Źródło: Życie WarszawyŻycie Warszawy pisze:Most Północny: cud?
kmaj 13-03-2009, ostatnia aktualizacja 15-03-2009 09:44
Żaden protest nie wpłynął na wynik przetargu na budowę przeprawy między Białołęką a Bielanami. Umowa powinna zostać podpisana na początku kwietnia.
![]()
źródło: materiały prasowe
– Przez cały dzień biegaliśmy do kancelarii, żeby sprawdzić: nie to, „czy“ są protesty, ale „ile“ ich jest. Wybiła godz. 15.30 i nie było żadnego. W tej sytuacji... możemy już prawie budować most – mówiła w piątek rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska.
„Prawie“, bo przetarg na most Północny musi jeszcze skontrolować Urząd Zamówień Publicznych, który będzie miał na to dwa tygodnie. W tym czasie informacja o wyniku postępowania trafi też do Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Drogowcy mają nadzieję, że umowa zostanie podpisana w kwietniu. Według ZMID, kierowcy powinni ruszyć trasą między Wisłostradą i Modlińską w grudniu 2011 roku.
Przetarg wygrało polsko-hiszpańskie konsorcjum Pol-Aqua, Sando, Construcciones Sanchez Dominguez i Kromiss-Bis , które zaproponowało najniższą cenę: 977 mln zł. Inni oferenci mieli dziesięć dni na składanie protestów, które mogły inwestycję opóźnić albo – w najczarniejszym scenariuszu – storpedować. Dlaczego odpuścili? Czy najwięksi rywale firmy Pol-Aqua zarobią na inwestycji jako podwykonawcy? Czy dostali obietnicę rewanżu przy innych planowanych przetargach? To tylko spekulacje, od których huczy już branża budowlana i Internet.
Jeśli wyczekiwana budowa wreszcie ruszy, ekipa Hanny Gronkiewicz-Waltz będzie miała wreszcie swój inwestycyjny sukces. Przygotowania do budowy mostu Północnego trwają od siedmiu lat, a nie sprostało im już dwóch prezydentów miasta i dwóch komisarzy.
Z powodu opóźnienia budowy przeprawy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opóźniła modernizację mostu Grota-Roweckiego. W czasie budowy Trasy Mostu Północnego utrudnienia w ruchu wystąpią na Wisłostradzie i Modlińskiej.
Trasa i Most PĂłĹnocny
Moderator: Wiliam
Rzeczywiście można powiedzieć, że to cud 
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504
Tak mi się otworzyło na pierwszej stronie tematu. Właśnie minęło równo 3 lata od tego artykułu. Nie wiem czy śmiać się czy płakać
Znowu opóźni się budowa mostu Północnego
Mariusz Jałoszewski 14-03-2006 , ostatnia aktualizacja 15-03-2006 08:52
O kolejne miesiące oddala się budowa mostu przez Wisłę, który połączy Bielany z Białołęką. Wczoraj sąd okręgowy z powodu błędów już po raz drugi nakazał ratuszowi powtórzenie wyboru projektanta przeprawy
O kolejne miesiące oddala się budowa przeprawy przez Wisłę, która połączy Bielany z Białołęką. Wczoraj sąd okręgowy z powodu błędów już po raz drugi nakazał ratuszowi powtórzenie wyboru projektanta przeprawy
- Nie jestem czarodziejem - tak odpowiedział po wyroku pełnomocnik ds. budowy mostu Północnego Witold Chodakiewicz, gdy "Gazeta" zapytała, kiedy w końcu ruszy inwestycja. - To mnie pan zmartwił. Ten wyrok to najgorsze rozwiązanie. Opadają mi ręce. Ten most będzie, ale nie wiem, w jakim trybie powstanie - nie kryje irytacji naczelny architekt miasta Michał Borowski. Architekt przewodził miejskiemu sądowi konkursowemu, który w maju ubiegłego roku rozstrzygnął konkurs na koncepcję mostu.
Emocje studzi pełniący obowiązki prezydenta stolicy Mirosław Kochalski: - W ciągu kilku dni podejmę decyzję, jak szybko przejść do fazy projektowania. Liczę, że budowę będzie można rozpocząć późną wiosną przyszłego roku, a most będzie gotowy w 2009 - obiecuje Kochalski. Inwestycja jest już opóźniona o blisko rok.
