O spółce PKP Intercity
Moderator: JacekM
Nie absurd, tylko taktyka. Oni je zatrzymują w różnych województwach po to, żeby można dostać na to kasę z puli rozwoju regionalnego OIDP. A to, że województwa z tego nic nie będą miały - a kogo to obchodzi? 
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Za to Działdowo i Lubliniec wręcz kwitną znaczeniem.Vilén pisze:Spójrzcie lepiej na obsługiwane przez Pendolino stacje pośrednie – pociąg się nie zatrzyma ani w byłym mieście wojewódzkim Ciechanowie, ani w węzłach kolejowych Działdowie i Lublińcu, za to zatrzyma się we Włoszczowie – mieście bez absolutnie żadnego znaczenia. Absurd.
W żadnym wniosku na pendolino przyszły rozkład Włoszczowy nie ma.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
Sprawdź sobie lepiej, z jakich miejscowości mogą odbywać się dojazdy do węzłów kolejowych w Działdowie czy Lublińcu, myślę, że je bardziej docenisz…fik pisze:Za to Działdowo i Lubliniec wręcz kwitną znaczeniem.
Cóż, niestety ostatnio na kolei panuje mit, jakoby pociągi miałyby sens jedynie do obsługi wielkich miast, i dlatego mamy jak mamy…Wolfchen pisze:Nie absurd, tylko taktyka. Oni je zatrzymują w różnych województwach po to, żeby można dostać na to kasę z puli rozwoju regionalnego OIDP. A to, że województwa z tego nic nie będą miały - a kogo to obchodzi?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No, już widzę, jak tłumy pasażerów jadą z Olsztyna do Działdowa, żeby wsiąść w pociąg do Gdyni/Warszawy, jakby nie mieli bezpośrednich. Lubliniec to jest w ogóle dowcip pierwszej klasy - skąd mają się brać tam ludzie? Z Kluczborka? Zatrzymajmy jeszcze w Herbach Starych, niech Kalety i Kłobuck dojadą.Vilén pisze:Sprawdź sobie lepiej, z jakich miejscowości mogą odbywać się dojazdy do węzłów kolejowych w Działdowie czy Lublińcu, myślę, że je bardziej docenisz…
Na szczęście fakty są takie, że to właśnie między wielkimi aglomeracjami odbywa się zdecydowana większość przewozów - nie tylko mieszka tam więcej ludzi, ale zazwyczaj zarabiają więcej i są bardziej mobilni. Dlatego w pierwszej kolejności należy rozwijać właśnie te połączenia, a nad problemami miasteczek powiatowych pochylać się później.Vilén pisze:Cóż, niestety ostatnio na kolei panuje mit, jakoby pociągi miałyby sens jedynie do obsługi wielkich miast, i dlatego mamy jak mamy…
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
Z Olsztyna? Mi chodzi głównie o takie miasta jak Olsztynek, Nidzica, Mława, potencjalnie także (po wznowieniu przewozów) Lidzbark i Brodnica.fik pisze:No, już widzę, jak tłumy pasażerów jadą z Olsztyna do Działdowa
Zresztą, równie dobrze można stwierdzić, że w takim razie zbędny jest także postój w Iławie, której najważniejszym znaczeniem jest właśnie służenie jako stacja transferowa dla Olsztyna w podróżach do Warszawy i Gdańska.
Problem w tym, że za wiele takich połączeń wcale nie ma, no i czasem połączenia z przesiadką są szybsze od połączeń bezpośrednich, ale obsługiwanych częściej się zatrzymującym wolniejszym taborem.żeby wsiąść w pociąg do Gdyni/Warszawy, jakby nie mieli bezpośrednich
Kluczborka, Olesna, Kalet, Miasteczka Śląskiego, Tarnowskich Gór…Lubliniec to jest w ogóle dowcip pierwszej klasy - skąd mają się brać tam ludzie? Z Kluczborka?
Poczytaj także komentarze tutaj, będziesz miał kwestie znaczenia Lublińca dogłębnie wyjaśnione:
http://www.rynek-kolejowy.pl/41879/Pend ... blincu.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/42018/_Bur ... yczne_.htm
Nie można - musi mieć jeden postój na terenie warmińsko-mazurskiego, żeby było dofinansowanieVilén pisze:można stwierdzić, że w takim razie zbędny jest także postój w Iławie
...bo mieszkańcy tych małych miejscowości będą jeździli pociągiem najwyższej klasy. Już to widzęVilén pisze:Mi chodzi głównie o takie miasta jak Olsztynek, Nidzica, Mława, potencjalnie także (po wznowieniu przewozów) Lidzbark i Brodnica.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Nie Iława jest obecnie popularną miejscowością wypoczynkową i wielu mieszkańców Wawy zaczyna tu wakacje.Vilén pisze:fik pisze: Zresztą, równie dobrze można stwierdzić, że w takim razie zbędny jest także postój w Iławie, której najważniejszym znaczeniem jest właśnie służenie jako stacja transferowa dla Olsztyna w podróżach do Warszawy i Gdańska.
[/url]
Ponadto z Iława obługuje duzo wiekszy region niz tylko kierunek Olsztyn.
Nazwa nazwą - przecież musi być Ekspres, żeby ustawa obejmowała. ChybaWolfchen pisze:Dłuższej nazwy nie mieli?MeWa pisze:Express InterCity Premium![]()
Tak tak, 2:15 do Krakowa i Katowic - cóż za wynik. 2:35 15 lat temu jechała zwykła epoka - i przyjeżdżała parę minut przed czasem. 400km z Madrytu do Walencji jedzie się 1:38.
ŁK
No ale propagandowo lepiej brzmi i ładnie wygląda... 
Kupili coś, co jest drogie, a co można zastąpić składami wagonowymi z podobnym efektem. BTW - jaka jest najwyższa dopuszczalna prędkość dla składu wagonowego?
Kupili coś, co jest drogie, a co można zastąpić składami wagonowymi z podobnym efektem. BTW - jaka jest najwyższa dopuszczalna prędkość dla składu wagonowego?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Na wszystkich stacjach, ale nie we wszystkich kursach - mi np. chodzi bardziej o taki model, jaki jest stosowany na zachodzie - np. w jednym kursie pociąg zatrzymuje się tylko na stacji A, w drugim na stacji C, trzecim na D, a w czwartym zupełnie nigdzie. W ten sposób można obsłużyć różne mniejsze ośrodki miejskie i węzły, bez nadmiernego wydłużenia czasu przejazdu.MeWa pisze:Z drugiej strony, to czy musimy kupować Pendolino, jak to ma się wg Was na wszystkich dotychczasowych stacjach zatrzymywać?
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 24727
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Część pociągów zmienia kategorię na wyższą w czasie szczytów przewozowych... Np. TLK/Ex Neptun
http://www.rynek-kolejowy.pl/45519/Osuc ... dniona.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/45519/Osuc ... dniona.htm
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]