Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2025

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 maja 2025, 11:22

person pisze:
23 maja 2025, 10:45
wojtor pisze:
22 maja 2025, 19:47
Tramwaje Warszawskie opublikowały informację
https://www.tw.waw.pl/tramwaj-do-dworca ... a-ochocie/
ZTM też.
Jednego dnia opublikowano komunikaty o Bankowym i Ochocie. Pierwszy na ostatnią chwilę, drugi ze sporym wyprzedzeniem.
Po co, na co, co mogło pójść nie tak?
KM pisze:
23 maja 2025, 10:02
Przyglądając się schematowi: czy dla ludzi istotna jest informacja gdzie zlokalizowane są „nakładki/rozjazdy” zamiast tradycyjnej pętli (np. Metro Pole Mokotowskie, chociaż brak Winnicy) oraz pętle i relacje niewykorzystywane liniowo (Twardowska, Koło, Pl. Starynkiewicza, Muranowska, Św. Bonifacego, tor techniczny przy 11 Listopada)? To wprowadza na schemacie wyłącznie chaos, a trzeba przyznać że hierarchizowanie informacji w nim i tak generalnie leży.
Bo jest schemat... zrobiony przez TW de facto na potrzeby wewnętrzne. 20-osobowy zespół marketingu ZTM nie był w stanie przygotować własnego na potrzeby pasażerów. Kiedy najbliższy podcast o mrożących krew w żyłach tajemnicach warszawskiej komunikacji?
A tu się mylisz. To schemat by ZTM (czyli zapewne MC).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 maja 2025, 11:23

AdamKlocusky pisze:
23 maja 2025, 10:22
KM pisze:
23 maja 2025, 10:02

Przyglądając się schematowi: czy dla ludzi istotna jest informacja gdzie zlokalizowane są „nakładki/rozjazdy” zamiast tradycyjnej pętli (np. Metro Pole Mokotowskie, chociaż brak Winnicy) oraz pętle i relacje niewykorzystywane liniowo (Twardowska, Koło, Pl. Starynkiewicza, Muranowska, Św. Bonifacego, tor techniczny przy 11 Listopada)? To wprowadza na schemacie wyłącznie chaos, a trzeba przyznać że hierarchizowanie informacji w nim i tak generalnie leży.
Bo to schemat sieci tramwajowej prosto ze zlecenia. Jeśli chodzi o nakładki/rozjazdy, mam wrażenie, że autorowi chodziło o te tymczasowe.
Nie ma jednego zlecenia tramwajowego. Zlecenia na każdy fragment są osobno. Jedno na otwarcia Arkadii, drugie na uruchomienie 71 (aneks do Pola Mokotowskiego), trzecie na Bankowy. Udało się rozdzielić wewnętrzne dokumenty organizacyjne od informacji dla narodu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 maja 2025, 11:25

Flash8222 pisze:
23 maja 2025, 10:51
person pisze:
22 maja 2025, 15:52
Dropnął (zaktualizowany) komunikat o objazdach od 26.05 do 1.06.
Jest też schemat-pająk (na dnie):
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2025/05/21 ... ramwajowe/

Ja wiem, że jestem chamskim zrzędą, ale:
- idea ujednoliconego komunikatu JEST bardzo dobra,
- lead i dwa kolejne akapity to burza boldów, w którym zwykły człowiek może się tylko pogubić; plus za chęć opisania warunków brzegowych, minus za nawigację/warstwę estetyczną,
- mamy 2025 r. a strona/Organizator wciąż wymaga znajomości sieci i wyszukiwania w tekście interesującego cię numeru. Bądźmy tzw. szarym pasażerem, który korzysta z linii x. Spróbujcie szybko dowiedzieć się, czy waszej linii dotyczą objazdy...

A przecież wciąż jesteśmy na początku tegorocznych objazdów.