Ratusz dwa razy złamał regulamin konkursu
Do klęski ratusza z tak ważną dla mieszkańców Białołęki inwestycją, którzy stoją codziennie w korkach na moście Grota-Roweckiego przyczyniła się Ove Arup. Firma jest oddziałem angielskiej spółki, która zaprojektowała m.in. most łączący Danię ze Szwecją. W Polsce znana jest z projektu konstrukcji Złotych Tarasów oraz pawilonu polskiego na Expo 2005 w Japonii.
Ove Arup złożyła protest przeciwko wynikom ubiegłorocznego konkursu na koncepcję mostu, na który wpłynęło siedem prac. Wygrały dwie firmy - Transprojekt Warszawa i Gdańsk. Zaproponowały p\roste w konstrukcji mosty belkowe za 320-370 mln zł. Dalsze negocjacje miały wyłonić ostatecznego zwycięzcę.
Ove Arup z podobną koncepcją mostu, ale tańszą, bo za ok. 290 mln, zajęła czwarte miejsce. Firma twierdziła m.in., że konkurs przeprowadzono wbrew zapisom regulaminu. We wrześniu zeszłego roku sąd okręgowy po raz pierwszy przyznał jej rację i nakazał ponowną ocenę prac. Ówczesny wiceprezydent Warszawy Andrzej Urbański nie tracił wtedy animuszu i zapewniał, że most będzie gotowy w 2008 r. Porażkę ekipy PiS wykorzystała PO w kampanii wyborczej, bo wyrok zapadł tuż przed wyborami prezydenckimi.
Mimo wyroku ponownie wybrano te same firmy. I znowu Ove Arup złożyła protest. Wczoraj sąd okręgowy ostatecznie uznał, że jest on zasadny. Powód ten sam co pół roku temu - sąd konkursowy nie przestrzegał regulaminu. Dlaczego? Most i drogi dojazdowe powinny mieć po trzy pasy ruchu w jednym kierunku. Tymczasem zwycięskie prace zakładały, że przy węzłach rozjazdowych jezdnie mają po dwa pasy. Na nic zdały się tłumaczenia prawników ratusza, że prawo nie wymaga, aby bezkolizyjne skrzyżowania miały po trzy pasy ruchu, oraz że to tylko koncepcje mostu, a ostateczny projekt powstanie później. - Owszem przepisy dopuszczają zmniejszenie ilości pasów na węźle, ale musi to jasno wynikać z regulaminu konkursu. A jeśli tego nie określono, to jezdnie muszą mieć na całej długości po trzy pasy ruchu - uzasadniał wyrok sędzia Zbigniew Podworny. Przypomniał, że takie stanowisko zajmował sam ratusz na pierwszym procesie, pół roku temu.
Nie pomylą się trzeci raz?
Co dalej? - Spodziewaliśmy się takiego wyroku. Teraz ratusz powinien jeszcze raz ocenić prace, ale bez tych dwóch zwycięskich [Transprojektów], które nie spełniają warunków regulamin - uważa pełnomocnik Ove Arup mec. Grzegorz Wicik. I dodaje: - Nie ma podstaw do unieważnienia konkursu. Ale nie mam złudzeń. Ratusz może znaleźć jakiś argument, żeby to zrobić.
Mirosław Kochalski nie wyklucza na razie żadnej możliwości. Może być ponowna ocena prac, łącznie z wyborem innej firmy. Ale Kochalski obawia się kolejnych protestów. Wątpi też w dalszy sens konkursu. - To nie jest tak, że będzie do trzech razy sztuka. Prace konkursowe są już znane i jak tu zachować poufność? - pyta retorycznie Kochalski.
Niewykluczone, że ratusz poczeka kilka tygodni, aż wejdzie w życie znowelizowane prawo zamówień publicznych, które ogranicza protesty i ogłosi przetarg na projekt oraz wykonawcę mostu. Jednak wtedy firmy, które startowały w konkursie, będą mogły wystąpić o zwrot pieniędzy wydanych na projekty (jeden jest wart ok. pół miliona złotych).
Kochalski zapewnia, że mimo prawie rocznego opóźnienia inwestycji urzędnicy czasu nie zmarnowali. Most ma już decyzję lokalizacyjną, wykupiono też część działek.
Jeśli ratusz zdecyduje się na przetarg, budowa mostu zacznie się najwcześniej wiosną 2007 r.
