A gdyby tak zrobić kursy nocnego skrócone do Gocławia?Gdynianin pisze: ↑26 lut 2025, 0:21Jednak to wciąż nie musi być dobre rozwiązanie. Są fragmenty gdzie jest potok na 30', są takie na 15' lub 20'. Taki Gocław jest najlepszym przykładem, że nie ma sensu pchać N22/N72 do końca trasy co 20' skoro wzmocnienia wymaga tylko kluczowy odcinek, czyli 1/3 trasy. I tu takie 507 do ok. 1 w nocy wpisuje się dobrze.
Linie nocne po reformie
Moderator: Wiliam
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4469
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ja tylko chciałbym zauważyć, że dzienne linie mają większość przystanków stałych. Moim zdaniem jest to bez sensu żeby i w nocy zatrzymywały się przy każdym słupku. Zresztą zauważyłem to mając 517 i jadąc w porze nocnych.
Mimo wszystko punktem przesiadkowym dla Zapłowiecza powinna być Wiatraczna, bo tam jest on w dni powszednie. I tam jeździ relatywnie długo tramwajowa 9.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Inną sprawą jest, że po 22:00 linie dzienne też mogłyby mieć wszystkie przystanki na żądanie...
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7059
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Ale Wiatrak nie jest na granicy zwartej zabudowy i za dnia też jest węzłem tylko z powodu braku lepszego miejsca.
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4469
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jest to dalsze zupełnie zbędne komplikowanie układu. Ogólnie to nadal po prostu pokłosie tego że nocne są bardzo kiepsko dostosowane do dziennych. Gdyby pierwszy sabat był o godzinę później, 507 spokojnie mogłoby jeździć do tej północy co 15 minut, a potem N22/N72 spokojnie by wystarczyło. I dotyczy to niemal wszystkich takich przypadków, 175 też.
Ja myślę, że właśnie odwrotnie, że nocne mogłyby zaczynać wcześniej, a część linii kończyć wcześniej.
To 507 to pewnie jeden z nielicznych przypadków najbardziej popularnych linii, tak jak 523, 189, 190 itp., ale mam wrażenie, że na większości linii właśnie jednak już ok. 21 robi się znacznie bardziej pusto, tak że nawet trochę bezsensowne jest zatrzymywanie się wszędzie wtedy.
Dodatkowo, sporo brygad nocnych jest łączonych z dziennymi, i to nie tylko mowa o takich np. 141/205 czy 517/237, gdzie konkretna brygada jest łączona tak, że wykonuje najpierw np. 1 kółko na linii dziennej, a potem na nocnych, tylko chodzi mi o tzw. prace nocne, tak że dany kierowca najpierw robi zmianę C (krótszą) na linii dziennej, potem zjeżdża i dopiero wyjeżdża na nocny. To wynika z tego, że czas pracy samych brygad nocnych jest często zbyt krótki, aby tym wypełnić wymagany czas pracy. Np. teraz jest 129/3C + N01/1, 129/4C + N38/102, 228/2C + N45/1... Zresztą, chyba się dość często zmieniają te łączenia. Jakby nocne kursowały od wcześniejszych godzin, to nie musiałoby być takich kombinacji.
To 507 to pewnie jeden z nielicznych przypadków najbardziej popularnych linii, tak jak 523, 189, 190 itp., ale mam wrażenie, że na większości linii właśnie jednak już ok. 21 robi się znacznie bardziej pusto, tak że nawet trochę bezsensowne jest zatrzymywanie się wszędzie wtedy.
Dodatkowo, sporo brygad nocnych jest łączonych z dziennymi, i to nie tylko mowa o takich np. 141/205 czy 517/237, gdzie konkretna brygada jest łączona tak, że wykonuje najpierw np. 1 kółko na linii dziennej, a potem na nocnych, tylko chodzi mi o tzw. prace nocne, tak że dany kierowca najpierw robi zmianę C (krótszą) na linii dziennej, potem zjeżdża i dopiero wyjeżdża na nocny. To wynika z tego, że czas pracy samych brygad nocnych jest często zbyt krótki, aby tym wypełnić wymagany czas pracy. Np. teraz jest 129/3C + N01/1, 129/4C + N38/102, 228/2C + N45/1... Zresztą, chyba się dość często zmieniają te łączenia. Jakby nocne kursowały od wcześniejszych godzin, to nie musiałoby być takich kombinacji.
