Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7059
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 01 gru 2016, 21:02

Żeniby hybryda szarpie? Bez sensu :lol:

fraktal
Posty: 5433
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 01 gru 2016, 21:04

Domas pisze:
fraktal pisze:Zero szarpania? W dzisiejszym 157 to brzmiałoby jak kiepski żart. W ogóle uważam, że słabiutko. Nie tylko jeśli chodzi o 157, ale o poranne 103 - punktualność kiepska. Mobilis sobie lepiej radzi jednak z tymi nowymi standardami. Może poprawi się to z czasem także u Arrivy.
103 miało dzisiaj TSB z powodu korków, a nie z powodu nowego przewoźnika. Co do szarpania - w przypadku hybryd właśnie się zdarza, a w przypadku diesli, jak wspomniał Emyl, w ogóle.
I tak to miało wyglądać, że w godz 8:40-8:55 w kierunku krańca M. Młociny przyjechały 3 wozy w odstępie kilku minut, a w stronę Tunelowej nie wyjechał żadem aż do 9:00, czyli wypadł co najmniej jeden kurs z 8:50, co zauważyłem przypadkowo. Na mój gust jeśli przyjeżdżają 3 wozy, to przynajmniej jeden powinien jechać praktycznie od razu. A nie sobie postoje urządzać. Ale może się nie znam...

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 gru 2016, 21:05

fraktal pisze:Zero szarpania? W dzisiejszym 157 to brzmiałoby jak kiepski żart. W ogóle uważam, że słabiutko. Nie tylko jeśli chodzi o 157, ale o poranne 103 - punktualność kiepska. Mobilis sobie lepiej radzi jednak z tymi nowymi standardami. Może poprawi się to z czasem także u Arrivy.
Punktualność kiepska? No patrz korzystałem dzisiaj z 176, 304, 326, 516 na wszystkich punktualnie, a jeszcze czasem trzeba było odstawać. Fakt poza godzinami szczytu, ale korków się nie ominie, obojętnie od przewoźnika. Ogólnie trafiłem na kierowców, którzy prowadzili całkiem dynamicznie wozy i bez żadnego szarpania, dzięki czemu mogłem się poczuć jak za czasów Michalczewskiego. Miałem okazję również widzieć obsługę osoby niepełnosprawnej na wózku przez kierowcę, również bez zarzutów. :)

fraktal
Posty: 5433
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 01 gru 2016, 21:13

Ja jechałem tylko jednym - 157 i absolutnie jazda nie była udana pod żadnym względem - szkoda że pod nosem ZTMu to było. :P Zapowiedzi głosowe były za głośne, nawiasem mówiąc.

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 gru 2016, 21:15

Ale dieslem czy hybrydą? ;)

fraktal
Posty: 5433
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 01 gru 2016, 21:16

Dieslem jasne że dieslem - przyklęków brak, hamowanie tak ostre, że mało kto mógł ustać po prostu...Punktualność nie wiem jaka była akurat dla tego kursu, ale to najmniej istotne...

SławekM
(solaris8315)
Posty: 14369
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 01 gru 2016, 21:30

ashir pisze:
fraktal pisze:Zero szarpania? W dzisiejszym 157 to brzmiałoby jak kiepski żart. W ogóle uważam, że słabiutko. Nie tylko jeśli chodzi o 157, ale o poranne 103 - punktualność kiepska. Mobilis sobie lepiej radzi jednak z tymi nowymi standardami. Może poprawi się to z czasem także u Arrivy.
Punktualność kiepska? No patrz korzystałem dzisiaj z 176, 304, 326, 516 na wszystkich punktualnie, a jeszcze czasem trzeba było odstawać.
No mogę potwierdzić słowa fraktala. O 11:05 na Ostroroga jechały dwa 103 w kierunku Zachodniego a o 11:45 dla 157 na Szczęśliwice przez Opaczewską.

Molo
Posty: 425
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 01 gru 2016, 22:08

Ja rozumiem, że to pierwszy dzień, że nowe wozy, ale dziś wszystkie 157 w godz 12-13, które widziałem, były opóźnione od kilku do nawet kilkunastu minut. Do tego w kursie w którym jechałem, zmiana kierowców na Osiedlu Potok trwała ponad 5 minut, mimo wszystko trochę przesada.
Co do szarpania to chyba nie jest źle, zdecydowanie jest to kwestia kierowcy, bo jeden hamował nie zauważalnie, a drugi szarpał jak diabli.
Najlepsze hamowanie z punktu widzenia pasażera, to jest zdecydowanie w elektrykach i raczej ciężko będzie temu dorównać.

Michalk001
Posty: 1068
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 01 gru 2016, 22:27

Emyl pisze:Żeniby hybryda szarpie? Bez sensu :lol:
Rano jechałem hybrydą i wóz nie szarpał. Zastanowiło mnie tylko czemu zmieniał biegi jak w dieslu. Tam jest układ równoległy, gdzie silniki elektryczne wspomagają tradycyjny napęd? Poza tym te Cumminsy są bardzo fajne - zdecydowanie to powinien być podstawowy silnik w SU a nie ten lipny DAF.

Dodano po 6 minutach 13 sekundach:
SławekM pisze:
ashir pisze:Punktualność kiepska? No patrz korzystałem dzisiaj z 176, 304, 326, 516 na wszystkich punktualnie, a jeszcze czasem trzeba było odstawać.
No mogę potwierdzić słowa fraktala. O 11:05 na Ostroroga jechały dwa 103 w kierunku Zachodniego a o 11:45 dla 157 na Szczęśliwice przez Opaczewską.
Przed 10 jechały Białobrzeską 3 sztuki 157 w stronę Szczęśliwic w odstępie jakichś 4 minut. :D

man1956
Posty: 1700
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 01 gru 2016, 22:37

Kierowcy z Arrivy dostali, zdaje się, stroje służbowe. Niby mała rzecz, a wizerunkowo super. Zwłaszcza w porównaniu z tym, jak potrafią wyglądać kierowcy z Mobilisu czy Grodziska.

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 01 gru 2016, 22:37

Ci kierowcy z Arrivy to jakaś wymiana studencka z Edynburga czy jak? To nie są ci sami kierowcy, którzy do tej pory jeździli u innych przewoźników? Bo rozmawiacie, jakby kosmitów do Warszawy przysłali i się oni dostosowywali do ziemskich warunków.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 gru 2016, 22:39

Podobno sporo jest nowych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Domas
(A408 i A451)
Posty: 4997
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 01 gru 2016, 23:38

pawcio pisze:Podobno sporo jest nowych.
~85% to kierowcy z Mobilisu, EEC i Michalczewskiego.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 1150
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 01 gru 2016, 23:41

fraktal pisze:Dieslem jasne że dieslem - przyklęków brak, hamowanie tak ostre, że mało kto mógł ustać po prostu...Punktualność nie wiem jaka była akurat dla tego kursu, ale to najmniej istotne...
Nowe Solarisy mają bardzo czułe hamulce. Część kierowców nie miała z nimi wcześniej do czyniena, więc musi minąć kilka dni zanim je wyczują :)

Awatar użytkownika
Domas
(A408 i A451)
Posty: 4997
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 01 gru 2016, 23:46

man1956 pisze:Kierowcy z Arrivy dostali, zdaje się, stroje służbowe. Niby mała rzecz, a wizerunkowo super. Zwłaszcza w porównaniu z tym, jak potrafią wyglądać kierowcy z Mobilisu czy Grodziska.
Kierowcy z Mobilisu też teoretycznie dostali swoje stroje służbowe i mają w nich jeździć.
fraktal pisze:I tak to miało wyglądać, że w godz 8:40-8:55 w kierunku krańca M. Młociny przyjechały 3 wozy w odstępie kilku minut, a w stronę Tunelowej nie wyjechał żadem aż do 9:00, czyli wypadł co najmniej jeden kurs z 8:50, co zauważyłem przypadkowo. Na mój gust jeśli przyjeżdżają 3 wozy, to przynajmniej jeden powinien jechać praktycznie od razu. A nie sobie postoje urządzać. Ale może się nie znam...
Podrzucę Ci dwa pojęcia - "dodatek" oraz "ustawa o czasie pracy kierowców". W pierwszym przypadku jeden z wymienionych przez Ciebie wozów zjeżdżał, a pozostałe dwa zgodnie z przepisami odbywały swoje przerwy. Weź też pod uwagę, że 103 jeździ w bezpośrednim sąsiedztwie budowy metra na Woli, więc siłą rzeczy rozkładowo będzie dostawało po tyłku.

ODPOWIEDZ