Strona 237 z 461

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 06 mar 2018, 9:22
autor: piorunus
ashir pisze:
05 mar 2018, 23:13
Co do tamtego przetargu to przecież oferta Mobilisu jak najbardziej mieściła się w kosztorysie, EEC tym bardziej walczyła, bo była następna w kolejce po zwycięstwo po Arrivie.
Nie mieściła się. Mobilis wtedy chciał 8,02 zł/km na początek, a kosztorys ZTM wynosił 7,60 zł/km.

A jeżeli chodzi o same odwołania- tu nie chodzi o to kto coś u gra i czy ZTM dopłaci. Tu chodzi o maksymalne przeciągnięcie w czasie startu nowych pakietów. Po prostu o umowy z wolnej ręki są mniej rygorystyczne niż 'przetargowe' oraz pozwalają na wykręcenie lepszej marży.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 06 mar 2018, 15:00
autor: J23
Arriva zgarnia pakiet brygad z I części w przetargu, tym samym jeśli nie będzie odwołań to w Warszawie zawita nowy producent, czyli Otokar! :-)

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 06 mar 2018, 15:10
autor: ashir
A tu już z pewnością EEC się będzie odwowywało. :D

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 06 mar 2018, 15:20
autor: 195
Czy to znaczy, że Michalczewski z Arrivą będą mieć wspólną bazę?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 06 mar 2018, 18:14
autor: piorunus
Pojawiły się odpowiedzi na pytania do SIWZ w przetargu na pakiet przegubowy. Wygląda na to, że ktoś rozważa start z nowym Conecto G.
Składanie i otwarcie ofert przesunięto na 13 marca.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 06 mar 2018, 20:24
autor: zxcvbnm
Pytanie: Co chciało osiągnąć EEC wystawiając ofertę na wozy z 28 siedzeniami z poziomu podłogi? I to w wozie MIDI?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 06 mar 2018, 20:30
autor: ashir
piorunus pisze:
06 mar 2018, 9:22
A jeżeli chodzi o same odwołania- tu nie chodzi o to kto coś u gra i czy ZTM dopłaci. Tu chodzi o maksymalne przeciągnięcie w czasie startu nowych pakietów. Po prostu o umowy z wolnej ręki są mniej rygorystyczne niż 'przetargowe' oraz pozwalają na wykręcenie lepszej marży.
No dobra, ale 25xmaxi nie zastępuje żadnego kontraktu, w najgorszym wypadku od września nie będzie podbijania częstotliwości czy też uruchamiania nowych linii. W zamian nikt, niczego z wolnej ręki nie otrzyma, bo nie ma żadnego kontraktu do przedłużenia. Co innego w przypadku 25xmidi, tutaj EEC ma zarówno powód, jak i pretekst do złożenia odwołania. ;)
zxcvbnm pisze:
06 mar 2018, 20:24
Pytanie: Co chciało osiągnąć EEC wystawiając ofertę na wozy z 28 siedzeniami z poziomu podłogi? I to w wozie MIDI?
Żeby pojeździć dłużej Autosanami? ;)

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 06 mar 2018, 20:45
autor: zxcvbnm
ashir pisze:
06 mar 2018, 20:30
Żeby pojeździć dłużej Autosanami? ;)
To kompletnie nie ma sensu. Mogli złożyć normalną ofertę, choćby na Autosany, albo na BMC tylko trochę tańszą. No ale tej spółki czasem nie sposób ogarnąć rozumem... A tak to sobie strzelili w stopę. O ile maksymalnie przesuną? Nie sądzę, żeby KIO miałoby w jakiś sposób przychylić do ich odwołania.
Może po prostu podczas opisywania oferty ktoś ostro pobalował ;)

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 06 mar 2018, 21:23
autor: ashir
Każde przesunięcie jest im na rękę, widocznie nie byli w stanie złożyć "w ciemno" lepszej oferty.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 06 mar 2018, 21:26
autor: Flash8222
Śmiem twierdzić, że nie ma składania oferty w ciemno z ich strony. Po prostu przeliczyli się licząc, na wyższy próg finansowy.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 06 mar 2018, 22:00
autor: ashir
No dobra, ale z Autosanami też było tak, że złożyli najdroższą ofertę i to w aukcjach elektronicznych ostro równali z ceną w dół, wygrywając obydwa przetargi o grosz z Michalczewskim, który w papierowych ofertach składał najtańszą ofertę. Śmiem zaryzykować stwierdzenie, że jakby tu też była taka dogrywka to za wszelką cenę by szli z ceną w dół. ;)

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 06 mar 2018, 22:10
autor: alojz
Flash8222 pisze:
06 mar 2018, 21:26
Po prostu przeliczyli się licząc, na wyższy próg finansowy.
Możesz rozwinąć swoją myśl? Cena nie jest powodem odrzucenia oferty.
Tutaj problemem jest 28 siedzeń z niskiej podłogi. Gdyby ZTM przyjął to bez weryfikacji, to EEC by wygrała.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 06 mar 2018, 22:14
autor: piorunus
Flash8222 pisze:
06 mar 2018, 21:26
Śmiem twierdzić, że nie ma składania oferty w ciemno z ich strony. Po prostu przeliczyli się licząc, na wyższy próg finansowy.
Cena kosmos, nieistniejący knypek, liczyli na bardzo wysokie stawki ? Ciekawa logika...

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 06 mar 2018, 22:35
autor: ashir
W tym autobusie w ogóle jest 28 miejsc siedzących?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 06 mar 2018, 23:29
autor: zxcvbnm
Liczba miejsc mogła być dublem liczby autobusów bo też 28 sztuk EEC zaproponowało. Albo zwykła pomyłka, albo symulacja pomyłki...