Plus za umieszczenie tego komunikatu w kafelku lewej kolumny - jeszcze rano był dostępny tylko po kliknięciu na (zmieniający się) banner u szczytu strony.
Co to za wydłużone kursy 31 do Wilanowskiej? W rozkładach od poniedziałku nic takiego nie ma.
BTW, a kiedy będzie szczegółowy komunikat o zmianach od poniedziałku? :twisted:
W tym tygodniu jeszcze ich nie będzie. Się udało zmieścić z DUO w naciągniętym planie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 maja 2025, 11:31

pawcio pisze:
23 maja 2025, 11:22
person pisze:
23 maja 2025, 10:45

ZTM też.
Jednego dnia opublikowano komunikaty o Bankowym i Ochocie. Pierwszy na ostatnią chwilę, drugi ze sporym wyprzedzeniem.
Po co, na co, co mogło pójść nie tak?


Bo jest schemat... zrobiony przez TW de facto na potrzeby wewnętrzne. 20-osobowy zespół marketingu ZTM nie był w stanie przygotować własnego na potrzeby pasażerów. Kiedy najbliższy podcast o mrożących krew w żyłach tajemnicach warszawskiej komunikacji?
A tu się mylisz. To schemat by ZTM (czyli zapewne MC).
Schemat-pająk może by MC, ale opublikowana wersja jest by TW.
Może zapytaj, hę?

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 maja 2025, 11:37

a/p TALENT pisze:Korzystam z 171 codziennie, jak się nie sparuje z 122 to zapełnienie jest całkiem spore, zwłaszcza od kiedy nie kursują autobusy przegubowe na 171.
Jak będą osobówki to zapełnienie będzie 120%
ŁK

fraktal
Posty: 5433
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 maja 2025, 12:13

Bastian pisze:
23 maja 2025, 11:14
Swoją drogą to fajnie, że z Z-1 można się na Polu Mokotowskim przesiąść do 17 i dojechać na Marymont... tylko po co jechać tam 17? Przesiadka do 33, obsługującej zachodnią część Żoliborza i Bielan byłaby sensowniejsza.
Też myślałem, że do Pola Mokotowskiego pojedzie raczej 33 niż 17, ale teraz u Organizatora 17 jest na topie - dogęszczające JPII kursy skrócone są ostatnio po trasie 17. Pewnie uważają, że na Broniewskiego 16 wystarczy. No i pewnie byłby problem z dwukierunkami.

Flash8222
Posty: 7138
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 23 maja 2025, 12:15

pawcio pisze:
23 maja 2025, 11:25
Flash8222 pisze:
23 maja 2025, 10:51

Co to za wydłużone kursy 31 do Wilanowskiej? W rozkładach od poniedziałku nic takiego nie ma.
BTW, a kiedy będzie szczegółowy komunikat o zmianach od poniedziałku? :twisted:
W tym tygodniu jeszcze ich nie będzie. Się udało zmieścić z DUO w naciągniętym planie.
Skoro nie będzie tych kursów to po co są w schemacie na przyszły tydzień? 🙃

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 842
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 23 maja 2025, 12:31

pawcio pisze:
23 maja 2025, 11:23
AdamKlocusky pisze:
23 maja 2025, 10:22

Bo to schemat sieci tramwajowej prosto ze zlecenia. Jeśli chodzi o nakładki/rozjazdy, mam wrażenie, że autorowi chodziło o te tymczasowe.
Nie ma jednego zlecenia tramwajowego. Zlecenia na każdy fragment są osobno. Jedno na otwarcia Arkadii, drugie na uruchomienie 71 (aneks do Pola Mokotowskiego), trzecie na Bankowy. Udało się rozdzielić wewnętrzne dokumenty organizacyjne od informacji dla narodu.
A to to ja dobrze wiem. Mówiłem w kontekście 3. zlecenia.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 maja 2025, 12:49

fraktal pisze:
23 maja 2025, 12:13
Bastian pisze:
23 maja 2025, 11:14
Swoją drogą to fajnie, że z Z-1 można się na Polu Mokotowskim przesiąść do 17 i dojechać na Marymont... tylko po co jechać tam 17? Przesiadka do 33, obsługującej zachodnią część Żoliborza i Bielan byłaby sensowniejsza.
Też myślałem, że do Pola Mokotowskiego pojedzie raczej 33 niż 17, ale teraz u Organizatora 17 jest na topie - dogęszczające JPII kursy skrócone są ostatnio po trasie 17. Pewnie uważają, że na Broniewskiego 16 wystarczy. No i pewnie byłby problem z dwukierunkami.
Jaki związek ma rozkmina o końcówce 17/33 przy Polu z 16 na Broniewskiego?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 maja 2025, 13:24

