Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
To teraz już oficjalnie - EEC tak się starało o umożliwienie im startu w przetargu, tylko jak to się stało, że w obydwu częściach ich oferta jest najdroższa? 
http://infobus.pl/upload_module/B_baza_ ... ILM-11.jpg
Coż, w EEC chyba znają nieco inną definicję ,,siedzenia z niskiej podłogi".
Jaki jest mechanizm weryfikacji takich bzdur? Zamawiający może zażądać wyjaśnień, czy dopiero protest w KIO po rozstrzygnięciu?
Było, nie było... Za rok kolejny przetarg http://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublicz ... &i=921&l=1
Może i ZTM... A swoją drogą jak ktoś chce sobie przeczytać jak personel zamawiającego może kretyńsko rozwalić mu przetarg, to polecam: http://bip.marki.pl/pl/bip/px_271.4.18.08.pdf
O widzę ZTM powiększa ajencką liczbę brygad. Za rok się nie kończy żaden przetarg (nie mówię o SU18 MOB), czyż nie?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Owszem, nie kończy się, ale też nie wiadomo czego dokładnie będzie dotyczyło zamówienie.
- TranslatorPS
- Posty: 677
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Tak EEC kombinował, żeby gdzieś po taniości skołować wozy (plotki krążą, że szukali kogoś, kto by im skombinował wozy po wręcz chorych cenach rzędu 600 tys. zł), że aż wypadli z gry. Jak strzelić sobie w stopę, to porządnie 
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN71-010 > ROJ 30513, 13.10.2025
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN71-010 > ROJ 30513, 13.10.2025
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
A już się spodziewałem oferty EEC z SM12 LNG, skoro dla Radomia byli gotowi wznowić produkcję, to czemu nie dla tak renomowanego klienta. Próbowali z Autosanem, później Ursusem, to teraz był czas na Solbusa. 
W przetargu na 50 brygad przegubowych wpłynęły odwołania EEC i Mobilisu
http://www.ztm.waw.pl/download.php?z=11 ... 14&l=1&m=5
http://www.ztm.waw.pl/download.php?z=11 ... 14&l=1&m=5
http://www.ztm.waw.pl/download.php?z=11 ... 14&l=1&m=5
http://www.ztm.waw.pl/download.php?z=11 ... 14&l=1&m=5
Odwołanie Mobilisu ma sporo racji (szczególnie dt. waloryzacji stawki ON, a CNG/LNG już nie). Natomiast EEC ,można powiedzieć, jak zawsze czepia się wszystkiego co się da, byle wziąć udział w przetargu, de facto wszystko opóźnić. 
Chwała Bogu, że już nie ma aukcji elektronicznych. Przypominam, że nie byłoby Autosanów i EEC teraz z nami, gdyby nie aukcje elektroniczne. Pierwotnie w obydwu przetargach EEC złożyło najdroższe oferty (a Michalczewski najtańsze) i to aukcje elektroniczne sprawiły, że ostro zjechali z ceną, aby za wszelką cenę wygrać.
No nie wiem, nie wydaje mi się, żeby stawianie zarzutu, że zamawiający preferuje autobusy gazowe zamiast hybrydowych było słuszne. Pewną tradycją ajentów jest, że wprowadzali szybciej nowocześniejsze rozwiązania niż MZA (choćby kontrakt connexu, który składał się z niskopodłogowych autobusów, gdzie w MZA królowały ikarusy, czy wprowadzanie biletomatów u ajentów). No więc stawianie zarzutu przez Mobilis zamawiającemu, że ten preferuje warunki, które mogą uniemożliwić Mobilisowi złożenie konkurencyjnej oferty jest cokolwiek dziwne. Te narzekania są może dlatego, że teraz gdy przetarg na 25 solówek będzie rozstrzygnięty, Michalczewski i Arriva, którzy zaproponowali gazowe pojazdy będą mieli przy przegubach łatwiej, bo i tak zajezdnię dostosują. Natomiast Mobilis takiej instalacji mieć nie będzie. Ciekawe, jakie będzie rozstrzygnięcie.
Również się z tym zgadzam, zamawiający uważa, że autobusy gazowe dadzą większą korzyść ekologiczną niż hybrydy. W związku z tym najbardziej premiuje autobusy z tym napędem i to jego dobra wola, że dopuszcza również autobusy hybrydowe (i to zarówno z system start-stop, jak i bez). Równie dobrze mógłby wymagać wprost świadczenia usług pojazdami zasilanymi CNG, LNG, bądź biogazem, albo nawet ograniczyć się jedynie do CNG. Jak pokazał przetarg na solówki z dwukrotnie mniejszą flotą potrzebną do realizacji tego kontraktu - są chętni, którym opłaca się wybudować nową stację do tankowania CNG.