Strona 239 z 461
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 09 mar 2018, 13:24
autor: Mateusz950
wincenty pisze: ↑09 mar 2018, 13:22
Walas pisze: ↑09 mar 2018, 12:11
1911 jest na R-1.
Wow, już z numerem?
Zgadza się.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 09 mar 2018, 16:15
autor: Matej
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 09 mar 2018, 19:32
autor: Poc Vocem
Matt Cubis pisze:No i nadal nie rozumiem tych negatywnych komentarzy nt. Otokara. W Warszawie ich jeszcze nie było, miał ktoś z was okazję nimi się przyjechać, żeby stwierdzić, że te autobusy są tragiczne?
Ja piszę na podstawie doświadczeń z tymi pojazdami w środowisku dla nich naturalnym, tj. w Stambule, gdzie miałem okazję trochę nimi pojeździć. To jest poziom Ursusa/Autosana niestety.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 09 mar 2018, 19:45
autor: Matt Cubis
Poc Vocem pisze: ↑09 mar 2018, 19:32
Matt Cubis pisze:No i nadal nie rozumiem tych negatywnych komentarzy nt. Otokara. W Warszawie ich jeszcze nie było, miał ktoś z was okazję nimi się przyjechać, żeby stwierdzić, że te autobusy są tragiczne?
Ja piszę na podstawie doświadczeń z tymi pojazdami w środowisku dla nich naturalnym, tj. w Stambule, gdzie miałem okazję trochę nimi pojeździć. To jest poziom Ursusa/Autosana niestety.
No tak, tak. Masz własne doświadczenia i u Ciebie jakieś uzasadnienie się jednak pojawiło.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 09 mar 2018, 19:54
autor: zxcvbnm
Nie ma żadnych porządnych pojazdów MIDI spełniających SIWZ dostępnych na rynku?
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 10 mar 2018, 8:32
autor: grzegorz
tatra pisze: ↑07 mar 2018, 11:35
Nie może być monopolu kilku dużych marek
Bo, ponieważ? Po pierwsze monopol i kilka to dwa słowa, które nijak nie powinny stać obok siebie.

Po drugie to monopol występuje, gdy jest szkodliwy brak wyboru. Dotyczy to kupującego. Dla pasażera jest jeden ZTM, czy jak go tam nazwą + przewoźnicy podmiejscy. I już. Ja wiem, że niektórzy mogą chcieć codziennie zaliczać inna markę autobusów, ale spełnianie takich zachcianek nie ma nic wspólnego z organizowaniem sprawnej komunikacji miejskiej.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 10 mar 2018, 12:33
autor: Matt Cubis
zxcvbnm pisze: ↑09 mar 2018, 19:54
Nie ma żadnych porządnych pojazdów MIDI spełniających SIWZ dostępnych na rynku?
Nie jestem pewien co uważasz za porządny pojazd, ale:
- MAN - najmniejszy pojazd 10,5m
- Mercedes - również 10,5m
- Solaris - prawdopodobnie odmówił wyprodukowania pojazdów
- Scania - 10,9m
Inne marki jakoś nie przychodzą mi do głowy. Także odpowiedź na twoje pytanie jest chyba twierdząca.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 10 mar 2018, 15:24
autor: zxcvbnm
Z drugiej strony nie rozumiem idei pojazdów 9 metrowych. Powinna być standaryzacja do l = 10.5 m, 12 m, 18 m. Koszt 10-metrowca jest nie wiele większy niż 9-metrowca, a inne rozplanowanie wnętrza, możliwość dostosowania...
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 10 mar 2018, 15:35
autor: ashir
Większym pojazdem nie wszędzie wjedziesz, zwłaszcza przy standardach ZTM.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 10 mar 2018, 17:19
autor: piorunus
Matt Cubis pisze: ↑10 mar 2018, 12:33
[*] Solaris - prawdopodobnie odmówił wyprodukowania pojazdów
Już nawet nie chodzi o terminy dostaw, ale wymagania wobec knypków nie były zbyt życzliwe dla U8,9LE. Do tego cena takie autka dalej jest bardzo mało atrakcyjna...
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 10 mar 2018, 22:47
autor: michael112
O co w ogóle chodzi z tym Solarisem, do kiedy jest tak zajęty zamówieniami że nie przyjmuje niczego nowego? Czy ktoś wie, ile oni mają zleceń że nie mogą już niczego produkować?
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 10 mar 2018, 23:03
autor: ashir
Ależ Solaris cały czas przyjmuje zamówienia, tylko nie wszyscy akceptują termin wyprodukowania autobusów. Spora część Solarisów idzie na eksport.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 12 mar 2018, 18:03
autor: ashir
Karsan Atak ma 10 foteli (+ 4 rozkładane) z poziomu podłogi, a wnętrze wygląda przyjemnie i jest miejsce na wózek (choć tylko jedno), to może w Otokarze z 7 miejscami z poziomu podłogi nie będzie tak źle, choć patrząc na te jeżdżące po Przemyślu ciężko mi być optymistą.

Natomiast bym nie płakał, że będą to egzotyczne pojazdy, bo i tak już trochę cudactw mamy na sieci ZTM, za sprawą linii lokalnych: Mazy, Zazy, Karsany (na razie tylko wersja Atak, ale może i kiedyś wersja Jest również się pojawi), VDL (ProCity/Ambassador/Citea) czy różnego rodzaju Sprintery z "gwiazdą" z nietypową zabudową. Kwestia tylko tego, że Otokary będą głównie po Warszawie jeździły.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 12 mar 2018, 20:43
autor: Glonojad
Ten atak to na sensowny autobus wygląda jeśli chodzi o układ wnętrza.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 12 mar 2018, 21:00
autor: alojz
BMC zaproponowany przez EEC jest do niego bardzo zbliżony.