zaproponowało jednak, aby nie budować schodów w tym miejscu, bo w czasie prac stację Świętokrzyska trzeba by zamknąć nawet na trzy miesiące. Oznaczałoby to, że po zakończeniu inwestycji pasażerowie przesiadający się z pierwszej linii na drugą najpierw musieliby wyjść do góry na antresolę, a potem zejść dwa poziomy na dół, przechodząc po drodze po raz kolejny przez bramki biletowe.

Ratusz powiedział jednak zdecydowane "nie" dla takiego rozwiązania. Wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz zażądał, aby bezpośredni łącznik powstał zgodnie z projektem. Wykonawcy potwierdzili w końcu, że go zbudują. Zapowiadają, że w czasie drążenia przejścia pasażerowie mogą się spodziewać utrudnień, ale być może nie tak wielkich, jak zakładano wcześniej. - Prace trzeba prowadzić bezpośrednio pod wschodnim torem I linii prowadzącym w stronę Młocin. Musimy tam wprowadzić ograniczenia w ruchu. Postaramy się jednak, żeby były jak najmniej dotkliwe dla pasażerów - mówi Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum z firmą Astaldi na czele.

Budowa stacji Świętokrzyska na drugiej linii metra powinna się zacząć wiosną przyszłego roku, ale sam łącznik dla pasażerów ma być drążony dopiero w 2012 r.

Niestety, w planach nadal zostają inne niewygodne rozwiązania na poszczególnych przystankach drugiej linii metra. Przy stacji Świętokrzyska zabraknie bezpośrednich wyjść z przejścia podziemnego na przystanki tramwajowe pośrodku Marszałkowskiej. Według urzędników nie dało ich się zmieścić, bo zostają tam zwykłe pasy na jezdni.

Nie będzie też systemu przejść podziemnych pod rondem Daszyńskiego na Woli. Ze stacji metra wyjdziemy tam tylko na zachodnią stronę skrzyżowania Towarowej z Prostą. Potem trzeba będzie korzystać z przejść ze światłami. Według przedstawicieli Metra Warszawskiego przejścia pod rondem zostaną zaprojektowane, ale nie wiadomo, kiedy powstaną.

Błędów nie uniknięto też w przypadku stacji Powiśle, która początkowo miała się znaleźć bliżej skarpy przy skrzyżowaniu ul. Zajęczej i Topiel. Wtedy więcej mieszkańców miałoby bardzo dobry dostęp do metra. Ratusz odsunął jednak perony na nabrzeże Wisły, pod skwer obok pomnika Syreny. Zrezygnowano tam z budowy przejścia podziemnego w stronę Centrum Nauki "Kopernik" i nowych osiedli na Powiślu.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... skiej.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 5091
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 29 lis 2010, 18:05

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 2067
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 05 gru 2010, 23:25

Obrazek
Niedługo na mieście będzie można zobaczyć taki oto mobilny punkt informacyjny ZTM O-) Okleina na 6430 została naklejona prawdopodobnie wczoraj ;)
Wybaczcie drzewa w kadrze ale naprawdę inaczej się "zza płota" nie dało go złapać...
Wydaje mi się, że ten post nadaje się do tematu o budowie II linii metra. Jeżeli jednak tutaj on nie pasuje to proszę o przeniesienie go do jakiegoś bardziej właściwego tematu =)

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3481
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 06 gru 2010, 16:01

Czy ktoś kto projekto... wymyślił schemat tej okleiny robił to na trzeźwo albo chociaż czeźwo? Przez to paskudztwo skądinąd ładny autobus wygląda jakby świeżo wrócił z wsiowego odpustu, znacznie prześcigając pod tym względem szlifierkę TW czy piętrusa. Ja nie wiem czy wymyślenie estetycznej, eleganckiej okleiny jest takie trudne i potrzeba do tego od razu wykształcenia plastycznego?
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 816
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 06 gru 2010, 16:37

Czy ja wiem... Rzuca się w oczy i oto chyba chodzi ;)

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 5091
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 07 gru 2010, 2:34

Obrazek

Metro: są problemy

Stacje metra i PKP obok Stadionu Narodowego nie zostaną połączone. Jest też problem ze zgraniem budowy stacji Świętokrzyska ze strefą kibica na Euro 2012.


Stacja Rondo Daszyńskiego? Przez trzy miesiące, od kiedy zamknięta jest ul. Prosta, pracowała tu jedna koparka. Stacja Powiśle? Termin rozpoczęcia prac minął, ale nie zaczęło się choćby grodzenie terenu pod szyb startowy. Stacje Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dw. Wileński? Nie ma nawet wniosków o pozwolenia na budowę!

– To miała być największa stołeczna inwestycja za 4,1 mld zł. Czy zbudują podziemną kolejkę zgodnie z zapowiedziami, czy znów będzie opóźnienie? – pytają nasi czytelnicy.

