Linie nocne po reformie

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 26 lut 2025, 7:17

Gdynianin pisze:
26 lut 2025, 0:21
man1956 pisze:
25 lut 2025, 23:26

Świat to już kiedyś wymyślił. W Paryżu linie nocne kursują w tygodniu, generalnie, co 30 min., natomiast w weekendy co 20.
Jednak to wciąż nie musi być dobre rozwiązanie. Są fragmenty gdzie jest potok na 30', są takie na 15' lub 20'. Taki Gocław jest najlepszym przykładem, że nie ma sensu pchać N22/N72 do końca trasy co 20' skoro wzmocnienia wymaga tylko kluczowy odcinek, czyli 1/3 trasy. I tu takie 507 do ok. 1 w nocy wpisuje się dobrze.
A gdyby tak zrobić kursy nocnego skrócone do Gocławia?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7059
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 lut 2025, 12:06

Znacznie prościej jest zrobić całodobowe 507 i na Gocławiu hub na przesiadki na wypizdowo. Co godzinę możliwa przesiadka do linii po trasie N22 i co godzinę po trasie N72.

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 lut 2025, 12:07

Ja tylko chciałbym zauważyć, że dzienne linie mają większość przystanków stałych. Moim zdaniem jest to bez sensu żeby i w nocy zatrzymywały się przy każdym słupku. Zresztą zauważyłem to mając 517 i jadąc w porze nocnych.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 lut 2025, 12:32

Emyl pisze:
26 lut 2025, 12:06
Znacznie prościej jest zrobić całodobowe 507 i na Gocławiu hub na przesiadki na wypizdowo. Co godzinę możliwa przesiadka do linii po trasie N22 i co godzinę po trasie N72.
Mimo wszystko punktem przesiadkowym dla Zapłowiecza powinna być Wiatraczna, bo tam jest on w dni powszednie. I tam jeździ relatywnie długo tramwajowa 9.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 1386
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 26 lut 2025, 17:24

reserved pisze:
26 lut 2025, 12:07
Ja tylko chciałbym zauważyć, że dzienne linie mają większość przystanków stałych. Moim zdaniem jest to bez sensu żeby i w nocy zatrzymywały się przy każdym słupku. Zresztą zauważyłem to mając 517 i jadąc w porze nocnych.
Inną sprawą jest, że po 22:00 linie dzienne też mogłyby mieć wszystkie przystanki na żądanie...

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7059
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 lut 2025, 20:17

pawcio pisze:
26 lut 2025, 12:32
Emyl pisze:
26 lut 2025, 12:06
Znacznie prościej jest zrobić całodobowe 507 i na Gocławiu hub na przesiadki na wypizdowo. Co godzinę możliwa przesiadka do linii po trasie N22 i co godzinę po trasie N72.
Mimo wszystko punktem przesiadkowym dla Zapłowiecza powinna być Wiatraczna, bo tam jest on w dni powszednie. I tam jeździ relatywnie długo tramwajowa 9.
Ale Wiatrak nie jest na granicy zwartej zabudowy i za dnia też jest węzłem tylko z powodu braku lepszego miejsca.

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 26 lut 2025, 20:32

Emyl pisze:
26 lut 2025, 12:06
Znacznie prościej jest zrobić całodobowe 507 i na Gocławiu hub na przesiadki na wypizdowo. Co godzinę możliwa przesiadka do linii po trasie N22 i co godzinę po trasie N72.
Jest to dalsze zupełnie zbędne komplikowanie układu. Ogólnie to nadal po prostu pokłosie tego że nocne są bardzo kiepsko dostosowane do dziennych. Gdyby pierwszy sabat był o godzinę później, 507 spokojnie mogłoby jeździć do tej północy co 15 minut, a potem N22/N72 spokojnie by wystarczyło. I dotyczy to niemal wszystkich takich przypadków, 175 też.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7059
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 lut 2025, 20:53

Całodobowy szkielet to dla większości pasażerów uproszczenie układu.

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 26 lut 2025, 20:57

Ja myślę, że właśnie odwrotnie, że nocne mogłyby zaczynać wcześniej, a część linii kończyć wcześniej.
To 507 to pewnie jeden z nielicznych przypadków najbardziej popularnych linii, tak jak 523, 189, 190 itp., ale mam wrażenie, że na większości linii właśnie jednak już ok. 21 robi się znacznie bardziej pusto, tak że nawet trochę bezsensowne jest zatrzymywanie się wszędzie wtedy.
Dodatkowo, sporo brygad nocnych jest łączonych z dziennymi, i to nie tylko mowa o takich np. 141/205 czy 517/237, gdzie konkretna brygada jest łączona tak, że wykonuje najpierw np. 1 kółko na linii dziennej, a potem na nocnych, tylko chodzi mi o tzw. prace nocne, tak że dany kierowca najpierw robi zmianę C (krótszą) na linii dziennej, potem zjeżdża i dopiero wyjeżdża na nocny. To wynika z tego, że czas pracy samych brygad nocnych jest często zbyt krótki, aby tym wypełnić wymagany czas pracy. Np. teraz jest 129/3C + N01/1, 129/4C + N38/102, 228/2C + N45/1... Zresztą, chyba się dość często zmieniają te łączenia. Jakby nocne kursowały od wcześniejszych godzin, to nie musiałoby być takich kombinacji.

