Strona 237 z 461
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 mar 2018, 9:22
autor: piorunus
ashir pisze: ↑05 mar 2018, 23:13
Co do tamtego przetargu to przecież oferta Mobilisu jak najbardziej mieściła się w kosztorysie, EEC tym bardziej walczyła, bo była następna w kolejce po zwycięstwo po Arrivie.
Nie mieściła się. Mobilis wtedy chciał 8,02 zł/km na początek, a kosztorys ZTM wynosił 7,60 zł/km.
A jeżeli chodzi o same odwołania- tu nie chodzi o to kto coś u gra i czy ZTM dopłaci. Tu chodzi o maksymalne przeciągnięcie w czasie startu nowych pakietów. Po prostu o umowy z wolnej ręki są mniej rygorystyczne niż 'przetargowe' oraz pozwalają na wykręcenie lepszej marży.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 mar 2018, 15:00
autor: J23
Arriva zgarnia pakiet brygad z I części w przetargu, tym samym jeśli nie będzie odwołań to w Warszawie zawita nowy producent, czyli Otokar!

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 mar 2018, 15:10
autor: ashir
A tu już z pewnością EEC się będzie odwowywało.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 mar 2018, 15:20
autor: 195
Czy to znaczy, że Michalczewski z Arrivą będą mieć wspólną bazę?
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 mar 2018, 18:14
autor: piorunus
Pojawiły się odpowiedzi na pytania do SIWZ w przetargu na pakiet przegubowy. Wygląda na to, że ktoś rozważa start z nowym Conecto G.
Składanie i otwarcie ofert przesunięto na 13 marca.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 mar 2018, 20:24
autor: zxcvbnm
Pytanie: Co chciało osiągnąć EEC wystawiając ofertę na wozy z 28 siedzeniami z poziomu podłogi? I to w wozie MIDI?
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 mar 2018, 20:30
autor: ashir
piorunus pisze: ↑06 mar 2018, 9:22
A jeżeli chodzi o same odwołania- tu nie chodzi o to kto coś u gra i czy ZTM dopłaci. Tu chodzi o maksymalne przeciągnięcie w czasie startu nowych pakietów. Po prostu o umowy z wolnej ręki są mniej rygorystyczne niż 'przetargowe' oraz pozwalają na wykręcenie lepszej marży.
No dobra, ale 25xmaxi nie zastępuje żadnego kontraktu, w najgorszym wypadku od września nie będzie podbijania częstotliwości czy też uruchamiania nowych linii. W zamian nikt, niczego z wolnej ręki nie otrzyma, bo nie ma żadnego kontraktu do przedłużenia. Co innego w przypadku 25xmidi, tutaj EEC ma zarówno powód, jak i pretekst do złożenia odwołania.

zxcvbnm pisze: ↑06 mar 2018, 20:24
Pytanie: Co chciało osiągnąć EEC wystawiając ofertę na wozy z 28 siedzeniami z poziomu podłogi? I to w wozie MIDI?
Żeby pojeździć dłużej Autosanami?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 mar 2018, 20:45
autor: zxcvbnm
ashir pisze: ↑06 mar 2018, 20:30
Żeby pojeździć dłużej Autosanami?
To kompletnie nie ma sensu. Mogli złożyć normalną ofertę, choćby na Autosany, albo na BMC tylko trochę tańszą. No ale tej spółki czasem nie sposób ogarnąć rozumem... A tak to sobie strzelili w stopę. O ile maksymalnie przesuną? Nie sądzę, żeby KIO miałoby w jakiś sposób przychylić do ich odwołania.
Może po prostu podczas opisywania oferty ktoś ostro pobalował

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 mar 2018, 21:23
autor: ashir
Każde przesunięcie jest im na rękę, widocznie nie byli w stanie złożyć "w ciemno" lepszej oferty.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 mar 2018, 21:26
autor: Flash8222
Śmiem twierdzić, że nie ma składania oferty w ciemno z ich strony. Po prostu przeliczyli się licząc, na wyższy próg finansowy.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 mar 2018, 22:00
autor: ashir
No dobra, ale z Autosanami też było tak, że złożyli najdroższą ofertę i to w aukcjach elektronicznych ostro równali z ceną w dół, wygrywając obydwa przetargi o grosz z Michalczewskim, który w papierowych ofertach składał najtańszą ofertę. Śmiem zaryzykować stwierdzenie, że jakby tu też była taka dogrywka to za wszelką cenę by szli z ceną w dół.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 mar 2018, 22:10
autor: alojz
Flash8222 pisze: ↑06 mar 2018, 21:26
Po prostu przeliczyli się licząc, na wyższy próg finansowy.
Możesz rozwinąć swoją myśl? Cena nie jest powodem odrzucenia oferty.
Tutaj problemem jest 28 siedzeń z niskiej podłogi. Gdyby ZTM przyjął to bez weryfikacji, to EEC by wygrała.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 mar 2018, 22:14
autor: piorunus
Flash8222 pisze: ↑06 mar 2018, 21:26
Śmiem twierdzić, że nie ma składania oferty w ciemno z ich strony. Po prostu przeliczyli się licząc, na wyższy próg finansowy.
Cena kosmos, nieistniejący knypek, liczyli na bardzo wysokie stawki ? Ciekawa logika...
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 mar 2018, 22:35
autor: ashir
W tym autobusie w ogóle jest 28 miejsc siedzących?
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 mar 2018, 23:29
autor: zxcvbnm
Liczba miejsc mogła być dublem liczby autobusów bo też 28 sztuk EEC zaproponowało. Albo zwykła pomyłka, albo symulacja pomyłki...