Znowu opóźni się budowa mostu Północnego
Mariusz Jałoszewski 14-03-2006 , ostatnia aktualizacja 15-03-2006 08:52
O kolejne miesiące oddala się budowa mostu przez Wisłę, który połączy Bielany z Białołęką. Wczoraj sąd okręgowy z powodu błędów już po raz drugi nakazał ratuszowi powtórzenie wyboru projektanta przeprawy
O kolejne miesiące oddala się budowa przeprawy przez Wisłę, która połączy Bielany z Białołęką. Wczoraj sąd okręgowy z powodu błędów już po raz drugi nakazał ratuszowi powtórzenie wyboru projektanta przeprawy
- Nie jestem czarodziejem - tak odpowiedział po wyroku pełnomocnik ds. budowy mostu Północnego Witold Chodakiewicz, gdy "Gazeta" zapytała, kiedy w końcu ruszy inwestycja. - To mnie pan zmartwił. Ten wyrok to najgorsze rozwiązanie. Opadają mi ręce. Ten most będzie, ale nie wiem, w jakim trybie powstanie - nie kryje irytacji naczelny architekt miasta Michał Borowski. Architekt przewodził miejskiemu sądowi konkursowemu, który w maju ubiegłego roku rozstrzygnął konkurs na koncepcję mostu.
Emocje studzi pełniący obowiązki prezydenta stolicy Mirosław Kochalski: - W ciągu kilku dni podejmę decyzję, jak szybko przejść do fazy projektowania. Liczę, że budowę będzie można rozpocząć późną wiosną przyszłego roku, a most będzie gotowy w 2009 - obiecuje Kochalski. Inwestycja jest już opóźniona o blisko rok.
Ratusz dwa razy złamał regulamin konkursu
Do klęski ratusza z tak ważną dla mieszkańców Białołęki inwestycją, którzy stoją codziennie w korkach na moście Grota-Roweckiego przyczyniła się Ove Arup. Firma jest oddziałem angielskiej spółki, która zaprojektowała m.in. most łączący Danię ze Szwecją. W Polsce znana jest z projektu konstrukcji Złotych Tarasów oraz pawilonu polskiego na Expo 2005 w Japonii.
Ove Arup złożyła protest przeciwko wynikom ubiegłorocznego konkursu na koncepcję mostu, na który wpłynęło siedem prac. Wygrały dwie firmy - Transprojekt Warszawa i Gdańsk. Zaproponowały p\roste w konstrukcji mosty belkowe za 320-370 mln zł. Dalsze negocjacje miały wyłonić ostatecznego zwycięzcę.
Ove Arup z podobną koncepcją mostu, ale tańszą, bo za ok. 290 mln, zajęła czwarte miejsce. Firma twierdziła m.in., że konkurs przeprowadzono wbrew zapisom regulaminu. We wrześniu zeszłego roku sąd okręgowy po raz pierwszy przyznał jej rację i nakazał ponowną ocenę prac. Ówczesny wiceprezydent Warszawy Andrzej Urbański nie tracił wtedy animuszu i zapewniał, że most będzie gotowy w 2008 r. Porażkę ekipy PiS wykorzystała PO w kampanii wyborczej, bo wyrok zapadł tuż przed wyborami prezydenckimi.
Mimo wyroku ponownie wybrano te same firmy. I znowu Ove Arup złożyła protest. Wczoraj sąd okręgowy ostatecznie uznał, że jest on zasadny. Powód ten sam co pół roku temu - sąd konkursowy nie przestrzegał regulaminu. Dlaczego? Most i drogi dojazdowe powinny mieć po trzy pasy ruchu w jednym kierunku. Tymczasem zwycięskie prace zakładały, że przy węzłach rozjazdowych jezdnie mają po dwa pasy. Na nic zdały się tłumaczenia prawników ratusza, że prawo nie wymaga, aby bezkolizyjne skrzyżowania miały po trzy pasy ruchu, oraz że to tylko koncepcje mostu, a ostateczny projekt powstanie później. - Owszem przepisy dopuszczają zmniejszenie ilości pasów na węźle, ale musi to jasno wynikać z regulaminu konkursu. A jeśli tego nie określono, to jezdnie muszą mieć na całej długości po trzy pasy ruchu - uzasadniał wyrok sędzia Zbigniew Podworny. Przypomniał, że takie stanowisko zajmował sam ratusz na pierwszym procesie, pół roku temu.
Nie pomylą się trzeci raz?
Co dalej? - Spodziewaliśmy się takiego wyroku. Teraz ratusz powinien jeszcze raz ocenić prace, ale bez tych dwóch zwycięskich [Transprojektów], które nie spełniają warunków regulamin - uważa pełnomocnik Ove Arup mec. Grzegorz Wicik. I dodaje: - Nie ma podstaw do unieważnienia konkursu. Ale nie mam złudzeń. Ratusz może znaleźć jakiś argument, żeby to zrobić.
Mirosław Kochalski nie wyklucza na razie żadnej możliwości. Może być ponowna ocena prac, łącznie z wyborem innej firmy. Ale Kochalski obawia się kolejnych protestów. Wątpi też w dalszy sens konkursu. - To nie jest tak, że będzie do trzech razy sztuka. Prace konkursowe są już znane i jak tu zachować poufność? - pyta retorycznie Kochalski.
Niewykluczone, że ratusz poczeka kilka tygodni, aż wejdzie w życie znowelizowane prawo zamówień publicznych, które ogranicza protesty i ogłosi przetarg na projekt oraz wykonawcę mostu. Jednak wtedy firmy, które startowały w konkursie, będą mogły wystąpić o zwrot pieniędzy wydanych na projekty (jeden jest wart ok. pół miliona złotych).
Kochalski zapewnia, że mimo prawie rocznego opóźnienia inwestycji urzędnicy czasu nie zmarnowali. Most ma już decyzję lokalizacyjną, wykupiono też część działek.
Jeśli ratusz zdecyduje się na przetarg, budowa mostu zacznie się najwcześniej wiosną 2007 r.
"Żyj!- krzyknęła nadzieja...bez Ciebie nie potrafię - odparło cicho życie..."
Most Północny: wojewoda wydaje pozwolenie na budowę, Miasto podpisuje umowę z wykonawcą.
We wtorek, 21 kwietnia, o godz. 12.00, odbędzie się konferencja prasowa, na której wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski przekaże Prezydent m.st. Warszawy Hannie Gronkiewicz-Waltz pozwolenie na budowę mostu Północnego. Podczas konferencji zostanie podpisana umowa na realizację inwestycji między Miastem Stołecznym Warszawą a firmą Pol - Aqua – wykonawcą przeprawy.
Most Północny to największa samorządowa inwestycja w przeprawę mostową w Polsce, o wartości blisko miliarda złotych.
W konferencji udział wezmą m.in. Prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, wojewoda Mazowiecki Jacek Kozłowski, zastępca prezydenta m. st. Warszawy Jacek Wojciechowicz, prezes firmy Pol-Aqua Piotr Chełkowski oraz dyrektor Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Anna Piotrowska.
Miejsce: Urząd Stanu Cywilnego m.st. Warszawy, pl. Zamkowy 6, sala konferencyjna na parterze.
http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/new ... 8598&kat=3
We wtorek, 21 kwietnia, o godz. 12.00, odbędzie się konferencja prasowa, na której wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski przekaże Prezydent m.st. Warszawy Hannie Gronkiewicz-Waltz pozwolenie na budowę mostu Północnego. Podczas konferencji zostanie podpisana umowa na realizację inwestycji między Miastem Stołecznym Warszawą a firmą Pol - Aqua – wykonawcą przeprawy.
Most Północny to największa samorządowa inwestycja w przeprawę mostową w Polsce, o wartości blisko miliarda złotych.
W konferencji udział wezmą m.in. Prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, wojewoda Mazowiecki Jacek Kozłowski, zastępca prezydenta m. st. Warszawy Jacek Wojciechowicz, prezes firmy Pol-Aqua Piotr Chełkowski oraz dyrektor Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Anna Piotrowska.