Po pierwsze – Stadion

Stacja metra Stadion znajdzie się obok przystanku PKP Stadion. Projekt zakładał, że z metra przejdą pod nasypem kolejowym dwa korytarze, z których jeden połączy się bezpośrednio z wyjściem na peron kolejowy. Ale jest problem.

– Musieliśmy rozdzielić projekt na dwie części – przyznaje rzecznik budującego metro konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mateusz Witczyński.

– Na część główną stacji poza nasypem kolejowym wydaje zgodę urząd wojewódzki. Na resztę musimy mieć zgodę kolei.

Budowniczy metra wystąpili do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe o uzgodnienia. Tam usłyszeli, że budowę metra trzeba bezwzględnie podporządkować planowanemu remontowi torów i przystankowi Stadion.

– Metro Warszawskie wchodzi ze swoją inwestycją na teren kolei. To oni muszą dostosować się do nas, a nie my do nich – tłumaczy Robert Kuczyński z PKP PLK. – My coś opóźniamy? Nieprawda. Dojście z metra na peron kolejowy to udogodnienie, a nie warunek rozpoczęcia budowy stacji metra – mówi.

Problem w tym, jak dostosować się do kolejowej inwestycji, dla której PKP nie mają nawet wykonawcy. Kolejarze unieważnili już jeden przetarg, a drugi się toczy. Termin realizacji zmieniał się już wielokrotnie. Najnowszy to lata 2010 – 2011.

– Zostaliśmy zmuszeni do złożenia PKP i miastu alternatywnej propozycji. Pasażerowie będą mogli się dostać z metra na perony stacji Stadion, ale nie bezpośrednio przez tunel – mówi Mateusz Witczyński. To rozwiązanie prowizoryczne, bez wejścia na peron kolejowy. Jeśli taki zostanie wybrany, pasażerowie będą biegać naokoło – jak między stacją metra Centrum i PKP Śródmieście.

Po drugie – pl. Defilad

Podczas narad koordynacyjnych wypłynął problem zgrania budowy stacji Świętokrzyska z organizacją Euro 2012. Ratusz obiecał UEFA, że pl. Defilad będzie przeznaczony pod tzw. strefę kibica dla 100 tys. fanów piłki nożnej – mają tam stać telebimy, stoiska z pamiątkami. Tymczasem wykonawca dostał zgodę na umiejscowienie tam do końca 2013 roku miasteczka z kontenerów – zaplecza budowy drugiej linii.

– Nasze biura uda się pogodzić ze strefą kibica – usłyszeliśmy w konsorcjum. – Pod spodem będzie budowany łącznik z pierwszą linią, ale metodą podziemną. To też nie utrudni Euro 2012.

Zaplecze budowy drugiej linii będzie kolidowało z planowanym Muzeum Sztuki Nowoczesnej, co można odczytać jako zapowiedź, że przed 2014 rokiem budowa tego ostatniego się nie zacznie.

Po trzecie – biurokracja

Druga linia powstaje w systemie „projektuj i buduj“. W Polsce nie ma osobnych przepisów dla budowy metra. Druga linia powstaje według zbieraniny przepisów, od których trzeba uzyskiwać liczne odstępstwa. Uzgodnienia, m.in. w resorcie infrastruktury, u wojewody i w mieście, to gehenna. – Już na starcie urzędnik daje sobie pięć, sześć tygodni na formalności, bo „sprawa jest trudna” – usłyszeliśmy od inżyniera zaangażowanego w budowę. – Włochom z Astaldi włosy już dęba stają. Metro Warszawskie uspokaja, że na razie nie ma jeszcze tragedii.

– Teraz najważniejsze są szyby startowe dla tarcz TBM na rondzie Daszyńskiego i Powiślu. Dla obu mamy pozwolenia na budowę – mówi rzecznik Metra Warszawskiego Paweł Siedlecki. – Dla pozostałych stacji uzgodnienia trwają.

A co władze miasta na zarzuty, że budowa może się opóźnić? Odpowiadają, że nie ma takiego zagrożenia. – Budowa rozkręci się w 2011 roku, kiedy do Warszawy dotrą tarcze TBM – twierdzi wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz.

Obrazek
*Przykryty śniegiem plac budowy stacji Rondo Daszyńskiego

Obrazek
To największa stołeczna inwestycja – budowa tunelu i siedmiu stacji pochłonie 4,1 mld złotych. Ale już wiadomo, że śródmiejski odcinek drugiej linii podziemnej kolejki może wyglądać inaczej – niż zakładano. Najprawdopodobniej zabraknie tunelu łączącego stacje metra Stadion z przystankiem PKP.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,541129_ ... blemy.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

przewoz
Posty: 6096
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 07 gru 2010, 9:21

Tylko że na Stadionie i tak wystarczy zrobić dobre dojście do aktualnych przejść pod torami...

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 gru 2010, 9:46

Ale się nie zrobi bo po co.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 8854
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 07 gru 2010, 14:09

A może by tak jednotory zrobić? Byłoby jeszcze taniej... :^o
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Zablokowany