Też myślę że na niektórych odcinkach zamiast uruchamiać nowe linie nocne wystarczy wydłużyć czas kursowania linii dziennych. Pasażerowie chcą nocnego na Obrońców Tobruku. Nie wystarczy na razie 197 od 4 do północy? Oczywiście po wybudowaniu ronda, bo teraz jest objazd. 189 to samo. Z 523 już trochę gorzej, bo nie wypada w nocy dodawać nowych przystanków, a wypadałoby, żeby na machnięcie się zatrzymał tam, gdzie nie staje nic innego (nocnego).
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4469
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
A nawet jeśli - wystarczyłby weekendowy całodobowy szkielet. Patrząc np. na wielkościowo podobny Hamburg - mamy linie dowozowe z/do metra, które jeżdżą całodobowo od piątku do niedzieli, w tygodniu za to jest oferta nocna.
W weekendy U-bahn jeździ dłużej (całodobowo):
https://www.hvv.de/resource/blob/73090/ ... lan_U1.pdf
I mamy na obrzeżach rozróżnienie oferty. W tygodniu mamy linie nocne obsługująca obszary w stylu naszych linii "zwiedzaczy", czyli W stylu naszych N22/72, N43, N83, N85, N86. Przykład dzielnicy Meiendorf - gdzie jedzie 617:
https://www.hvv.de/resource/blob/72998/ ... _NB617.pdf
Natomiast w weekend mamy już pełnoprawną ofertę całodobową, zarówno tzw. metrobusy jak i linie lokalne, dowozowe do U-bahnu.
https://www.hvv.de/resource/blob/73322/ ... an_275.pdf
https://www.hvv.de/resource/blob/72964/ ... n_MB24.pdf
Nie widzę przeciwwskazań by w takiej formie w weekendy jeździło 177 na Posag, 197 łączące M1 i M2 przez wspomnianą Obrońców Tobruku, 709 z Metra Wilanowska czy nawet 189 w celu przesiadek z/na Metro Służew (i w przyszłości na M2 na Bemowie).
Edit: o, tak to wygląda na mapie:
Oferta w tygodniu (linie nocne):
https://www.hvv.de/resource/blob/2648/c ... afisch.pdf
Oferta weekendowa (linie całodobowe, w wybranych obszarach obsługa przez linie nocne):
https://www.hvv.de/resource/blob/2294/c ... afisch.pdf
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7059
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Powodzenia, chcij raz jechać o 21:30 poza ciąg główny, a gwarantuję, że jak zmuszą cię do jazdy przez Centralny i czekanie na zadupiu 40 minut to następnym razem pojedziesz autem albo uberem. Na tym polega problem - zbiorkom traci pasażerów, którzy mają alternatywy bo jest wolniej, rzadziej i mniej wygodnie.mb112 pisze: ↑26 lut 2025, 20:57Ja myślę, że właśnie odwrotnie, że nocne mogłyby zaczynać wcześniej, a część linii kończyć wcześniej.
To 507 to pewnie jeden z nielicznych przypadków najbardziej popularnych linii, tak jak 523, 189, 190 itp., ale mam wrażenie, że na większości linii właśnie jednak już ok. 21 robi się znacznie bardziej pusto, tak że nawet trochę bezsensowne jest zatrzymywanie się wszędzie wtedy.
Ale w nocy, kiedy jest pusto, zbiorkom generalnie ma minimalne szanse wygrać czasowo z uberboltami, a i wygodę bezpośredniości zapewnić jest w stanie zapewnić w stopniu bardzo umiarkowanym. It's not a bug, it's a feature.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem