Trasa i Most Północny

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14765
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 paź 2009, 16:19

Glonojad pisze:To ja proponuję buspas na całej długości Modlińskiej za wyjątkiem odcinka dwupasowego, z pierwszeństwem dla autobusów na przeplocie ze środkowym pasem.
Zgadzam się w pełni. Choć zamiast pierwszeństwa zrobiłbym tam przeplot o ruchu sterowanym światłami... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7496
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 06 paź 2009, 8:53

Wolfchen pisze:
Glonojad pisze:To ja proponuję buspas na całej długości Modlińskiej za wyjątkiem odcinka dwupasowego, z pierwszeństwem dla autobusów na przeplocie ze środkowym pasem.
Zgadzam się w pełni. Choć zamiast pierwszeństwa zrobiłbym tam przeplot o ruchu sterowanym światłami... :-k
Tylko jeśli wzbudzany autobusem... (-o<

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14765
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 paź 2009, 15:36

hafilip84 pisze:Tylko jeśli wzbudzany autobusem... (-o<
To logiczne ;)
W sumie koszty nie byłyby takie wielkie... Fotokomórki/pętle na BUSpasie i kilka sygnalizatorów ze słupkami, do tego przewody, linki (żeby to jakoś rozwiesić) i centralka sterująca. I żeby działały tak od 6 do 22 sobie, bo całodobowe raczej sensu nie mają...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 paź 2009, 21:10

Wolfchen pisze:
Glonojad pisze:To ja proponuję buspas na całej długości Modlińskiej za wyjątkiem odcinka dwupasowego, z pierwszeństwem dla autobusów na przeplocie ze środkowym pasem.
Zgadzam się w pełni. Choć zamiast pierwszeństwa zrobiłbym tam przeplot o ruchu sterowanym światłami... :-k
Bez przesady, po co światełka, autobusu auta nie zauważą?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14765
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 paź 2009, 17:13

Glonojad pisze:Bez przesady, po co światełka, autobusu auta nie zauważą?
Zauważenie a ustąpienie pierwszeństwa to dwie różne sprawy. Wiadomo, jak część kierowców traktuje ustąpienie pierwszeństwa autobusowi wyjeżdżającemu z zatok przystankowej, a co dopiero przepuszczenie kilku autobusów po wystaniu godziny w korku :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7496
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 07 paź 2009, 22:23

Hmmm... Sądzę, że kierowcy autobusów potrafią się wepchnąć mimo wszystko... Jak przepuszczą jeden czy dwa samochody, to tragedii nie będzie... Natomiast straty kierowców osobówek czekających na powrotną zmianę świateł będą zbyt duże...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 paź 2009, 10:58

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... rure_.html
Trasa Mostu Północnego nie powstanie przez jedną rurę?
Dominika Olszewska, Jan Fusiecki
2009-10-14, ostatnia aktualizacja 2009-10-13 23:38


Warszawa nie zdąży uruchomić na czas oczyszczalni Czajka. Grożą nam gigantyczne kary, które zrujnują budżet miasta. Pod znakiem zapytania stanął plan budowy Trasy Mostu Północnego

Sztandarowa inwestycja ratusza - budowa Trasy Mostu Północnego ruszyła wiosną tego roku. - Tylu moich poprzedników chciało doprowadzić do tej budowy, no i mamy most Północny! - ogłosiła uroczyście w kwietniu prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz po podpisaniu umowy na budowę nowej przeprawy.

Trudne jak metro

Jej urzędnicy dyskretnie pominęli to, że powiązana z tą inwestycją rozbudowa oczyszczalni Czajka może opóźnić powstanie trasy. Chodzi o budowę kolektora ściekowego, ogromnej podziemnej rury, którą mają płynąć ścieki do Czajki z całego miasta. Dziś ta położna w Białołęce oczyszczalnia może przyjąć 240 tys. m sześc. ścieków na dobę. Po rozbudowie zwiększy wydajność do 435 tys. m sześc. Dzięki temu przerobi dwie trzecie wszystkich ścieków stolicy.

Jednak, by dotarły tu nieczystości z lewobrzeżnej części miasta, trzeba zbudować gigantyczny tunel ściekowy pod Wisłą. Blisko 10-kilometrowa podziemna rura połączy Czajkę z Młocinami. Koszt budowy to ok. 140 mln euro.

Rura zakończy się w okolicach węzła Marymoncka, w rejonie ulic Farysa i Wybrzeża Gdyńskiego. Tu pod ziemią powstaną cztery ogromne komory, do których będą spływać ścieki z tej strony stolicy. Największa komora będzie miała aż 42 m głębokości. To wielkość 13-piętrowego bloku.

Jeśli do końca przyszłego roku kolektory nie powstaną, Miejskiemu Przedsiębiorstwu Wodociągów i Kanalizacji (MPWiK) grożą gigantyczne kary. Tak jak dziś do Wisły będzie trafiać wciąż blisko połowa stołecznych ścieków. Za to spółka będzie musiała zapłacić 1,5 mld zł tzw. podwyższonej opłaty środowiskowej. Na dodatek Unia Europejska może cofnąć 1 mld zł przyznanych dotacji na rozbudowę Czajki.

- To trudna i droga inwestycja. Pod Wisłą trzeba będzie przeprowadzić rury ogromnej średnicy. Można to porównać do budowy tuneli metra - uważa wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.

To może zrujnować Warszawę

Sęk w tym, że budowa trasy na Młocinach już się zaczęła. A kolektory w tym miejscu są na razie tylko projektem. Ustaliliśmy, że w tym rejonie Trasa Mostu Północnego wchodzi w kolizję z rurą Czajki w czterech miejscach.

- Już dwa lata temu zorientowaliśmy się, że te dwie inwestycje się nakładają. Natychmiast uświadomiliśmy to MPWiK i Zarządowi Miejskich Inwestycji Drogowych (ZMiD). Nie było odzewu. Dopiero po interwencji u pani prezydent zaczęli ze sobą rozmawiać. Ale już wtedy było za późno - zdradza nam urzędnik miejskiego biura koordynacji i remontów.

Wodociągi znalazły się w dramatycznej sytuacji. Na budowę kolektora na Młocinach nie mają jeszcze nawet pozwolenia. Dopiero gdy je dostaną, będą mogły ogłosić przetarg. Realizacje mogą tradycyjnie opóźnić protesty przegranych firm.

- Bez kolektora ścieki będą w dalszym ciągu trafiać do Wisły. A MPWiK to spółka miejska. Kara spadnie więc na miasto. Taka kwota zrujnuje finanse stolicy - mówi wysoki rangą urzędnik ratusza.

- Już wiemy, że nie zdążymy na czas. Dlatego miesiąc temu poprosiliśmy Komisję Europejską o przesunięcie terminu oddania kolektora do 2012 r. Teraz czekamy na odpowiedź. Nie wyobrażam sobie czarnego scenariusza. Jeśli nie pójdą nam na rękę, będzie problem - przyznaje Adam Chwieduk.

Trasa Mostu Północnego ma być gotowa w 2011 r. - Mamy w tej inwestycji wiele do roboty. Nie musimy jeszcze kończyć budowy trasy na Młocinach. Poczekamy, aż wodociągi zrobią swoje, a gros sił rzucimy na inny odcinek - mówi Anna Piotrowska, szefowa ZMiD.

Jednak wodociągi proszą Komisję Europejską o przedłużenie zgody na rozbudowę Czajki do 2012.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
I za to, co podkreśliłem, głowy nie polecą? :-s
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 paź 2009, 11:15

Brzuchacz rozkopał w tym roku kilkadziesiąt świeżo sfrezowanych ulic "na awarię". I dostał nagrodę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 14 paź 2009, 12:00

Nagroda była za osiągnięcia zeszłoroczne - też pewnie podobne. Nagroda za ten rok, (nie)będzie za rok.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 paź 2009, 12:08

W zeszłym roku też notorycznie robili awarię. Najfajniesza, o której słyszałem, to fontanna pod świeżo oddanym torowiskiem na Wolskiej przy Bema - oczywiście, wszystko było skorytowane, mogli wymienić, ale "nie nie, w dobrym stanie, nic ruszać nie trzeba".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Kra
Posty: 1875
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 17 paź 2009, 8:20

Glonojad pisze:Brzuchacz rozkopał w tym roku kilkadziesiąt świeżo sfrezowanych ulic "na awarię". I dostał nagrodę.
Ale zobacz jak załatał :sad: w wielu miejscach jest tzw. trylinka i to dopiero może byc niebezpieczne zwłaszcza zimą.

mar_2006
Posty: 21
Rejestracja: 01 lip 2008, 16:20

Post autor: mar_2006 » 06 gru 2009, 13:17

Mam pytanie dotyczące TMP po stronie wschodniej a mianowicie o skrzyżowanie z Myśliborską. Na planach zamieszczonych na stronach SISKOM-u nie ma zjazdu na Myśliborską od strony Modlińskiej rozumiem, że to jest już pewne i cały ruch z Modlińskiej na Tarchomin pójdzie Światowida. Łącznie z autobusami bo nie będzie możliwości przejazdu Obrazkową jak dotychczas, czyli 509, 503, 186 pojadą koło Ratusza? Wolę się upewnić czy to są najbardziej aktualne plany?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 gru 2009, 13:34

No raczej. Chyba, że przez Myśliborską i do skrzyżowania Kowalczyka/Konwaliowa?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mar_2006
Posty: 21
Rejestracja: 01 lip 2008, 16:20

Post autor: mar_2006 » 06 gru 2009, 17:17

Tamtędy będzie im ciężko przejechać, bez modernizacji raczej się nie pomieszczą. Trakt nadwiślański by na pewno rozwiązał tą sprawę...
Po części ucieszyło mnie to bo będę miał więcej autobusów ale z drugiej strony i trochę większy ruch a może taki sam jak jest? Skoro Tarchomin pojedzie Północnym do centrum, to tylko Osoby wyruszające na praską stronę będą korzystać z Modlińskiej...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 gru 2009, 20:42

No raczej, chociaż oczywiście rodzi się pytanie, czy Stare Świdry rzeczywiście jeżdżą tylko do Centrum oraz czy na Modlińskiej - TMP utrzyma się 511, czy raczej 516 (i wówczas czy umożliwi przesiadkę na tramwaj na TMP).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