fraktal pisze:
23 maja 2025, 12:13
Bastian pisze:
23 maja 2025, 11:14
Swoją drogą to fajnie, że z Z-1 można się na Polu Mokotowskim przesiąść do 17 i dojechać na Marymont... tylko po co jechać tam 17? Przesiadka do 33, obsługującej zachodnią część Żoliborza i Bielan byłaby sensowniejsza.
Też myślałem, że do Pola Mokotowskiego pojedzie raczej 33 niż 17, ale teraz u Organizatora 17 jest na topie - dogęszczające JPII kursy skrócone są ostatnio po trasie 17. Pewnie uważają, że na Broniewskiego 16 wystarczy. No i pewnie byłby problem z dwukierunkami.
Byłby problem z duo. 17 daje synergię dwóch zawrotek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 maja 2025, 13:28

Flash8222 pisze:
23 maja 2025, 12:15
pawcio pisze:
23 maja 2025, 11:25

W tym tygodniu jeszcze ich nie będzie. Się udało zmieścić z DUO w naciągniętym planie.
Skoro nie będzie tych kursów to po co są w schemacie na przyszły tydzień? 🙃
Się widać ostało z wersji roboczej, gdzie wydłużenie 31 było możliwe ale nie potwierdzone.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

man1956
Posty: 1700
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 23 maja 2025, 14:16

Aktualny rozkład linii 141 na stronie ZTM-u figuruje z dopiskiem "trasa czasowo zmieniona". O zmienionej trasie 141 wspomina też komunikat Tramwajów Warszawskich. Na czym polega ta zmiana, bo ja mówiąc szczerze żadnej zmiany nie dostrzegam?

fraktal
Posty: 5433
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 maja 2025, 15:09

person pisze:
23 maja 2025, 12:49
fraktal pisze:
23 maja 2025, 12:13
Też myślałem, że do Pola Mokotowskiego pojedzie raczej 33 niż 17, ale teraz u Organizatora 17 jest na topie - dogęszczające JPII kursy skrócone są ostatnio po trasie 17. Pewnie uważają, że na Broniewskiego 16 wystarczy. No i pewnie byłby problem z dwukierunkami.
Jaki związek ma rozkmina o końcówce 17/33 przy Polu z 16 na Broniewskiego?
Część kursów 33 musiałaby być ponownie skrócona do pętli Piaski, żeby zaoszczędzić duo, a tam jest 16.
pawcio pisze:
23 maja 2025, 13:24
fraktal pisze:
23 maja 2025, 12:13
Też myślałem, że do Pola Mokotowskiego pojedzie raczej 33 niż 17, ale teraz u Organizatora 17 jest na topie - dogęszczające JPII kursy skrócone są ostatnio po trasie 17. Pewnie uważają, że na Broniewskiego 16 wystarczy. No i pewnie byłby problem z dwukierunkami.
Byłby problem z duo. 17 daje synergię dwóch zawrotek.
Ok, dzięki za info. ;)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 maja 2025, 16:49

fraktal pisze:
23 maja 2025, 15:09
person pisze:
23 maja 2025, 12:49

Jaki związek ma rozkmina o końcówce 17/33 przy Polu z 16 na Broniewskiego?
Część kursów 33 musiałaby być ponownie skrócona do pętli Piaski, żeby zaoszczędzić duo, a tam jest 16.
"Pewnie uważają, że na Broniewskiego 16 wystarczy"

Patrzę na to wystarczy i chyba nie rozumiem co ma "wystarczy" z pojemnością pętli...

fraktal
Posty: 5433
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 maja 2025, 17:55

Pojemność pętli zawsze można zwiększyć choćby wysyłając 22 na Nowe Bemowo. Gdyby była chęć, dałoby się zrobić.

ODPOWIEDZ