O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6096
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 cze 2013, 22:08

Niestety z Kilińskim może być różnie. Na Podlasiaku i Gałku mogą jechać bezprzedziałówki, ale też raczej bez klimy..

bepe
Posty: 3469
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 19 cze 2013, 22:21

przewoz pisze:Niestety z Kilińskim może być różnie.
A zwykle bywa jak?

W ogóle ktoś tym jeździ? Bo w poprzednich latach ten pociąg wylatywał najpóźniej przy korekcie marcowej. A teraz nie było go przez jakiś czas, a teraz wrócił.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1832
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 20 cze 2013, 6:56

bepe pisze:Jaki standard prezentuje EIC Kiliński (jeszcze niedawno Ex) - przede wszystkim czy ma wagony klimatyzowane? Zakładam, że w TLK Gałczyński i w TLK Podlasiak klimę nie ma szans.
Jeśli skład po zmianie kategorii się nie zmienił to w drugiej klasie klimy brak. Z pierwszą klasą - loteria.

przewoz
Posty: 6096
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 20 cze 2013, 9:15

Takiego go właśnie ostatnio widziałem, w pierwszej klasie klima tylko. Ale teraz to i na dawnych prestiżowych EIC zdarzały się takie wagony - przeglądy wypadają.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 2863
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 20 cze 2013, 16:39

Na Gałczyńskiego nie licz - z reguły jedzie bezprzedziałowy po modernizacji na przystosowany dla inwalidów, czyli 111Ainw, gdzie mało które okno się otwiera i można skończyć jako skwarka (a coś o podróży tym pociągiem tym wagonem wiem, naprawdę). I nie ma stoliczków :-# ;)
2 3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13 14
15 17

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 cze 2013, 19:41

Kiliński dziś bez klimy w dwójkach, jedynki nie widziałem. Jechałbym BWE albo Mewą, jeśli klima to warunek konieczny.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1057
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 20 cze 2013, 22:07

W Kilińskim (1710/1) nie tylko dziś brak klimy w dwójkach - ten pociąg tak ma.

przewoz
Posty: 6096
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 20 cze 2013, 22:15

Standard EIC jakby się rozjeżdża.
Ale w jedynce klima być powinna. Ja bym brał BWE, tam raczej problemów nie ma. Chyba że piątek i jazda na stojaka, co się zdarzało ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 cze 2013, 22:29

1710 to zawsze był Kiliński? :-k
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 6065
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 20 cze 2013, 22:34

Po co w takim razie teraz rozróżnienie na Ex i EIC?

Do niedawna jedyną różnicą było to, że w EIC na pewno była klima. Widzę, że teraz nawet tego już nie ma.
Generalnie po kilku, może nawet kilkunastu podróżach Ex i EIC na trasie Wwa-Krk-Wwa (na tej trasie jednak pociąg jest bezkonkurencyjny) mogę stwierdzić tylko tyle, że standard niektórych pociągów tych kategorii zawodzi.
O ile są naprawdę super składy, o tyle zdarzają się takie gorsze od niektórych TLK (pomijając Neptuna, to np. od TLK, który w poprzednim rozkładzie jechał z Wwy do Kielc ok. 19. Sienkiewicz?) - np. jechałem w zeszłym roku EIC Sawa i siedzenia w bezprzedziałowej dwójce były nieprane i nie odkurzane chyba od 3 lat.
Generalnie jeśli godzina pasuje, a czas przejazdu jest zbliżony, jak w przypadku tej trasy, to TLK jest raczej bezkonkurencyjna. Pod koniec marca jechałem do Krk iR i tam już jednak syf był trochę zbyt duży, ale naprawdę nieco ponad trzy godziny można przeżyć.

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 cze 2013, 22:49

Teraz wszystko jest EIC.

bepe
Posty: 3469
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 20 cze 2013, 23:28

fik pisze:Kiliński dziś bez klimy w dwójkach,
Właśnie widziałem - było mi po drodze na DWC akurat jak Kiliński wracał z Poznania.
fik pisze: Jechałbym BWE
9:55...Wcześnie trochę :D
fik pisze: albo Mewą
Jechałem RE kilka razy i nigdy się nie zdarzyło, aby wszystko działało bez zarzutu...
fik pisze: jeśli klima to warunek konieczny.
Przy 31 stopniach w cieniu? Raczej konieczny. Ewentualnie mogę przyjąć pustawy pociąg, w którym mnie nie będą za otwarcie okna wyzywać. Akurat ten warunek Kiliński chyba spełnia :D
Dantte pisze:Na Gałczyńskiego nie licz
Właśnie to jest ciekawe, że od lat na Gałczyńskim jeździ największy syf, jakim PIC dysponuje.
BJ pisze:Po co w takim razie teraz rozróżnienie na Ex i EIC?
Budowanie marki w PIC w ogóle leży i kwiczy. Pasażer nie jest w stanie przyzwyczaić się do określonego pociągu, bo po pierwsze co roku wszystkie są przesuwane o godzinę do przodu albo o godzinę do tyłu (przy czym raz w jedną stronę, a raz w drugą), po drugie co roku jakiś pociąg z kursującego codziennie zmienia się w kursujący np. 1-6 albo 1-5,7 lub odwrotnie, a po trzecie standard skacze (np. TLK Zielonogórzanin a to przez parę miesięcy jeździ wyłącznie na ładnych bezprzedziałówkach, a to znowu na zielonych dwójkach).

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 cze 2013, 23:36

bepe pisze:Ewentualnie mogę przyjąć pustawy pociąg, w którym mnie nie będą za otwarcie okna wyzywać.
Właśnie, zauważyłem, że pasażerowie często wolą się kisić w przedziale niż otworzyć okno (bo "wieje")... Dziwne.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Adam G.
Posty: 4878
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 21 cze 2013, 2:24

bepe pisze:
fik pisze: albo Mewą
Jechałem RE kilka razy i nigdy się nie zdarzyło, aby wszystko działało bez zarzutu...
Ja, stworzenie klimolubne, do wagonów które jeżdżą na "Mewie" mam jeden zarzut. Jest w nich prawie zawsze stanowczo zbyt zimno. Poza tym, wszystko jest ok (choć obserwacje z zeszłego roku).

[ Dodano: Pią 21 Cze, 2013 02:28 ]
MeWa pisze:
bepe pisze:Ewentualnie mogę przyjąć pustawy pociąg, w którym mnie nie będą za otwarcie okna wyzywać.
Właśnie, zauważyłem, że pasażerowie często wolą się kisić w przedziale niż otworzyć okno (bo "wieje")... Dziwne.
W obawie przed mistycznym "przewianiem". Nie wiem, skąd się to ludziom wzięło. Jeżdżę samochodem z otwartymi oknami, autobusem też, przewiewa mnie regularnie z każdej możliwej strony i nie zauważam w swoim zdrowiu niczego niepokojącego.
noidea

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 6064
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 21 cze 2013, 7:29

Adam G. pisze:
W obawie przed mistycznym "przewianiem". Nie wiem, skąd się to ludziom wzięło. Jeżdżę samochodem z otwartymi oknami, autobusem też, przewiewa mnie regularnie z każdej możliwej strony i nie zauważam w swoim zdrowiu niczego niepokojącego.
...czego nie można powiedzieć o kilkustopniowym powiewie klimatyzacji. Też tego nie pojmuję.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

ODPOWIEDZ