Miejsce: Urząd Stanu Cywilnego m.st. Warszawy, pl. Zamkowy 6, sala konferencyjna na parterze.
http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/new ... 8598&kat=3
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 24727
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... cnego.htmlRatusz żeni się z wykonawcą mostu Północnego
Jarosław Osowski
2009-04-20, ostatnia aktualizacja 2009-04-20 21:43
Pozwolenie na budowę mostu Północnego wojewoda przekaże we wtorek urzędnikom ratusza, a ci od razu podpiszą w Pałacu Ślubów umowę z wykonawcą przeprawy. Początek prac w ciągu kilku tygodni
Najważniejszy dokument dla nowego mostu przez Wisłę był gotowy już w zeszłym tygodniu. Jak się dowiaduje "Gazeta", będzie mieć rygor natychmiastowej wykonalności. Oznacza to, że niemożliwe jest blokowanie w sądach inwestycji, na którą od lat czeka kilkudziesięciotysięczna Białołęka.
Ratuszowi, w którym kolejne ekipy od początku wieku obiecują budowę przeprawy na wysokości Młocin i Tarchomina, zależy na podkreśleniu rangi dzisiejszego wydarzenia. Na jego miejsce wybrano... Pałac Ślubów przy pl. Zamkowym. W południe zjedzie tam prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz ze swoim zastępcą Jackiem Wojciechowiczem odpowiedzialnym za inwestycje. Odbiorą pozwolenie na budowę mostu od wojewody Jacka Kozłowskiego, kandydata PO w czerwcowych wyborach do europarlamentu.
Potem szefowa Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Anna Piotrowska podpisze umowę z Piotrem Chełkowskim, prezesem firmy Pol-Aqua, która półtora miesiąca temu wygrała przetarg w konsorcjum z hiszpańską firmą Sando. Zaoferowały najniższą cenę 977 mln zł. To rekordowa wartość kontraktu zawieranego przez polski samorząd. Urząd Zamówień Publicznych sprawdził przetarg i nie zgłosił zastrzeżeń.
W ciągu kilku tygodni wykonawca zaproponuje harmonogram prac i projekty organizacji ruchu podczas budowy. Według ostatniego terminarza powinna się zacząć w marcu i skończyć w listopadzie 2011 r.
- Liczymy, że uda się nadrobić to dwumiesięczne opóźnienie - planuje wiceprezydent Jacek Wojciechowicz, który polecił zimą wykarczować drzewa na trasie dojazdu do mostu. Pierwotnie te roboty miał objąć kontrakt z wykonawcą mostu, ale gdyby wycinka nie skończyła się przed 1 marca, cała inwestycja byłaby zablokowana aż do jesieni.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Zastanawiają mnie te "skrzydła". Wcześniej nie planowano takich ozdób? W sumie to może trochę poprawi wygląd tego, do bólu prostego, mostu. Chociaż tak, na prawdę, będzie się liczyło jak to będzie wyglądało z perspektywy ludzkiej, na przykład, z brzegu. A większość wizualizacji pokazuje to co mógłby zobaczyć pilot nisko lecącego śmigłowca.
źródło: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/51,951 ... 2.html?i=0
źródło: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/51,951 ... 2.html?i=0
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26866
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Widzę, że sieci trakcyjnej na wizualce nie ma. I słusznie, bo jej projektant nie zaprojektował.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
prosper5250
- Posty: 654
- Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
- Lokalizacja: Białołęka-Ratusz
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wizualizacja ze zdjęcia jest autorstwa firmy... ARUP. Wizualizacja Schuessler-Planu jest zupełnie inna. Nie ma "krzydełek". Balustrady są skośne i proste (drabinka)
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
-
Domino2001
- Posty: 1468
- Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)
a na stronie siskomu szukałeś?
ta firma też ma tu coś http://www.arup.com/poland/project.cfm?pageid=7428
nie będę cytować treści tej strony
ta firma też ma tu coś http://www.arup.com/poland/project.cfm?pageid=7428
nie będę cytować treści tej strony
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
http://siskom.waw.pl/tmp.htm#projekty
To jest oddany ZMID projekt Schussler Plan
To jest oddany ZMID projekt Schussler Plan
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
czyli tramwaj jedzie cały czas prosto zjeżdżając z mostu na Młociny? W jednej z wersji był zrobiony łuk z odgięciem i przejściem tramwaju ulicą Prozy, co zresztą jest na dolnych mapkach w pierwszym wariancie węzła Pułkowa. Czyli któraś wersja jest ostateczna czy jeszcze nie wiadomo?
"Żyj!- krzyknęła nadzieja...bez Ciebie nie potrafię - odparło cicho życie..."
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26866
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No przecież jest na stronie SISKOM napisane, że wersja ostateczna to wersja w dziale "projekty" - dwa rysunki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.