Michalk001 pisze:busdriver pisze:
Wolę sprawdzone Solarisy niż Merce. To już nie ta jakość gwiazdy. Solarisy III generacji są naprawdę udane i mówię to nie jako "mikol", ale jako kierowca.
No bez jaj, SU III udane?

Dziś wracałem Conecto z Mobilisu i nie miałem do wozu najmniejszych zastrzeżeń, potem wsiadłem do 1504 na 194 i 5256 na 716. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku latałem po wozie jak worek kartofli, gdyż tym dziadostwem nie da się zahamować płynnie i bez szarpnięć.

No cóż - ja zrobiłem na SU III generacji ponad 20 000 km za kółkiem - cóż ja tam wiem o prowadzeniu autobusu.
Dodano po 45 sekundach:
1251 pisze:reserved pisze:Ciekawe. Akurat tego A288 jestem pewny, że często pojawia się na 208.

W zeszłym jak i w tym tygodniu był na 161. W zeszłym tygodniu jezdząc na 161 uczestniczył w wypadku. BMW wjechało mu w tył. Podklejony tył czarną taśmą dojezdził do końca dnia.
Dziś, tj. 03.12 zadebiutował na 256
Dodano po 6 minutach 27 sekundach:
fraktal pisze:Dieslem jasne że dieslem - przyklęków brak, hamowanie tak ostre, że mało kto mógł ustać po prostu...Punktualność nie wiem jaka była akurat dla tego kursu, ale to najmniej istotne...
Daj szansę kierowcy, który pierwszy dzień jeździł w ruchu miejskim nowym Solarisem. Naprawdę maja one czułe hamulce.
W moim wozie np. pierwszy półkurs był fatalny - każdy start po obsłużeniu przystanku oznaczał dziwny zryw, od drugiego półkursu wszystko samo się ułożyło - mój autobus płynie teraz przy nabieraniu prędkości i hamuje delikatnie.
Co do zapowiedzi głosowych - od 2 grudnia zostały one skorygowane w dół we wszystkich autobusach - służby techniczne sprawdzały to w każdym wyjeżdżającym autobusie.
Dodano po 2 minutach 49 sekundach:
fraktal pisze:To szkoda, że pod nosem ZTMu jeżdżą sami najgorsi, z tego wynika.

Zapraszam - zrób prawo jazdy D i pokaż nam swoją mistrzowską szkołę jazdy.
Dodano po 2 minutach 41 sekundach:
fraktal pisze:Domas pisze:103 miało dzisiaj TSB z powodu korków, a nie z powodu nowego przewoźnika. Co do szarpania - w przypadku hybryd właśnie się zdarza, a w przypadku diesli, jak wspomniał Emyl, w ogóle.
I tak to miało wyglądać, że w godz 8:40-8:55 w kierunku krańca M. Młociny przyjechały 3 wozy w odstępie kilku minut, a w stronę Tunelowej nie wyjechał żadem aż do 9:00, czyli wypadł co najmniej jeden kurs z 8:50, co zauważyłem przypadkowo. Na mój gust jeśli przyjeżdżają 3 wozy, to przynajmniej jeden powinien jechać praktycznie od razu. A nie sobie postoje urządzać. Ale może się nie znam...
Nie znasz się... o tym kto i kiedy wyjeżdża w trakcie SB decyduje ZTM, a nie kierowca. Po to w nowych kontraktach są obowiązkowo zainstalowane radiostacje, aby dyspozytor ZTM mógł bezpośrednio łączyć się z każdym wozem na linii. Zresztą 118 również rano było w SB.
Dodano po 3 minutach 39 sekundach:
man1956 pisze:Kierowcy z Arrivy dostali, zdaje się, stroje służbowe. Niby mała rzecz, a wizerunkowo super. Zwłaszcza w porównaniu z tym, jak potrafią wyglądać kierowcy z Mobilisu czy Grodziska.
Zgadza się: czarne półbuty, spodnie, kilka koszul, krawat, polar i bezrękawnik. To obowiązkowy ubiór, za jego brak są punkty karne:) Mobilis na nowym kontrakcie także musi zabezpieczać kierowców ubranych zgodnie z warunkami przetargu.
Dodano po 1 minucie 19 sekundach:
Domas pisze:pawcio pisze:Podobno sporo jest nowych.
~85% to kierowcy z Mobilisu, EEC i Michalczewskiego.
Hm, rzekłbym że nawet ponad 90 %
Dodano po 18 minutach 57 sekundach:
pawcio pisze:Domas pisze:Podrzucę Ci dwa pojęcia - "dodatek" oraz "ustawa o czasie pracy kierowców". W pierwszym przypadku jeden z wymienionych przez Ciebie wozów zjeżdżał, a pozostałe dwa zgodnie z przepisami odbywały swoje przerwy. Weź też pod uwagę, że 103 jeździ w bezpośrednim sąsiedztwie budowy metra na Woli, więc siłą rzeczy rozkładowo będzie dostawało po tyłku.
Nie za bardzo wiem o której musiały te wozy zacząć prace by już o 9 musiały mieć przerwę ustawową.
Pierwsza całka wyjeżdża o 04:41, zatem ok. 9 rano kierowca rozpoczyna prowadzenie autobusu (w warunkach SB na tej linii) piątą godzinę. Czas pracy dla tej brygady to 8h 37min, jednak czas jazdy jest poniżej 8 godzin. Zatem zgodnie z art. 31b ustawy musi ten kierowca mieć 30 minut wolnego, przed upływem szóstej godziny prowadzenia pojazdu. Jedna z przerw musi mieć min. 15 minut.
Jeśli nie uzbierał od rana (gdy teoretycznie korków jest mniej, ale rozkłady są czasowo bardziej podkręcone) to musi dostać wtedy, gdy dostał de facto. Jesli by ruszył bez przerwy i przejazd do drugiego krańca zajął więcej niż miał w dyspozycji do przerwy (chodzi głównie o te 15 minut bez przerywania) to wtedy nagiąłby przepis. O tym w ZTM wiedzą i wolą chuchać na zimne.