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 lut 2025, 21:05

Też myślę że na niektórych odcinkach zamiast uruchamiać nowe linie nocne wystarczy wydłużyć czas kursowania linii dziennych. Pasażerowie chcą nocnego na Obrońców Tobruku. Nie wystarczy na razie 197 od 4 do północy? Oczywiście po wybudowaniu ronda, bo teraz jest objazd. 189 to samo. Z 523 już trochę gorzej, bo nie wypada w nocy dodawać nowych przystanków, a wypadałoby, żeby na machnięcie się zatrzymał tam, gdzie nie staje nic innego (nocnego).

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 26 lut 2025, 21:07

mb112 pisze:
26 lut 2025, 20:57
Ja myślę, że właśnie odwrotnie, że nocne mogłyby zaczynać wcześniej, a część linii kończyć wcześniej.
[sarkazm]Dokładnie, najlepiej zaraz po wieczorynce. Porządni ludzie to po 22 już od dawna są w domu.[/sarkazm]

Gdynianin
Posty: 707
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 26 lut 2025, 21:45

Emyl pisze:
26 lut 2025, 20:53
Całodobowy szkielet to dla większości pasażerów uproszczenie układu.
A nawet jeśli - wystarczyłby weekendowy całodobowy szkielet. Patrząc np. na wielkościowo podobny Hamburg - mamy linie dowozowe z/do metra, które jeżdżą całodobowo od piątku do niedzieli, w tygodniu za to jest oferta nocna.

W weekendy U-bahn jeździ dłużej (całodobowo):
https://www.hvv.de/resource/blob/73090/ ... lan_U1.pdf

I mamy na obrzeżach rozróżnienie oferty. W tygodniu mamy linie nocne obsługująca obszary w stylu naszych linii "zwiedzaczy", czyli W stylu naszych N22/72, N43, N83, N85, N86. Przykład dzielnicy Meiendorf - gdzie jedzie 617:
https://www.hvv.de/resource/blob/72998/ ... _NB617.pdf

Natomiast w weekend mamy już pełnoprawną ofertę całodobową, zarówno tzw. metrobusy jak i linie lokalne, dowozowe do U-bahnu.
https://www.hvv.de/resource/blob/73322/ ... an_275.pdf
https://www.hvv.de/resource/blob/72964/ ... n_MB24.pdf
Nie widzę przeciwwskazań by w takiej formie w weekendy jeździło 177 na Posag, 197 łączące M1 i M2 przez wspomnianą Obrońców Tobruku, 709 z Metra Wilanowska czy nawet 189 w celu przesiadek z/na Metro Służew (i w przyszłości na M2 na Bemowie).

Edit: o, tak to wygląda na mapie:
Oferta w tygodniu (linie nocne):
https://www.hvv.de/resource/blob/2648/c ... afisch.pdf

Oferta weekendowa (linie całodobowe, w wybranych obszarach obsługa przez linie nocne):
https://www.hvv.de/resource/blob/2294/c ... afisch.pdf

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7059
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 lut 2025, 21:50

mb112 pisze:
26 lut 2025, 20:57
Ja myślę, że właśnie odwrotnie, że nocne mogłyby zaczynać wcześniej, a część linii kończyć wcześniej.
To 507 to pewnie jeden z nielicznych przypadków najbardziej popularnych linii, tak jak 523, 189, 190 itp., ale mam wrażenie, że na większości linii właśnie jednak już ok. 21 robi się znacznie bardziej pusto, tak że nawet trochę bezsensowne jest zatrzymywanie się wszędzie wtedy.
Powodzenia, chcij raz jechać o 21:30 poza ciąg główny, a gwarantuję, że jak zmuszą cię do jazdy przez Centralny i czekanie na zadupiu 40 minut to następnym razem pojedziesz autem albo uberem. Na tym polega problem - zbiorkom traci pasażerów, którzy mają alternatywy bo jest wolniej, rzadziej i mniej wygodnie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 lut 2025, 22:02

Ale w nocy, kiedy jest pusto, zbiorkom generalnie ma minimalne szanse wygrać czasowo z uberboltami, a i wygodę bezpośredniości zapewnić jest w stanie zapewnić w stopniu bardzo umiarkowanym. It's not a bug, it's a feature.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7059
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 lut 2025, 22:40

21:30 to nie noc.

ODPOWIEDZ