Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

ashir
Posty: 19625
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 lut 2018, 19:07

To teraz już oficjalnie - EEC tak się starało o umożliwienie im startu w przetargu, tylko jak to się stało, że w obydwu częściach ich oferta jest najdroższa? :D

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 126
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 05 lut 2018, 19:35

alojz pisze:
05 lut 2018, 18:55
Wg tego kwitu BMC ma 28 miejsc dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi :D
http://infobus.pl/upload_module/B_baza_ ... ILM-11.jpg
Coż, w EEC chyba znają nieco inną definicję ,,siedzenia z niskiej podłogi". :lol:

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1832
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 05 lut 2018, 19:51

Jaki jest mechanizm weryfikacji takich bzdur? Zamawiający może zażądać wyjaśnień, czy dopiero protest w KIO po rozstrzygnięciu?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 14369
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 05 lut 2018, 19:52

Było, nie było... Za rok kolejny przetarg http://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublicz ... &i=921&l=1

ashir
Posty: 19625
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 lut 2018, 19:55

kveld pisze:
05 lut 2018, 19:51
Jaki jest mechanizm weryfikacji takich bzdur? Zamawiający może zażądać wyjaśnień, czy dopiero protest w KIO po rozstrzygnięciu?
A to nie ZTM walnął babola? ;)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1832
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 05 lut 2018, 20:00

Może i ZTM... A swoją drogą jak ktoś chce sobie przeczytać jak personel zamawiającego może kretyńsko rozwalić mu przetarg, to polecam: http://bip.marki.pl/pl/bip/px_271.4.18.08.pdf

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 lut 2018, 21:44

O widzę ZTM powiększa ajencką liczbę brygad. Za rok się nie kończy żaden przetarg (nie mówię o SU18 MOB), czyż nie?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 19625
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 lut 2018, 21:47

Owszem, nie kończy się, ale też nie wiadomo czego dokładnie będzie dotyczyło zamówienie.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 677
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 06 lut 2018, 9:49

Tak EEC kombinował, żeby gdzieś po taniości skołować wozy (plotki krążą, że szukali kogoś, kto by im skombinował wozy po wręcz chorych cenach rzędu 600 tys. zł), że aż wypadli z gry. Jak strzelić sobie w stopę, to porządnie :D
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN71-010 > ROJ 30513, 13.10.2025
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

ashir
Posty: 19625
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 lut 2018, 10:53

A już się spodziewałem oferty EEC z SM12 LNG, skoro dla Radomia byli gotowi wznowić produkcję, to czemu nie dla tak renomowanego klienta. Próbowali z Autosanem, później Ursusem, to teraz był czas na Solbusa. :D

alojz
Posty: 2456
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 06 lut 2018, 18:55

W przetargu na 50 brygad przegubowych wpłynęły odwołania EEC i Mobilisu
http://www.ztm.waw.pl/download.php?z=11 ... 14&l=1&m=5
http://www.ztm.waw.pl/download.php?z=11 ... 14&l=1&m=5

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 126
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 06 lut 2018, 20:51

Odwołanie Mobilisu ma sporo racji (szczególnie dt. waloryzacji stawki ON, a CNG/LNG już nie). Natomiast EEC ,można powiedzieć, jak zawsze czepia się wszystkiego co się da, byle wziąć udział w przetargu, de facto wszystko opóźnić. :roll:

ashir
Posty: 19625
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 lut 2018, 21:13

Chwała Bogu, że już nie ma aukcji elektronicznych. Przypominam, że nie byłoby Autosanów i EEC teraz z nami, gdyby nie aukcje elektroniczne. Pierwotnie w obydwu przetargach EEC złożyło najdroższe oferty (a Michalczewski najtańsze) i to aukcje elektroniczne sprawiły, że ostro zjechali z ceną, aby za wszelką cenę wygrać.

fraktal
Posty: 5433
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 lut 2018, 11:24

Vlady pisze:
06 lut 2018, 20:51
Odwołanie Mobilisu ma sporo racji (szczególnie dt. waloryzacji stawki ON, a CNG/LNG już nie). Natomiast EEC ,można powiedzieć, jak zawsze czepia się wszystkiego co się da, byle wziąć udział w przetargu, de facto wszystko opóźnić. :roll:
No nie wiem, nie wydaje mi się, żeby stawianie zarzutu, że zamawiający preferuje autobusy gazowe zamiast hybrydowych było słuszne. Pewną tradycją ajentów jest, że wprowadzali szybciej nowocześniejsze rozwiązania niż MZA (choćby kontrakt connexu, który składał się z niskopodłogowych autobusów, gdzie w MZA królowały ikarusy, czy wprowadzanie biletomatów u ajentów). No więc stawianie zarzutu przez Mobilis zamawiającemu, że ten preferuje warunki, które mogą uniemożliwić Mobilisowi złożenie konkurencyjnej oferty jest cokolwiek dziwne. Te narzekania są może dlatego, że teraz gdy przetarg na 25 solówek będzie rozstrzygnięty, Michalczewski i Arriva, którzy zaproponowali gazowe pojazdy będą mieli przy przegubach łatwiej, bo i tak zajezdnię dostosują. Natomiast Mobilis takiej instalacji mieć nie będzie. Ciekawe, jakie będzie rozstrzygnięcie.

ashir
Posty: 19625
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 lut 2018, 11:35

Również się z tym zgadzam, zamawiający uważa, że autobusy gazowe dadzą większą korzyść ekologiczną niż hybrydy. W związku z tym najbardziej premiuje autobusy z tym napędem i to jego dobra wola, że dopuszcza również autobusy hybrydowe (i to zarówno z system start-stop, jak i bez). Równie dobrze mógłby wymagać wprost świadczenia usług pojazdami zasilanymi CNG, LNG, bądź biogazem, albo nawet ograniczyć się jedynie do CNG. Jak pokazał przetarg na solówki z dwukrotnie mniejszą flotą potrzebną do realizacji tego kontraktu - są chętni, którym opłaca się wybudować nową stację do tankowania CNG.

ODPOWIEDZ