Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Arriva się wyprowadzi?
A ile teraz dokładnie wozów stacjonuje na Klementowickiej?
Na pewno Urbina tam stacjonują, sądzę też, że przynajmniej niektóre z pojazdów na L-kach, bo jakiś czas temu widziałem SanCity z babickim godłem zjeżdżające jako PT Powązkowską.
Jeśli zaś chodzi o sam przetarg i ofertę Michalczewskiego, sądzę, że zaproponowana cena może zostać uznana za dumping, a ITS może się jeszcze wyłożyć na zaproponowaniu pojazdów, które mogą przyjść z (bardzo) dużym opóźnieniem. Jak to w końcu było z ostatnim przetargiem z udziałem EEC i wątpliwymi referencjami? Bo coś mi się obiło o uszy, że chyba w tym, ale może w jakimś innym przetargu stwierdzono, że można odrzucić ofertę ze względu na to, że w innych umowach wykonawca pojazdów nie wyrobił się w terminie czy coś w tym stylu. A nawet jeśli nie, ZTM ma talent do znajdywania sposobów na wykluczenie Michalczewskiego, choć pomimo tego, że nie życzę tej firmie źle, kibicuję Arrivie, bo miałem już z nią styczność w Warszawie i jestem zdania, że ich pojazdy są bardzo zadbane i dobrej jakości, zaś Sancity, przynajmniej w wydaniu EEC są kiepsko wyposażone i wyjątkowo mało pojemne, nawet jak na mikrobusy.
Jeśli zaś chodzi o sam przetarg i ofertę Michalczewskiego, sądzę, że zaproponowana cena może zostać uznana za dumping, a ITS może się jeszcze wyłożyć na zaproponowaniu pojazdów, które mogą przyjść z (bardzo) dużym opóźnieniem. Jak to w końcu było z ostatnim przetargiem z udziałem EEC i wątpliwymi referencjami? Bo coś mi się obiło o uszy, że chyba w tym, ale może w jakimś innym przetargu stwierdzono, że można odrzucić ofertę ze względu na to, że w innych umowach wykonawca pojazdów nie wyrobił się w terminie czy coś w tym stylu. A nawet jeśli nie, ZTM ma talent do znajdywania sposobów na wykluczenie Michalczewskiego, choć pomimo tego, że nie życzę tej firmie źle, kibicuję Arrivie, bo miałem już z nią styczność w Warszawie i jestem zdania, że ich pojazdy są bardzo zadbane i dobrej jakości, zaś Sancity, przynajmniej w wydaniu EEC są kiepsko wyposażone i wyjątkowo mało pojemne, nawet jak na mikrobusy.
A dlaczego ZTM miałby szukać powodu dla wykluczenia Michalczewskiego?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Czemu wozy miałyby przyjść ze sporym opóźnieniem i czemu by to miała być dumpingowa cena? ZTM akurat jest bardzo za Michalczewskim. 
-
Matt Cubis
- Posty: 664
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Ale przecież wszyscy zaproponowali Lwy, jedynie EEC same Scanie, ale je również zaproponował Michalczewski, więc wychodzi na to, że nikt by tych pojazdów nie dostał w terminie i przetarg należy unieważnić....
Aktualnie to w sumie wszystkie pojazdy w Warszawie są jednak zadbane. ZTM jak widać potrafi czasem zrobić porządek.
Aktualnie to w sumie wszystkie pojazdy w Warszawie są jednak zadbane. ZTM jak widać potrafi czasem zrobić porządek.
O dumpingu też ciężko mówić. 
Te wyliczenia z WGKM są pewne i na 90% można powiedzieć, że MIDI to Arriva? Czy jest jeszcze szansa na 2xMichalczewski?
Edit:
To te wozy? http://www.busandcoachbuyer.com/wp-cont ... l-time.jpg
Edit:
To te wozy? http://www.busandcoachbuyer.com/wp-cont ... l-time.jpg
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Poprawne obliczenia podałem na forum, ale jeśli stawki za wzkm i liczba miejsc z poziomu podłogi są tam poprawnie podane to faktycznie Arriva w midikach wygrywa o 1,98 pkt.
- vernalisadonis
- Posty: 2808
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Właśnie, tym bardziej, że w 2016 roku Michalczewski za pojazdy 12 metrowe chciał 7.11zł i mimo to przegrał z Grodziem, który życzył sobie 6,99. Teraz chce 7,16zł, więc ciężko mówić o tym, że to cena dumpingowa.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
-
Matt Cubis
- Posty: 664
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Dokładnie te. Są nawet na stronie producentazxcvbnm pisze: ↑02 lut 2018, 22:47
Edit:
To te wozy? http://www.busandcoachbuyer.com/wp-cont ... l-time.jpg
Z tego, co podaje Infobus, Michalczewski chce tylko 6,63 zł za wzkm. Jeśli to nieprawda, gdzie mogę zobaczyć poprawne ceny?
Z terminami nie chodziło mi o lwy, tylko o Autosany, a mowa tu o przykładzie A292 i A296. Zaś biorąc pod uwagę warszawskie standardy, oskarżenie o dumping w Kielcach oraz różnicę od pozostałych ajentów (w kwestii brutto za kontrakt nawet od Arrivy jest to 7 czy 8 mln brutto, nie pamiętam dokładnie, mniej za solówki i 9 mln za midiki), dalej obstawiam, że oferta Michalczewskiego może, ale nie musi zostać uznana za dumping.
Z terminami nie chodziło mi o lwy, tylko o Autosany, a mowa tu o przykładzie A292 i A296. Zaś biorąc pod uwagę warszawskie standardy, oskarżenie o dumping w Kielcach oraz różnicę od pozostałych ajentów (w kwestii brutto za kontrakt nawet od Arrivy jest to 7 czy 8 mln brutto, nie pamiętam dokładnie, mniej za solówki i 9 mln za midiki), dalej obstawiam, że oferta Michalczewskiego może, ale nie musi zostać uznana za dumping.
No błagam nie odwołuj się do Kielc. Cena jest w porządku, w takim samym przetargu w Radomiu tylko na 28 diesli w wersji maxi wygrali z ceną 5,19 zł za wzkm. Nie porównuj również Autosana z tamtych czasów do obecnych. Zresztą zobaczymy czy terminowo zrealizują zamówienie dla Michalczewskiego do Radomia i coś czuję, że tak. 