O spółce PKP Intercity
Moderator: JacekM
Ale przecież ten Neptun to zawsze był IC, tylko był TLK "w promocji". Tego jednak pan poseł nie wie, bo i skąd ma wiedzieć. Zresztą to normalne, że jak jest popyt, to ceny rosną. Ile jeszcze lat takie komunistyczne myślenie będzie obowiązywać. Że monopolista? Chyba nie, przecież nikt nikomu nie każe jechać Neptunem i nikt nikomu nie bronił kupić biletu na tańsze TLK o innych godzinach, czy PolskiegoBusa za złotówkę. Podobna nagonka jak niedawno na LOT, że mają jakąś politykę cenową i w ostatniej chwili wyprzedają miejsca "byle wyprzedać"
ŁK
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Zapomniałeś o Gągławkach., one na pewno wygenerują tłumy pasażerów.Vilén pisze: Z Olsztyna? Mi chodzi głównie o takie miasta jak Olsztynek, Nidzica, Mława, potencjalnie także (po wznowieniu przewozów) Lidzbark i Brodnica.
W związku z czym należy częściej zatrzymywać również szybszy tabor, żeby wszyscy mieli tak samo wolno, sprawiedliwość być musi.Vilén pisze: Problem w tym, że za wiele takich połączeń wcale nie ma, no i czasem połączenia z przesiadką są szybsze od połączeń bezpośrednich, ale obsługiwanych częściej się zatrzymującym wolniejszym taborem.
Ba, w dobrze rozwiniętych kolejach przesiadki są podstawą budowania systemu. Wciąż jednak z pewnych względów w tych krajach pociągi najwyższych kategorii nie zatrzymują się w każdym miasteczku powiatowym...MichalJ pisze:Generalnie dobrze rozwinięte koleje przesiadek się nie brzydzą.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
No, bo Gągławki to na pewno kilku-, kilkunastutysięczne miasto…fik pisze:Zapomniałeś o Gągławkach, one na pewno wygenerują tłumy pasażerów.
Nie częściej, patrz 5 postów wyżej…W związku z czym należy częściej zatrzymywać również szybszy tabor
Oj, zatrzymują się, zatrzymują, a nawet buduje się dla nich specjalne stacje, takie jak np. Gare du Creusot TGV. Także na współpracujących z KDP liniach klasycznych, wyznacza się stacje zatrzymania w takich małych miejscowościach jak np. w 24-tysięcznym Libourne na francuskiej sieci TGV. To tak jakby zatrzymywać nasze Pendolino w Mławie…Wciąż jednak z pewnych względów w tych krajach pociągi najwyższych kategorii nie zatrzymują się w każdym miasteczku powiatowym...
Dodajmy jeszcze, że te przesiadki są dobrze rozwiązane logistycznie i o wiele pewniejsze, niż te w Polsce.fik pisze:Ba, w dobrze rozwiniętych kolejach przesiadki są podstawą budowania systemu.
Sam w Niemczech nie jeździłem kategorią wyższą, jak RE, a pokonywałem i spore odległości (Szczecin - Berlin - Duisburg).
Kogo w tej Mławie będzie stać na pociąg droższy od EIC?Vilén pisze:To tak jakby zatrzymywać nasze Pendolino w Mławie…
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
W ten sposób można zrobić tylko kosmiczny burdel, a nie ofertę przewozową.Vilén pisze: Na wszystkich stacjach, ale nie we wszystkich kursach - mi np. chodzi bardziej o taki model, jaki jest stosowany na zachodzie - np. w jednym kursie pociąg zatrzymuje się tylko na stacji A, w drugim na stacji C, trzecim na D, a w czwartym zupełnie nigdzie. W ten sposób można obsłużyć różne mniejsze ośrodki miejskie i węzły, bez nadmiernego wydłużenia czasu przejazdu.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
- R-9 Chełmska
- Posty: 6064
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
Ale mieszkaniec jakiejś gminy będzie się mógł puszyć, że na stacji w jego wiosze staje Pendolino!fik pisze:W ten sposób można zrobić tylko kosmiczny burdel, a nie ofertę przewozową.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Chociażby we Francji. Kryterium sprawdzalności jest to, że wiele osób na takich małych stacjach z małych miejscowości wsiada, mimo że kolejowi eksperci tego forum pewnie uznaliby, że „nie ma sensu TGV zatrzymywać, bo nikt nie wsiądzie, a tak w ogóle to burdel”…R-9 Chełmska pisze:Niby gdzie i jakie jest kryterium sprawdzalności?
Jeżeli uważasz, że np. takie 20-tysięczne Działdowo w którym zawsze stawały ekspresy jest jakąś tam wiochą w jakiejś tam gminie, i że nie powinny tam stawać żadne pociągi ekspresowe tylko dlatego, że są obsługiwane EZT-ami wysokiej prędkości zamiast składów wagonowych, to naprawdę, nie mamy o czym rozmawiać…Wolfchen pisze:Ale mieszkaniec jakiejś gminy będzie się mógł puszyć, że na stacji w jego wiosze staje Pendolino!
- R-9 Chełmska
- Posty: 6064
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
Te same osoby, które wcześniej jeździły zwykłymi EIC? Poza tym pamiętaj, że w przeciwnym kierunki, do Gdańska, aż tak dobrej oferty tańszych pociągów nie ma, i raczej nie będzie.R-9 Chełmska pisze:No dobra, ale kto z Działdowa mając KM za 25 (?) PLN i trochę droższe olsztyńskie TLK do Warszawy pojedzie sobie EIC Premium za pewnie 100+ PLN?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No generalnie z punktu widzenia potoków pasażerskich jest. A fakt, że coś w tym kraju funkcjonowało "zawsze" nie znaczy, że to rozwiązanie sensowne i warte wprowadzenia - to, że kiedyś praktycznie nie było pociągów pospiesznych na E65 i ofertę dla miast powiatowych trzeba było sztukować zatrzymaniami ekspresów (z których korzystała garstka ludzi), nie znaczy, że ma być tak dalej.Vilén pisze: Jeżeli uważasz, że np. takie 20-tysięczne Działdowo w którym zawsze stawały ekspresy jest jakąś tam wiochą w jakiejś tam gminie, i że nie powinny tam stawać żadne pociągi ekspresowe tylko dlatego, że są obsługiwane EZT-ami wysokiej prędkości zamiast składów wagonowych, to naprawdę, nie mamy o czym rozmawiać…
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
Pytanie tylko, jak to będzie. Bo jeżeli po zakończeniu modernizacji linii będzie jakiś sensowny takt pociągów TLK/IR między Warszawą a Gdańskiem, to niech sobie te Pendolina śmigają nawet bez zatrzymania, wtedy ich problem. No ale jeżeli wprowadzenie Pendolino doprowadzi do zniknięcie nawet tych dwóch marnych dziennych TLK co teraz są, to zatrzymywanie szybkich pociągów dopiero w Iławie doprowadzi do odcięcia od kolei i marginalizacji mniejszych miejscowości.fik pisze:to, że kiedyś praktycznie nie było pociągów pospiesznych na E65 i ofertę dla miast powiatowych trzeba było sztukować zatrzymaniami ekspresów (z których korzystała garstka ludzi), nie znaczy, że ma być tak dalej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Zapoznanie się z planem transportowym może przynieść odpowiedzi na twoje wątpliwości.Vilén pisze:No ale jeżeli wprowadzenie Pendolino doprowadzi do zniknięcie nawet tych dwóch marnych dziennych TLK co teraz są,
Po pierwsze: nie doprowadzi do żadnej marginalizacji. Po drugie: nawet jeśli tak, to jest to wielokroć mniejsze zło niż niszczenie siatki połączeń między milionowymi aglomeracjami.Vilén pisze:, to zatrzymywanie szybkich pociągów dopiero w Iławie doprowadzi do odcięcia od kolei i marginalizacji mniejszych miejscowości.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
Miejscówki mają swoje plusy jednak. Mogłem spokojnie podładować telefon na hali dworca i na ostatnią chwilę wpaść na peron. 
Szkoda tylko, że ludzie niezbyt przestrzegają miejsc - musiałem przed chwilą przeganiać delikwenta z mojego miejsca pod oknem (twierdził, że przecież są inne wolne)...
Szkoda tylko, że ludzie niezbyt przestrzegają miejsc - musiałem przed chwilą przeganiać delikwenta z mojego miejsca pod oknem (twierdził, że przecież są inne wolne)...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43